ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 серпня 2012 р. Справа №2а-8049/12/0170/10
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
при секретарі судового засідання - Ждані В.Є.,
за участі представників сторін:
від позивача - Шандрук В.І., довіреність від 01.02.2012 року;
від відповідача - Серпутіна Т.В., довіреність від 01.03.2012 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сільскогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський-2"
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби
про визнання податкового повідомлення - рішення недійсним та його скасування,
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський-2" звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби із вимогами про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0017981502/0 від 16.06.2010 року. Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.12.2010 року встановлена протиправність дій Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби щодо неприйняття податкової декларації позивача за 1 квартал 2010 року як податкової звітності, а також щодо застосування штрафних санкцій в розмірі 170,00 гривень, внаслідок чого податкове повідомлення - рішення № 0017981502/0 від 16.06.2010 року, яким нараховані дані штрафні санкції в розмірі 170,00 гривень, є недійсним та підлягає скасуванню.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.07.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду, про що сторони повідомлені належним чином та завчасно.
В судовому засіданні 14.08.2012 року представник позивача уточнив позовні вимоги, виклавши їх в наступні редакції: визнати недійсним та скасувати податкові повідомлення - рішення № 0017981502/0 від 16.06.2010 року та № 10017981502/1 від 19.07.2010 року.
Представник позивача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні з підстав, викладених в позові та матеріалах справи.
Представник відповідача в судовому засіданні 14.08.2012 року заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначивши, що декларація з ПДВ за 1 квартал 2010 року була заповнена СВК "Чонгарський-2" всупереч правилам її заповнення, тому не може бути визнана контролюючим органом податковою звітністю, внаслідок чого були прийняті оскаржувані податкові повідомлення - рішення про застосування штрафних санкцій.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1, 3 статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року податкові органи визнані контролюючими органами стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. Отже, вони наділені компетенцією, визначеною підпунктом 2.2.1 пункту 2.2. статті 2 Закону здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати зазначених податків.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, фізичними та юридичними особами під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, являються суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановлено, що Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" № 3813 від 24.12.1993 року головним завданням державних податкових інспекцій є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податків, зборів та інших платежів і неподаткових доходів (далі - податків, інших платежів) і внесків до державних цільових фондів, встановлених законодавством України.
Таким чином, судом також встановлено, що Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим уповноважена здійснювати контроль за додержанням податкового законодавства.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський -2" (ідентифікаційний код 36260162, адреса: 96162, АР Крим, Джанкойський район, с. Чайкине, вул. Гагаріна, 28) є юридичною особою, яка зареєстрована Джанкойською районною державною адміністрацією АР Крим 25.03.2009 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 148049 (а.с. 6).
Таким чином, судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський -2" є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 2, 3 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року № 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності встановлений Законом України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР.
З довідки про взяття на облік платника податків від 27.03.2009 року № 60 судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський -2" взятий на облік в органах державної податкової служби 27.03.2009 року за № 9975 (а.с. 7).
Судом встановлено, що відповідач є платником податку на додану вартість, а тому згідно із законодавством України, зобов'язаний сплачувати податок на додану вартість до Державного бюджету України, подавати встановлену законом звітність.
Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 7.8. статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР податковим періодом є один календарний місяць.
Судом встановлено, податковий період для Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський -2" дорівнює одному місяцю, тому він зобов'язаний щомісячно протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, подавати до податкового органу декларації з податку на додану вартість.
Як свідчать матеріали справи 07.06.2010 року посадовою особою Джанкойської ОДПІ в АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку з питання неподання податкової декларації з ПДВ СВК "Чонгарський -2", за результатами проведення якої складено акт № 1797/1502/36260162 від 07.06.2010 року (далі - акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення відповідачем п. 4.1.4 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме: неподання до Джанкойської ОДПІ декларації з ПДВ за 1 квартал 2010 року.
Згідно з п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно абзацу "а" підпункту 4.2.2. пункту 4.2. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року № 2181-III контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
За результатами акту про результати невиїзної документальної перевірки було складено та надіслано відповідачеві податкове повідомлення - рішення від 16 червня 2010 року № 0017981502/0, в якому вказано, що на підставі акту перевірки № 1797/1502/36260162 від 07.06.2010 року згідно п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" на СВК "Чонгарський -2" було накладено штраф у розмірі 170,00 гривень, який підлягає сплаті у десятиденний термін з дня отримання цього податкового повідомлення - рішення.
Не погодившись з даним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до Джанкойської ОДПІ АР Крим.
За результатами розгляду первинної скарги позивача, 19.07.2010 року Джанкойської ОДПІ АР Крим було винесено податкові повідомлення-рішення № 0017981502/1 про визначення позивачу податкових зобов'язань за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 170,00 гривень згідно п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Судом встановлено, що СВК "Чонгарський -2" добровільно не сплатив суму штрафу, внаслідок чого Джанкойська ОДПІ в АРК ДПС звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою про стягнення штрафних санкцій за неподання податкової декларації у розмірі 170,00 гривень.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.12.2010 року в адміністративній справі № 2а-15415/10/1/0170 за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський -2" про стягнення - у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду АР Крим від 18.05.2011 року апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим залишено без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.12.2010 року - залишено без змін.
Таким чином, постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.12.2010 року набрала законної сили 18.05.2011 року.
Позивачем під час розгляду справи суду не надано будь-яких доказів скасування постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.12.2010 року у справі № 2а-15415/10/1/0170, а також відомостей про зупинення виконання зазначеного судового рішення та/або про їх оскарження в касаційному порядку.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Вказаною постановою встановлено, що підстави для невизнання декларації, поданої СВК "Чонгарський -2", податковою звітністю, передбачені п. 4.1.2 статті 4 Закону № 2181, пунктом 4.3. Порядку її заповнення і подання, - відсутні. При цьому, жодним законодавчим актом інші підстави невизнання декларацій податковою звітністю не передбачені.
Таким чином, дії Джанкойської ОДПІ стосовно відмови в визнанні податкової декларації відповідача з ПДВ за 1 квартал 2010 року податковою звітністю не визнані судом такими, що вчинені обґрунтовано, на підставі закону, безсторонньо (неупереджено) та добросовісно.
Отже, відповідач у встановленому Законом порядку та строки надав позивачеві декларацію з ПДВ за 1 квартал 2010 року, яка була отримана податковим органом.
Приймаючи до уваги, що штрафні санкції до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський -2" були застосовані податковим повідомленням - рішенням № 0017981502/0 від 16 червня 2010 року у зв'язку з неподанням відповідачем податкової декларації з ПДВ за 1 квартал 2010 року, що зазначено в акті перевірки, суд прийшов до висновку, що підстави для стягнення з відповідача штрафних санкцій за неподання податкової декларації у розмірі 170,00 гривень на підставі податкового повідомлення - рішення від 16 червня 2010 року № 0017981502/0, яке суд не може визнати таким, що прийнято на підставі закону, безсторонньо (неупереджено) та добросовісно, - відсутні.
Таким чином, встановлюючи відсутність підстав для стягнення штрафних санкцій, Окружний адміністративний суд АР Крим встановив протиправність оскаржених податкових повідомлень-рішень.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 14 серпня 2012 року. У повному обсязі постанову складено 17 серпня 2012 року.
Керуючись ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби № 0017981502/0 від 16.06.2010 року та № 0017981502/1 від 19.07.2010 року, прийняти стосовно Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський-2".
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 04.12.2012 |
Номер документу | 27754247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні