Рішення
від 28.11.2012 по справі 5010/1161/2012-пз-8/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2012 р. Справа № 5010/1161/2012-Пз-8/22 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шіляк М. А.,

при секретарі судового засідання Кучма І. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Прокурора м. Коломиї в інтересах держави -

Коломийської міської ради Івано-Франківської області

проспект Грушевського, 1, м. Коломия,

Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200

до відповідача: Обслуговуючого кооперативу "Діамант"

І. Богуна, 40, м. Коломия,

Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200

про повернення самовільно зайнятої земельної ділянки площею 0,0345 га у м. Коломия позаду будинку № 44 по вул. С. Бандери; знесення за власний рахунок незаконно встановленої металевої огорожі та стягнення з обслуговуючого кооперативу "Діамант" 4 723 грн. 13 коп. шкоди заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки.

За участю представників сторін:

учасник судового засідання: Чернописька Г.О. - прокурор, (посвідчення № 008900 від 20.08.09);

від позивача та відповідача: представники не з'явилися.

ВСТАНОВИВ:

До господарського суду Івано-Франківської області подано позов Прокурором м. Коломиї в інтересах держави - Коломийської міської ради Івано-Франківської області до Обслуговуючого кооперативу "Діамант" про повернення самовільно зайнятої земельної ділянки площею 0,0345 га у м. Коломия позаду будинку № 44 по вул. С. Бандери; знесення за власний рахунок незаконно встановленої металевої огорожі та стягнення з обслуговуючого кооперативу "Діамант" 4 723 грн. 13 коп. шкоди заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 13.09.12 порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 09.10.12.

Ухвалами господарського суду Івано-Франківської області від 09.10.12 та 30.10.12 розгляд справи відкладено на 30.10.12 та 13.11.12 відповідно.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 13.11.12 продовжено строк вирішення спору 28.11.12 та відкладено розгляд справи на 26.11.12.

В судовому засіданні 26.11.12 судом оголошено перерву до 28.11.12, про що сторони повідомлено під розписку.

В судовому засіданні прокурор позовні вимоги викладені в позовній заяві підтримав в повному обсязі. В обґрунтування позову зазначено, що прокуратурою м. Коломия у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів проведено перевірку додержання вимог земельного законодавства згідно інформації Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області, відповідно до якої відповідач без відповідних правовстановлюючих документів самовільно зайняв земельну ділянку площею 0,0345 га у м. Коломия позаду будинку № 44 по вул. С. Бандери шляхом встановлення металевої огорожі на землях Коломийської міської ради, внаслідок чого нараховано шкоду заподіяну внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки в сумі 4 723 грн. 13 коп.

В судове засідання представники позивача Коломийської міської ради Івано-Франківської області та відповідача не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України) сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходи до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.

За таких обставин, згідно ст. 75 ГПК України та ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників позивача та відповідача за наявними в ній матеріалами, запобігаючи, одночасно, безпідставному затягуванню розгляду спору та сприяючи своєчасному поновленню порушеного права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, оцінивши докази у відповідності до ст. 43 ГПК України, суд встановив, що прокуратурою м. Коломия у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів проведено перевірку додержання вимог земельного законодавства згідно інформації Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області, відповідно до якої відповідач без відповідних правовстановлюючих документів самовільно зайняв земельну ділянку площею 0,0345 га у м. Коломия позаду будинку № 44 по вул. С. Бандери шляхом встановлення металевої огорожі на землях Коломийської міської ради. Даний факт зафіксовано Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства інспектора державного контролю за використанням та охороною земель від 18.07.12.

Приписом Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області від 18.07.12 зобов'язано голову Обслуговуючого кооперативу "Діамант" усунути порушення вимог земельного законодавства та повідомити про виконання припису до 18.08 12.

Окрім того, відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України № 963 від 25.07.07, Державною інспекцією сільського господарства в Івано-Франківській області обраховано шкоду завдану самовільним землекористуванням в сумі 4 723 грн. 13 коп.

За порушення, передбачене ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (самовільне зайняття земельної ділянки) постановою № 000001 від 01.08.12, до голови Обслуговуючого кооперативу "Діамант" застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу.

В той же час, відповідачем вимоги припису від 18.07.12 щодо повідомлення про усунення виявленого порушення не виконано та не сплачено 4 723 грн. 13 коп. шкоди завданої самовільним землекористуванням.

Земельні правовідносини, зокрема пов'язані із користуванням землею, регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", Цивільним кодексом України, іншими Законами України, постановами Кабінету Міністрів України у випадках, передбачених законом, а також договором оренди землі.

Стаття 13 Конституції України, серед іншого визначає, що земля, яка знаходяться в межах території України, є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

В силу приписів ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з Земельним кодексом України (надалі - ЗК України), зокрема ст. ст. 80, 84, п. 12 Перехідних положень, своє право на землі державної власності держава реалізує через відповідні органи державної влади, у т.ч. через районі державні адміністрації відповідно до закону.

При цьому, п. 12 Перехідних положень ЗК України визначає, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Зі змісту ст. 122 ЗК України вбачається, що право розпоряджатись землями які знаходяться за межами населеного пункту для сільськогосподарського використання, належить районним державним адміністраціям.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" самовільне зайняття земельної ділянки - це будь - які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Частиною 2 ст. 152 ЗК України, визначено, що власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Такий захист здійснюється, зокрема шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав, а також відшкодування заподіяних збитків.

Згідно із п. 1 ст. 212 ЗК України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.

Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду (п. 3 ст. 212 ЗК України).

Відповідно до ст. 211 ЗК України громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за таке порушення, як самовільне зайняття земельних ділянок.

Відповідно до статті 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правом фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, юридичним чи фізичним особам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, є матеріали справи про адміністративне правопорушення, які підтверджують факт вчинення цього правопорушення, а саме: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства; припис (з вимогою усунення порушення земельного законодавства).

Отже, підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі або територіальній громаді внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, є зазначені документи в їх сукупності, оскільки саме вони можуть підтвердити сам факт самовільного зайняття земельної ділянки, розмір зайнятої ділянки та період часу, протягом якого вона використовується без належних правових підстав (п. 3.8 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.11 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин").

В матеріалах справи знаходяться припис № 001001 від 18.07.12 та постанова про накладення адміністративного стягнення № 000001 від 01.08.12, які в установленому порядку не скасовані, а отже є чинними, тому у суду є підстави для стягнення шкоди.

З огляду на викладене, керуючись вищезазначеними нормами законодавства, вимоги Прокурора м. Коломиї в інтересах держави - Коломийської міської ради Івано-Франківської області про повернення самовільно зайнятої земельної ділянки; знесення за власний рахунок незаконно встановленої металевої огорожі та стягнення з 4 723 грн. 13 коп. шкоди заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи зміст позовних вимог, що має одночасно дві майнові і немайнову вимоги, судовий збір підлягає стягненню з відповідача за ставками, встановленими для спорів майнового та немайнового характеру.

Оскільки позов поданий прокурором, який звільнений від сплати судового збору, відповідно до ч. ч. 4, 5 статті 49 ГПК України судовий збір, підлягає стягненню з відповідача в доход бюджету.

Керуючись ст. ст. 13, 14, 121, 124 Конституції України, ст. 1166 Цивільного кодексу України, ст. ст. 80, 84, 122, 152, 211, 212 Земельного кодексу України, ст. ст. 22, 43, 49, 75, 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Прокурора м. Коломиї в інтересах держави - Коломийської міської ради Івано-Франківської області до Обслуговуючого кооперативу "Діамант" задовольнити.

Обслуговуючому кооперативу "Діамант" повернути Коломийській міській раді Івано-Франківської області самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,0345 га у м. Коломия позаду будинку № 44 по вул. С. Бандери.

Обслуговуючому кооперативу "Діамант" знести за власний рахунок незаконно встановлену металеву огорожу на земельній ділянці площею 0,0345 га у м. Коломия позаду будинку № 44 по вул. С. Бандери.

Стягнути з відповідача Обслуговуючого кооперативу "Діамант" (І. Богуна, 40, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200; ідентифікаційний код 33086273) на користь позивача Коломийської міської ради Івано-Франківської області (проспект Грушевського, 1, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) 4 723 грн. 13 коп. (чотири тисячі сімсот двадцять три гривні 13 коп.) шкоди заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Стягнути з відповідача Обслуговуючого кооперативу "Діамант" (І. Богуна, 40, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200; ідентифікаційний код 33086273) в доход Державного бюджету України 4 292 грн. 00 коп. (чотири тисячі двісті дев'яносто дві гривні 00 коп.) - судового збору.

Судовий збір зарахувати в доход Державного бюджету України за наступними платіжними реквізитами: рахунок 31219206783002 - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) за кодом класифікації доходів бюджету 22030001, отримувач - УДКСУ у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ отримувача - 37952250, банк - ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку - 836014.

Наказ видати Коломийській ОДПІ (78200, м. Коломия, вул. Б. Хмельницького, 3) після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 03.12.12

Суддя Шіляк М. А.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Каркузаєва Н. Ш. 03.12.12

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення28.11.2012
Оприлюднено05.12.2012
Номер документу27816018
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5010/1161/2012-пз-8/22

Ухвала від 30.10.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шіляк М. А.

Ухвала від 13.11.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шіляк М. А.

Ухвала від 09.10.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шіляк М. А.

Постанова від 13.06.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

Ухвала від 30.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

Ухвала від 15.04.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

Ухвала від 19.03.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

Ухвала від 04.03.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Малех І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні