Головуючий у 1 інстанції - Стойка В.В.
Суддя-доповідач - Жаботинська С.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2012 року справа №2а/0570/13840/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Жаботинської С.В., Нікуліна О.А., Гімон М.М., секретар судового засідання Гуринович А.Б., за участю представника позивача Малова О.О., представника відповідача Воробйової С.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2012 р. у справі № 2а/0570/13840/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок зелений" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування рішення № 151 від 10 вересня 2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість підприємства на підставі запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджено відомостями від 05 вересня 2012 року № 12661440007038717.
На думку позивача, дії податкового органу є незаконними та необґрунтованими, оскільки підприємство здійснювало дії щодо щорічного підтвердження відомостей про юридичну особу, в ЄДР станом на 26 червня 2012 року містилися відомості щодо підтвердження ТОВ «Ринок зелений» про юридичну особу, а тому дії ДПІ у Київському районі м. Донецька й податкової міліції щодо встановлення місцезнаходження були надлишковими та не відповідають чинним законодавчим актам. В приміщенні розташованому за адресою: 83054, м. Донецьк, пр. Київський, 46 встановлена пропускна система, а вихід представників податкової міліції за вказаною адресою не зафіксовано. Просить визнати протиправними та скасувати рішення № 151 від 10 вересня 2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби відновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок зелений", як платника податку на додану вартість з дати первинної реєстрації - з 01 квітня 2012 року та внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2012 р. у справі № 2а/0570/13840/2012 позовні вимоги задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби № 151 від 10 вересня 2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби відновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок зелений", як платника податку на додану вартість з дати первинної реєстрації - з 01 квітня 2012 року та внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок зелений".
Відповідач з постановою суду першої інстанції не погодився, подав апеляційну скаргу, в якій послався на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Апелянт вказує, що позивач протягом місяця з дати отримання запиту Державного реєстратора, не підтвердив відомості про юридичну особу та не надав реєстраційну картку, реєстратором 05 вересня 2012 року внесений запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців «внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу». Апелянт вказує, що порушень при анулюванні реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Зелений ринок» з боку податкового органу немає, анулювання здійснено на законних підставах, просить скасувати постанову суду першої інстанції, у задоволенні позову відмовити.
Судове рішення першої інстанції переглядається в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та заперечення на апеляційну скаргу, встановила наступне.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Ринок зелений" зареєстровано, як юридична особа на підставі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, державна реєстрація проведена Виконавчим комітетом Донецької міської ради 28 квітня 2011 р., включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за № 37670446, перебуває на податковому обліку ДПІ у Київському районі м. Донецька Державної податкової служби, зареєстровано платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість за № 200034037.
Відповідач є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Законом України „Про державну податкову службу в Україні".
07.06.2012 року податковим органом направлено запит до підрозділу податкової міліції на встановлення місцезнаходження позивача. Згідно з довідкою про встановлення місцезнаходження платника податків № 759/64 від 24.06.2012 року місцезнаходження позивача не встановлено.
На підставі зазначеної довідки податковим органом 26.07.2012 року прийнято та направлено повідомлення за формою № 18-ОПП державному реєстратору про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. На підставі зазначеного повідомлення державним реєстратором 04.09.2012 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Рішенням № 151 від 10 вересня 2012 року анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «Ринок зелений» на підставі того, що комісією встановлено, що в ЄДР наявний запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджено відомостями від 05 вересня 2012 року № 12661440007038717; платник подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з квітня 2012 року по липень 2012 року з показниками, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 282 258,00 грн., розмір податкової заборгованості з ПДВ на дату складання рішення - 0,0 грн., факт відсутності чи неможливість установити місцезнаходження підтверджено повідомленням № 759 від 26 червня 2012 року.
Анулювання реєстрації ТОВ „Ринок зелений" платником податку на додану вартість, згідно вказаного рішення, відбулось відповідно до п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 ПК України - в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Підстави анулювання реєстрації платника податку встановлені статтею 184 Податкового кодексу України.
Відповідно ст. 184 п. 184.1 підпункту «ж» ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно ст. 184 п. 184.2 анулювання реєстрації здійснюється на дату подання заяви платником податку або прийняття рішення органом державної податкової служби про анулювання реєстрації, якщо у свідоцтві про реєстрацію платника податку не було визначено граничний строк дії.
Відповідно до наказу Мінфіну № 1588 від 09.12.2011 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300 (далі Порядку) підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів (п.12.1).
Відповідно до п. 12.2. Порядку підрозділи органу державної податкової служби:
стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Згідно з п. 12.3. Порядку у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.
Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Відповідно до п. 12.4. Порядку щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту.
Згідно з п.12.5. Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 26) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП (додаток 27).
Із матеріалів справи вбачається, що податковим органом порушено вимоги передбачені Порядком по встановленню місцезнаходження позивача, що підтверджується відсутністю акту перевірки місцезнаходження платника податків або довідки про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин, а також відсутністю будь яких доказів проведення роботи із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб. Будь яких заходів по встановленню місцезнаходження позивача податковий орган не здійснював.
Крім того, у податкового органу не було підстав передбачених п. 12.1 та п. 12.2 Порядку для перевірки місцезнаходження позивача.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податковим органом безпідставно направлено запит підрозділу податкової міліції, оскільки такий запит може бути зроблений тільки після проведення певних дій по встановленню місцезнаходження платника податків самим податковим органом.
Довідкою підрозділу податкової міліції № 759/64 від 24.06.2012 місцезнаходження позивача не встановлено.
Разм із тим, інформація довідки № 759/64 від 24.06.2012 спростовується матеріалами справи, а саме журналом обліку відвідувачів будівлі пр-т Київський, б. 46, м. Донецьк, з якого вбачається, що працівники підрозділу податкової міліції за адресою місцезнаходження позивача: м. Донецьк, п.-т Київський , буд. 46 не з'являлися, тобто перевірку не проводили.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено статтею 19 Закону України від 15.05.2003 р. N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"). Згідно з нормами цієї статті зазначені записи вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за ініціативою державного реєстратора або за ініціативою органу державної податкової служби.
Відповідно до частини одинадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У разі ненадходження в установлений строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом 5 робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
26 липня 2012 року податковим органом направлено державному реєстратору повідомлення від 26.07.2012 р., що відносно юридичної особи ТОВ «Ринок зелений» проведено заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження та за результатами проведених заходів встановлено: 1) відсутність юридичної особи за місцезнаходженням; 2) фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок.
Враховуючи, що довідка № 759 від 26.06.2012 та зазначене повідомлення від 26.06.2012 р. складені за результатами неправомірних дій відповідача по встановленню місцезнаходження позивача , суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії по повідомленню державного реєстратора про відсутність позивача за місцезнаходженням не можна вважати правомірними.
Так, повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу сформовано 30 липня 2012 р.
З матеріалів справи (реєстраційної справи позивача та довідки з єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб ) вбачається, що 30.07.2012 позивачем надані документи державному реєстратору про підтвердження відомостей про юридичну особу, про що зроблено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі.
Відповідачем при прийнятті спірного рішення, також, не взято до уваги, що позивач після направлення довідки № 18-0ПП від 26.07.2012 підтвердив відомості про юридичну особу.
Відповідно до п. 5.5 Наказу Мінфіну від 07.11.2011, № 1394 "Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2011 р. за N 1369/20107 анулювання реєстрації за ініціативою відповідного податкового органу може бути здійснено на підставах, визначених у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "и" пункту 5.1 цього розділу).
Відповідно до пп. 5.5.2.11. п. 5.5.2. Положення рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу), а також інші підтвердні документи (відомості) у випадках, передбачених Кодексом (пп.5.5.2.15. п. 5.5.2 Положення).
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу оформляється за формою N 6-РПДВ (додаток 6). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження податкового органу, та підписується керівником податкового органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу (п.5.5.4. Положення).
Із наведеного вбачається, що податковий орган у разі існування відповідних підстав та підтверджуваних документів може прийняти рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Підставами для прийняття спірного рішення став запис в Єдиному державному реєстрі від 05.09.2012 р. та повідомлення (довідка підрозділу податкової міліції) № 759 від 26.062012 про факт відсутності чи неможливості установити місцезнаходження позивача.
Стаття 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Як вже зазначалось вище, відповідачем порушено порядок по встановленню місцезнаходження позивача, а тому довідка № 759 від 26.06.2012 складена за результатами дій по встановленню позивача не може вважатись доказом у розумінні ст. 70 КАС України.
Отже, оскільки прийняте відповідачем спірне рішення ґрунтувалось, в тому числі, на вищезазначеній довідці, то його не може вважатися правомірним.
Відповідно до п. 5.6.1. Положення підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили.
Відповідно до п. 5.6.2. Положення у разі відміни рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація" та рішення про відміну анулювання реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
Таким чином, суд першої інстанції правильно дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення № 151 від 10 вересня 2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання відновити реєстрацію є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Колегія суддів не приймає посилання апелянта, що порушень при анулюванні реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Зелений ринок» з боку податкового органу немає, анулювання здійснено на законних підставах, оскільки ці доводи спростовуються наведеними вище доказами.
З огляду на викладене вище, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби -залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2012 р. у справі № 2а/0570/13840/2012 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання її у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала суду виготовлена 30.11.2012 р.
Колегія суддів С.В. Жаботинська
О.А. Нікулін
М.М. Гімон
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2012 |
Оприлюднено | 05.12.2012 |
Номер документу | 27818283 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні