КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а/2570/2527/2012 Головуючий у 1-й інстанції: Бородавкіна С.В.
Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.
У Х В А Л А
Іменем України
"20" листопада 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Грищенко Т.М.,
суддів Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,
при секретарі Киш С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Чернігові на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2012 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська снекова група" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання наказу неправомірним, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2012 р. позов задоволено, визнано неправомірним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у м .Чернігові Державної податкової служби №705 від 19 квітня 2012 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська снекова група".
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення про відмову в задоволенні позову. Свої вимоги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу - залишити без задоволення, а постанову суду - без змін, виходячи із наступного.
Відповідно до ст . 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.11.2010 р. Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради було зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська снекова група".
02.03.2012 року ДПІ у м.Чернігові було направлено запит №38/10/15-213 керівнику ТОВ "Українська снекова група", яким повідомлялось, що за результатами автоматизованого співставлення даних, задекларованих позивачем в декларації з податку на додану вартість, встановлені взаємовідносини з ОСОБА_2, внаслідок яких задекларовано податковий кредит за травень,червень,липень 2011 р. У зв'язку з зазначеним, на підставі п.п. 20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, позивачу запропоновано надати пояснення щодо взаємовідносин позивача з ОСОБА_3 та їх документальне підтвердження.
12.03.2012 року позивачем було надано відповідь на даний запит, в якій повідомлялось, що в травні, червні, липні 2011 року до складу податкового кредиту було включено операції по взаємовідносинах з ФОП ОСОБА_3 на загальну суму 440434.42 гри. На виконання вказаних господарських операцій позивачем було надано копії документів: договір, банківські виписки, видаткові та податкові накладні, протокол зборів засновників, штатний розпис, реєстр отриманих та виданих податкових накладних.
18.04.2012 року ДПІ у М.Чернігові було винесено повідомлення №2243/10122-609 на підставі п.78.1.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України, відповідно до наказу ДПІ у М.Чернігові від 19.04.2012 р., в якому повідомлялось про проведення 23.04.2012 р. документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Українська снекова група" з питань дотримання вимог податкового законодавства при відображенні у деклараціях з ПДВ за травень 2011 року, червень 2011 року, липень 2011 року, серпень 2011 року, вересень 2011 року по взаємовідносинах з ОСОБА_3
19.04.2012 року начальником Державної податкової інспекції у м.Чернігові було видано наказ №705 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська снекова група", відповідно до якого у зв'язку з ненаданням в повному обсязі пояснень та документального підтвердження на письмовий запит ДПІ у м.Чернігові щодо декларування в податковій звітності з ПДВ за травень 2011 р., червень 2011 р., липень 2011 р., серпень 2011 р.. вересень 2011 р. у складі податкового кредиту операцій з ОСОБА_3. керуючись п.п.20.1.4 ст.20, п.78.1.1 п.78.1 ст.78 та ст.79 Податкового кодексу України, доручено головному державному податковому ревізор-інспектору відділу особливо важливих перевірок управління податкового контролю Астапенко О.В. провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Українська снекова група" з 23.04.2012 року тривалістю 5 робочих днів.
Наказ та направлення були направлені позивачу 19.04.2012 р. Розписка або поштове повідомлення про вручення їх позивачу у відповідача відсутні.
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія Київського апеляційного адміністративного суду зазначає наступне.
Відповідно до п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби: 2) для визначення рівня звичайних пін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях поданих платником податків: 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки: 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня. що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Відповідно до п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Таким чином, органи державної податкової служби мають право проводити документальні позапланові невиїзні перевірки виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби оформленого наказом, за наявності обставин для її проведення та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Отже, як правильно зазначено судом першої інстанції, при проведенні перевірки відповідачем було порушено вимоги п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, а саме: не було належним чином повідомлено позивача про проведення перевірки та не надано доказів щодо наявності підстав для проведення перевірки, передбачених п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу.
У відповідності до вимог п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити документальну невиїзну перевірку за наявності двох обов'язкових умов, поєднаних між собою, а саме: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового законодавства; якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відсутність будь-якої зазначеної умови, виключає правове підґрунтя для проведення документальної невиїзної перевірки платника податків.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для винесення оскаржуваного наказу №705 від 19 квітня 2012 року було не надання в повному обсязі пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит ДПІ у М.Чернігові №38/10/15-213 від 02.03.2012 р про що зазначає сам відповідач у відповіді на запит ТОВ "Українська снекова група" від 25.07.2012р.
Також, слід зазначити, що досліджуючи письмовий запит №38/10/15-213 від 02.03.2012 р., судом було встановлено, що відповідачем не вказано підстави для надіслання запиту, передбачені п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, крім того, в запиті зазначено період, задекларованого позивачем податкового кредиту, «травень - липень 2011 р.», а у наказі №705 від 19 квітня 2012 року зазначено «травень - вересень 2011 р.»і не обгрунтовано з яких причин період було розширено.
До того ж були встановлені наступне порушення відповідача: повідомлення про проведення перевірки датується 18.04.2012 р., а наказ про проведення перевірки, на підставі якого оформлюється повідомлення - 19.04.2012 р.
Суд дійшов обґрунтованого висновку, з яким погоджується колегія суддів, оскільки він знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи, що ДПІ в м. Чернігові при винесенні наказу на проведення перевірки №705 від 19 квітня 2012 року порушила вимоги п.п. 78.1.1 н. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, а саме, видала його за відсутності на те підстав, крім того, у встановлений законодавством термін і спосіб, не ознайомила позивача із наказом.
Згідно ст. 198, ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові -залишити без задоволення.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2012 р. - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Грищенко Т.М.
Судді: Лічевецький І.О.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2012 |
Оприлюднено | 06.12.2012 |
Номер документу | 27849692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грищенко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні