Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 листопада 2012 р. Справа № 2а/0570/14225/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 15-50
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарьової І.В.
при секретарі Заднепровської В.О.,
за участю представників:
від позивача Собчук Д.В.
від відповідача Ковальов С.В.
від третьої особи не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Донецької області державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Многопілля», 3 особа Управління державної казначейської служби України в Амвросіївському районі Донецької області про стягнення заборгованості суб'єкта господарювання перед державою у сумі 29032,18 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція в Амвросіївському районі Донецької області державної податкової служби, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Многопілля», третя особа Управління державної казначейської служби України в Амвросіївському районі Донецької області про стягнення заборгованості суб'єкта господарювання перед державою у сумі 29032,18 грн.
В обґрунтування позову посилається на те, що 20 жовтня 1997 року між 3 особою та колгоспом «Прапор Леніна» було укладено договір №3 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 років, за яким треття особа надала Колгоспу «Прапор Леніна» фінансову допомогу у сумі 10000,00 грн. для проведення комплексу робіт на умовах повернення до 01 жовтня 1998 року. Платіжним дорученням від 21 жовтня 1997 року №4 з особою на виконання умов Договору перерахувало Колгоспу «Прапор Леніна» 10000,00 грн. На базі колгоспу «Прапор Леніна» було створено Закрите акціонерне товариство «Агропромислове об'єднання «Многопілля», яке згідно довідки Амвросіївської районної державної адміністрації від 02 серпня 2001 року №16-449 є правонаступником Колгоспу «Прапор Леніна». Розпорядженням голови Амвросіївськогї районної державної адміністрації від 18 березня 2004 року №186 ЗАТ «Агропромислове об'єднання «Многопілля» було перетворено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Многопілля». Таким чином, на думку позивача, відповідач є правонаступником Колгоспу «Прапор Леніна». В зв'язку з тим, що заборгованість за договором своєчасно не погашалася (було сплачено тільки 1250,00 грн.), третьою особою було нарахувано пеню за несвоєчасне погашення заборгованості за договором, розмір якої складає 20282,18 грн. Так, заборгованість відповідача перед державою за Договором становить 29032,18 грн., а тому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Многопілля» (87311, Донецька обл., Амвросіївський район, с. Многопілля, вул. Шкільна, буд.4, код ЄДРПОУ 30905423) на користь держави суму заборгованості із повернення фінансової допомоги за Договором у розмірі 8750,00 грн. та суму заборгованості із сплати пені у розмірі 20282,18 грн.. У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав надав пояснення аналогічні викладеним у позовні заяві, просив їх задовольнити.
Відповідач надав до суду заперечення до позовної заяви, в якій позовні вимоги не визнає та вважає їх такими, що не підлягає задоволенню з наступних підстав. Згідно даних, що містяться в ЄДРПОУ, Колективне підприємство «Колгосп «Знамя Леніна» (код ЄДРПОУ 00695887) припинило своє існування як суб'єкт господарювання 03 серпня 2005 року в результаті ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією. Таке формулювання за думкою відповідача свідчить про відсутність реорганізації Колгоспу а також відсутності правонаступників. Крім того, відповідач зазначає, що він є правонаступником ЗАТ «Агропромислове об'єднання «Многопілля», однак заперечує проти твердження позивача про те, що ЗАТ «Агропромислове об'єднання «Многопілля» є правонаступником Колгоспу «Знамя Леніна», у зв'язку з відсутністю таких даних у правовстановлюючих документах. Також, ЗАТ «Агропромислове об'єднання «Многопілля» та Колгосп «Знамя Леніна» до його припинення функціонували паралельно понад п'ять років, що свідчить, на думку відповідача, про неможливість правонаступництва між ними.
Представник третьої особи у судове засідання не заявився, про дату час та місце слухання справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.
Колективне підприємство «Колгосп «Знамя Леніна» було ліквідовано за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією, та зареєстровано запис про припинення 03.08.05, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. (а.с. 87).
Закрите акціонерне товариство «Агропромислове об'єднання «Многопілля» було зареєстроване як юридична особа 23 березня 2000 року, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи №218 (а.с.10). Взято на облік платника податків до ДПІ в Амвросіївському районі з 28 квітня 2000 року №747.
Розпорядженням голови Амвросіївської районної державної адміністрації від 18 березня 2004 року №186 Закрите акціонерне товариство «Агропромислове об'єднання «Многопілля» було перетворено в Товариство з обмеженою відповідальністю «Многопілля», взяте на податковий облік Державної податкової інспекції в Амворосіївському районі Донецької області державної податкової служби у якості платника податків 26 березня 2004 року. Відповідач є правонаступником ЗАТ «Агропромислове об'єднання «Многопілля» відповідно до Статуту відповідача (а.с.18).
20 жовтня 1997 року між Відділенням Державного казначейства України в Амвросіївському районі та Колгоспом «Знамя Леніна» було укладено договір про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 років, за яким 3 особа надало Колгоспу «Знамя Леніна» як сільськогосподарському товаровиробнику фінансову допомогу у сумі 10000,00 грн. для проведення комплексу робіт на умовах повернення до 01 жовтня 1998 року (а.с.25). У вказаний строк сума фінансової допомоги була повернута частково, у сумі 1250 грн.; у зв'язку з несвоєчасністю погашення третьою особою нараховано пеню станом на 01 серпня 2012 року, розмір якої складає 20282,18 грн., що підтверджується поданнями №125 та №126 від 20 серпня 2012 року (а.с. 6, 7).
Постановою КМУ №174 від 02 березня 2011 року «Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості» затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості (далі Порядок).
Згідно п.6 даного Порядку облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички / фінансової допомоги, в якій вони надані.
Відповідно до п.10 вищезазначеного Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби:
- інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені;
- нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.
Відповідно до п.9 ст.17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пп. 1 п.1 ст.41 ПКУ, контролюючим органом є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно з п.5 ст.41 ПКУ, органами, уповноваженими здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу є виключно органи державної податкової служби.
Пунктом 1 статті 20 ПКУ передбачено, що органи державної податкової служби можуть застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Позивач надав до суду довідку Амвросіївської районної державної адміністрації від 02 серпня 2001 року №16-449, в якій вказано, що ЗАТ «Агропромислове об'єднання «Многопілля» є правонаступником Колгоспу «Знамя Леніна» (а.с. 22). Також позивач вказує на акт звірки станом на 01 січня 2000 року як на доказ правонаступництва відповідача (а.с.23). Посилаючись на довідку та на акт перевірки, позивач вважає відповідача правонаступником Колгоспу «Знамя Леніна», в тому числі і зобов'язань із повернення фінансової допомоги за Договором.
Відповідно до ст..70 КАС України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
З огляду на зазначене, суд не приймає до уваги надані докази у зв'язку з наступним. Відповідно до Цивільного кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами, мають міститися у передавальному акті або розподільчому балансі, наказі, а також у правовстановлюючих документах правонаступника.
Відповідно до ч.1 ст.33 вказаного Закону, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Таким чином, тільки у разі реорганізації підприємства вся сукупність його прав та обов'язків переходить до його правонаступників.
Згідно з Витягом із Державного реєстру Колективне підприємство «Колгосп «Знамя Леніна» припинилося в результаті ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язане з банкрутством.
З огляду на наведене суд приходить до висновку про те, що відповідач не є правонаступником ліквідованого Колгоспу «Знамя Леніна», тому не може відповідати по його зобов'язанням. Отже, обов'язок сплати заборгованості перед державою за Договором у нього відсутній.
Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позовну вимогу про стягнення з відповідача заборгованості суб'єкта господарювання перед державою у сумі 29032,18 грн., позивач обґрунтовував тим, що відповідач є правонаступником Колективного підприємства «Колгосп «Прапор Леніна». Між тим, належних доказів підтвердження суду не надав.
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає що у задоволенні заявлених позовних вимог повинно бути відмовлено повністю.
Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України з відповідача стягненню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 8-11, 69-72, 86, 94, 158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Донецької області державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Многопілля», за участю третьої особи Управління державної казначейської служби України в Амвросіївському районі Донецької області про стягнення заборгованості суб'єкта господарювання перед державою у сумі 29032,18 грн. (двадцять дев'ять тисяч тридцять дві гривні, 18 коп.) - відмовити.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошена в судовому засіданні 29 листопада 2012 року в присутності представників сторін.
Повний текст постанови складено 04.грудня 2012 рок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2012 |
Оприлюднено | 07.12.2012 |
Номер документу | 27864360 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні