cpg1251
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
03.12.2012 р. справа №21б/5014/676/2012
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівМ'ясищева А.М. Будко Н.В., Москальова І.В. при секретарі: за участю представників сторін: ліквідатор, представник кредитора, представник боржника, представник скаржника, розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Лебеденко В.В. не з'явився; не з'явився; не з'явився; не з'явився. державної податкової інспекції у м. Свердловську Луганської області ДПС на ухвалу господарського судуЛуганської області від 24.09.2012р. у справі№ 21б/5014/676/2012 (суддя Яресько Б.В.) за заявою боржникадочірнього підпрприємства "Шахта №71 Спецпромтехніка" ТОВ Вуглепромислова фірма "Термоантрацит" м. Свердловськ Луганської області пробанкрутство В С Т А Н О В И В:
Ухвалою господарського суду Луганської області від 24.09.2012р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс дочірнього підприємства "Шахта №71-Спецпромтехніка" ТОВ вуглепромислової фірми "Термоантрацит" м. Свердловськ, юридичну особу - ліквідовано, провадження у справі припинено.
Ухвала господарського суду мотивована тим, що на виконання вимог ст.25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ході ліквідаційної процедури ліквідатором проведені заходи, направлені на виявлення майна банкрута та погашення кредиторської заборгованості.
В результаті проведеної роботи встановлено, що у банкрута відсутні майнові активи, необхідні для задоволення кредиторської заборгованості, що підтверджено даними звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та іншими матеріалами справи.
У відповідності з вимогами ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора. Відповідно до звіту ліквідатора вимоги кредиторів визнані ліквідатором та включені до реєстру вимог кредиторів та складається з наступних вимог: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Луганській області в сумі 294 841,26грн.; УПФУ в м. Свердловську в сумі 71 840, 09грн.; Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в сумі 109 200,86 грн.; Свердловський міськрайцентр зайнятості в сумі 392,52грн.; ДП "Регіональні електричні мережі" в особі Луганського філіалу в сумі 4 775,09 грн.; ДП "Свердловантрацит" в сумі 56 038,43грн. Також, у боржника наявна заборгованість із заробітної плати в сумі 189 200грн.
Від кредиторів зауважень та заперечень щодо роботи ліквідатора до суду не надходило.
Відповідно до п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо за результатами ліквідаційного балансу не залишилося майна, суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
За таких обставин господарський суд підприємство - банкрута ліквідував.
Оскаржуючи ухвалу господарського суду від 24.09.2012р. ДПІ у м. Свердловську просить її скасувати, провадження у справі припинити, оскільки вона не відповідає вимогам закону та фактичним обставинам справи та відповідно до вимог ст.104 ГПК України у зв'язку з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, підлягає скасуванню.
При цьому посилається на те, що згідно ст.25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до повноважень ліквідатора входить, зокрема, заявляти в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимог поточних кредиторів. В порушення вимог ст.25 вищевказаного Закону ліквідатор Стороженко О.М. не надав згоди або заперечення на заяву про вступ з вимогами ДПІ у м. Свердловську.
Також ліквідатором не повідомлений кредитор ДПІ у м. Свердловську про проведення засідання комітету кредиторів.
Відповідно до ст.32 Закону про банкрутство після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського, суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів та документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Вимоги ДПІ ліквідатором не включені до реєстру кредиторів. Тобто, ліквідатором проведені не всі заходи направлення на виявлення та задоволення вимог кредиторів, а суд, не дослідивши ці обставини, прийняв ухвалу про ліквідацію боржника.
Тому, з огляду на приписи ч. 5 статті 60 Господарського кодексу України господарський суд при прийнятті ухвали від 24.09.2012 р. порушив вимоги ст.38 ГПК України, відповідно до якої суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Крім того, посилається на те, що господарським судом в порушення приписів ГПК України при зупиненні та поновленні провадження по справі не було надіслано на його адресу копій примірників зазначених ухвал.
Розглянувши матеріали справи судова колегія встановила.
Власником підприємства 19.10.2011р. прийнято рішення про ліквідацію підприємства дочірнього підприємства "Шахта №71 - Спецпромтехніка" ТОВ Вуглепромислової фірми "Термоантрацит" та створення ліквідаційної комісії.
У зв'язку з зазначеним, 20.10.2011р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців був внесений запис №13911100019000855 про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
27.10.2011р. на виконання вимог ч. 4 ст. 105 ЦК України в Бюлетені державної реєстрації №194(29) від 27.10.2011 була здійснена публікація оголошення про ліквідацію боржника за рішенням учасників.
У відповідності до ч. 1 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.
Після публікації оголошення з грошовими вимогами до боржника звернулись кредитори: ДПІ у м. Свердловську Луганської області, Фонд державного майна України в м. Сверловську Луганської області, ТОВ "ДТЄК Свердловантрацит" м. Сверловськ, вимоги яких розглянуті ліквідаційною комісією у встановленому чинним законодавством порядку.
Господарським судом встановлено, що кредиторська заборгованість боржника становить 2533204,37 грн.
За приписами зазначених статей ліквідаційною комісією проведена інвентаризація майна боржника, складений проміжний баланс станом на 31.01.2012р., який затверджений рішенням власника від 31.01.2012р.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до п. 5 ст. 7 Закону про банкрутство боржник зобов'язаний звернутися в місячний строк до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство у разі виникнення, зокрема, таких обставин: задоволення вимог одного або кількох кредиторів приведе до неможливості виконання грошових зобов'язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами; орган боржника, уповноважений відповідно до установчих документів або законодавства прийняти рішення про ліквідацію боржника, прийняв рішення про звернення в господарський суд з заявою боржника про порушення справи про банкрутство; при ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі; в інших випадках, передбачених цим Законом.
Крім того, відповідно до п. 1 ст. 51 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
У зв'язку з тим, що боржник не має активів для погашення боргів ліквідаційною комісією 05.03.2011р. прийняте рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство боржника (протокол від 05.03.2012р.).
Ухвалою господарського суду Луганської області від 19.03.2012р. порушено провадження у справі №21б/5014/676/2012 про банкрутство дочірнього підприємства "Шахта №71 - Спецпромтехніка" ТОВ Вуглепромислової фірми "Термоантрацит" м .Свердловськ за зверненням останнього у відповідності до положень ст. 51 Закону про банкрутство.
Боржником представлений господарському суду висновок незалежного аудитора від 16.04.2012р. проведений ТОВ "Аудиторська фірма "Аудит-Елар" щодо огляду проміжного ліквідаційного балансу станом на 01.03.2012р., за яким станом на 01.03.2012р. у боржника відсутнє будь-яке майно для погашення зобов'язань.
За таких обставин, господарський суд за недостатністю майна боржника постановою від 17.04.2012р., визнав боржника банкрутом та відкрив ліквідаційну процедуру строком на 3 місяці до 17.07.2012р., призначив ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Стороженко О. М. м.Ровеньки Луганської області, якого зобов'язав здійснити публікацію оголошення про визнання боржника банкрутом в офіційних друкованих органах.
26.04.2012р. державна податкова інспекція у м. Свердловську Луганської області ДПС звернулась з апеляційною скаргою на постанову господарського суду Луганської області від 17.04.2012р., яка постановою від 02.07.2012р. Донецького апеляційного господарського суду залишена без змін, а апеляційна скарга без задоволення. При цьому вищевказана постанова суду не була оскаржена в касаційному порядку та набула чинності.
04.05.2012р. в газеті "Голос України" №81(5331) опубліковане оголошення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором Стороженко О.М. та про прийняття заяв кредиторів в порядку та строки встановлених ст. 14 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно з статтею 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня свого призначення ліквідатор виконує повноваження керівника боржника банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
Відповідно до частини 1 статті 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавцем передбачено, що подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється на момент завершення ліквідаційної процедури, визначено обов'язковий перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із звітом ліквідатора та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури та за участі кредиторів (комітету кредиторів).
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором на виконання вимог ст.25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" проведені наступні дії: за даними довідок КП "Свердловське міжрайонне бюро технічної інвентаризації", МВС України УМВС України в Луганській області Управління Державтоінспекції відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи м. Свердловськ (підпорядковане УДАІ) УМВС України в Луганській області, Управління держкомзему у м. Свердловськ Луганської області, майнові активи у боржника відсутні.
Згідно довідки з Державної інспекції нагляду в будівництві, за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами м. Луганськ за боржником зареєстровані об'єкти котлонагляду: посудина, що працює під тиском В-1,5, рег.№14083; посудина, що працює під тиском В-1,6, рег. №12053; котел Ланкаширський рег. №405.
В звіті ліквідатора станом на 24.09.2012р. зазначено, що дані об'єкти передані згідно акту прийому-передачі від 23.02.2012р. ТОВ "Укртехнологія".
Однак в акті прийому - передачі від 23.02.2012р. ТОВ "Укртехнологія" передача вищезазначених об'єктів не підтверджена (а.с.134-136).
Крім того, за матеріалами справи ліквідатором направлено лист №47 від 06.09.2012р. до Державної інспекції нагляду в будівництві, за об'єктами котлонагляду та підйомними спорудами м. Луганськ, в якому просять зняти з обліку зареєстровані за боржником об'єкти за номером 405, 14083, 12053.
Однак, вони не містять повідомлень про зняття з обліку вищезазначених об'єктів.
Частиною 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, встановлено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.
. Ч. 7 ст.111 ЦК України визначено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Крім того, відповідно до ч.11. ст.111 ЦК України після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам державної податкової служби.
Однак, в порушення вимог ст. 60 Господарського кодексу України матеріали справи не містять в собі доказів проведення перевірки достовірності та повноти ліквідаційного балансу у встановленому податковим законодавством порядку (акт перевірки податкового органу).
Також в порушення приписів ст. 111 ЦК України матеріалами справи не підтверджено, що ліквідатором забезпечено подання вище перелічених документів, що в свою чергу призвело до порушення прав податкового органу щодо визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів.
За таких обставин, відсутні підстави вважати, що ліквідатором вжиті всі необхідні заходи для завершення ліквідаційної процедури і вона проведена відповідно до приписів чинного законодавства. Тому господарський суд передчасно затвердив звіт та ліквідаційний баланс банкрута та припинив провадження у справі.
З огляду на наведене ухвала господарського суду не відповідає матеріалам справи приписам чинного законодавства та підлягає скасуванню.
Керуючись ст.103, ст.104, ст.105, ст.106 ГПК України, судова колегія
П О С Т А Н О В И Л А:
Ухвалу господарського суду Луганської області від 24.09.2012р. по справі № 21б/5014/676/2012 - скасувати.
Справу № 21б/5014/676/2012 передати на розгляд господарському суду Луганської області.
Головуючий А.М. М'ясищев
Судді: Н.В. Будко
І.В. Москальова
Надруковано: 6 прим.
1. скаржнику
2. голові ліквідаційної комісії Стороженко О.М.
3. боржнику
4. державному реєстратору
5. у справу
6. апеляційному суду
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2012 |
Оприлюднено | 08.12.2012 |
Номер документу | 27883134 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
М'ясищев А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні