Постанова
від 07.11.2012 по справі 2а-13636/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. № 1/215

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 листопада 2012 року 14:27 № 2а-13636/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Пошелюзному О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Проектно-технологічний інститут "Київоргбуд" до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1863-ЦД-1-Е від 07.09.2012 р., за участі представників сторін:

представник позивача Щербаха Р.С.;

представник відповідача Борисюк О.В.,

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 07 листопада 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "Проектно-технологічний інститут "Київоргбуд" (далі - позивач, ПАТ "ПТІ "Київоргбуд") звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - відповідач, ЦТД НКЦПФР) про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1863-ЦД-1-Е від 07.09.2012 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.10.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-13636/12/2670.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.10.2012 р. у задоволенні клопотання ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" про забезпечення адміністративного позову у даній справі відмовлено.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.10.2012 р. закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 2а-13636/12/2670 та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у запереченнях до адміністративного позову.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

12 серпня 2011 року уповноваженою особою ЦТД НКЦПФР винесено розпорядження № 181-КУ про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно якого встановлено порушення ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" вимог законодавства про цінні папери, а саме: ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" у вигляді нездійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30.04.2011 р.; п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" у вигляді непереведення до 30.04.2011 р. статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства".

Розпорядженням зобов'язано позивача у термін до 01.03.2012 р. усунути порушення законодавства про цінні папери та до 01.03.2012 р. письмово повідомити про виконання розпорядження.

23 серпня 2012 року уповноваженою особою відповідача складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1886-ЦД-1-Е (далі - Акт № 1886-ЦД-1-Е), згідно змісту якого встановлено факт несвоєчасного виконання Розпорядження № 181-КУ від 12.08.2011 р.

07 вересня 2012 року на підставі Акту № 1886-ЦД-1-Е уповноваженою особою відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1863-ЦД-1-Е (далі - Постанова № 1863-ЦД-1-Е).

Вказаним правовим актом індивідуальної дії за несвоєчасне виконання Розпорядження № 181-КУ від 12.08.2011 р. на позивача накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 14.12.2011 р. відбулися загальні збори акціонерів, якими з метою виконання вимог Закону України "Про акціонерні товариства" були прийняті наступні рішення: затверджено його тип - публічне, і нове найменування - публічне акціонерне товариство "Проектно-технологічний інститут "Київоргбуд", скорочене - ПАТ "ПТІ "Київоргбуд"); змінена форма існування іменних акцій з документарної форми існування на бездокументарну форму та затверджене рішення про дематеріалізацію випуску акцій; затверджено статут у новій редакції; затверджені внутрішні положення у новій редакції, у тому числі: "Положення про загальні збори акціонерів ПАТ "ПТІ "Київоргбуд", "Положення про наглядову раду ПАТ "ПТІ "Київоргбуд", "Положення про правління (виконавчий орган) ПАТ "ПТІ "Київоргбуд", "Положення про ревізійну комісію ПАТ "ПТІ "Київоргбуд".

Державна реєстрація статуту позивача у новій редакції здійснена 15.12.2011 р.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з позовними вимогами ПАТ "ПТІ "Київоргбуд", виходячи з наступних мотивів.

Як встановлено судом, 06 липня 1998 року Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку зареєстровано випуск акцій ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" та видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій.

Згідно зі свідоцтвом форма існування акцій, емітованих ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" - документарна.

В рішенні Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 02.11.2010 р. № 1656 "Про затвердження листа" зазначено, що абзацом 2 частини 3 статті 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено, що акції існують виключно в бездокументарній формі.

Вищевказана норма відповідно до Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" набирає чинності з 29 жовтня 2010 року.

Крім цього, згідно з другим реченням частини 2 статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства" акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Відповідно до ч. 1 розд. XVII Закону України "Про акціонерні товариства" цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини другої статті 20, яке набирає чинності через два роки з дня опублікування цього Закону.

Закон України "Про акціонерні товариства" був опублікований в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр" № 202 від 29.10.2008 р.

Таким чином, враховуючи вимоги законодавства, до 29 жовтня 2010 року акції, які випущені у документарній формі, повинні бути переведені у бездокументарну форму існування.

Як вбачається з копії розпорядження відповідача № 181-КУ від 12.08.2011 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, станом на 12.08.2011 р. ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" акції, випущені у документарній формі, не переведено у бездокументарну форму.

Однак, як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 12.11.2010 р. слідчим в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України винесено постанову про приєднання речових доказів до кримінальної справи № 49-3015.

Згідно вказаної постанови: цінні папери (акції) позивача приєднано до даної кримінальної справи як речові докази; заборонено будь-яким реєстраторам здійснювати операції щодо внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів позивача; заборонено відчуження (передачу, переуступку) цінних паперів (акцій) іншим юридичним та фізичним особам; заборонено приватному акціонерному товариству "Всеукраїнський депозитарій цінних паперів" (код за ЄДРПОУ 35917889), відкритому акціонерному товариству "Національний депозитарій України" (код за ЄДРПОУ 30370711), будь-яким зберігачам, що здійснюють облік прав власності на цінні папери позивача у депозитарній системі України, здійснювати облікові операції щодо внесення змін до системи депозитарного обліку.

Про застосування вказаних обмежень свідчить витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 18.11.2010 р.

30 листопада 2010 року Комісія рішенням № 1841 "Щодо зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених ВАТ "ПТІ "Київоргбуд":

- зупинила з 30.11.2010 р. внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів позивача та до системи депозитарного обліку щодо його цінних паперів на строк шість місяців;

- заборонила ТОВ "Реєстраційно-консалтингова фірма "Акціонер" (код за ЄДРПОУ 23730267) та будь-якому іншому реєстратору здійснювати операції щодо внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів позивача;

- заборонила приватному акціонерному товариству "Всеукраїнський депозитарій цінних паперів" (код за ЄДРПОУ 35917889), відкритому акціонерному товариству "Національний депозитарій України" (код за ЄДРПОУ 30370711) та зберігачам, що здійснюють облік прав власності на цінні папери емітента позивача у депозитарній системі України, здійснювати облікові операції щодо внесення змін до системи депозитарного обліку щодо цінних паперів позивача;

- зобов'язала приватне акціонерне товариство "Всеукраїнський депозитарій цінних паперів" (код за ЄДРПОУ 35917889), відкрите акціонерне товариство "Національний депозитарій України" (код за ЄДРПОУ 30370711) невідкладно довести до відома зберігачів, що здійснюють облік прав власності на цінні папери емітента позивача у депозитарній системі України, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.11.2010 р. № 1841.

22.11.2011 р. Комісія новим рішенням № 1740 подовжила строк дії заборони ще на шість місяців, тобто до 22.05.2012 р .

Суд погоджується з твердженням позивача, що у зв'язку із наявністю суттєвих обмежень щодо вчинення будь-яких операцій у системі реєстру власників іменних цінних паперів, а також у системі депозитарного обліку цінних паперів позивача, здійснення операції по дематеріалізації призвело б до порушення вимог постанови Генеральної прокуратури про приєднання речових доказів до кримінальної справи № 49-3015 від 12.11.2010 р. та рішень НКЦПФР: від 30.11.2010 р. № 1841 та від 22.11.2011 р. № 1740 щодо зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених позивачем.

Отже, суд приходить до висновку, що, всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин і не довів правомірності прийнятої ним спірної постанови № 1863-ЦД-1-Е від 07.09.2012 р.

Крім того, відповідно до п. 5 розд. XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" визначено порядок дій акціонерного товариства щодо приведення діяльності у відповідність із вимогами Закону України "Про акціонерні товариства" та Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі.

Вказаний порядок включає в себе: прийняття уповноваженим органом акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну та забезпечення вчинення відповідних дій у визначеній законодавством послідовності, що вказана нижче; опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується; подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування; припинення обслуговування випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском; укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем; депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; забезпечення передачі реєстру власників іменних цінних паперів та переведення обліку прав власності на акції у бездокументарній формі до зберігача; зберігання відповідно до законодавства реєстру власників іменних цінних паперів, складеного на дату припинення ведення системи реєстру, та інших документів.

Порядок дій учасників депозитарної системи при прийнятті емітентом рішення про переведення випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування установлено Положенням про порядок переведення випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.06.2000 р. № 98 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.10.2000 р. за № 706/4927 (далі - Положення № 98).

Вказаним Положенням № 98 визначено поняття "дематеріалізація випуску акцій" - це комплекс дій з переведення випуску акцій у бездокументарну форму.

Положенням № 98 встановлено, що при переведенні випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування уповноважений орган емітента зобов'язаний прийняти рішення про дематеріалізацію та забезпечити вчинення відповідних дій у визначеній цим положенням послідовності.

Уповноважений орган емітента таке рішення не приймав, оскільки існують вимоги постанови Генеральної прокуратури про приєднання речових доказів до кримінальної справи № 49-3015 від 12.11.2010 р. та рішень НКЦПФР: від 30.11.2010 р. № 1841 та від 22.11.2011 р. № 1740 щодо зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених позивачем.

Крім того, відповідно до роз'яснення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 07.04.2011 р. № 5 "Щодо порядку застосування положень законодавства стосовно прийняття рішення про видачу свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв'язку зі зміною форми існування акцій" рішенням про видачу свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування є факт заміни свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, тобто оформлення реєструвальним органом нового свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв'язку зі зміною форми існування акцій.

Як вбачається з матеріалів справи, 05 квітня 2012 року ЦТД НКЦПФР зареєстровано випуск акцій ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" та видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій.

Згідно зі свідоцтвом форма існування акцій, емітованих ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" - бездокументарна .

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятої ним постанови з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодавства.

Враховуючи все вищевикладене у своїй сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ПАТ "ПТІ "Київоргбуд" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов публічного акціонерного товариства "Проектно-технологічний інститут "Київоргбуд" задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 1863-ЦД-1-Е від 07.09.2012 р.

3. Присудити з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на користь публічного акціонерного товариства "Проектно-технологічний інститут "Київоргбуд" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 170,00 грн. (сто сімдесят грн. 00 коп.).

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо постанова не оскаржена в апеляційному порядку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Строк, встановлений для подання суб'єктом владних повноважень - відповідачем до суду звіту про виконання постанови - три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.11.2012
Оприлюднено10.12.2012
Номер документу27893509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13636/12/2670

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Постанова від 05.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 07.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні