ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2270/6164/12
Головуючий у 1-й інстанції: Ковальчук А.М.
Суддя-доповідач: Ватаманюк Р.В.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2012 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Ватаманюка Р.В.
суддів: Курка О. П. Совгири Д. І.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2012 року у справі за адміністративним позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області до первинної профспілкової організації ВАТ "Кам'янець-Подільське спец.РБУ" про припинення юридичної особи , -
В С Т А Н О В И В :
Кам'янець-Подільська об'єднана державна податкова інспекція Хмельницької області звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою про припинення юридичної особи Первинної профспілкової організації ВАТ "Кам'янець-Подільське спец. РБУ".
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 18.10.2012 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись із рішенням суду І інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, про задоволення позовних вимог.
Сторони в судове засідання не з'явились, про час та дату слухання справи повідомлені належним чином. При цьому позивачем подано до суду заяву про розгляд апеляційної скарги в порядку письмового провадження.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 197 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
З матеріалів справи встановлено, що Первинна профспілкова організація ВАТ "Кам'янець-Подільське спец. РБУ" зареєстрована Кам'янець-Подільською районною державною адміністрацією Хмельницької області 04.06.2007 року, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно акту Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області № 13 від 12.09.2012 року, відповідач не подає звітність до податкового органу з 09.02.2010 року.
Звертаючись до суду, позивач посилався на пункт 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (№ 755-IV) та вказав, що підставою для звернення є неподання відповідачем протягом року податкової звітності.
Колегія суддів погоджується із висновком суду І інстанції щодо безпідставності вимог позивача з огляду на таке.
Відповідно до пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
При цьому слід враховувати, що зазначений закон містить певні обмеження щодо регулювання правовідносин пов'язаних із діяльністю громадських організацій.
Так, сферу дії Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено у статті 3, згідно частини 1 якої, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
При цьому, частина 2 статті 3 Закону України № 755-IV визначає, що Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності об'єднань громадян регулюються спеціальним законодавством України, а саме Законом України "Про об'єднання громадян".
Згідно статті 32 Закону України "Про об'єднання громадян" - (примусовий розпуск (ліквідація) об'єднання громадян) - за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених ст.4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог ст.22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.
Статтею 19 Закону України "Про об'єднання громадян" встановлено, що припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Реорганізація об'єднання громадян здійснюється відповідно до його статуту. Реєстрація новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, встановленому цим Законом. Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Також відповідно до частин 3-4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видають виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.
Отже спеціальним законом, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин є саме Закон України "Про об'єднання громадян", а Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підлягає застосуванню в частині, що не суперечить вимогам зазначеного спеціального Закону.
Таким чином, позивачем не враховано особливості державної реєстрації об'єднань громадян та те, що право звернення до суду з поданням про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян законодавством України надано легалізуючому органу або прокурору, до яких позивач не відноситься.
Аналогічну правову позицію викладено у рішеннях Вищого адміністративного суду К-18042/09 від 22.10.2012 року та К-49223/09 від 24.01.2012 року.
Отже, доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийнята постанова відповідає матеріалам справи та вимогам закону і підстав для її скасування не вбачається.
Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних підстав.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, - залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2012 року, - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.
Головуючий Ватаманюк Р.В.
Судді Курко О. П.
Совгира Д. І.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2012 |
Оприлюднено | 10.12.2012 |
Номер документу | 27910353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Ватаманюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні