cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 грудня 2012 р. (10:50) Справа №2а-11622/12/0170/27
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі судового засідання Залюбовської Л.В., без участі представників сторін, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби
до Закритого акціонерного товариства "Долина Криму"
про стягнення
Обставини справи: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби (далі- Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Закритого акціонерного товариства "Долина Криму" (далі-Відповідач) про стягнення податкового боргу зі сплати комунального податку, податку на додану вартість та податку на прибуток у розмірі 1 988,18 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.10.2012 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за їх відсутності, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином рекомендованою кореспонденцією (а.с. 64), про причини неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов завчасно та до суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, спеціалізовані державні податкові інспекції, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах (далі - органи державної податкової служби).
Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України.
Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (ст. 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні").
Згідно із ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Закрите Акціонерне Товариство «Долина Криму» 03.07.2003 р. було зареєстровано Джанкойською районною державною адміністрацією Автономної Республіки за юридичною адресою: 96118 АР Крим, Джанкойський район, с. Дмитрівка, вул. Центральна, буд. 1 та є юридичною особою (а.с. 19).
Відповідач є платником податків, зборів, обов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів згідно Законів України та інших нормативно - правових актів України та знаходиться на податковому обліку Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби з 23 липня 2003 року за № 14908 (а.с. 31).
Закритим Акціонерним Товариством "Долина Криму" до Джанкойської ОДПІ АРК ДПС 28 квітня 2010 року за вх. № 9001402332, була подана податкова декларація - податковий розрахунок комунального податку за І квартал 2010 року, у якій підприємство визначило податкові зобов'язання у розмірі 18,70 грн. (а.с. 32).
У період виникнення спірних правовідносин, був чинний Закон України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-ХІІ (Далі Закон № 1251), яким встановлювалися принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників, а також Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181-ІІІ (Далі Закон №2181), що був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 4.1.1. ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", який діяв на момент виникнення заборгованості, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім окремих випадків.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України від 21.12.2000р. № 2181 -III (який діяв на час виникнення зобов'язання щодо подання декларації) - платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, для подання податкової декларації.
Граничний строк сплати зазначеного зобов'язання сплинув 20 травня 2010 року, заборгованість з комунального податку за І квартал 2010 року, визначеного у податковій декларації від 28.04.2010р. № 9001402332 не погашена і станом на день розгляду справи складає 18, 70 грн.
19 жовтня 2010 року відносно відповідача була проведена невиїзна документальна перевірка з питання неподання заключної податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2010 року, про що був складено акт перевірки від 19 жовтня 2010 року № 4691/1502/32571637 (а.с. 33-35). У ході зазначеної перевірки було встановлено порушення п. 4.1.4. ст. 4 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII (який діяв на час здійснення порушення), а саме неподання заключної декларації з податку на додану вартість за серпень 2010р. та несвоєчасне повернення свідоцтва платника податку на додану вартість № 100268472 від 13.02.2010р.
Відповідно до абз. 15 п. 9.8. ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97- ВР (який діяв на час здійснення порушення), якщо анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється за ініціативою податкового органу, платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у повернені такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
За зазначені порушення, на підставі п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ, до відповідача були застосовані штрафні санкції, про що були прийняті податкові повідомлення - рішення, що маються в матеріалах справи, а саме:
- від 08 листопада 2010 року № 0054721502/0 про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн., з урахуванням часткової сплати заборгованість по зазначеному зобов'язанню складає - 54,48 грн.;
- від 08 листопада 2010 року № 0054731502/0 про застосування штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.
Вказані податкові повідомлення - рішення були направлені на адресу відповідача, проте у зв'язку з поверненням конверта відділенням пошти , згідно до п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII, були розміщені на дошці оголошень, про що складено акт № 26/1502 від 15.11.2010р., при цьому день такого розміщення податкового повідомлення - рішення, вважається днем його вручення платнику податків (а.с.39).
Станом на день розгляду справи, заборгованість з податку на додану вартість (штрафних санкції), нарахованого за податковими повідомленнями - рішеннями від 08.11.2010 року № 0054721502/0 та № 0054731502/0, складає - 224.48 грн.
16 серпня 2010 року відносно відповідача була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток за 2009 рік, за результатами якої було складено акт перевірки від 16 серпня 2010р. № 2926/1501/32571637 (а.с. 40-41).
У ході зазначеної перевірки було встановлено порушення п. 4.1.4. ст. 4 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час здійснення порушення), а саме несвоєчасне подання декларації з податку на прибуток за 2009 рік.
За зазначене порушення, на підставі п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII, Джанкойською ОДПІ було прийнято податкове повідомлення -рішення від 16.09.2010р. № 0031371501/0, про застосування до ЗАТ "Долина Криму" штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн., з урахуванням часткової сплати заборгованість по зазначеному зобов'язанню складає 144,00 грн. (а.с. 42)
Вказане податкове повідомлення - рішення було направлене відповідачу, проте у зв'язку з поверненням конверта відділенням пошти, згідно до п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-III, було розміщено на дошці оголошень, про що складено акт №22/1501 від 20.08.2010р., при цьому день такого розміщення податкового повідомлення - рішення, вважається днем його вручення платнику податків (а.с. 44).
02 вересня 2010 року відносно ЗАТ «Долина Криму» була проведена камеральна перевірка достовірності нарахування податкового зобов'язання податку на прибуток за І квартал 2010 року, за результатами якої було складено акт перевірки від 02 вересня 2010 року № 3083/1501/32571637 (а.с. 45-47).
У ході вказаної перевірки було встановлено, що при заповнені декларації з прибутку за І квартал 2010 року підприємством була допущена методологічна помилка, що призвело до заниження податкового зобов'язання на 1 525,00 грн.
Відповідно до п.п. 17.1.4. п. 17.1. ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII, у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
За результатами перевірки, на підставі абз. "в" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 п.п. 17.1.4. п. 17.1. ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII, Джанкойською ОДПІ було прийнято податкове повідомлення - рішення від 02 вересня 2012р. № 0032721501/0 про визначення ЗАТ «Долина Криму» податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 1601,00 грн., у тому числі податку - 1525,00грн., штрафних санкцій - 76,00 грн. (а.с. 48).
Вказане податкове повідомлення - рішення було направлено на адресу відповідача, проте у зв'язку з поверненням конверту відділенням пошти, згідно до п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІIІ, було розміщено на дошці оголошень, про що складено акт 24/1501 від 07.09.2010р., при цьому день такого розміщення податкового повідомлення - рішення, вважається днем його вручення (а.с.50).
Заборгованість з податку на прибуток, нарахованого за податковими повідомленнями-рішеннями від 02.09.2010 року № 0032721501/0 та від 16.09.2010р. № 0031371501/0, складає 1745,00 грн.
В порушення вимог п. 5.3. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників платків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІII, відповідачем сума податкового зобов'язання у встановлені строки у повному обсязі сплачена не була, податковий борг Закритого Акціонерного Товариства "Долина Криму" складає 1 988,18 грн., у тому числі: по комунальному податку - 18,70 грн., по податку на додану вартість - 224, 48 грн., по податку на прибуток - 1 745, 00 грн. станом на день розгляду справи не погашений.
Відповідно до п.п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків та/або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановленим цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Враховуючи, що ЗАТ "Долина Криму" у добровільному порядку податковий борг перед бюджетом не сплачувало, згідно ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (діючого на момент винесення податкових вимог), Джанкойською ОДПІ були направлені перша № 1/169 від 30.09.2010р. та друга № 2/191 від 15.11.2010р. податкові вимоги (додатки до позову № 20, 22), які у зв'язку з поверненням поштовим відділенням, відповідно до п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII, були розміщені на дошці оголошень, про що складені відповідні акти від 15.10.2010р. № 13/24-00 та від 23.11.2010р. № 15/24-0 (а.с. 52-54).
Згідно ст. 10 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІII (діючого на момент виникнення правовідносин), Джанкойською ОДПІ прийнято рішення про стягнення коштів та продажу активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу від 23.11.2010р. № 13/24-0 (а.с. 55).
Несплата податкових зобов'язань тягне за собою ненадходження коштів до бюджету та приводе до невиконання дохідної частини бюджетів, що спричиняє пряму шкоду державі.
Відриті рахунки у установах банку або майно на яке можливо звернути стягнення відповідне до матеріалів справи у відповідача відсутні.
Відповідно до п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється відповідно до порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрі України від 29 грудня 2012р. № 124.
Таким чином, оскільки податковим органом дотримано процедуру стягнення податкового боргу та усі передбачені законом дії щодо стягнення такого податкового боргу не привели до його погашення. Згідно до ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати узгодженого грошового зобов'язання або оскарження рішень позивача, тому позовні вимоги щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 1 988,18 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 41.1.1. п.41.1. ст. 41 Податкового кодексу України, - контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2. цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Долина Криму" (96118, АР Крим, Джанкойський район, с. Дмитрівка, вул. Центральна, буд. 1, код ЕДРПОУ - 32571637) на користь Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (96100, АРК, м. Джанкой, вул. Дзержинського, 30, р/р 35214004000032 в УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 23191959) податковий борг у розмірі 1 988 (одна тисяча дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 18 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Аблякимов Е.Е.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2012 |
Оприлюднено | 11.12.2012 |
Номер документу | 27918839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні