Категорія №5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/8628/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого: Прудника С.В.
при секретарі: Стройній О.О.
за участю сторін:
представника позивача Купцової О.М.
представник відповідача не з'явився
представника третьої особи Зєнкіна В.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Сесла", третя особа - начальник управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради -державний реєстратор про скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни юридичної адреси , -
ВСТАНОВИВ:
05 листопада 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю "Сесла" (далі - відповідач), про скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни юридичної адреси.
Ухвалою від 07 листопада 2012 року по справі відкрито провадження. Цією ж ухвалою до участі у справі в якості третьої особи було залучено начальника управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради - державного реєстратора.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що ТОВ "Сесла" зареєстровано в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 14.09.2011 №1382 102 0000 018782.
10.08.2012 було проведено реєстрацію змін установчих документів відповідача щодо зміни його місцезнаходження на нову юридичну адресу - Харківська область, Харківський район, с. Лук'якінці, вул. Перемоги, 17/7, в результаті чого до ЄДР 10.08.2012 внесено запис №1382 105 0004 018782.
Відділом податкової міліції Ленінської МДПІ здійснено вихід за місцем реєстрації відповідача, в результаті чого складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків, в якій зазначено, що місцезнаходження платника податків не встановлено. На підставі вказаної довідки податковою інспекцією направлено державному реєстратору повідомлення від 03.09.2012 №19000/183-005 форми №18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Таким чином, встановлено, що зміна місцезнаходження відповідача була проведена з порушенням закону, а саме відповідачем не забезпечено тотожність юридичної адреси ТОВ «Ф-Транс-Інвест» та фактичного місцезнаходження підприємства, що призвело до порушення порядку реєстрації змін до установчих документів.
У зв'язку із чим позивач просив скасувати державну реєстрацію змін відповідача до установчих документів щодо зміни юридичної адреси підприємства.
Ухвалою суду від 08 жовтня 2012 року відкрито провадження у справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у попереднє судове засідання.
Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення аналогічні, викладеним у позовній заяві, просив задовольнити позов у повному обсязі.
ТОВ "Сесла" явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечило, про дату, час та місце розгляду справи було повідомлено належним чином, правом подати заперечення на адміністративний позов не скористалося.
Відповідно до ч.11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин суд вважає, що ТОВ "Сесла" належним чином повідомлено про дату, час та місце розгляду справи.
Представник третьої особи в судовому засіданні пояснив, що державний реєстратор виконав всі дії відповідно до вимог Закону при внесенні ним запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну місцезнаходження ТОВ "Сесла", тому просив відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають, з огляду на таке.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч.3 ст.2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Сесла" зареєстровано в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 14.09.2011 №1382 102 0000 018782 (а.с.64).
10.08.2012 було проведено реєстрацію змін установчих документів відповідача щодо зміни його місцезнаходження на нову юридичну адресу - Харківська область, Харківський район, с. Лук'якінці, вул. Перемоги, 17/7, в результаті чого до ЄДР 10.08.2012 внесено запис №1382 105 0004 018782 (а.с.65).
Згідно повідомлення Ленінської МДПІ у м. Луганську від 03.09.2012 №19000/183-005 відповідач не знаходиться за фактичним місцем знаходження (а.с.42), що також підтверджується записом до ЄДР № 1471 143 0005 025828 від 22.10.2012 про відсутність юридичної особи за вказаною адресою (а.с.66).
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно зі ст.55-1 ГК України ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; незареєстровано у державних органах, якщо обов'язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.
Пунктом 67.2 статті 67 ПК України встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"(далі Закон № 755), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону № 755).
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону № 755, державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб -підприємців.
Згідно із ч.1 ст.14 Закону № 755, передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Згідно зі ст.29 Закону № 755 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою -п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Суд не вбачає порушень державним реєстратором вказаним норм законодавства з огляду на таке.
ТОВ "Сесла" зареєстровано в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 14.09.2011 №1382 102 0000 018782.
Відповідач знаходиться на податковому обліку як платник податків у Ленінській МДПІ з 15.09.2011 за №452.
Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 10.08.2012 державним реєстратором виконавчого комітету Луганської міської ради проведено реєстраційну дію за № 1 382 105 0004 018782 "державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи".
Наказом №03/12-К від 10.08.2012 директором ТОВ «Сесла» призначено Ніколаєнко Віталія Олександровича.
В судовому засіданні державний реєстратор пояснив, що ТОВ "Сесла" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів був наданий повний пакет документів, передбачений ст.29 Закону № 755, які відповідали вимогам чинного законодавства, а отже у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що державний реєстратор виконавчого комітету Луганської міської ради при здійсненні реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Сесла" діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, встановлений Законом № 755.
Також суд зазначає, що згідно висновку Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Луганську Державної податкової служби від 25.09.2012 №8434/7/07-31, який знаходиться у матеріалах справи, не встановлено ознак фіктивності та наявності факту нереального здійснення господарської діяльності ТОВ "Сесла", кримінальна справа у відношенні посадових осіб ТОВ "Сесла" не порушувалася.
Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора виконавчого комітету Луганської міської ради у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідно до ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та відповідно зняття останнього з обліку, та не надав жодного доказу щодо неможливості чи відсутності підстав для взяття на облік у Харківській районній державній адміністрації Харківської області.
Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
А тому державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників відповідача, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.
Таким чином, оскільки єдиною підставою звернення до суду є порушення вимог податкового законодавства, а інших, передбачених саме Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації зазначених вище змін позивачем не надано, у задоволені позову Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби слід відмовити.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнені від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Сесла", третя особа - начальник управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради -державний реєстратор про скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни юридичної адреси відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 07 грудня 2012 року.
Суддя С.В. Прудник
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2012 |
Оприлюднено | 11.12.2012 |
Номер документу | 27919618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Прудник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні