cpg1251
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
УХВАЛА
Від "28" листопада 2012 р. Справа № 3/5007/16-Б/11
За заявою: Державної податкової інспекції України у м. Житомирі (м.Житомир)
до боржника: Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник"
про визнання банкрутом
Суддя Гнисюк С.Д.
Присутні у судовому засіданні:
- від ініціюючого кредитора: Зеленова Л.В., за дов. № 29866/08/10 від 25.09.2012 року (представник ДПІ у м. Житомирі Житомирської області)
- від кредиторів: Шейнич О.А. - дов. № 209 від 10.01.2012р. (предст. ЖМЦЗ);
Добринчук В.О. - дов. № 6673/01 від 26.01.2012 р. (предст. УПФУ в м. Житомирі)
- від боржника: Стефанюк М.С. - ліквідатор
За участю:
- від Головного управління юстиції у Житомирській області: Шумило Л.В. довіреність від 15.03.2012р. (в судовому засіданні 27.11.2012 р.); Єрьоменко А.В. - дов. від 27.09.2012 р.
- від міністерства інфраструктури України: Ренкас Л.Г. довіреність №3822/15/14 -12 від 07.08.2012р.
В провадженні господарського суду знаходиться справа №3/5007/16-Б/11 про банкрутство Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник", порушена за правилами ст.ст. 6,7,12 та ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон) у судовій процедурі ліквідації.
Постановою від 26.07.2011р. господарський суд, зокрема, визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру банкрута та призначив ліквідатором арбітражного керуючого Стефанюка М.С.
Відповідно до розпорядження щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ № 40/2012 від 09.02.2012р., справу №3/5007/16-Б/11, яка знаходилась у провадженні судді Машевської О.П., передано для подальшого розгляду судді Гнисюку С.Д.
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 13.02.2012р. суддею Гнисюком С.Д. справу №3/5007/16-Б/11 прийнято до свого провадження.
Ухвалою суду від 25.10.2012 р. взято до відома звіт ліквідатора боржника Стефанюка М.С. про проведену роботу; відкладено розгляд заяви УПФУ в Корольовському районі м. Житомира про заміну належної сторони; відкладено розгляд кредиторських заяв; призначено наступне судове засідання; зобов'язано ініціюючого кредитора, УПФУ в Корольовському районі м. Житомира, ліквідатора боржника Стефанюка М.С. вчинити певні дії та подати належні документи по справі.
В судовому засіданні 27.11.2012 р. представник державної податкової інспекції України у м. Житомирі Житомирської області подав для залучення до матеріалів справи докази (декларації) на підставі яких здійснено нарахування суми боргу.
Представник Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області надав розрахунок суми заборгованості від 26.11.2012 року № 25862/04-01; копію розрахунку суми внесків за грудень 2006р.; копію розрахунку суми страхових внесків за вересень 2008 року. Крім того, подав підтверджуючі документи щодо заміни Управління Пенсійного фонду України в Корольовському районі м. Житомира правонаступником Управління Пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області.
Ліквідатором боржника подано клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора Стефанюка М.С. до 26.01.2013 року.
В судовому засіданні 27.11.2012 р. в порядку ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 28.11.2012 р. на 15:00 год.
Після оголошення перерви, в судовому засіданні 28.11.2012 р. представник державної податкової інспекції України в м. Житомирі подав для залучення до матеріалів справи копію податкового повідомлення-рішення форми "Ш" № 0025381701/0 від 21.12.2006 р.; копію акту № 3920/171.
Представник Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області подав для залучення до матеріалів справи уточнення № 26209/07 від 28.11.2012 р. до заяви про визнання кредитором боржника.
Також, в судовому засіданні 28.11.2012 р. ліквідатором боржника подано відзиви на заяви Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області про визнання кредитором боржника на суму 40596,46 грн., державної податкової інспекції України в м. Житомирі про визнання кредитором боржника на суму 667665,20 грн., Житомирського міського центру зайнятості про визнання кредитором боржника на суму 5001,39 грн.
Розглянувши реєстр вимог кредиторів, дослідивши наявні в матеріалах справи та подані в судовому засіданні документи, заслухавши пояснення учасників провадження у справі про банкрутство, господарський суд Житомирської області, -
ВСТАНОВИВ
Житомирське державне торгівельно-виробниче підприємство робітничого постачання "Залізничник" (м. Житомир) зареєстроване виконавчим комітетом Житомирської міської ради за №1272 від 05.05.1998р. як юридична особа з ідентифікаційним кодом 13560093 за адресою м. Житомир, вул. Вокзальна, 7а.
Ухвалою від 06.06.11р. господарський суд порушив провадження про банкрутство Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" за правилами ст.ст. 6,7,12 та ст.52 Закону.
Як уже зазначалось, поставою суду від 26.07.2011р. господарський суд, зокрема, визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру банкрута та призначив ліквідатором арбітражного керуючого Стефанюка М.С.
Частиною 5 ст. 52 Закону передбачено, що ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Як вбачається з матеріалів справи, оголошення про визнання боржника банкрутом опубліковано 03.09.2011 р. в офіційному друкованому органі Кабінету Міністрів України - газеті "Урядовий кур'єр" № 161 (4559) (т. 1 а.с. 170).
До господарського суду звернулись з вимогами до боржника - Управління пенсійного фонду України в Корольовському районі м. Житомира на суму 40596,46 грн. (т. 1 а.с. 128-161), державна податкова інспекція у м. Житомирі на суму 97707,54 грн. (т. 1 а.с. 162-163), Житомирський міський центр зайнятості на суму 5001,39 грн. (т. 1 а.с. 165-167).
У зв'язку з необхідністю витребування додаткових документів на підтвердження заявлених вимог до боржника, розгляд кредиторських заяв неодноразово відкладався.
На виконання вимог суду, ліквідатором боржника складено і представлено на затвердження до господарського суду реєстр вимог кредиторів Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" (т. 2 а.с. 37), до якого включено визнані боржником вимоги наступних кредиторів:
1. Державної податкової інспекції України у м. Житомирі на суму 255529,93 грн. основного боргу, яка віднесена до третьої черги задоволення вимог кредиторів та 412135,27грн. неустойки (пеня, штраф), яка віднесена до шостої черги задоволення вимог кредиторів;
2. Управління пенсійного фонду України в Корольовському районі м. Житомира на суму 37584,64 грн. основного боргу, яка віднесена до другої черги задоволення вимог кредиторів та 3011,82 грн. неустойки (пеня, штраф), яка віднесена до шостої черги задоволення вимог кредиторів;
3. Житомирського міського центру зайнятості на суму 3407,61 грн. основного боргу, яка віднесена до другої черги задоволення вимог кредиторів та 1593,78 грн. неустойки (пеня, штраф), яка віднесена до шостої черги задоволення вимог кредиторів.
В судовому засіданні розглянуто заяву Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області № 8062/07 від 11.04.2012 р. про заміну належної сторони, яка надійшла на адресу суду 18.04.2012 р.
Статтею 512 ЦК України встановлено підстави заміни кредитора у зобов'язанні, в тому числі й грошовому. Законом не передбачено заборони на перехід прав кредиторів за грошовими зобов'язаннями до іншої особи у провадженні у справі про банкрутство. Тому арбітражні керуючі мають вносити до реєстру відомості про заміну кредиторів за грошовими зобов'язаннями у разі переходу їх права вимоги відповідно до правил ЦК України, а господарські суди - зобов'язувати арбітражних керуючих вносити відповідні зміни до реєстру в разі оскарження необґрунтованої відмови арбітражних керуючих у внесенні відомостей про заміну кредитора. Особа, до якої перейшли права кредитора під час провадження у справі про банкрутство, отримує статус учасника провадження відповідно до абзацу двадцять другого статті 1 Закону. Заміна кредитора у зобов'язанні не впливає на права та обов'язки боржника і не потребує його згоди, якщо така згода не передбачена договором або законом (аналогічна позиція викладена в п. 51 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 р. № 15 "Про судову практику в справах про банкрутство").
Статтею 25 ГПК України передбачено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміна кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Окрім того, відповідно до постанови КМУ від 27.07.2011 року № 803 "Про утворення територіальних органів Пенсійного фонду України", постанови правління Пенсійного фонду України від 25.03.2011 № 8-4 "Про заходи щодо припинення діяльності деяких управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах , районах у містах", наказів головного управління Пенсійного фонду України від 08.08.2011р. № 136 "Про заходи щодо припинення діяльності деяких управлінь Пенсійного фонду України в районів , містах і районах в містах Житомирської області", від 27.10.2011р. № 219 "Про структуру та штатні розписи новоутворених управлінь Пенсійного фонду України в Житомирській області , з 27.10.2011 року припинили свою діяльність , шляхом злиття Управління Пенсійного фонду України в Корольовському районі м. Житомира, Управління Пенсійного фонду в Богунському районі м. Житомира та відповідно до статті 107 ЦК України утворено управління Пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області ( ідент. код 37927490) як їх правонаступник.
Ліквідатор боржника в усній формі не заперечив щодо заміни Управління Пенсійного фонду України в Корольовському районі м. Житомира його правонаступником Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області.
Зазначені обставини є підставою для здійснення процесуального правонаступництва кредитора згідно резолютивної частини ухвали суду.
З довідки Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" станом 07.05.2012 р. (т. 2 а.с. 28) вбачається, що за боржником заборгованість по зарплаті відсутня.
За загальним правилом, визначеним ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.
Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчить про цивільно -правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.
Незважаючи на визнання боржником грошових вимог кредитора, суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора.
Обґрунтованість включення до реєстру вимог вищеперелічених кредиторів підтверджується доданими до заяв кредиторів документами.
Господарський суд дослідивши подані кредиторами докази на підтвердження заявлених вимог до боржника, реєстр вимог кредиторів встановив, що ліквідатором боржника неправильно визначено суму заборгованості Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі.
Здійснивши перерахунок заявлених Управлінням пенсійного фонду України в м. Житомирі кредиторських вимог до боржника, господарським судом встановлено, що сума основного боргу складає 37590,47 грн., сума неустойки 3005,99грн.
Представник Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі та ліквідатор в судовому засіданні в усній не заперечили щодо встановленої судом суми боргу.
Вимоги державної податкової інспекції у м. Житомирі, Житомирського міського центру зайнятості є правомірними та доведені належними доказами.
Крім того, в матеріалах справи відсутні письмові заперечення кредиторів щодо складу, розміру та черговості внесення їхніх вимог до реєстру вимог кредиторів.
Згідно абз. 3, 4 ч. 2 ст. 15 Закону, реєстр вимог кредиторів повинен включати усі визнані судом вимоги кредиторів. У реєстрі вимог кредиторів повинні міститися відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов'язаннями чи зобов'язаннями щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, невикористаних та своєчасно не повернутих коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), черговість задоволення кожної вимоги, окремо розмір неустойки (штрафу, пені).
Черговість задоволення вимог кредиторів визначена у ст. 31 Закону, у зв'язку з чим неустойка (пеня, штраф) відображається у реєстрі окремим рядком та підлягає задоволенню у шосту чергу.
Суми неустойки (штрафу, пені) включаються в реєстр вимог кредиторів окремим рядком і не можуть бути підставою для визначення кількості голосів, які належать кожному кредитору при прийнятті рішення на зборах кредиторів та на засіданні комітету кредиторів.
У ст. 16 Закону передбачається на час дії процедур банкрутства утворення представницького органу кредиторів - комітету кредиторів, який обирається зборами кредиторів, у складі не більше семи осіб.
Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону, вибори комітету кредиторів проводяться за списком відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на зборах кредиторів, визначених пропорційно сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, кратній тисячі гривень.
Згідно ч. 11 ст. 30 Закону, утворення комітету кредиторів зобов'язує ліквідатора, не рідше одного разу на місяць, звітувати перед комітетом про свою діяльність, надавати інформацію про фінансове становище і майно боржника при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
Частиною 7 ст. 52 Закону передбачено, що задоволення вимог кредиторів здійснюється в порядку черговості, передбаченому статтею 31 цього Закону. Кредитори можуть оскаржити результати розгляду їх вимог ліквідатором до господарського суду до затвердження господарським судом ліквідаційного балансу.
Відповідно до ч. 5 статті 31 Закону, вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними.
Враховуючи викладене, господарський суд вважає за необхідне затвердити реєстр вимог кредиторів боржника Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" із включеними до нього вимогами кредиторів, зобов'язати ліквідатора боржника Стефанюка М.С. провести збори кредиторів, на яких обрати комітет кредиторів та призначити наступне засідання господарського суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури банкрута.
Крім того, ліквідатором в судовому засіданні 27.11.2012 р. подано клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури боржника на три місяці.
Представники кредиторів щодо продовження строку ліквідаційної процедури боржника не заперечили.
Господарський суд щодо заявленого клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури вважає за необхідне зазначити, що обґрунтованість продовження строку процедури ліквідації залежить від конкретних обставин справи, які слід враховувати як суб'єктам права ініціювання клопотання про продовження строку цієї процедури, так і суду, при його розгляді та ухваленні рішення про задоволення чи відхилення.
За змістом ч. 2 ст. 22 Закону, загальний строк ліквідаційної процедури боржника не може перевищувати 18 місяців.
З матеріалів справи вбачається, що гранично допустимі строки здійснення процедури ліквідації банкрута закінчилися 26.10.2012р.
Ліквідатор зобов'язаний вчинити ліквідаційні заходи і передати на затвердження господарському суду звіт та ліквідаційний баланс у встановлений строк, проте, невиконання ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом, не є підставою для припинення провадження у справі (аналогічна правова позиція викладена в п. 86 Постанови ВСУ № 15 від 18.12.2009 р. "Про судову практику в справах про банкрутство",далі - Постанова № 15).
Наслідків перевищення строку ліквідаційної процедури, як зазначає Верховний Суд України у Постанові Пленуму № 15, Закон не містить.
Враховуючи наявність об'єктивних обставин, що перешкоджають ухваленню судом рішення про затвердження звіту ліквідатора, ліквідацію банкрута та припинення провадження у цій справі, господарський суд прийшов до висновку продовжити строк ліквідаційної процедури Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" на три місяці, тобто по 26.01.2013 р. включно, про що зазначити у резолютивній частині ухвали суду.
В свою чергу, у ч. 3 ст. 24 Закону зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
З врахуванням конкретних обставин цієї справи, з метою недопущення правової невизначеності для учасників провадження у справі про банкрутство, третіх осіб, на права та обов'язки яких впливають чи можуть вплинути судові рішення у справі у про банкрутство чи інші обставини, пов'язані з банкрутством боржника, господарський суд прийшов до висновку продовжити на цей самий строк повноваження ліквідатора Стефанюка М.С, про що зазначити в резолютивній частині ухвали суду.
Керуючись ст. 86 ГПК України, ст. ст. 1, 16, 24-32, 31, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд Житомирської області, -
УХВАЛИВ
1. Замінити Управління пенсійного фонду України в Корольовському районі м. Житомира його процесуальним правонаступником Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області ( ідент. код 37927490).
2. Продовжити строк ліквідаційної процедури Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" по 26.01.2013р.
3. Продовжити строк повноважень ліквідатора боржника Стефанюка М.С. по 26.01.2013 р.
4. Затвердити реєстр вимог кредиторів Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник" з включеними до нього вимогами кредиторів:
- Державної податкової інспекції України у м. Житомирі на суму 255529,93 грн. основного боргу, які віднести до третьої черги задоволення вимог кредиторів.
Включити в реєстр вимог кредиторів окремим рядком неустойку (штраф, пеня) у сумі 412135,27грн., яка підлягає задоволенню в шосту чергу задоволення вимог кредиторів;
- Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі на суму 37590,47 грн. основного боргу, які віднести до другої черги задоволення вимог кредиторів.
Включити в реєстр вимог кредиторів окремим рядком неустойку (пеня, штраф) у сумі 3005,99грн., яку віднести до шостої черги задоволення вимог кредиторів;
- Житомирського міського центру зайнятості на суму 3407,61 грн. основного боргу, які віднести до другої черги задоволення вимог кредиторів.
Включити в реєстр вимог кредиторів окремим рядком неустойку (штраф, пеня) у сумі 1593,78 грн., яку віднести до шостої черги задоволення вимог кредиторів;
5. У зв'язку із звільненням кредиторів - Державної податкової інспекції України у м. Житомирі, Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі, Житомирського міського центру зайнятості від сплати судового збору за подачу заяв до господарського суду, державне мито в розмірі 255,00грн. підлягає сплаті боржником в доход Державного бюджету України.
6. У зв'язку із звільненням кредиторів - Державної податкової інспекції України у м. Житомирі, Управління пенсійного фонду України в м. Житомирі, Житомирського міського центру зайнятості від оплати послуг з внесення до Єдиної бази даних інформації щодо кредитора та його грошових вимог по справі про банкрутство, такі послуги підлягають сплаті боржником в сумі 120,00 грн. на користь ДП "Інформаційні судові системи".
7. Вважати погашеними вимоги конкурсних кредиторів Житомирського державного торгівельно-виробничого підприємства робітничого постачання "Залізничник", які виникли до порушення провадження у справі по банкрутству та незаявлені в господарський суд у встановлений для їх подання строк в порядку визначеному ч. 5 ст. 52 Закону.
8. Обов'язки по організації проведення зборів кредиторів покласти на ліквідатора боржника Стефанюка М.С.
9. Призначити наступне судове засідання для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури боржника на "22" січня 2013 р. о 10:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, кім. № 404.
10. Зобов'язати ліквідатора боржника Стефанюка М.С.:
- скликати збори кредиторів за місцем знаходження боржника, на яких обрати комітет кредиторів. Протокол зборів кредиторів та протокол комітету кредиторів надати суду;
- звіт про проведення ліквідаційної процедури банкрута за наступний проміжний період, який підтвердити документально та погодити з новоутвореним комітетом кредиторів;
- у разі невжиття необхідних заходів в межах продовженого строку ліквідаційної процедури з об'єктивних причин, спільно з комітетом кредиторів розглянути питання про необхідність його продовження.
11. Викликати в судове засідання представників кредиторів та ліквідатора боржника Стефанюка М.С.
Суддя Гнисюк С.Д.
Друк. :
1 - в справу
2 - ДПІ у м.Житомирі
3- лікв. Стефанюку М.С.
4 - УПФУ у м. Житомирі Житомирської області
5 - Житомирський міський центр зайнятості
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2012 |
Оприлюднено | 12.12.2012 |
Номер документу | 27942672 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Гнисюк С.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні