cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.12.2012 року Справа № 6/5005/7366/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді : Бахмат Р. М. (доповідача),
суддів: Лотоцької Л.О., Євстигнеєва О.С.
при секретарі: Вовк Ю.В.
за участю представників сторін:
прокурора: Барчук А.Б.(посвідчення № 000865 від 17.08.12 рю);
від відповідача: Васильєв П.С.( дов. б/н від 21.05.12 р.);
від позивача та третьої особи: представники не з"явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" м. Дніпропетровськ на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 р . у справі № 6/5005/7366/2012
за позовом Прокурора Кіровського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради м. Дніпропетровськ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" м. Дніпропетровськ;
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської обл. Державної податкової служби м. Дніпропетровськ
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
В С Т А Н О В И В :
Рішенням господарського суду Дніпропетровської обл. від 11.10.2012 р. у справі № 6/5005/7366/2012, яке підписано 16.10.2012 р. і оформлено відповідно до вимог ст.. 84 ГПК України (суддя Коваленко О.О.), частково задоволено позов прокурора Кіровського району м. Дніпропетровська, пред'явлений в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради м. Дніпропетровськ до Товариства з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" м. Дніпропетровськ; за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської обл. Державної податкової служби м. Дніпропетровськ про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 25.10.2007 р.
Вказаним рішенням змінено п.п. 2.3 та 4.1 договору оренди земельної ділянки від 25.10.2007 р., укладеного між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ФСД-ГРУПП", посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П., зареєстрованого в реєстрі за № 7109, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 040710400745 від 28.11.2007 р., викладено його в наступній редакції:
"2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 20.08.2012 р. становить 597 712 грн. 17 коп.
"4.1 Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 17 931 грн. 37 коп. не є сталою та може змінюватися у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється, обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом".
В решті позовних вимог відмолено.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" м.Дніпропетровськ в доход державного бюджету 1 073 грн. судовий збір.
Відповідач не погодився з вказаним рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення повністю і прийняти нове рішення, в якому в задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки вважає, що рішення прийняте з порушенням норм процесуального та матеріального права; неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи; недоведеності обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими; невідповідністю висновків, викладених у рішенні місцевого господарського суду, обставинам справи.
Відповідач зазначає в скарзі, що суд першої інстанції не з'ясував ту обставину і відповідно не врахував її при прийнятті рішення, що відповідно до п.5.2 Договору -цільове призначення земельної ділянки : землі житлової та громадської забудови. Отже відповідь "Про надання інформації" від 20.08.2012 р. № 10/10-1914 Держкомзему України Головне управління Держкомзему у Дніпропетровській обл. Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ, що нормативна грошова оцінка 1 кв.м земельної ділянки площею 0,0363 га (кадастровий номер 1210100000:06:089:0068) по пров. Скориківському, 5 для земель промисловості складає -1 646,59 грн. є неналежним доказом в розумінні ч. 2 ст. 34 ГПК України, оскільки обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Належним доказом в даному судовому спорі є витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки для земель житлової та громадської забудови.
Скаржник вказує у скарзі, що з серпня 2009 р. і по сьогодні вже сплачував орендну плату у розмірі, зазначеному в позовній заяві прокурора та підтвердив це банківськими платіжними квитанціями.
З матеріалів справи вбачається, що доказом про направлення пропозиції укласти договір є лист Дніпропетровської міської ради до відповідача від 18.02.2011 р. На виконання цього листа та на підтвердження прийняття пропозиції відповідач сплатив орендну плату у розмірі, встановленим в пропозиції, відповідно до чого з 18.02.2011 р. відповідач є таким, що уклав договір за пропозицією Дніпропетровської міської ради.
Відповідач звертає увагу суду на те, що під час прийняття рішення, суд першої інстанції з власної ініціативи, без клопотання заінтересованої особи перерахував арифметичні помилки в Листі Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську за № 10/10-19/4 від 20.08.12 р. і відповідно встановив нову суму нормативно грошової оцінки і тим самим виклав п.2.3 Договору в новій редакції. Встановлена нова редакція не відповідає редакції прокурора, оскільки сума нормативно грошової оцінки земельної ділянки зменшена. Право на зменшення суми при прийняття рішення у суду було відсутнє, оскільки згідно до ГПК України, це право у суду є лише при поданні клопотання заінтересованої особи.
У відзиві на апеляційну скаргу прокурор Кіровського району просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін, так як вважає, що судом здійснено оцінку доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Зміст рішення відповідає ст. 84 ГПК України.
На момент звернення прокурора до суду із позовною заявою, договір оренди від 25.10.2007 р. не відповідав вимогам чинного законодавства в частині вставленого в договорі оренди розміру орендної плати, а тому прокурор мав право вимагати від орендаря приведення цього договору у відповідність до норм чинного законодавства, шляхом внесення відповідних змін до договору.
Дніпропетровська міська рада та третя особа в судове засідання не з'явилися, відзив на апеляційну скаргу не надали, не повідомили суд про поважні причини неявки. Неявка позивача та третьої особи не перешкоджає перегляду справи за наявними в ній матеріалами.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Заслухавши суддю-доповідача та пояснення представників сторін, які були присутні у судовому засіданні, розглянувши та обговоривши доводи, вказані в апеляційній скарзі, доводи, вказані у відзиві на апеляційну скаргу, перевіривши матеріали справи, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування господарським судом норм матеріального і процесуального права, колегія суддів встановила, що між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" (орендар) укладено договір оренди землі від 25.10.2007 р.
Договір посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. та зареєстровано в реєстрі за № 7109 25.10.2007 р.
Договір зареєстрований у ДМВ ДРФ "Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 28.11.2007 р. за № 040710400745.
Згідно з пунктом 1.1. договору орендодавець передав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: пров. Скориківський, 5 (Кіровський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:06:089:0068.
Цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості).(п.1.2)
Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення міської ради від 25.07.2007 р. № 143/17 (п.1.3)
В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0363 га. (п.2.1)
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладання цього договору становила 271 343,80 грн. (п.2.3)
Договір укладено до 07.03.2020 р.(п.3.1)
Пунктом 4.1 договору встановлено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 1,5 відсотка її нормативної грошової оцінки.
Згідно п.4.2 обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України. (п.4.3)
У пункті 4.8 договору сторони встановили, що розмір орендної плати переглядається щорічно, або у разі:
- зміни умов господарювання, передбачених договором;
- змін у цільовому використанні земельної ділянки;
- зміні розмірів земельного податку; підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;
- зміні коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- в інших випадках, передбачених законом.
Земельна ділянка передається в оренду: по фактичному розміщенню адміністративної будівлі та гаражів. Цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови. (п.п.5.1-5.2)
Пунктами 12.1-12.2 договору передбачено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
Відповідно до ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічне положення закріплено в ч. 1 ст. 188 ГК України.
Відповідно до статей 651, 652 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках. встановлених договором або законом: а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.
Частинами 1,2 ст. 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладання договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Орендна плата за землю визначена у частині 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" "як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою".
Таким чином, встановивши підстави для зміни розміру орендної плати у договорі через його невідповідність розміру, встановленому законом як на момент виникнення спору між сторонами, так і на момент його вирішення судами, позивач вправі був вимагати від орендаря приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.
Згідно положення ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією з істотних умов договору.
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Статтею 288 Податкового кодексу України передбачено встановлення розміру орендної плати в договорі оренди з урахуванням відповідних меж.
Предметом спору у даній справі є зобов'язання внести зміни до умов договору оренди земельної ділянки у відповідності із змінами, які внесені до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", а також нормами Цивільного кодексу України.
Згідно ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих акті України " № 309-УІ від 03.06.2008 р. внесено зміни до частин четвертої та п'ятої статті 21 закону України "Про оренду землі", відповідно до яких річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою для інших категорії земель -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
У зв'язку із введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011 р. Закон України "Про плату за землю" втратив чинність згідно частини 2 Прикінцевих положень Кодексу.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Прокурор в позовній заяві просив внести зміни до діючого договору оренди земельної ділянки, посилаючись на зміну нового розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, від якого залежить розмір земельного податку. При цьому прокурор послався на дані Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська, Дніпропетровської обл. за розрахунком податкової інспекції грошова оцінка земельної ділянки склала 597 719 грн. 95 коп.
Відповідно до частин 4 та 5 статті 5 Закону України «Про оцінку земель»грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно з законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Згідно частини 2 статті 12 цього Закону нормативно-правові акти з проведення оцінки земель які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Нормативно грошова оцінка земельних ділянок в силу положень статті 13 названого Закону приводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Нормами статі 18 Закону України «Про оцінку земель»встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до положень статей 20 та 23 цього Закону за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативно грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюється як витяг з технічної документації з нормативно грошової оцінки земель.
Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативно грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Порядок проведення нормативної грошової оцінки землі урегульований «Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», затвердженим спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Українською академією аграрних наук від 27.01.2006р. за №18/15/21/11.
Пунктом 1.3 Порядку передбачено, що нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку… орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Стаття 33 Господарського кодексу України зобов'язує кожну сторону довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. В даному випадку вимоги прокурора про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, зокрема до нормативної грошової оцінки можуть бути задоволені тільки на підставі виданого у відповідності з вимогами вищезазначеного Порядку витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Натомість, розрахунок, на підставі якого прокурор просив внести зміни не є належним доказом в розумінні ст. 34 ГПК України.
До матеріалів справи ні прокурором, ні позивачем не було надано витяг з технічної документації грошової оцінки земель. В матеріалах справи знаходиться лист управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської обл. від 20.08.2012 р. № 10/10-1914, адресований прокурору Кіровського району м. Дніпропетровська (а.с. 35), в якому вказана нормативна оцінка 1 кв. м земельної ділянки площею 0,0363 га (кадастровий номер 1210100000:06:089:0068) по пров. Скориковському, 5 для земель промисловості складає 1 646 грн. 59 коп.
Вказаний лист не є належним доказом у даній справі в розумінні ст.. 34 ГПК України.
Відповідно до п.4.3 договору, зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки та її індексації проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
Згідно до п.12.1 зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
Приймаючи рішення по даній справі, суд першої інстанції з власної ініціативи, в порушення п. 2 ч. 1 ст. 83 ГПК України, вийшов за межі позовних вимог, перерахував і встановив нову суму грошової оцінки земельної ділянки і виклав п. 2.3 договору в новій редакції. Встановлена судом нова редакція не відповідає редакції прокурора, оскільки сума нормативно грошової оцінки земельної ділянки зменшена.
До повноважень суду не входить виправлення арифметичних або технічних помилок у документах, які не є у його віданні.
Нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість винесення змін до договору, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Приписами частин 1 і 2 ст. 180 Господарського кодексу України встановлено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Виходячи із ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оренду землі», істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Відповідно ст. 13 Конституції України, земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом. До розмежування земель державної і комунальної власності, повноваженнями з розпорядження ними в межах населених пунктів, тобто функціями виконавчої влади, наділені міські ради (Розділ Х Перехідні положення, п.12 Земельного кодексу України).
Частина 2 ст. 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно приписів статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, а тому у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку (п.2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин»).
Ця вимога обов'язкова як до прокурора, так і для судів при розгляді справ. А заявлені прокурором вимоги щодо внесення змін до договору оренди не враховують у повній мірі умови прийнятого Дніпропетровською міською радою рішення.
За таких обставин колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції слід скасувати та відмовити у задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 103-105 Господарського процесуального кодексу України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" м.Дніпропетровськ задовольнити.
Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 р. у справі № 6/5005/7366/2012 скасувати.
Прийняти нове рішення.
В позові відмовити.
Стягнути з Дніпропетровської міської ради м. Дніпропетровськ на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФСД-групп" м. Дніпропетровськ 536 грн. 50 коп. судовий збір.
Доручити господарському суду Дніпропетровської обл., відповідно до вимог статей 116-117 ГПК України, видати наказ.
Головуючий Р.М. Бахмат
Судді: Л.О. Лотоцька
О.С.Євстигнеєв
Повний текст постанови виготовлено 07.12.2012 р.
З оригіналом згідно:
Пом. судді І.Г.Логвиненко
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2012 |
Оприлюднено | 12.12.2012 |
Номер документу | 27944178 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Коваленко Олександр Олексійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Коваленко Олександр Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні