ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 листопада 2012 року 17:02 № 2а-14669/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Винокурова К.С. при секретарі судового засідання Луцишині Ю.М., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва
до Публічного акціонерного товариства «Український генеральний інститут по
проектуванню підприємств штучного волокна «Укргіпроштув»
про стягнення заборгованості
Представники сторін:
від позивача: Ганчин С.Б.
від відповідача: Ільченко І.В.
21.11.2012 р. у судовому засіданні відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (надалі УПФУ в Голосіївському районі, позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом про стягнення з Публічного акціонерного товариства «Український генеральний інститут по проектуванню підприємств штучного волокна «Укргіпроштув»(надалі - ПАТ «Укргіпроштув», відповідач) 15 033,72 грн. заборгованості по відшкодування коштів на виплату різниці між сумами пенсій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість по відшкодуванню коштів на виплату різниці між сумами пенсій до Пенсійного фонду України у розмірі 15 033,72 грн.
У позовній заяві, позивач зазначає, що вказана різниця відповідачем в порушення ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»від 13.12.1991 № 1977-XII та п. 5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 372, до органу Пенсійного фонду сплачена не була, а тому просить стягнути її у судовому порядку.
Відповідач проти позову заперечував, обґрунтовуючи це тим, що відповідач не є науковою установою в розумінні ст.1 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність»і тому у нього відсутній обов'язок із сплати різниці пенсії для наукових працівників, передбачений ст. 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність».
Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, адміністративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
В Управлінні Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва зареєстровано як платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ПАТ «Укргіпроштув» (код ЄДРПОУ 04691254).
З матеріалів справи вбачається, що науковим працівникам, які працювали у ПАТ «Укргіпроштув» було призначено пенсію відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», яким врегульовано пенсійне забезпечення та соціальний захист наукового працівника.
Актом № 79 від 25.07.2012 р. перевірки правильності нарахування та відшкодування сум фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам встановлено, що відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"№1058-IV від 09.07.2003р., Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність"№284-V від 01.12.1998р., сума для відшкодування за період з 1 січня 2012 року по 30 червня 2012 року становить 15 033,72 грн.
Статтею 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»від 13.12.1991 № 1977-ХІІ зі змінами та доповненнями, зокрема, визначено, що пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються в розмірі 80 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до статті 23 цього Закону та частини другої статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески).
За кожний повний рік роботи понад стаж наукової роботи, визначений частиною другою цієї статті, пенсія збільшується на один відсоток заробітної плати, але не може бути більше 90 відсотків середньомісячної заробітної плати.
Для обчислення пенсії враховується заробітна плата наукового працівника за основним місцем роботи за будь-які 60 календарних місяців наукового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв та за весь період наукового стажу починаючи з 1 липня 2000 року.
За вибором особи, яка звернулася за пенсією, з періоду, за який враховується заробітна плата для обчислення пенсії, виключається період до 60 календарних місяців підряд за умови, що зазначений період становить не більше ніж 10 відсотків тривалості наукового стажу.
У всіх випадках період, за який враховується заробітна плата, з урахуванням виключення, передбаченого цим Законом, не може бути меншим ніж 60 календарних місяців.
Перелік посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до цієї статті, затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень статей 221, 222 цього Закону.
Різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Відповідно до частини п'ятої статті 24 Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372 затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи (далі - Порядок).
Відповідно до п. 2 Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Згідно з п. 3 Порядку фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.
Пунктом 2 статті 13 розділу 15 Перехідні положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі -Закон № 1058-ІV) встановлено, що у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел, визначених Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність".
Згідно з п. 5 Порядку розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Відповідно до п.6 Порядку у разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та заклади у місячний строк з дня виникнення таких обставин.
Згідно з п.7 Порядку у разі виявлення факту надміру сплачених сум, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, відповідні кошти за бажанням підприємства, установи, організації або закладу повертаються їм у 10-денний строк з дня виявлення переплати або зараховуються в рахунок фінансування різниці у розмірі пенсії у наступних періодах.
Судом не береться до уваги посилання відповідача на те, що відповідач не є науковою установою в розумінні ст.1 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність»і тому у нього відсутній обов'язок із сплати різниці пенсії для наукових працівників, передбачений ст. 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність», у зв'язку із наступним.
Суд звертає увагу на те, що відповідно до довідок про затвердження наукового стажу працівників виданих ВАТ «Укргіпроштув»на основі архівних документів діяльності інституту, вбачається, що станом на момент роботи ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_3, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ГІПРОШТУВ кінцевим правонаступником якого є ВАТ «Укргіпроштув», було науковою установою, оскільки його наукова та науково-технічна діяльність складала не менше 90 % загального обсягу робіт.
Лише, 23.09.1998 р. після приватизації і утворення відвідача як господарського товариства відповідач втратив статус наукової установи та основним доходом відповідача став дохід від надання приміщень в оренду (оперативний лізинг), а не здійснення науково-технічної діяльності.
Відповідно до статті 1 Бюджетного кодексу України від 21 червня 1991 року № 2542-ІІІ "...установа чи організація..., яка повністю утримується за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевих бюджетів -є бюджетною".
Таким чином, на підставі зазначених змін було розраховано різницю між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам державних бюджетних і не бюджетних установ (в залежності від відсотка бюджетного фінансування) підприємств та організацій та сумою пенсії, обчислених відповідно до інших законодавчих актів.
Відповідно до п. 8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
З наведених норм вбачається, що на відповідача як на не бюджетне підприємство покладено обов'язок щодо сплати до пенсійного фонду різниці між сумою пенсії призначеної за Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача.
Отже, станом на 01.07.2012р. заборгованість відповідача з відшкодування сум фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам становить 15 033,72 грн., що підтверджується Актом перевірки правильності нарахування та відшкодування сум фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" за період з 01.01.2012р. по 30.06.2012. за №79 від 25.07.2012р. та повідомленнями про суму витрат на виплату пенсій на 2012.
Визначений розмір різниці між сумою пенсії призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник відповідача як державного небюджетного підприємства, підлягає відшкодуванню підприємством.
Визначена в повідомленнях сума в розмірі 15 033,72 грн., у встановлений законодавством термін відповідачем не сплачена.
Відносини, що склалися між позивачем та відповідачем є публічно-правовими відносинами, виходячи із змісту ст. 3 та п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України.
В даному випадку орган Пенсійного фонду виступає як суб'єкт владних повноважень при здійсненні ним владних управлінських функцій на основі законодавства, а саме: здійснює функції контролю за сплатою сум, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії.
Як визначено у ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Частиною 3 статті 106 Закону № 1058-ІV передбачено право органів Пенсійного фонду звертатись до суду з позовом про стягнення недоїмки.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Беручи до уваги те, що заборгованість на відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»і сумою пенсії, призначеної відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 15 033,72 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується повідомленням; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Зважаючи на всі викладені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Український генеральний інститут по проектуванню підприємств штучного волокна «Укргіпроштув»(01033, м.Київ, вул.Паньківська, б.11, код ЄДРПОУ 04691254) на користь Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м.Києва (03150, м.Київ, вул.Горького,70) на відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»і сумою пенсії, призначеної відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 15 033,72 грн. (п'ятнадцять тисяч тридцять три грн. 72 коп.).
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Винокуров
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі - 03.12.2012
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2012 |
Оприлюднено | 12.12.2012 |
Номер документу | 27946431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні