КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-14669/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Винокуров К.С. Суддя-доповідач: Міщук М.С.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Денісова А.О. Бодюку В.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Український генеральний інститут по проектуванню підприємств штучного волокна «Укргіпроштув» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (далі УПФ або позивач) до Публічного акціонерного товариства «Український генеральний інститут по проектуванню підприємств штучного волокна «Укргіпроштув» (далі Товариство або відповідач) про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
УПФ звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства про стягнення заборгованості по відшкодування коштів на виплату різниці між сумами пенсій.
Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 21 листопада 2012 року у задоволенні позову відмовив.
В апеляційній скарзі про скасування постанови Товариство посилається на те, що суд першої інстанції не з'ясував обставини відносно того, що відповідач не є науковою установою і в нього відсутній обов'язок зі сплати різниці пенсій для наукових працівників, встановлений статтею 24 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність".
Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки, будучи належним чином повідомлені про час та місце судового засідання сторони в судове засідання не з'явились, фіксування звукозаписувального засобу при розгляді справи не здійснювалось.
Перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи в УПФ України в Голосіївському районі міста Києва зареєстровано ПАТ «Укргіпроштув як платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
З матеріалів справи вбачається, що науковим працівникам, які працювали у ПАТ «Укргіпроштув» було призначено пенсію відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» № 1977-ХІІ від 13.12.1991 року (далі Закон № 1977-ХІІ), яким врегульовано пенсійне забезпечення та соціальний захист наукового працівника.
Актом № 79 від 25.07.2012 року перевірки правильності нарахування та відшкодування сум фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам встановлено, що відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 року (далі Закон№1058-IV) , Закону № 1977-ХІІ сума для відшкодування за період з 1 січня 2012 року по 30 червня 2012 року становить 15 033 грн.72 коп.
Статтею 24 Закону № 1977-ХІІ ( в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються в розмірі 80 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до статті 23 цього Закону та частини другої статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески).
За кожний повний рік роботи понад стаж наукової роботи, визначений частиною другою цієї статті, пенсія збільшується на один відсоток заробітної плати, але не може бути більше 90 відсотків середньомісячної заробітної плати.
Для обчислення пенсії враховується заробітна плата наукового працівника за основним місцем роботи за будь-які 60 календарних місяців наукового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв та за весь період наукового стажу починаючи з 1 липня 2000 року.
За вибором особи, яка звернулася за пенсією, з періоду, за який враховується заробітна плата для обчислення пенсії, виключається період до 60 календарних місяців підряд за умови, що зазначений період становить не більше ніж 10 відсотків тривалості наукового стажу.
У всіх випадках період, за який враховується заробітна плата, з урахуванням виключення, передбаченого цим Законом, не може бути меншим ніж 60 календарних місяців.
Перелік посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до цієї статті, затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень статей 221, 222 цього Закону.
Різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Відповідно до частини п'ятої статті 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» постановою Кабінету Міністрів України №372 від 24 березня 2004 року № 372 затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 2 Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Згідно з пункту 3 Порядку фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.
Пунктом 2 статті 13 розділу 15 Перехідні положення Закону № 1058-IV встановлено, що у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел, визначених Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність".
Згідно з пунктом 5 Порядку розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Відповідно до пунктів 6 та 7 Порядку у разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та заклади у місячний строк з дня виникнення таких обставин.
У разі виявлення факту надміру сплачених сум, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, відповідні кошти за бажанням підприємства, установи, організації або закладу повертаються їм у 10-денний строк з дня виявлення переплати або зараховуються в рахунок фінансування різниці у розмірі пенсії у наступних періодах.
Судом першої інстанції правомірно відхилено посилання відповідача на те, що відповідач не є науковою установою в розумінні статті 1 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і тому у нього відсутній обов'язок із сплати різниці пенсії для наукових працівників, передбачений ст. 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність».
Відповідно до довідок про затвердження наукового стажу працівників виданих ВАТ «Укргіпроштув» на основі архівних документів діяльності інституту, вбачається, що станом на момент роботи ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_5, ОСОБА_22, ОСОБА_23,Український державний інститут по проектуванню підприємств штучного волокна «УКРГІПРОШТУВ», правонаступником якого є ВАТ «Укргіпроштув», був науковою установою, оскільки його наукова та науково-технічна діяльність складала не менше 90 % загального обсягу робіт.
Лише, 23.09.1998 року після приватизації і утворення відвідача як господарського товариства відповідач втратив статус наукової установи та основним доходом відповідача став дохід від надання приміщень в оренду (оперативний лізинг), а не здійснення науково-технічної діяльності.
Відповідно до статті 1 Бюджетного кодексу України № 2542-ІІІ від 21 червня 1991 року "...установа чи організація..., яка повністю утримується за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевих бюджетів - є бюджетною".
Таким чином, на підставі зазначених змін було розраховано різницю між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам державних бюджетних і не бюджетних установ (в залежності від відсотка бюджетного фінансування) підприємств та організацій та сумою пенсії, обчислених відповідно до інших законодавчих актів.
Відповідно до пункту 8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
З наведених норм вбачається, що на відповідача як на не бюджетне підприємство покладено обов'язок щодо сплати до пенсійного фонду різниці між сумою пенсії призначеної за Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача.
Отже, станом на 01.07.2012 року заборгованість відповідача з відшкодування сум фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам становить 15 033,72 грн., що підтверджується Актом перевірки правильності нарахування та відшкодування сум фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" за період з 01.01.2012р. по 30.06.2012. за №79 від 25.07.2012р. та повідомленнями про суму витрат на виплату пенсій на 2012.
Визначений розмір різниці між сумою пенсії призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник відповідача як державного небюджетного підприємства, підлягає відшкодуванню підприємством.
Визначена в повідомленнях сума в розмірі 15 033,72 грн., у встановлений законодавством термін відповідачем не сплачена.
Беручи до уваги те, що заборгованість на відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»і сумою пенсії, призначеної відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 15 033 грн. 72 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується повідомленням; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, зроблених у відповідності з вищеназваними нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхилити апеляційну скаргу.
Керуючись статтями 41,160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Український генеральний інститут по проектуванню підприємств штучного волокна «Укргіпроштув» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 листопада 2012 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді:
Повний текст рішення виготовлено 25.03.2013 року
.
Головуючий суддя Міщук М.С.
Судді: Бєлова Л.В.
Денісов А.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2013 |
Оприлюднено | 28.03.2013 |
Номер документу | 30239865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Міщук М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні