Рішення
від 12.12.2012 по справі 9пн/5014/3012/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12.12.12 Справа № 9пн/5014/3012/2012

Суддя Ворожцов А.Г., розглянувши матеріали справи за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" , м. Алчевськ Луганської області

до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області , м. Луганськ

про спонукання виконати певні дії

в присутності представників сторін:

від позивача -Солодовнікова Ю.В. , дов. № 649 від 18.10.11,

від відповідача - Корнєва А.В. , дов. № 15-08 від 27.03.12

в с т а н о в и в:

суть спору : позивач, ТОВ "ПІК "Інтерком", звернувся з позовом про зобов'язання відповідача надати дозвіл на списання об'єктів основних засобів в кількості 32 одиниці, перелічених в позові.

Заявою про уточнення позовних вимог за № 596 представник позивач вніс уточнення щодо переліку об'єктів основних засобів.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на укладений між ним та відповідачем договір оренди державного майна № 003433/09 від 11.05.10, згідно з яким РВ ФДМУ по Луганській області (орендодавець) передав, а відповідач (орендар) прийняв в строкове платне користування цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Групова збагачувальна фабрика "Ізвєстій" ДП "Донбасантрацит" строком на 20 років до 11.05.30.

Склад та вартість майна визначені актом оцінки, затв. наказом відповідача від 31.03.10 за № 266 та передавальним балансом, складеним станом на цю дату.

За правилом п. 6.5 договору орендар має право у встановленому порядку з дозволу орендодавця списувати орендоване майно.

Виходячи з цього, 19.09.12 позивач звернувся листом за № 461 до відповідача з проханням надати згоду на списання основних засобів у зв'язку з їх моральним та фізичним зношенням, які мають "нульову" залишкову вартість. Одночасно відповідачу був наданий перелік основних засобів та пояснення стосовно їх непридатності для користування, неможливості відновленого ремонту, реалізації та потреби їх списання.

Відповідач листом № 11-06-05650 від 09.11.12 повідомив, що Порядком списання об'єктів державної власності , затв. постановою КМУ від 08.11.07 № 1314, та Порядком відчуження об'єктів державної власності , затв. постановою КМУ від 06.06.07 № 803, не передбачено списання та відчуження державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, тому відповідач не має законних підстав для надання такого дозволу.

Разом з тим, статтею 3 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.06 № 185 (далі -Закон ) передбачено, що об'єктами управління державної власності є, зокрема, державне майно, передане у т.ч. в оренду.

Згідно зі ст. 4 Закону суб'єктом управління об'єктами державної власності (крім інших) є Фонд державного майна України, а відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону Фонд дає згоду (погодження) на відчуження державного майна у випадках, встановлених законодавством.

Однак правовий режим майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів) законодавством не передбачено.

З положень Постанови Верховної Ради України № 1545 від 12.09.91 Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" випливає, що спірне питання регулюється Тимчасовою інструкцією про порядок списання непридатних будинків, машин, устаткування, транспортних засобів та іншого майна, що відноситься до основних засобів (фондів) , затв. листом Мінфіну СРСР та ДержплануСРСР від 01.07.07.85 за № 100.

Відзивом на позов відповідач , посилаючи на ч. 2 ст. 19 Конституції України, просить відмовити у задоволенні позовної вимоги, виходячи з такого.

Відповідно до Закону України "Про управління об'єктами державної власності" право визначення порядку відчуження та списання об'єктів державної власності належить Кабінету Міністрів України.

Положення про порядок списання державного майна, яке було затверджене наказом ФДМУ від 28.11.05 за № 3045, втратило чинність на підставі наказу ФДМУ від 20.12.06 № 1922, а наказом ФЛМУ від 17.10.06 № 1593 зупинено розгляд та прийняття рішень цим органом та його регіональними відділеннями щодо надання дозволів (погоджень) суб'єктам господарювання на відчуження та списання основних засобів, що є державною власністю.

Щодо Тимчасової інструкції від 01.07.85 № 100, на яку посилається позивач, цей нормативний акт не передбачає порядок списання та відчуження державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств.

Крім того, відповідно до наказу Мінвуглепрому України від 17.05.10 № 153 діяльність ВП "Групова збагачувальна фабрика "Ізвєстій" ДП "Донбасантрацит" була припинена у зв'язку з передачею цілісного майнового комплексу в оренду шляхом виділення зі складу ДП "Донбасантрацит" з наступним приєднання до орендаря -ТОВ "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерном".

За таких обставин саме ДП "Донбасантрацит", а не позивач, має здійснювати списання спірного майна.

Відповідач звертає увагу на те, що стосовно частини об'єктів основних засобів, перелічених у позові, позивач не звертався до відповідача, інша частина цих об'єктів відсутня у Переліку майна, що передається в оренду (додаток до акту прийому-передачі до договору оренди від 11.05.10).

Оцінивши матеріали справи, вислухавши доводи учасників судового процесу, суд дійшов наступного висновку .

Інтерес позивача полягає в отриманні дозволу на списання об'єктів основних засобів у зв'язку з їх моральним та фізичним зношенням.

Судом встановлено, що між позивачем та відповідачем було укладено договір оренди державного майна № 003433/09 від 11.05.10 (а.с. 20 -23), згідно з яким РВ ФДМУ по Луганській області (орендодавець) передав, а відповідач (орендар) прийняв в строкове платне користування цілісний майновий комплекс відокремленого підрозділу "Групова збагачувальна фабрика "Ізвєстій" ДП "Донбасантрацит" строком на 20 років до 11.05.30.

Склад та вартість майна (а.с. 24 - 26) визначені актом оцінки, затв. наказом відповідача від 31.03.10 за № 266 та передавальним балансом, складеним станом на цю дату.

За правилом п. 6.5 договору орендар має право у встановленому порядку з дозволу орендодавця списувати орендоване майно.

Виходячи з цього, 19.09.12 позивач звернувся листом за № 461 до відповідача з проханням надати згоду на списання основних засобів у зв'язку з їх моральним та фізичним зношенням, які мають "нульову" залишкову вартість. Одночасно відповідачу був наданий перелік основних засобів та пояснення стосовно їх непридатності для користування, неможливості відновленого ремонту, реалізації та потреби їх списання.

Відповідач листом № 11-06-05650 від 09.11.12 повідомив, що Порядком списання об'єктів державної власності , затв. постановою КМУ від 08.11.07 № 1314, та Порядком відчуження об'єктів державної власності , затв. постановою КМУ від 06.06.07 № 803, не передбачено списання та відчуження державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, тому відповідач не має законних підстав для надання такого дозволу.

Вирішуючи цей спір, суд виходить з наступного.

Умовою п. 6.5 спірного договору оренди передбачене право позивача списувати орендоване майно з дозволу відповідача лише у встановленому порядку, однак відповідач посилається на неврегульованість спірних відносин чинним законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ГПК України господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, Закону України "Про господарські суди", цього Кодексу, інших законодавчих актів України…

В рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Київської міської ради професійних спілок щодо офіційного тлумачення ч. 3 ст. 21 КЗпП України (справа про тлумачення терміну "законодавство") від 9 липня 1998 року № 12-рп/98 зазначено, що термін "законодавство" використовується у значенні як сукупності законів та інших нормативно-правових актів, які регламентують ту чи іншу сферу суспільних відносин і є джерелами певної галузі права.

Таким чином до інших законодавчих актів слід відносити акти вищого і центральних органів виконавчої влади, Національного банку України та інших державних органів, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону суб'єктом управління об'єктами державної власності (крім інших) є Фонд державного майна України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону Фонд державного майна України відповідно до законодавства, щодо державних підприємств, установ і організацій:

- виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів;

- здійснює контроль за використанням орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, виконанням умов договорів оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств;

- дає дозвіл (погодження) на відчуження державного майна.

У спірних відносинах позивач без дозволу відповідача позбавлений можливості провести списання фізично та морально застарілих основних засобів з метою технічного переустаткування орендованого майна для підвищення його вартості.

Ненадання відповідачем позивачу вказаного дозволу порушує право позивача на технічне переустаткування орендованого майна, та перешкоджає підвищенню ефективності використання об'єкту оренди в цілому та крім того створює загрозу життю та здоров'ю працівникам позивача, які працюють на такому обладнанні.

На цей час відносини щодо порядку надання дозволу на списання основних засобів не врегульовано актами законодавства України.

З урахуванням положень постанови Верховної Ради України від 12.09.91 Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР спірні відносини регулюються Типовою інструкцією про порядок списання непридатних будинків, спору, машин, устаткування, транспортних засобів та іншого майна, що відноситься до основних засобів (фондів) , затв. листом Міністерства фінансів СРСР та Держплану СРСР від 01.07.1985 № 100, в частині, що не суперечить законодавству України.

Відповідно до пункту 1 цієї Інструкції з балансів підприємств можуть бути списані будівлі, споруди, машини, устаткування та інше майно, яке відноситься до основних засобів, яке прийшло у негідність у наслідок фізичного зносу, а також морально застаріле.

Визначення неприродності основних засобів та оформлення необхідної документації здійснюється комісіями (пункт 4).

Вказані комісії за результатами огляду об'єкту, визначення причин його списання, складають акт про ліквідацію основних засобів (пункт 5).

Позивачем на підставі актів перевірки технічного стану об'єктів, техніко-економічного обґрунтування необхідності списання об'єктів, комісійно були складені акти непридатності об'єктів, які направлялися відповідачу.

Відсутність нормативно встановленого порядку надання дозволу на списання основних засобів, не є підставою для відмови у наданні такого дозволу, оскільки такий дозвіл є необхідним для підтримки орендованого майна у належному технічному стані.

Списання фізично та морально застарілого майна сприяє найбільш раціональному використанню об'єктів державної власності, оскільки замість списаних застарілих об'єктів державна частка майна буде поповнена сучасним технологічним устаткуванням.

За таких обставин, позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд

в и р і ш и в :

1. Позов ТОВ "ПІК "Інтерком" задовольнити.

2. Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Луганській області , м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, буд.3-а , код 13398493 , здійснити дії з надання дозволу позивачу, ТОВ "ПІК "Інтерком" , на списання об'єктів основних засобів в кількості 31 одиниці, а саме:

1. Конвеер КЛ-1000, інв.№2239, остаточна вартість -0.

2. Вибратор ВНВ-2, інв.№3937, остаточна вартість -0.

3. Весы автомобильные 30 тн., інв.№4186, остаточна вартість -0.

4. Электрический тельфер-3,2 тн, інв.№4015, остаточна вартість -0.

5. Лебедка ЛМ-140, інв.№4183, остаточна вартість -0.

6. Бульдозер Т-170, інв.№4184, остаточна вартість -0.

7. Трансформатор сварочный ТДМ-504, інв.№4146, остаточна вартість -0.

8. Трансформатор сварочный ТДМ-504, інв.№4147, остаточна вартість -0.

9. Трансформатор сварочный ТДМ-504, інв.№4148, остаточна вартість -0.

10. Электрическая таль А-12, інв..№4195, остаточна вартість -0.

11. Трубопровод технической воды, інв.№4222, остаточна вартість -0.

12. Насос угольный НУ 900/9, інв.№4215, остаточна вартість -0.

13. Насос угольный НУ 900/9, інв.№4216, остаточна вартість -0.

14. Конвеер КЛ-700, інв.№2029, остаточна вартість -0.

15. Конвеер КЛ-1000, інв.№2192, остаточна вартість -0.

16. Конвеер КЛ-900, інв.№2197, остаточна вартість -0.

17. Конвеер КЛ-800, інв.№2857, остаточна вартість -0.

18. Конвеер В 1000, інв.№3625, остаточна вартість -0.

19. Конвеер 1Л-100 К, інв.№3834, остаточна вартість -0.

20. Конвеер 1Л-80 У, інв.№3837, остаточна вартість -0.

21. Элеватор ЭО-60, інв.№3895, остаточна вартість -0.

22. Машина проборазборочная МПЛ-300, інв.№4018, остаточна вартість -0.

23. Вентилятор ВЦП-64580, інв.№4024, остаточна вартість -0.

24. Гидроциклон ГЦМ-360, інв.№4234, остаточна вартість -0.

25. Трубопровод технической воды, інв.№4228, остаточна вартість -0.

26. Трубопровод технической воды, інв.№4229, остаточна вартість -0.

27. Аппарат Канон С228, інв.№4192, остаточна вартість -0.

28. Лебедка ЛРЦ, інв.№4069, остаточна вартість -0.

29. Аппарат сварочний ТДМ -401, інв.№4100, остаточна вартість - 0.

30. Трансформатор сварочный ТДМ-401, інв.№4141, остаточна вартість -0.

31. Трансформатор сварочный ТДМ-401, інв.№4143, остаточна вартість -0.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повне рішення складено і підписано 12.12.2012 .

Суддя А.Г. Ворожцов

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення12.12.2012
Оприлюднено13.12.2012
Номер документу27966436
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9пн/5014/3012/2012

Постанова від 11.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Ухвала від 03.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Ухвала від 16.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Постанова від 27.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Скакун О.А.

Ухвала від 07.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Скакун О.А.

Ухвала від 08.01.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Скакун О.А.

Рішення від 12.12.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ворожцов А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні