Постанова
від 29.10.2012 по справі 2270/5509/12
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/5509/12

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2012 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіМатущака В. В. при секретарі Коновчук Т.В. за участі:представника відповідача: Юрчук Д.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Міська шляхова дільниця" до Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, у якому просить визнати дії відповідача протиправними, скасувати податкові повідомлення-рішення Кам'янець-Подільської ОДПІ від 13.01.2012 р. №30000112342, 0000092342, 0000102342, 000012234 з моменту їх прийняття, судові витрати покласти на відповідача.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справу у його відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, надав суду заперечення на адміністративний позов, у задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Заслухавши доводи представника відповідача, дослідивши матеріали адміністративної справи та надані докази у їх єдності, взаємному зв'язку, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити, виходячи із наступних підстав.

Судом встановлено, що Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією Хмельницької області (надалі - Відповідач) було проведено позапланову виїзну перевірку комунального підприємства «Міська шляхова дільниця» (надалі - Позивач) з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 р. по 09.12.2011р.

За результатами перевірки складено Акт № 3205/234/05395612 від 29.12.2011 р. "Про результати позапланової перевірки комунального підприємства "Міська шляхова дільниця" код ЄДРПОУ 05395612, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2009 р. по 09.12.2011 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 р. по 09.12.2011 р.

Вказаним Актом встановлено ряд порушень валютного, податкового та іншого законодавства.

На підставі вказаного Акту перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення від 13.01.2012 р.:

№ 0000112342 відповідно до якого, Кам'янець-Подільською ОДПІ донараховано 5839,94 грн. штрафу з податку на додану вартість за порушення граничного строку сплати ПДВ;

№0000082342 - донараховано податок на прибуток в сумі 94445,0 грн. та штрафні санкції в сумі 24 504,5 грн.;

№0000092342 - донараховано податок на додану вартість в сумі 142 383,0 грн. та штрафні санкції в сумі 35 595,75 грн.;

№ 0000102342 - нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі в сумі 170,0 грн. за неподання податкової звітності;

№ 000012234 - нараховано 3105,90 грн. штрафу з податку на додану вартість за порушення граничного строку сплати ПДВ.

Так, перевіркою достовірності відображених показників у поданих розрахунках збору за спеціальне використання водних ресурсів за період з 01.07.2009 р. по 10.12.2011 р. встановлено: обсяг фактично використаної води у межах установленого річного ліміту, за ІІІ-ІV квартали 2009 року, 2010 рік та 1-3 квартали 2011 року на підставі таких документів як звіти про використання води ф. №2-ТП. У порушення пп.49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р., позивачем не подано податкову декларацію збору: за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточною системою водопостачання; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, дренажної води за півріччя 2011 року, а також на порушення пункту 328.2 статті 328 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ не відобразила суму збору за використання води за 9 місяців 2011 року в сумі 19,07 грн.

Як наслідок, Кам'янець-Подільською ОДПІ прийнято повідомлення-рішення № 0000102342 від 13.01.2012 р., відповідно до якого Кам'янець-Подільською ОДПІ було нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі в сумі 170 грн. за неподання податкової звітності. Правомірність даного податкового повідомлення-рішення позивачем не заперечується, відповідачем вказується на правомірність застосування даної санкції, а тому, у відповідності до ч. 3 ст. 72 КАС України, дана обставина не потребує додаткового доказування.

Також документальною невиїзною перевіркою встановлено порушення п.57.1, п.57.3 ст. 57 Податкового Кодексу України, в наслідок порушення якого КП «Міська шляхова дільниця» несвоєчасно сплачено розстрочену суму податкового боргу в розмірі 58559,51 грн. та узгоджене податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 2632,0 грн.

За несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та з податку на додану вартість згідно п. 126.1 ст. 126 Податкового Кодексу України передбачено застосування штрафних санкцій в розмірі 10% погашеної суми боргу - при затримці до 30 календарних днів включно; 20 % погашеної суми боргу - при затримці більше 30 календарних днів.

Внаслідок виявлених порушень було прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.01.2012 року № 0000122342 на суму 3105,90 грн., яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% за порушення граничного строку сплати на 149 календарних днів суми грошового зобов'язання в розмірі 31059 грн. з податку на додану вартість та податкове повідомлення-рішення від 13.01.2012 року № 0000112342 на суму 5839,94 грн., яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% за порушення граничного строку сплати на 191 календарний день суми грошового зобов'язання в розмірі 29199,9 грн. з податку на додану вартість. Факт існування даних порушень позивачем не заперечується, у судовому засіданні представником позивача зазначено про відсутність коштів на рахунку.

Внаслідок виявлених порушень по податку на прибуток приватних підприємств інспекцією було встановлено недодержання позивачем в процесі здійснення фінансово-господарської діяльності пункту 5.1, пп.5.2.5 п.5.2, пп.5.3.9 п.5.3, пп.5.6.1 п.5.6, пп.5.7.1 п.5.7 ст. 5, п.п.8.3.1 п.8.3 ст.8, п. п. 11.2.1 п.11.2 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", п.п.159.1.2 п.159.1 ст.159 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток підприємств всього у сумі 94445 грн., у тому числі: заниження за 2009 рік в сумі 49009 грн., за півріччя 2010 року в сумі 13959 грн., за ІІ-ІII квартали 2011 року в сумі 46000 грн. та завищення за 3 квартали 2009 року в сумі 10656 грн., за І квартал 2010 року в сумі 2225 грн., за 3 квартали 2010 року в сумі 12089 грн., за І квартал 2011 року в сумі 564 грн.

Висновок у акті перевірки зумовлений низкою виявлених порушень вимог, зокрема: - перевіркою показників, відображених у рядку 01.2 Декларацій "приріст балансової вартості запасів", за період з 01.07.2009 р. по 31.03.2011 р. у загальній сумі 154534 грн. встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 01.2 Декларацій "приріст балансової вартості запасів" всього у сумі 1338 грн., в тому числі за І кварталу 2010 року - у сумі 1338 грн.

Відповідно до п.5.9 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", платник податку веде податковий облік приросту (убутку) балансової вартості товарів (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються до складу валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовно).

На порушення п.5.9 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" , підприємством допускались порушення при здійснені розрахунку приросту (прибутку) балансової вартості запасів.

Так, відповідно до даних перевірки, балансова вартість запасів станом на 01.01.2010 року складає 543105 грн., станом на 31.03.2010р. - 644664 грн., приріст запасів - 101559 грн., платником у рядку 01.2 декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2010 року зазначено суму 102897 грн.

В результаті даного порушення валовий дохід завищено всього на суму 1337 грн., в тому числі за І квартал 2010 року на суму 1337 грн. Платником дане порушення виправлено самостійно шляхом подання уточнюючого розрахунку № 9003082276 від 05.08.2010р. Перевіркою достовірності відображених показників у поданих Деклараціях з податку на прибуток підприємства за період з 01.07.2009р. по 31.03.2011р. встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.1 Декларацій витрати на придбання товарів (робіт, послуг), крім визначених у рядку 04.11 та у рядку 04.13 Декларацій інші витрати, крім визначених у рядках 04.1-04.12 всього у сумі 56463 грн., у тому числі завищення за 3 квартали 2009 року в сумі 39645 грн. (у т.ч. за результатами попередньої перевірки завищення в сумі 39655 грн.), за 2009 рік в сумі 39645 грн., за 2010 рік в сумі 16818 грн. та заниження за 3 квартали 2010 року в сумі 35957 грн.

Відповідно до п. п. 5.1 ст. 5 Закону України від 28.12.1994 року №334/94-ВР, "Про оподаткування прибутку підприємств", з наступними змінами та доповненнями, валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Згідно із п.п. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону № 334/94-ВР не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні. Як вказано в ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Для перевірки надано договори продажу паливно-мастильних матеріалів № 122 від

01.12.10р., № 127 від 03.12.10р., № 134 від 09.12.10 р., № 135 від 10.12.10 р., № 136 від 14.12.10р., №149 від 22.12.10р., укладені із ПП «Кшелсі Ойл».

Відповідно до п.2 договору, асортимент нафтопродуктів, що продається обумовлюється виписаними фірмою розхідними накладними.

Якість нафтопродуктів повинна відповідати технічним умовам та стандарту України.

Пунктом 1 статті 268 Господарського кодексу України зазначено, що якість товарів, які поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги щодо якості товарів.

Пунктом 4 статті 268 Господарського кодексу України зазначено, що постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідними документами, який надсилається разом з товаром, якщо інше не передбачено в договорі.

Відповідно "Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні", затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від, 01.02.2005р. № 28 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 р. за № 466/10746, нафтопродукти підлягають обов'язковій сертифікації.

Проведеною перевіркою не виявлено, а підприємством не надано сертифікатів відповідності на нафтопродукти, отримані від ПП «Кшелсі Ойл» у грудні 2010 року.

Згідно із п. 3 договору, поставка нафтопродуктів здійснювалась самовивозом автоцистернами або доставка транспортом фірми за додаткову вартість.

Приймання нафтопродуктів здійснюється згідно вимог:

- Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання по кількості з урахуванням вимог ГОСТів та ТУ до методів випробування, приймання товару по кількості і якості повинен бути складений у відповідності до вимог нормативно-правових актів України.

- Інструкції «Про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та нафтопродуктів і нафти на підприємствах і організаціях України», яка встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язане прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (нафтопродуктів). Вимоги цієї Інструкції є обов'язковими для всіх суб'єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафтопродуктів на території України.

Згідно п.4.1.1 Інструкції № 281 для забезпечення достовірності і єдності вимірювань об'єму нафти і нафтопродуктів підприємства зобов'язані користуватися засобами вимірювальної техніки, що мають чинні відбитки повірочних тавр та/або свідоцтва про їх повірку чи державну метрологічну атестацію, також п.4.1.3 Інструкції № 281 повірці Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" підлягають вертикальні і горизонтальні резервуари, вимірювачі температури, рівня та густини, металеві рулетки з вантажем, метроштоки, рівнеміри, паливороздавальні колонки і оливороздавальні колонки, об'ємні лічильники, ваги, залізничні та автомобільні цистерни та інші засоби вимірювальної техніки, що використовуються під час визначення об'єму та маси нафти та нафтопродуктів. Резервуари, які перебувають в оренді, подаються на повірку орендодавцем або орендарем (залежно від умов договору). Зазначені засоби вимірювальної техніки підлягають повірці або державній метрологічній атестації у встановленому порядку згідно з ДСТУ 2708:2006 або ДСТУ 3215-95. Використання для вимірювань об'єму та маси нафтопродуктів засобів вимірювальної техніки, що не пройшли повірку або державну метрологічну атестацію, забороняється.

Згідно п.4.2.1 Інструкції № 281 облік нафтопродуктів на підприємствах із забезпечення нафтопродуктами ведеться в одиницях маси. Для визначення маси та об'єму нафти і нафтопродуктів можуть використовуватися об'ємно-масовий статичний, об'ємно-масовий динамічний, прямий масовий (статичне зважування та зважування під час руху) і об'ємний методи вимірювань відповідно до вимог ГОСТ 26976.

Відповідно до даних обліку підприємства, у КП «Міська шляхова дільниця» відсутні резервуари, необхідне устаткування та засоби вимірювальної техніки, які допущені до застосування Держстандартом України, що дозволяє здійснювати приймання, зберігання, відпуск та облік нафтопродуктів, окрім цього, перевіркою не виявлено, а підприємством не надано документи, які підтверджують факт транспортування нафтопродуктів від ПП «Кшелсі Ойл» у грудні 2010 року.

Станом на 29.12.2011 р. є не усуненою розбіжність між сумами податкових зобов'язань та податкового кредиту по податку на додану вартість КП "Міська шляхова дільниця" та ПП "Кшелсі Ойл" у розмірі 10555 грн., встановлених програмним продуктом "Система співставлення даних податкової звітності та розшифровок податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів".

Так, за результатами автоматизованого співставлення додатку №5 по декларації з ПДВ за грудень 2008 року причиною відхилення по податковому кредиту, сформованому ПП "Кшелсі Ойл" в розмірі 10555 грн. є те, що дана сума податку на додану вартість, включена КП "Міська шляхова дільниця" до складу податкового кредиту, тоді як ПП "Кшелсі Ойл" не включено до податкових зобов'язань суму по ПДВ в розмірі 10555 грн. та не відображено суму в додатку №5 до декларації з ПДВ за грудень 2010 р., а також не відображено суму в додатку №5 до декларації з ПДВ в наступних податкових періодах.

Враховуючи те, що виписка податкової накладної та її включення до реєстру повинні відбуватися одночасно, податкова накладна виписана та не включена до реєстру на дату її виписки, не відображена у додатку №5 до декларації з ПДВ та як наслідок не включена до складу податкових зобов'язань з податку на додану вартість, не може вважатися оформленою відповідно до затвердженого порядку.

Відповідно до п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), що не підтверджені податковими або митними деклараціями. На порушення зазначеної норми, позивачем завищено податковий кредит на суму 10555 грн. за рахунок обставин, викладених в п.3.1.2 розділу 3 Акта перевірки, у результаті віднесення до складу податкового кредиту ПДВ з вартості паливно-мастильних матеріалів придбання яких від ПП "Кшелсі Ойл" документально не підтверджено. Вказане порушення призвело до завищення податкового кредиту на суму 10555 грн., у тому числі за грудень 2010 року на суму 10555 грн.

Проведеною перевіркою не виявлено, а підприємством не надано всі необхідні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій по отриманню нафтопродуктів від ПП «Кшелсі Ойл» у відповідності до вимог чинного законодавства - акти приймання нафтопродуктів за кількістю, товарно-транспортні накладні, сертифікати відповідності.

Враховуючи вищезазначені обставини справи та надані докази, суд приходить до висновку, що КП «Міська шляхова дільниця» не підтверджено факт отримання нафтопродуктів від ПП «Кшелсі Ойл» відповідно до Договорів № 122 від 01.12.10 р., № 127 від 03.12.10р.. № 134 від 09.12.10р., № 135 від 10.12.10р., № 136 від 14.12.10р., № 149 від 22.12.10р.

Виходячи із системного аналізу наведених вище норм, наявність видаткових накладних та податкових накладних не є безумовною підставою для віднесення таких сум до складу валових витрат та податкового кредиту, або валових доходів та податкових зобов'язань з ПДВ, так як наведені у таких документах відомості не можна ідентифікувати як такі, що відповідають дійсності - внаслідок проведення операцій без мети реального настання наслідків.

Так, Державною податковою інспекцією у Деснянському районі м. Києва було проведено зустрічну звірку контрагента ПП "Кшелсі Ойл" код ЄДРПОУ 31395941 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків КП "Міська шляхова дільниця" за період з 01.09.2009 року по 31.12.2010 року. За результатами звірки складено Акт № 583/23/31395941 від 23.12.2011 р. "Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Кшелсі Ойл" код ЄДРПОУ 31395941 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків КП "Міська шляхова дільниця", код за ЄДРПОУ 5395612 за період з 01.09.2009 року по 31.12.2010 р. Даним Актом встановлено той факт, що зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що ПП "Кшелсі Ойл" має стан платника - "8" - до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням. Окрім цього, статутний капітал ПП "Кшелсі Ойл" відповідно до установчих документів станом на дату складання Акту складав 1000 грн., філій, дочірніх підприємств, відокремлених підрозділів не має, останній звіт (декларацію з ПДВ) ПП "Кшелсі Ойл" подано до ДПІ за березень 2011 р. (у стані чернетки ), останній звіт (декларацію по податку на прибуток) подано до ДПІ за І квартал 2011 р. (у стані чернетки).

З огляду на зазначене, має місце факт порушення п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994р. № 334/94-ВР, КП «Міська шляхова дільниця» у грудні 2010 року віднесено до складу валових витрат вартість паливно-мастильних матеріалів всього на суму 52775 грн., придбання яких від ПП «Кшелсі Ойл» не підтверджено розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Так, на порушення п.5.1, п.5.2, п.5.3 ст.5, пп.11.2.1 п.11.2 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", підприємством допускались порушення при визначенні суми витрат на придбання товарів (робіт, послуг), що відображається в рядку 04.1 Декларації з податку на прибуток підприємства та суми інших витрат, що відображається в рядку та 04.13 Декларації з податку на прибуток підприємства. В результаті даного порушення валові витрати завищено на суму 3689 грн.

Дана розбіжність між сумою витрат на придбання товарів (робіт, послуг) та інших витрат за даними перевірки та даними Декларацій з податку на прибуток підприємства пояснюється відхиленнями між даними бухгалтерського обліку та показниками, що відображені в Деклараціях з податку на прибуток.

Перевіркою показників, відображених у рядку 04.3 декларацій "витрати на оплату праці", за період з 01.07.2009 р. по 31.03.2011 р. у сумі 2036289 грн. встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.3 Декларацій "витрати на оплату праці" всього на сумі - 45911 грн.

На порушення пп.5.6.1 п.5.6 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" підприємством допускались порушення при визначенні суми витрат на оплату праці, що відображається в рядку 04.3 Декларації з податку на прибуток підприємства.

В результаті даного порушення валові витрати завищено всього на суму 45911 грн. , в тому числі: занижено за 3 квартали 2009 року на суму 82189 грн., за І квартал 2011 року - занижено на суму 160000 грн. та завищено за 2009 рік на суму 205911 грн..

Перевіркою показників, відображених у рядку 04.4 Декларацій "сума страхового збору

(внесків) до фондів державного загальнообов'язкового страхування", за період з 01.07.2009 р. по 31.03.2011 р. у сумі 735811 грн. встановлено, заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.4 Декларацій „сума страхового збору (внесків) до фондів державного загальнообов'язкового страхування" всього в сумі 27279 грн., в тому числі по періодах: підприємством допускались порушення при визначенні сум внесків на соціальні заходи, що відображаються в рядку 04.4 Декларації з податку на прибуток підприємства. В результаті даного порушення валові витрати занижено за І квартал 2010 року на суму 95223 грн., за 3 квартали 2010 року на суму 150734 грн., за І квартал 2011 року на суму 68207 грн. та завищено за 3 квартали 2009 року на суму 17106 грн., за 2009 рік на суму 28937 грн.; за півріччя 2010 року на суму 55834 грн., за 2010 рік завищено на суму 11991 грн.

Перевіркою показників, відображених у рядку 04.6 Декларацій сума податків, зборів (обов'язкових платежів), встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.6 Декларацій "сума податків, зборів (обов'язкових платежів), крім визначених у 04.4" всього у сумі 177097 грн., у тому числі заниження за 3 квартали 2009 року в сумі 58825 грн. (в тому числі за результатами попередньої перевірки в сумі 39655), за 2009 рік в сумі 78457 грн., за І квартал 2010 року в сумі 20584 грн., за 3 квартали 2010 року в сумі 61895 грн., за 2010 рік в сумі 82382 грн., за І квартал 2011 року в сумі 16258 грн.

На порушення пп.5.2.5 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994р. № 334/94-ВР в редакції Закону від 22.05.1997р. № 283/97-ВР підприємством допускались порушення при визначенні суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що відображається в рядку 04.6 Декларації з податку на прибуток підприємства.

В результаті даного порушення валові витрати занижено на 177097 грн.

Перевіркою показників, відображених у рядку 04.9 Декларацій "від'ємне значення об'єкта оподаткування попереднього податкового року", за період з 01.07.2009р. по 31.03.2011р. у сумі 278058 грн. встановлено, що на формування цього показника мало вплив відображення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за 2009 рік.

Перевіркою повноти визначення амортизаційних відрахувань за період з 01.07.2009 р. по 31.03.2011 р. встановлено їх заниження всього на суму 406085 грн., в тому числі заниження за 2010 рік на суму 406085 грн.

На порушення п.п.8.3.1 п.8.3 ст.8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" в редакції Закону від 22.05.1997р. № 283/97-ВР, п. 3.1 розділу 3 «Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства», затвердженого Наказом ДПА України від 23.03.2003р. № 143, зареєстрованого Мін'юсті України 18.04.2003р. № 271/7592, підприємством допускались порушення при визначені амортизаційних відрахувань за 2010 рік.

Так, в таблиці 2 додатку К1/1 «Розрахунок амортизаційних відрахувань» значення рядка Б2 «Основні фонди групи 2 з нормою амортизації 10 відсотків» амортизаційні відрахування за звітний період становить 187565 грн., за даними перевірки - 187545 грн., значення рядка Б4 «Основні фонди групи 4 з нормою амортизації 15 відсотків» амортизаційні відрахування за звітний період становить 4806 грн., за даними перевірки - 4176 грн., значення рядка Б6 «Основні фонди групи 2 з нормою амортизації нижче 10 відсотків» амортизаційні відрахування за звітний період становить 5463 грн., за даними перевірки 5453 грн.

Всього значення рядка 07 «Загальна сума амортизаційних відрахувань» становить 406745 грн., за даними перевірки - 406085 грн. В результаті вищевикладеного порушення амортизаційні відрахування за 2010 рік завищено на 660 грн.

Підприємством при складані податкової декларації з податку на прибуток підприємств в рядку 07 декларації «Сума амортизаційних відрахувань» зазначено суму 0 грн., за даними перевірки становить 406085 грн.

Платником суму амортизаційних відрахувань в розмірі 406745 грн. відображено в рядку 09 декларації «Балансові збитки, не компенсовані прибутками до 01.01.2003 р.». Дане порушення враховане в акті про результати камеральної перевірки №725/151/05395612, винесене податкове повідомлення-рішення № 0000991541 від 17.05.2011р. Вищезазначене податкове повідомлення-рішення оскаржене та відповідно скасоване не було.

Внаслідок виявлених порушень Кам'янець-Подільською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення № 0000082342 від 13.01.2012 р., яким донараховано податок на прибуток в сумі 94445,0 грн. та штрафні санкції в сумі 24504,50 грн.

Також за наслідками проведення перевірки встановлено порушення підпункту 7.2.6 п.7.2, пп.7.4.1, пп. 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР із змінами і доповненнями, п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 142383 грн., в тому числі: за червень 2010 року у сумі 1567 грн., за грудень 2010 року в сумі 10555 грн., за листопад 2011 року у сумі 130261 грн.

16.11.2011 року КП «Міська шляхова дільниця» анульовано реєстрацію особи як платника податку на додану вартість в зв'язку із ліквідацією підприємства.

Статтею 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ визначено порядок анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Так, згідно із п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України, встановлено, що у разі анулювання реєстрації особи як платника податку, якщо в останньому звітному (податковому) періоді на обліку у платника податку залишаються товари та необоротні активи, при придбанні яких суми податку були включені до податкового кредиту, платник податку не пізніше дати подання заяви про анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визнати умовне постачання таких товарів та необоротних активів та нарахувати податкові зобов'язання виходячи із звичайної ціни відповідних товарів чи необоротних активів.

На порушення п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ (із змінами та доповненнями), КП «Міська шляхова дільниця» не визнано умовне постачання та не нараховано податкове зобов'язання на вартість товарно-матеріальних цінностей та необоротних активів, які залишаються на обліку платника на дату анулювання реєстрації платника податку.

Відповідно до даних бухгалтерського обліку підприємства станом на 01.12.2011 року на обліку перебувають товарно-матеріальні цінності всього на суму 292128,33 грн. в тому числі: паливо котельне в кількості 61,1 т на суму 33259,53 грн., бітум 152,927 т на суму 258868,80 грн. та основні засоби залишковою вартістю 359175 грн. в тому числі підмітально-прибиральна машина ПМ-533701-1 вартістю 267101 грн., причеп «БродВей» вартістю 92074 грн.

В результаті даного порушення занижено податкове зобов'язання з податку на додану вартість всього на суму 130261 грн. (292128,33 * 20%, 359175 * 20%), в тому числі занижено за листопад 2011 року на суму 130261 грн.

Факт порушення підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 201 «Сировина і матеріали», 203 «Паливо», 10 «Основні засоби», актами контрольної перевірки інвентаризації цінностей.

Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.07.2009 р. по 10.12.2011 р. встановлено його завищення всього у сумі 12205 грн., (в т.ч. за результатами камеральної перевірки в сумі 83 грн.) у тому числі за березень 2010 року у сумі 82 грн., за червень 2010 року у сумі 1567 грн., за вересень 2010 року у сумі 1 грн., за грудень 2010 року у сумі 10555 грн.

На порушення пп.7.2.6 п.7.2, пп. 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР із змінами і доповненнями, підприємством двічі включено до податкового кредиту суму ПДВ в розмірі 1567 грн. по податковій накладній № 85 від 31.05.2010р., одержаній від ТОВ «Укрмагістраль» - віднесено до складу податкового кредиту у травні 2010 року в зв'язку із здійсненням попередньої оплати ТОВ «Укрмагістраль» на суму 9399,74 грн. та відображено дану податкову накладну у складі податкового кредиту за червень 2010 року в зв'язку із оприбуткуванням матеріалів від даного підприємства.

Таким чином, підприємством двічі включено до податкового кредиту суму ПДВ в розмірі 1567 грн., внаслідок чого завищено податковий кредит за червень 2010 року на суму 1567 грн.

Відповідно до п.п. 7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість " №

168/97-ВР від 03.04.97 р., із змінами та доповненнями, податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Перелік обов'язкових реквізитів, які має містити податкова накладна, визначено п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.97 р.

Згідно із п.п. «а» п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.97р., до обов'язкових реквізитів, які має містити податкова накладна відноситься порядковий номер податкової накладної.

Відповідно до п. 10.1 Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України «Порядок ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних» від 30.06.2005р. № 244, зареєстровано в Мін'юсті України 18.07.2005р. за № 770/11050, із змінами та доповненнями, облік виданих податкових накладних проводиться у день виникнення податкових зобов'язань відповідно до вимог п.7.3 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.97р.

При цьому у графі 1 записується порядковий номер податкової накладної (порядковий номер податкової накладної відповідає порядковому номеру запису в реєстрі). До граф 2-5 переносять відповідні реквізити податкової накладної.

Зведені результати обліку податкових накладних відображаються в реєстрі отриманих та виданих податкових накладних, дані з якого надалі переносяться до податкової декларації з ПДВ.

Станом на 29.12.2011 р. є не усунена розбіжність між сумами податкових зобов'язань та податкового кредиту по податку на додану вартість КП «Міська шляхова дільниця» та ПП «Кшелсі Ойл» у розмірі 10555 грн., встановлених програмним продуктом «Система співставлення даних податкової звітності та розшифровок податкового зобов'язання та кредиту в розрізі контрагентів» відповідно до наказу ДПАУ від 18.04.2008р. № 266.

За результатами автоматизованого співставлення додатку № 5 до декларації з ПДВ за грудень 2008 р. причиною відхилення по податковому кредиту сформованому ПП «Кшелсі Ойл», ЄДРПОУ 31395941 в розмірі 10555,00 грн. є те, що дана сума податку на додану вартість, включена КП «Міська шляхова дільниця» до складу податкового кредиту, тоді як ПП «Кшелсі Ойл» не включено до податкових зобов'язань суму ПДВ в розмірі 10555,00 грн. та не відображено дану суму в додатку № 5 до декларації з ПДВ за грудень 2010 р., а також не відображено дану суму в додатку № 5 до декларацій з ПДВ в наступних податкових періодах.

Згідно із п. 3 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України «Про затвердження форми податкової накладної та порядку її заповнення» від 30.05.1997р. № 165, порядковий номер податкової накладної відповідає порядковому номеру в реєстрі отриманих і виданих податкових накладних.

На порушення пп.7.4.1, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" КП «Міська шляхова дільниця» завищено податковий кредит на суму 10555 грн. за рахунок обставин, викладених в п. 3.1.2 розділу 3 акта перевірки, в результаті віднесення до складу податкового кредиту ПДВ з вартості паливно-мастильних матеріалів придбання яких від ПП «Кшелсі Ойл» документально не підтверджено. Вказане порушення призвело до завищення податкового кредиту на суму 10555 грн., в тому числі за грудень 2010 року на суму 10555 грн.

Внаслідок виявленого порушення інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення № 0000112342 від 13.01.2012 р., яким донараховано 5839,94 грн. штрафу з податку на додану вартість за порушення граничного строку сплати ПДВ.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Завданням адміністративного судочинства, згідно ч.1 ст.2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що відповідачем доведено, а судом не встановлено неправомірність прийняття оскаржуваних повідомлень-рішень, а тому вказані податкові повідомлення-рішення є обґрунтованими та такими, що підтверджуються матеріалами справи, оскільки прийняті із дотриманням норм чинного законодавства а тому не підлягають скасуванню, відтак, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 186 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову Комунального підприємства "Міська шляхова дільниця" до Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 31 жовтня 2012 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя В. В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2012
Оприлюднено18.12.2012
Номер документу28028880
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/5509/12

Ухвала від 06.08.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Постанова від 29.10.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні