Постанова
від 22.09.2008 по справі 5020-6/024
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-6/024

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 5020-6/024

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"22" вересня 2008 р.  10:20                                                                                          м. Севастополь

Господарський суд міста Севастополя у складі:

суддя Лазарев С.Г.,

при секретарі судового засідання Лівінській Ю.С.,

розглянувши справу за адміністративним позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю „Отард”

(99053, м. Севастополь, вул. Меньшикова, 3, кв. 52)

до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Кулакова, 37);

Державної податкової адміністрації у м. Севастополі

(99011, м. Севастополь, вул. Кулакова, 56)

про скасування рішення про застосування фінансових санкцій,

За участю представників:

Від позивача: Кукулагін О.А., представник, довіреність б/н від 02.06.2008.

Від відповідача: Павленко Р.Г., довіреність № 1589/9/10-036 від 30.05.07,

                          Доденков А.Ю., довіреність №1462/9/32-109 від 31.07.2008.

Суть спору:

03.06.2008 (вх. №1290) Товариство з обмеженою відповідальністю „Отард” звернулось до господарського суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у м. Севастополі (надалі –РУ Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у м. Севастополі) про скасування рішення про застосування фінансових санкцій.

Ухвалою суду від 03.06.2008 відкрито провадження у адміністративній справі та призначено попереднє судове засіданні на 17.06.2008 (арк. с.1-3).

Ухвалою суду від 17.06.2008 залучено до участі у справі в якості другого відповідача Управління податкової міліції Державної податкової адміністрації України у м. Севастополі, попереднє судове засідання відкладено на 01.07.2008 (арк. с.35-37).

На запит суду до Управління статисти у місті Севастополі від 02.07.2008 надійшов витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України згідно якого в базі даних ЄДРПОУ Управління податкової міліції Державної податкової адміністрації у м. Севастополі не значиться.

Відповідно до пункту 1.1. Положення про управління податкової міліції державної податкової адміністрації у м. Севастополі затвердженого наказом Державної податкової адміністрації у м. Севастополі №183 від 04.04.2008 управління податкової міліції державної податкової адміністрації в м. Севастополі (надалі –УПМ ДПА у м. Севастополі) є спеціальним самостійним структурним підрозділом Державної податкової адміністрації України у м. Севастополі підпорядковується голові цієї Державної податкової адміністрації у м. Севастополі і Головному управлінню податкової міліції Державної податкової адміністрації України.

Відповідно частини третьої статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України  відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень –це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини першої статі 53 Кодексу адміністративного судочинства України суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулись не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну відповідача належним відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Оскільки, УПМ ДПА у м. Севастополі приймало участь у перевірці магазину „Абсолют”, що розташований за адресою м. Севастополь, вул. Індустріальна, 3, та є спеціальним самостійним структурним підрозділом Державної податкової адміністрації України у м. Севастополі, не являється юридичною особою, суд вважає за необхідне замінити відповідача - управління податкової міліції державної податкової адміністрації в м. Севастополі на належного відповідача - Державну податкову адміністрацію у місті Севастополі.

Ухвалою від 22.07.2008 суд замінив відповідача –УПМ ДПА у м. Севастополі на належного відповідача - Державну податкову адміністрацію у місті Севастополі.

Відповідно до статті  41 Кодексу адміністративного судочинства України, пункту 2-1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України здійснювалась фіксація судового процесу технічними засобами.

За клопотанням представників сторін, відповідно до статті 15 Кодексу адміністративного судочинства України, пояснення та клопотання по справі надавались ними російською мовою.

Згідно  зі статтями 27-32, 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні  представникам сторін  роз'яснені  процесуальні права та обов'язки.  

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення учасників процесу,  суд

в с т а н о в и в :

Згідно до наказу Начальника РУ Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у м. Севастополі від 28.03.2008 №40, працівниками департаменту проведена виїзна позапланова перевірка магазину „Абсолют”, який розташований за адресою: м. Севастополь, вул. Індустріальна, 3-в, що належить ТОВ „Отард” (юридична адреса: м. Севастополь, вул. Меншикова, 3, кв. 52, код ЄДПОУ 23196840), з питань дотримання Закону України „Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19.12.1995 №481/95-ВР (надалі –Закон України 481/95-ВР).

Перевіркою встановлені порушення статті 11 Закону України №481/195-ВР в частині зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного збору та з підробленими марками акцизного збору.

За результатами перевірки складені акт від 29.03.2008 №270084. Перевірка проводилась за участю працівників УПМ ДПА у м. Севастополі, ними складений протокол огляду, виявлення та вилучення від 29.03.2008.

У ході перевірки виявлено 340 пляшок імпортних алкогольних напоїв на загальну суму 42555,98 грн.з підробними марками акцизного збору та 2 пляшки без марок акцизного збору на суму 130,86 грн.

Акт перевірки від 29.03.2008 №270084 складений в присутності заступника директора ТОВ „Отард” Пономаренко Костянтина Івановича та підписаний з зауваженнями про те, що підтвердити висновок, що марки є підробними, можливо тільки після проведення експертизи.

Вилучені марки  акцизного забору працівниками УПМ ДПА у місті Севастополі направлені на експертизу до Експертного сектору Експертної служби СБУ у місті Севастополі.

За результатами розгляду матеріалів перевірки РУ Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у місті Севастополі прийнято рішення №2701180005-32-036 від 05.05.2008 про застосування до позивача фінансових санкцій за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного збору та без марок акцизного збору у сумі 42686,84 грн.

Не погодившись з вказаним рішенням, позивач звернувся до господарського суду міста Севастополя з позовом, в якому просить спірне рішення скасувати.

          Позивач в позовній заяві зазначає, що працівники УПМ ДПА у м. Севастополі не мали ніяких повноважень, пов'язаних з проведенням перевірки, збором доказів та вчиненням інших дій. Крім того, позивач вважає, що висновок спеціаліста не вказує на підробку марок акцизного збору.

          Відповідач в свої запереченнях на позовну заяву зазначає, що дії органів податкової служби та податкової міліції відповідають діючому законодавству.

          З'ясував обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.

          Відповідно до статті 8 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.90 №509-ХІІ (надалі –Закон України №509-ХІІ) встановлено, що до однією з функцій органів Державної податкової служби України відноситься проведення роботи по боротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів, застосування у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності за порушення законодавства про виробництво і обіг спирту етилового,коньячного, плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснення заходів щодо вилучення та знищення або передачі на промислову переробку алкогольних напоїв, знищення тютюнових виробів, що були незаконно вироблені чи знаходились у незаконному обігу.

          Згідно зі статтею 16 Закону України №481/95-ВР контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

          Відповідно до пп. 2.6 п.2 Положення про Департамент з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом ДПА України від 21.08.2001 № 331, одним з основних завдань ДААК ДПА України є, зокрема, ліцензування діяльності суб'єктів господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, оптової торгівлі спиртом, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

          Статтею 19  Закону України №509-ХІІ передбачено, що податкова міліція складається із спеціальних підрозділів по боротьбі з податковими правопорушеннями, що діють у складі відповідних органів державної податкової служби, і здійснює контроль за додержанням податкового законодавства, виконує оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції.

Згідно з абзацом четвертим статті 20 Закону України №509-ХІІ у складі податкової міліції діє спеціальний структурний підрозділ, який проводить роботу по боротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

          Статтею 22 Закону №509-ХІІ посадовим особам податкової міліції для виконання покладених на них обов'язків надаються права, передбачені, зокрема, статтею 11 Закону України „Про міліцію” від 20.12.1990 №565-ХІІ.

          Відповідно до п.7 статті 11 Закону №509-ХІІ міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право складати протоколи про адміністративні правопорушення, проводити особистий огляд, огляд речей, вилучення речей і документів, застосовувати інші передбачені законом заходи забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення.

          Пунктами 2.5, 2.8, 2.6.8 Положення про управління податкової міліції державної податкової адміністрації у м. Севастополі затвердженого наказом Державної податкової адміністрації у м. Севастополі від 04.04.2008 № 183 передбачено, що до функцій управління податкової міліції у місті Севастополі відноситься  організація боротьби з незаконним обігом підакцизних товарів, проведення роботи по боротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів, безпосередньо здійснення перевірок дотримання податкового законодавства суб'єктами підприємницької діяльності, відносно яких є повідомлення і інші дані про ухилення від сплати податків.

          Таким чином, для реалізації повноважень, наданих Законом №509-ХІІ, та в межах повноважень, визначених Законом №481/95-ВР, органи державної податкової служби, разом з підрозділом податкової міліції проводять перевірки суб'єктів господарювання з метою здійснення контролю за дотриманням вимог Закону № 481/95-ВР.

          З урахуванням висловленого, суд вважає, що працівники УПМ ДПА у м. Севастополі під час перевірки та складення протоколу огляду, виявлення та вилучення діяли у відповідності до діючого законодавства, а доводи позивача у цій частині є необгрунтованими.

          В обгрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що експертиза марок акцизного збору не проводилась взагалі, а було проведено дослідження спеціаліста, який не надав жодного висновку щодо підробки марок акцизного збору.

          Але суд з такими доводами позивача не погоджується виходячи з наступного.

Як свідчать матеріали справи та згідно з протоколом огляду, виявлення та вилучення від 29.03.2008 працівниками УПМ ДПА у м. Севастополі з міста огляду вилучено 151 марка акцизного збору.

          З висновку спеціаліста експертної служби СБ України у м. Севастополі №82 від 08.04.2008 вбачається, що при листі №386/9/26-3 від 31.03.2008 від УПМ ДПА у м. Севастополі на дослідження надійшли марки акцизного збору в кількості151 шт., упаковані в пакет, опечатані відтиском печаті „Державна податкова адміністрація України Державна податкова адміністрація у місті Севастополі Управління податкової міліції ДЛЯ ПАКЕТІВ 26-0”.

          Виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлено Постановою Кабінету Міністрів України №567 від 23.04.2003 з наступними змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України №297 від15.04.2005, а також  Законом України „Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів” №2505-ІV від 25.03.2005.

          Згідно розрахунку наданому суду відповідачем (арк.с. 88-96) спеціалістом встановлено 105 марок акцизного збору які не відповідають встановленому зразку.

          У заключенні №82 від 08.04.2008 (арк.с. 63-66) спеціаліст вказує яким вимогам не відповідають ці марки акцизного збору: зображення виконано красителем чорного кольору, нефіксований водяний знак у вигляді світлих та темних полуколець відсутній, на кинеграммі символи виконані натиском по фользі, зображення переходу кольору в фоновій сітці виден різкий перехід від красителя одного кольору к іншому, марки акцизного збору виготовлені в топографічних умовах без застосування спеціального обладнання та виготовленні не на підприємстві, яке здійснює випуск цього виду документів.

          Згідно розрахунку вартості алкогольних напоїв з підробними марками акцизного збору та без марок (арк.с. 88-96) наданим відповідачем кількість підробних марок акцизного збору складає 105 шт., а кількість пляшок з підробними марками акцизного збору складає 342 шт. на загальну суму 42686,84.

          Позивач з цим розрахунком не згоден та надав свій розрахунок з якого вбачається, що сума штрафних санкцій повинна складати 13384,29 грн.

          Суд з розрахунком позивача згоден, з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, а також з розрахунку наданого відповідачам всього в магазині виявлено 496 пляшок алкогольних напоїв, з яких 342 пляшки з підробними марками акцизного збору. Але, згідно заключення спеціаліста №82 від 08.04.2008 на дослідження було направлено лише 151 марка акцизного збору, які були зняти з пляшок відповідно до  протоколу огляду, виявлення та вилучення від 29.03.2008.

          Відповідач вважає, що у данному випадку  позивач повинен нести відповідальність у вигляді штрафу 100% вартості товару, тобто вартості 342 пляшок на суму 42686,84 грн.

          Суд вважає, що цей висновок є помилковим, оскільки кожна марка акцизного збору якою маркірується пляшка має індивідуальні ознаки (серію, номер тощо).

          На експертне дослідження повинні були направити не 151 марку акцизного збору, а всі марки з пляшок, які були вилучені тобто 340 марок акцизного збору, але 189 марок акцизного збору (340-151= 189) на експертне дослідження не направлялись, тому у суду не має підстав вважати, що вони є підробленими.          

Відповідно до статті 17 Закону України №481/95-ВР суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Таким чином, сума штрафу яка повинна бути застосована до позивача складає 13384,29 грн. (13253,43+130,86 грн.).

Враховуючи викладене, суд вважає рішення № 2701180005-32-036 від 05.05.2008 про застосування до позивача штрафу у сумі 29302,55 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 27-32, 49, 51, 121, 159, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити частково.

2.          Рішення Регіонального управління Департаменту контролю за виробництво та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у м. Севастополі про застосування фінансових санкцій від 05.05.2008 № 2701180005-32-036 у сумі 29302,55 грн. (двадцять дев'ять тисяч триста дві грн. 55 коп.) визнати протиправним, та скасувати.

3.          В частині застосування фінансової санкції у сумі 13384,29 грн. (тринадцять тисяч триста вісімдесят чотири грн. 29 коп.) рішення від 05.05.2008 №2701180005-32-036 залишити в силі.

Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження до господарського суду міста Севастополя протягом десяті днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства –з дня складання в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.  

Суддя                                                         (підпис)                                               С.Г. Лазарев

Згідно з оригіналом                     

Суддя                                                                                                                       С.Г. Лазарев

29.09.2008

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення22.09.2008
Оприлюднено28.01.2009
Номер документу2804402
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-6/024

Постанова від 17.03.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Лазарев С.Г.

Постанова від 22.09.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Лазарев С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні