Постанова
від 14.12.2012 по справі 1570/6866/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/6866/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Колесниченко О.В.,

при секретарі Бобровській О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Одеського міського центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектра»про стягнення штрафу у розмірі 41 547, 62 грн.,

В С Т А Н О В И В :

Одеський міський центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектра»про стягнення штрафу у розмірі 41 547, 62 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує порушенням відповідачем вимог ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»шляхом не повідомлення про вивільнення працівників державну службу зайнятості.

У судовому засіданні представник позивача, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив їх задовольнити, та підтвердив, що станом на час проведення судового засідання сума заборгованості відповідачем не сплачена.

Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду, однак в судове засідання не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив, заперечення не надав.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представника позивача, суд встановив наступне.

Як встановлено судом в процесі розгляду справи, Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектра»відповідно до п. 2 ст.35 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»зареєстроване в Одеському міському центру зайнятості.

Відповідно до ст.34 Закону України «Про зайнятість населення», Положення «Про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення», ствердженого Постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 р. № 47 (зі змінами та доповненнями №1435 від 14.09.1998р.,) інспекцією Одеського обласного центру зайнятості 09.10.2012 року була проведена перевірка додержання законодавства України про зайнятість населення та загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у ТОВ «Вектра».

За результатами перевірки інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості складений акт за №12-17/165 від 09.10.2012 року про порушення п. 5 ст.20 Закону України „Про зайнятість населення".

Згідно з актом про порушення законодавства України про зайнятість населення інспекції Одеського обласного центру зайнятості за №12-17/165 від 09.10.2012 року встановлено, що ТОВ «Вектор»при вивільненні працівників порушило вимоги п. 5 ст.20 ЗУ «Про зайнятість населення», а саме, не повідомило у письмовій формі державну службу зайнятості: на трьох працівників, вивільнених у зв'язку із ліквідацією за п. с. 40 КЗпП України, до Одеського міського центру зайнятості не подані звіти за формою № 4-ПН (план) про заплановане вивільнення працівників та звіт за формою № 4-ПН (факт) про фактичне вивільнення працівників:

- на підставі наказу від 31.01.2012 року № 2 вивільнений у зв'язку з ліквідацією за п. 1 ст. 40 КЗпП України ОСОБА_1 з 31.01.2012 року;

- на підставі наказу від 07.02.2012 року № 1 вивільнений у зв'язку з ліквідацією за п. 1 ст. 40 КЗпП України ОСОБА_2 з 07.02.2012 року;

- на підставі наказу від 12.02.2012 року № 3 вивільнений у зв'язку ліквідацією за п. 1 ст. 40 КЗпП України ОСОБА_3 з 12.02.2012 року.

Частиною 5 ст. 20 ЗУ «Про зайнятість населення», передбачено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.

Згідно з підпунктом "г" пункту 8 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.91 N 47, названій Інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені, зокрема, статтею 20 Закону.

Однак, в порушення вимог Закону України "Про зайнятість населення" відповідачем не було сплачено штраф у сумі 41 547,62 грн . у добровільному порядку, у зв'язку з чим Одеський міський центр зайнятості звернувся до суду з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектра»про стягнення штрафу у розмірі 41 547, 62 грн.

Проаналізувавши матеріали справи та доводи представників сторін, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача правомірні, містяться на законних підставах та підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на наступне.

Діяльність Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість визначається Положенням про Інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України N 47 від 24.06.91.

Відповідно до пп. "б", п. 6 вищеназваного Положення, Інспекція здійснює контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, а саме: забезпечує правильність і своєчасність застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами і організаціями; здійснює заходи, спрямовані на недопущення нелегального використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.

Згідно пп. "а", "б", "г" п. 8 Положення, Інспекція по контролю за додержанням законодавства по зайнятість має наступні права: безперешкодно відвідувати підприємства, установи та організації усіх форм власності з метою контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення; безперешкодно відвідувати підприємства, установи та організації усіх форм власності з метою контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення; ознайомлюватися з документами та одержувати від підприємств, установ та організацій копії наказів, розпоряджень, протоколів, дані обліку і звітності та інформацію з питань додержання законодавства про зайнятість населення, інші документи і відомості, необхідні для виконання інспекцією своїх завдань; давати власнику (керівнику) підприємства, установи та організації або уповноваженому ним органу та іншим роботодавцям у разі виявлення порушень законодавства про зайнятість населення приписи про їх усунення. Приписи підлягають обов'язковому виконанню з повідомленням у місячний строк інспекції про вжиті заходи; застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені ст. 5 і ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог ст. 8 і ст. 18 зазначеного Закону.

У відповідності до п. 5 ст. 20 ЗУ «Про зайнятість населення»при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Згідно ст. 34 Закону України "Про зайнятість населення" контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу "Підстави для звільнення від доказування ".

На думку суду, обґрунтованість розміру заборгованості ТОВ «Вектра»перед Одеським міським центром зайнятості підтверджується довідками виданими ТОВ «Вектра»про розмір річної заробітної плати вивільнених працівників. Доказів виконання зобов'язань перед позивачем ТОВ «Вектра», з дотриманням приведених вище вимог ст.ст. 69 - 71 КАС України, під час розгляду даної справи до суду представлено не було.

Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку щодо правомірності, обґрунтованості заявленого Одеським міським центром зайнятості позову та наявності підстав для його задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164, 167, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Одеського міського центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектра»про стягнення штрафу у розмірі 41 547, 62 грн.. -задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектра»/код ЄДРПОУ 23991743/ на користь Одеського міського центру зайнятості / р/р 37176305900002, МФО 828011, одержувач: Одеський міський центр зайнятості, банк: ГУДКСУ в Одеській області, м.Одеса, код бюджетної класифікації: 50040500, символ банку: 405, код ЄДРПОУ 35358018/ штраф у сумі 41 547, 62 грн./ сорок одна тисяча п'ятсот сорок сім грн., 62 коп./

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 14 грудня 2012 року року.

Суддя О.В. Колесниченко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2012
Оприлюднено19.12.2012
Номер документу28044287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/6866/2012

Постанова від 09.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 09.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

Постанова від 14.12.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

Ухвала від 14.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні