Ухвала
від 21.11.2012 по справі 2967/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ОКРЕМА УХВАЛА

21 листопада 2012 р. 08 год. 55 хвил. Справа № 2а-2967/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Мельник О.О., за участю представника позивача Загорулько Є.А., представників відповідача Саніної М.О., Зеленіної С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Саманджи - Україна" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби про визнання незаконними дій та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив :

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 21.11.12 задоволений адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Саманджи-Україна" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби, визнані неправомірними та скасовані податкові повідомлення-рішення 27.03.2012 № 0000111504, № 0000101504, також визнані неправомірними дії ДПІ у м. Херсоні щодо проведення невиїзної документальної перевірки з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ ТОВ "Саманджи-Україна" за грудень 2011 року.

Судом виявлено, що перевірка відбулась 22-23.03.12 з грубими порушеннями порядку проведення такого виду перевірок.

Відповідно до ст. 79 ПКУ документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу держа вної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Отже, при організації такого виду перевірки є обов'язковість оформлення наказом рішення керівника органу ДПС про її проведення та вручення такого наказу платнику податків. Головним державним податковим ревізором-інспектором відділу контролю за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість управління оподаткування юридичних осіб, інспектором податкової служби 1 рангу Левченко І.В. в порушення ст. 79 ПКУ проведена невиїзна перевірка ТОВ "Саманджи-Україна" без наявності наказу на проведення такої перевірки. Даний факт був встановлений в судовому засіданні, податкова інспекція не надала доказів існування такого наказу, доказів його надіслання або вручення відповідальній особі товариства, в акті перевірки відсутнє посилання на наказ або повідомлення про проведення перевірки, що свідчить про відсутність законних підстав для проведення вказаної документальної невиїзної перевірки. Крім того, предметом перевірки був звітний період, який був вже перевірений тим самим інспектором за 10 днів до проведення невиїзної документальної перевірки. ДПІ проводило виїзну перевірку з 06.03.12 по 14.03.12 з того ж самого питання - достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування за грудень 2011 року, її результати оформлені довідкою від 15.03.12 № 155/15-4/35120939, порушень податкового законодавства за результатами вказаної перевірки не встановлено, підтверджено відображене ТОВ "Саманджи-Україна" у декларації за грудень 2011 року бюджетне ві дшкодування ПДВ у сумі 784343 грн. Отже, податковим інспектором складено два взаємовиключні документи (акт та довідка) по одному й тому предмету перевірки.

Оцінюючи господарські відносини ТОВ "Саманджи-Україна", інспектор також виклав в акті та довідці прямо протилежні висновки: в довідці про наявність належним чином оформлених товарно-транспортних документів, в акті перевірки про неналежне оформлення тих самих товарно-транспортних накладних. При цьому, ревізор-інспектор не конкретизує які саме недоліки, на його думку, позбавляють товарно-транспортні накладні статусу транспортного документа. В акті перевірки не зазначено жодних пунктів і статей законодавчих актів, які порушені ТОВ "Саманджи-Україна" при оформлені транспортних документів.

Ці недоліки складання акту перевірки від 23.03.12 не були усунені при формуванні та прийнятті керівником податкової інспекції податкового повідомлення-рішення від 27.03.12 № 0000101504.

У відповідності до ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з Податковим кодексом та іншими законами і нормативними актами. Згідно із п. 20.1.4 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ст. 166 КАС України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Суд вважає, що Державній податковій інспекції у м. Херсоні необхідно вжити заходів щодо недопущення у подальшому її посадовими та службовими особами під час виконання своїх обов'язків порушень чинного законодавства при проведенні перевірок та прийнятті рішень про зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Керуючись ст. ст. 165, 166 КАС України, суд,

ухвалив :

Вжити відповідних заходів щодо недопущення посадовими та службовими особами Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби під час виконання своїх обов'язків порушень чинного законодавства.

Повідомити Херсонський окружний адміністративний суд про вжиті заходи протягом одного місяця після отримання ухвали.

Копію окремої ухвали направити управлінню ДПІ у м. Херсоні ХО ДПС.

Окрема ухвала набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується, до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі протягом 5 днів з дня її отримання апеляційної скарги через Херсонський окружний адміністративний суд з подачею копії апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Хом'якова В.В.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2012
Оприлюднено20.12.2012
Номер документу28076648
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2967/12/2170

Постанова від 21.11.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 13.07.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні