Постанова
від 16.07.2012 по справі 2а-3361/12/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-3361/12/1470    Миколаївський окружний адміністративний суд   вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54002   П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Миколаїв    16.07.2012 р.                                                                                 Справа № 2а-3361/12/1470   Миколаївський окружний адміністративний суд  у складі головуючого судді Лісовської Н. В. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Коровай - Н", вул. Садова, 46, м. Миколаїв, 54055 про стягнення заборгованості в сумі 6583,64 грн., В С Т А Н О В И В: Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Коровай-Н»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 6583,64 грн. В судове засідання представники сторін не з'явились, про дату, час, та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, надали до суду заяви про розгляд справи за їх відсутністю в порядку письмового провадження. Відповідач проти позову заперечує з підстав, викладених у запереченні. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, суд здійснює розгляд справи порядку письмового провадження. Суд дослідив матеріали справи та встановив: ТОВ «Коровай-Н»є юридичною особою, зареєстрованою Виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 26.07.2011 року, про що свідчить довідка з Головного Управління статистики у Миколаївській області. Згідно ч.3 статті 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства, установи,  організації,  фізичні   особи,   які використовують  найману працю,  зобов'язані виділяти та створювати робочі  місця  для  працевлаштування  інвалідів,  у   тому   числі спеціальні   робочі  місця,  створювати  для  них  умови  праці  з урахуванням індивідуальних програм  реабілітації  і  забезпечувати інші    соціально-економічні    гарантії,    передбачені    чинним законодавством,  надавати державній службі зайнятості  інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів,  і звітувати Фонду   соціального   захисту   інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст. 19 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив  робочих  місць  для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох    відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації  громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю,  самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою вказаної статті, і забезпечують працевлаштування  інвалідів. Згідно з п. 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був повинен інформувати державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільне робоче місце та вакантну посади, на яких може використовуватись праця інваліда. Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про занятість населення»підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів. Формою подання зазначених адміністративних даних є форма звіту № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», затверджена Наказом Міністерства юстиції України 21.12.2012 року за № 1534/11814. Позивач зазначає, що відповідачем були порушені вимоги ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», оскільки адміністративні дані про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів у формі звіту № 3-ПН  подавались до Заводського районного центру зайнятості не щомісячно, а лише протягом одного місяця, а саме 31.10.2011, про що свідчить лист Заводського РЦЗ від 16.05.2012 року № 04-797/13. Враховуючи те, що звіт за формою № 3-ПН подається тільки у випадку наявності вакансій, не щомісячне подання даних про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів вказує на непостійний характер існування у відповідача вакансій для працевлаштування інвалідів. Крім того, як вбачається з матеріалів справи, при обов'язку створити ще  два робочих місця для виконання нормативу робочих місць для інвалідів у 2001 році, відповідачем було заявлено лише 1 вакантне місце для інваліда. Таким чином, позивач вважає, що відповідачем не вжито всіх залежних від нього заходів для виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, що тягне за собою накладення господарсько-правової відповідальності. Статтею 20 Закону передбачено, що підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч. ч. 1, 2 ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Таким чином, за 2 робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів та не зайнятих інвалідами у 2011 році, відповідач до 18.04.2012 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 6508,24 грн. Розмір заборгованості підтверджується звітом за формою 10-ПІ № 06-12/2487 від 12.03.2012 за 2011 рік та розрахунком заборгованості  по сплаті адміністративно-господарських санкцій. У відповідності до ч.2 ст. 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Таким чином, відповідачу була нарахована пеня у сумі 75,40 грн., що підтверджується розрахунком пені по сплаті адміністративно-господарських санкцій. Відповідач з адміністративним позов не погоджується з наступних підстав: У своїх запереченнях відповідач зазначає, що відповідно до Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік (форма № 10-ПІ) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 194 особи, в зв'язку з чим кількість інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” становить 8 осіб, проте на підприємстві відповідача у 2011 році працювало лише 6 інвалідів. Відповідач підтверджує, що за весь час роботи підприємства у 2011 році подавав звіт форми № 3-ПН лише один раз –31.10.2011 року, наголошуючи на тому, що ним постійно вживались заходи для працевлаштування інвалідів, зокрема шляхом розміщення протягом 2011 року на вхідних дверях приміщення, де розташоване ТОВ «Коровай-Н», оголошення про наявність двох вакантних місць для працевлаштування інвалідів. Крім того, відповідач зазначає про те, що державною службою зайнятості жодного разу не було направлено інвалідів для працевлаштування на підприємство відповідача, позивачем жодного разу не було проведено перевірку підприємства щодо подання ним звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів протягом 2011 року, а тому вина щодо незабезпечення працевлаштування інвалідів у 2011 році покладається лише на підприємство-відповідача безпідставно. В обґрунтування свої правової позиції відповідач посилається на рекомендації Президії ВСУ, довідки ВАСУ про результати вивчення та узагальнення судової практики застосування ст. 19,20 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, а також на судову практику ВАСУ при розгляді аналогічних справ. Суд не погоджується з запереченнями відповідача та вважає їх необґрунтованими виходячи з наступного: Президією Вищого адміністративного суду України в Рекомендаціях від 14.04.2008 року № 07.2-10/2 Про деякі питання практики застосування судами законодавства про забезпечення права інвалідів на працевлаштування, на які, до речі, посилається відповідач у своїх запереченнях, зазначено, що при розгляді зазначеної категорії справ адміністративним судам потрібно встановити такі обставини: створення робочих місць відповідно до встановленого нормативу; інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць (вакантних посад); спрямуванням центрами зайнятості інвалідів до роботодавців та випадки безпосереднього звернення інвалідів до роботодавців з питань працевлаштування; причини не працевлаштування роботодавцями інвалідів. Таким чином, виконання підприємствами, установами, та організаціями зобов'язань щодо працевлаштування інвалідів в першу чергу пов'язується із створенням робочих місць відповідно до встановленого нормативу та інформуванням центру зайнятості про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) в порядку та строки, передбаченому законодавством. Так, як зазначив відповідач у своїх запереченнях, кількість інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” складає 8 осіб. Фактично на підприємстві у 2011 році працювало 6 осіб. Отже, у разі дотримання нормативу створення робочих місць, відповідач повинен був мати 2 вакантних робочих місця для інвалідів. Про наявність вакантних робочих місць відповідач повинен був звітувати до Заводського районного центру зайнятості кожного місяця, на виконання вимог частини 4 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення». Проте, відповідачем такий звіт був поданий лише станом на 31.10.2011 року в кількості 1 вакантного робочого місця для зайнятості інваліда. Це дає можливість зробити висновок про недобросовісне вжиття відповідачем заходів щодо працевлаштування інвалідів. Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, тому суд не приймає до уваги розміщення протягом 2011 року на вхідних дверях приміщення, де розташоване ТОВ «Коровай-Н», оголошення про наявність двох вакантних місць для працевлаштування інвалідів як заходи для працевлаштування інваліда, оскільки відповідачем ніяким чином не доведено факт розміщення такого оголошення. Таким чином, відповідачем були порушені вимоги стаття 20 Закону України «Про зайнятість населення», статті 19, 20 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, що містить ознаки вчинення правопорушення у сфері господарювання. Частина 2 ст. 218 Господарського кодексу України передбачає, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. Отже, заборгованість відповідача складає 6583,64 грн., що підтверджується матеріалами справи. З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та мають бути задоволені. Відповідно із вимогами ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються. Керуючись ст. ст. 94, 128, 158, 160-163 КАС України, адміністративний суд, - П О С Т А Н О В И В: Позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів – задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Коровай-Н» (вул. Садова,46, м. Миколаїв, код ЄДРПОУ 37758441 ) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно господарські санкції та пеню на загальну суму 6583,64 грн. ( шість тисяч пітсот вісімдесят три гривні шістдесят чотири копійки). Постанова суду першої інстанції набирає чинності з моменту закінчення  десятиденного строку на апеляційне оскарження. Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного Адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України. Суддя                                                                                                          Н. В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2012
Оприлюднено21.12.2012
Номер документу28101356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3361/12/1470

Ухвала від 31.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 30.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 07.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 16.07.2012

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні