ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 листопада 2012 р. Справа №2а-11279/10/6/0170
(11 г. 42 хв.)
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А. ,
при секретарі Захаровій М.В.,
за участю представників позивача - Ніколаєва Т.М., Мустафаєва Ф.А.,
представника відповідача - Бора І.Ю.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень-рішень
Суть спору: Дочірнє підприємство «Центральний аптечний склад» Товариства з обмеженою відповідальністю «Республіканська компанія «Крим-Фармація» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ в м. Сімферополі АР Крим №0000172301/0 від 9.01.29010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. з податку на прибуток підприємств у розмірі 324995 грн., у тому числі: 244868 грн. за основним платежем та 80127 грн. - за штрафними санкціями.
Ухвалою від 23.11.2010р. суд зупинив провадження у справі до отримання результатів судово-економічної експертизи.
Ухвалою від 01.10.2012 року поновлено провадження у справі.
Ухвалою від 25.10.2012 року замінено відповідача по справі Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим її правонаступником Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби.
У судовому засіданні представники позивача на позовних вимогах наполягали з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
30.12.2009р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведена виїзна документальна перевірка ДП «Центральний аптечний склад» ТОВ «Республіканська компанія «Крим-Фармація» (ЄДРПОУ 01978245) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2008 року по 30.09.2009 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 року по 30.09.2009 року, за результатами якої складено акт №1470/23-7/01978245.
Перевіркою встановлені порушення позивачем п.5.1, п.п.5.3.9 п.5.3 статті 5 , п.п.8.6.1 п. 8.6, п.п.8.8.1 п.8.6, п.п.8.8.1 п.8.8 статті 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» із змінами і доповненнями від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР , в результаті чого занижено податок на прибуток за період, що перевіряється, на суму - 244 868 грн., в т.ч. за 4 квартал 2008 р. в сумі 45 008грн., за 1 квартал 2009р. в сумі 48 424 грн., за 2 квартал 2009р. в сумі 79 662 грн., за 3 квартал 2009 р. в сумі 71 774 грн.,
На підставі акту перевірки ДПІ в м. Сімферополі АР Крим прийняті податкові повідомлення-рішення №0000172301/0 від 9.01.29010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. з податку на прибуток підприємств у розмірі 324995 грн., у тому числі: 244868 грн. за основним платежем та 80127 грн. - за штрафними санкціями.
Не погодившись з зазначеним висновком ДП «Центральний аптечний склад» ТОВ «Республіканська компанія «Крим-Фармація» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправними та скасувати зазначені податкові повідомлення-рішення.
Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Тому вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в м. Сімферополі АР Крим №0000172301/0 від 9.01.29010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р., суд зобов'язаний встановити чи діяв відповідач на підставі закону, чи являються його дії обґрунтованими, безсторонніми, добросовісними та розсудливими.
Ст.67 Конституції України визначає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Як убачається з матеріалів справи спірні правовідносини виникли між сторонами у період чинності Законів України "Про систему оподаткування", "Про оподаткування прибутку підприємств", положення яких застосовуються судом при вирішення цієї справи.
Закон України від 25.06.91 № 1251-ХІІ "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.
З положень статті 6 Закону об'єктами оподаткування є доходи (прибуток), додана вартість продукції (робіт, послуг), вартість продукції (робіт, послуг), у тому числі митна, або її натуральні показники, спеціальне використання природних ресурсів, майно юридичних і фізичних осіб та інші об'єкти, визначені законами України про оподаткування.
До загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі), за приписами статті 14 Закону, відносяться податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами.
Так, судом встановлено, що перевіркою встановлено завищення ДП Центральний аптечний склад Товариств з обмеженою відповідальністю Республіканської компанії «Крим-Фармація» валових витрат у сумі 944 437 грн., в т.ч. 4 кв. 2008 р. в сумі 172 489 грн., 1 кв. 2009 р. в сумі 184 400 грн., 2 кв. 2009 р. в сумі 309 530 грн., 3 кв. 2009 р. в сумі 278 018 грн., що утворилася за рахунок завищення показників, відображених у стор. 04.10 Декларації з прибутку «Витрати на поліпшення основних фондів і нафтогазових свердловин» всього на суму 76 489 грн., в т.ч. 4 кв. 2008 р. в сумі 26 489 грн., 1 кв. 2009 р. в сумі 50 000 грн. та за рахунок завищення показників, відображених у стор. 04.13 Декларації з прибутку «інші витрати, крім зазначених у 04.1-04.12» всього на суму 867 948 грн., в т.ч. за 4 кв. 2008 р. в сумі 146 000 грн., за 1 кв. 2009 р. в сумі 134 400 грн., за 2 кв. 2009 р. в сумі 309 530 грн., 3 кв. 2009 р. в сумі 278 018 грн.
У ході перевірки також встановлено, що ДП ЦАС ТОВ ТРК «Крим-Фармація» (Замовник) уклало договори про надання інформаційно-консультаційних та маркетингових послуг з такими об'єктами господарської діяльності:
1. ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець, (ОКПО - 36085686, м. Київ, вул. Кіквідзе, 12).
- Договір б/н від 21.09.2009 р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 21.09.2009р, договірна ціна послуг з ПДВ становить 73 298,43 грн. Зміст та обсяг послуг: провести для Замовника інформаційний семінар.
- Договір б/н від 19.08.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 19.08.2009г. договірна ціна послуг з ПДВ становить 52 360 грн.
- Договір б/н від 20.07.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 20.07.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 52 360 грн.
- Договір б/н від 15.06.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 15.06.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 62 830 грн.
- Договір б/н від 20.05.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 20.05.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 52 400 грн.
- Договір б/н від 21.05.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 21.05.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 41 900 грн.
- Договір б/н. від 20.05.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 20.05.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 41 900 грн.
- Договір б/н від 22.04.2009р. Згідно протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 22.04.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 45 500 грн.
2. ФОП ОСОБА_4 - виконавець (ІПН НОМЕР_1, свідоцтво про сплату єдиного податку НОМЕР_3, АДРЕСА_1).
- Договір б/н від 01.08.2009р. Згідно Протоколу узгодження № 1 від 01.08.2009р. договірна вартість послуг з ПДВ становить 30 000 грн.
- Договір б/н від 01.07.2009 р. Згідно Протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 01.07.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 70 000 грн.
- Договір б/н від 04.06.2009р. Згідно Протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 04.06.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 65 000 грн.
- Договір б/н від 18.03 .2009р. Згідно Протоколу погодження до Договору від 18.03.2009р. договірна вартість послуг з ПДВ становить 17 000 грн.
- Договір б/н від 02.03.2009р. Згідно Протоколу погодження до Договору від 10.04.2009р. договірна вартість послуг з ПДВ становить 50 000 грн.
- Договір б/н від 02.01.2009р. Згідно Протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 02.01.2009р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 50 000 грн.
- Договір б/н від 01.10.2008р. Згідно Протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 01.10.2008р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 50 000 грн.
- Договір б/н від 01.11.2008р. Згідно Протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 01.11.2008р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 36 000 грн.
- Договір б/н від 01.12.2008р. Згідно Протоколу узгодження договірної ціни до Договору від 01.12.2008р. договірна ціна послуг з ПДВ становить 60 000 грн.
3. Фізична особа - СПД ОСОБА_5 - Виконавець, (ІПН: НОМЕР_2, м. Сімферополь).
- Договір б/н від 12.02.2009р. Згідно Протоколу погодження до Договору від 12.02.2009р. договірна вартість послуг з ПДВ становить 17 400 грн.
Крім того, встановлено завищення ДП Центральний аптечний склад ТОВ Республіканської компанії «Крим-Фармація» амортизаційних відрахувань в сумі 35 035 грн., в т.ч. 4 кв. 2008 р. в сумі 7 545 грн., 1 кв. 2009 р. в сумі 9 296 грн., 2 кв. 2009 р. в сумі 9 119 грн., 3 кв. 2009 р. в сумі 9 075 грн.
У періоді, що перевіряється, з 01.10.2008р. по 30.09.2009р. підприємством здійснено поліпшення орендованих основних фондів групи 1, витрати на ремонт яких віднесені на збільшення балансової вартості основних фондів групи 1. Підприємством завищена норма амортизації для основних фондів групи 1 у розмірі 2%, у результаті чого завищена сума амортизаційних відрахувань за період, що перевіряється в розмірі 34 110 грн.
Балансова вартість групи 1 основних фондів на початок 1 кварталу 2009р. збільшена на суму здійснених в 4 кварталі 2008р. ремонтів у розмірі 142 818 грн. В 4 кварталі 2008р. ремонти здійснені на суму 68 851 грн., тобто підприємством завищена сума виконаних ремонтних робіт на 73 968 грн. згідно Договору підряду №1443 від 01.12.2008р. на виконання ремонтно-будівельних робіт Підрядник ТОВ «Земстройпроэкт», ОКПО: 33656192, здійснює виконання ремонтно-будівельних робіт в приміщенні аптеки (не вказаний номер і адреса аптеки.) Акт приймання виконаних підрядних робіт за грудень 2008 року на суму 40 000,00 грн. Найменування об'єкта - Аптека. Адреса - ні, номери аптеки - немає. Неможливо зробити висновок чи належить об'єкт - аптека до основних фондів ДП ЦАС ТОВ ТРК «Крим-Фармація». Підприємство віднесено на збільшення балансової вартості основних фондів суму 20 000 грн.
Так само надано акт приймання виконаних робіт за жовтень 2008 р. на суму 53 967,60 грн. Підрядник - ПП «Імпульс ГМ», ОКПО: 33719753, Сакський район, здійснював ремонтно-будівельні роботи в приміщенні аптеки (не вказаний номер і адреса аптеки.) Неможливо зробити висновок чи належить об'єкт - аптека до основних фондів ДП ЦАС ТОВ ТРК «Крим-Фармація». Підприємством віднесено на збільшення балансової вартості основних фондів суму 53 967,60 грн. Таким чином, підприємством завищено суму ремонтних робіт в 4 кварталі 2008р. на 73 968 грн., а суму амортизаційних відрахувань завищено на 925 грн.
Таким чином, за результатами перевірки відповідач дійшов висновку про порушення ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» п.5.1, п.п.5.3.9 п.5.3 статті 5 , п.п.8.6.1 п. 8.6, п.п.8.8.1 п.8.6, п.п.8.8.1 п.8.8 статті 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» із змінами і доповненнями від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР , в результаті чого занижено податок на прибуток за період, що перевіряється, на суму - 244 868 грн., в т.ч. за 4 квартал 2008 р. в сумі 45 008грн., за 1 квартал 2009р. в сумі 48 424 грн., за 2 квартал 2009р. в сумі 79 662 грн., за 3 квартал 2009 р. в сумі 71 7 74 грн.
Вирішуючи обґрунтованість позовних вимог позивача суд виходить з наступного.
За фактом завищення валових витрат на 867 948 грн. (стр.04.13 «Інші витрати, крім зазначених у 04.1-04.12» декларації з прибутку) судом встановлено наступне.
Так, судом досліджені зазначені нижче договори, а саме:
- Договір б/н від 01.10.2008р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» - Виконавець. Протокол угоди № 1 договірної ціни до договору № б/н від 01.10.2008 р. між Замовником - ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» та Виконавцем - ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» на суму - 50 000,00 грн.
- Договір б/н від 01.11.2008р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник та ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» - Виконавець. Протокол угоди № 1 договірної ціни до договору № б/н від 01.11.2008 р. між Замовником - ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» і Виконавцем - ТОВ «Консалтингове бюро «Діалект-Синтез» на суму - 36 000,00 грн.
- Договір б/н від 01.12.2008р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовники ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» - Виконавець. Протокол угоди № 1 договірної ціни до договору № б/н від 01.12.2008 р. між Замовником - ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» і Виконавцем - ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» на суму - 60 000,00 грн.
- Договір б/н від 02.01.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» - Виконавець. Протокол угоди № 1 договірної ціни до договору № б/н від 02.01.2009 р. між Замовником - ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» і Виконавцем - «Консалтингове бюро «Діалект-Синтез» на суму - 50 000,00 грн.
- Договір б/н від 02.03.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» - Виконавець. Протокол угоди № 1 договірної ціни до договору № б/н від 02.03.2009 між Замовником - ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» і Виконавцем - ТОВ «Консалтингова бюро «Діалект-Синтез» на суму - 50 000,00 грн.
- Договір б/н від 18.03.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник , - СПД ОСОБА_4 - Виконавець. Протокол угоди №1 до Договору б/н від 18.03.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_4 - Виконавець, договірна вартість послуг з ПДВ становить 17 000 грн.
- Договір б/н від 04.06.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_4 - Виконавець. Протокол угоди №1 до Договору б/н від 04.06.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_4 - Виконавець, договірна вартість послуг з ПДВ становить 65 000 грн.
- Договір б/н від 01.07.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник СПД ОСОБА_4 - Виконавець. Протокол угоди №1 до Договору б/н від 01.07.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_4 - Виконавець, договірна вартість послуг з ПДВ становить 70 000 грн.
- Договір б/н від 01.08.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_4 - Виконавець. Протокол угоди №1 до Договору б/н від 01.08.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_4 - Виконавець, договірна вартість послуг з ПДВ становить 30 000 грн.
- Договір б/н від 12.02.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ФО ОСОБА_5 - Виконавець. Протокол угоди №1 до Договору б/н від 12.02.2009р. між ДП «ЦАС» ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і СПД ОСОБА_5 - Виконавець. Договірна вартість послуг з ПДВ становить 17 400 грн.
- Договір б/н від 22.04.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 22.04.2009р. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 45 500 грн.
- Договір б/н від 20.05.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Заказчик і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 20.05.2009р.. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 52 400 грн.
- Договір б/н від 21.05.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 21.05.2009р. Договірна ціна послуг з ПДВ составляв 41 900 грн.
- Договір б/н від 20.05.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 21.05.2009р. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 41 900 грн.
- Договір б/н від 15.06.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 15.06.2009р. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 62 830 грн.
- Договір б/н від 20.07.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 20.07.2009р. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 52 360 грн.
- Договір б/н. від 19.08.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 19.08.2009г. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 52 360 грн.
- Договір б/н від 21.09.2009р. між ДП ЦАС ТОВ «ТРК «Крим-Фармація» - Замовник і ТОВ «АМЕТТ» - Виконавець. Протокол №1 узгодження договірної ціни до Договору б/н від 21.09.2009г. Договірна ціна послуг з ПДВ становить 73 298,43 грн.
Крім того, судом досліджені наступні документи:
- Договір про ремонту нежитлових приміщень по вул. Кірова ,25 ДП ЦАС ТОВ ТРК «Крим-Фармація» з контрагентом ТОВ «Сибург ресорсез-Україна» на суму 50 000 грн.;
- Акт приймання виконаних підрядних робіт за формою № КБ-2в від 20.03.2009 року на суму 50 000 грн.;
- Договір оренди нежитлового приміщення від 02.02.2009 року між ДП ЦАС ТОВ ТРК « Крим-Фармація» (Орендар) і ТОВ «Трудовий колектив Фармація» (Орендодавець) з актом прийому - передачі орендованого приміщення за адресою м. Керч, вул. Кірова,25;
- Картка рахунку 3771 «Розрахунки з іншими дебіторами» по контрагенту ТОВ «Сибург ресорсез-Україна» за період 01.10.08.-30.09.09 року;
- Ліцензія на торгівлю лікарськими засобами ДП ЦАС ТОВ ТРК « Крим-Фармація» за адресою м. Керч, вул. Кірова,25.
Так, з договору оренди нежитлового приміщення від 02.02.2009 року між ДП ЦАС ТОВ ТРК «Крим-Фармація» (Орендар) і ТОВ «Трудовий колектив Фармація» (Орендодавець) вбачається, що орендар приймає в платне користування приміщення за адресою м. Керч, вул. Кірова,25, з п. 5.2 Договору випливає, що в обов'язки орендаря входить своєчасне твір капітального і поточного ремонту орендованого приміщення. Відповідно до п. 2.1 Договору Орендар набуває в платне користування об'єктом оренди з моменту підписання договору та акту прийому передачі від 02.02 2009 року.
Проведений ремонт підтверджується договором про ремонт нежитлових приміщень по вул. Кірова, 25 ДП ЦАС ТОВ ТРК « Крим-Фармація» з контрагентом ТОВ «Сибург ресорсез-Україна» на суму 50 000 грн. і актом виконаних підрядних робіт за формою № КБ-2в від 20.03.2009 року на суму 50 000 грн.
При зіставленні картки рахунку 3771 «Розрахунки з іншими дебіторами» по контрагенту ТОВ «Сибург ресорсез-Україна» за період 01.10.08р. - 30.09.09р. з актом встановлено, що витрати відображено ДТ 92 «Адміністративні доходи» - КД 3771.
Таким чином, суд дійшов висновку, що надані документи на суму 50 000 грн. підтверджують проведення господарської операції з відображення ремонтних робіт орендованого приміщення в бухгалтерському обліку позивача, які відповідно відображаються у складі податкового обліку.
Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР від 22.05.97р. (далі Закон) встановлює певні умови для віднесення понесених підприємством витрат до складу валових.
Згідно п.5.1. ст. 5 Закону валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
П.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону передбачає, що до складу валових витрат включаються зокрема, суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Відповідно до п. 1.32 ст. 1 Закону господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.
Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або яке-небудь інша особа, яка діємо від імені та на користь першої особи.
У п. 5.3 Закону надано вичерпний перелік витрат не відносяться до складу валових: «Не включаються до складу валових витрат витрати на:
- Потреби, не пов'язані з веденням господарської діяльності, а саме:
організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків (крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям, визначеним пунктом 7.11 цього .^ Закону, та витрат, пов'язаних з проведенням рекламної діяльності, которысЛ-регулюються нормами підпункту 5.4.4 цієї статті). Обмеження частини другої цього підпункту не стосуються платників податку, основною діяльністю яких є організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб;
придбання лотерей, участь в азартних іграх;
фінансування особистих потреб фізичних осіб, за винятком виплат, передбачених пунктами 5.6 і 5.7 цієї статті, та в інших випадках, передбачених нормами цього Закону.
- Придбання, будівництво, реконструкцію, модернізацію, ремонт та інші поліпшення основних фондів та витрати, пов'язані з видобутком корисних копалин, а також з придбанням нематеріальних активів, які підлягають амортизації згідно із статтями 8 і 9 та підпунктом 7.9.4 цього Закону.
- Сплату податку на прибуток підприємств, податку на нерухомість, а також податків, установлених пунктами 7.8, 10.2 і статтею 13 цього Закону; сплату податку на додану вартість, включеного до ціни товарів (робіт, послуг), що придбаваються платником податку для виробничого або невиробничого використання, сплату податків на доходи фізичних осіб, які відраховуються за рахунок сум виплат таких доходів згідно із законом України про оподаткування доходів фізичних осіб.
Для платників податку на прибуток підприємств, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, до складу валових витрат виробництва (обігу) входять суми податків на додану вартість, сплачених у складі ціни придбання товарів (робіт, послуг), вартість яких: належить до валових витрат такого платника податку.
У разі, якщо платник податку на прибуток, зареєстрований як платник податку на додану вартість, одночасно здійснює операції з продажу товарів (робіт, послуг), що оподатковуються податком на додану вартість та звільнені від оподаткування, або не є об'єктом оподаткування таким податком, податок на додану вартість, сплачений у складі витрат на придбання товарів (робіт, послуг), які відносяться до складу валових витрат, та основних фондів і нематеріальних активів, що підлягають амортизації, включається до складу валових витрат або балансова вартість відповідної групи основних фондів збільшується на суму, що не включена до складу податкового кредиту такого платника податку згідно із Законом України "Про податок на додану вартість.
- Сплату вартості торгових патентів, що враховується у зменшення податкових зобов'язань платника податку у порядку, передбаченому пунктом 16.3 цього Закону.
- Сплату штрафів та /або неустойки чи пені за рішенням сторін у відповідності з умовами договору або за рішенням відповідних державних органів, суду.
- Утримання органів управління об'єднань платників податку, включаючи зміст холдингових компаній, які є окремими юридичними особами.
- Виплату дивідендів.
- Виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більше ніж суми, розраховані за звичайними цінами.
Не підлягають віднесенню до складу валових витрат суми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) або їх обміном за цінами, що нижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам. У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валовими витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи, передбачені пунктом 5.7 цієї статті.
Не відносяться до складу валових витрат які-небудь витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
У випадку втрати, знищення або відсутності зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу і здійснити заходи, необхідні для відновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслано до або одночасно з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий термін письмову заяву і не відновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недоплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.
Якщо платник податку відновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке відновлення.».
Відповідно до п. 5.11. Закону встановлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені в цьому Законі, не дозволяється.
У відповідності зі ст. 67 Господарського кодексу України господарські відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами здійснюються на підставі договорів:
Відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на підставі договорів.
Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.
Згідно ст.. 11 Цивільного кодексу України Цивільні права і обов'язки виникають із дій осіб, які передбачивши актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, які не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є, зокрема, договори та інші правочини (ч. 2 ст. 11)
Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послуги, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Стаття 545 ЦК України передбачає підтвердження виконання зобов'язання, а саме прийнявши виконання зобов'язання, кредитор повинен на вимогу боржника видати йому розписку про отримання виконання частково або в повному обсязі.
У відповідності зі ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-14 від 16.07.99р. бухгалтерський облік є єдиним видом обліку на підставі даних якого складаються всі види звітності.
Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
У Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-14 від 16.07.99р. передбачено принцип превалювання сутності над формою-операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-14 від 16.07.99р. підставою для відображення господарських операцій в бухгалтерському обліку є первинні документи, які заносяться в зведені реєстри бухгалтерського обліку.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю і зручності оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:
назву документа (форми);
дату і місце складання;
назву підприємства, від імені якого складено документ;
зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в реєстрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів за кожною іноземній валюті окремо.
Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.
Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які були спільниками у їх складання.
Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
Згідно з Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку № 88 від 24.05.95р. запису у зведених регістрах бухгалтерського обліку підтверджується первинними документами, виконаними на бланках типових форм: Господарські операції відображаються в бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах здійснюються на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення (п. 1.2.).
Первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, які впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань та фінансових результатів.
Первинні документи (на паперових і машинописних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції і її вимірники (в натуральному і вартісному вираженні), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Документ може бути підписаний особисто, із застосуванням факсиміле, штампа, символу або іншим механічним чи електронним способом посвідчення. Підписи осіб, відповідальних за складання первинних документів на обчислювальних машинах та інших засобах організаційної техніки, виконуються у вигляді пароля або іншим способом авторизації, що дає змогу однозначно ідентифікувати особу, яка здійснила господарську операцію.
Документ на машинному носії повинен мати код особи, відповідальної правильність складання документа. Належність коду конкретній особі реєструється організацією - заповнює документ на машинному носії, а також створюються технічні, програмні засоби та організаційні умови, що виключають можливість користування чужими кодами.
Первинні документи заповнюються на бланках типових форм, затверджених Міністерством статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України. Документування господарських операцій може здійснюватися з використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні обов'язково містити реквізити типових або спеціалізованих форм.».
Згідно з Наказом Держстандарту «Державний класифікатор України послуг, зовнішньоекономічної діяльності ДК 012-97» від 02.06.97р. № 694 послуга визначена як «результат трудової діяльності, що виражається в корисний ефект, особливої споживчої вартості». Державний комітет України з питань науки, інновацій та інформатизації, Наказ "Про затвердження Методичних рекомендацій" від 13.09.2010 N 18 визначає маркетингові дослідження як систематизований процес визначення, збирання, накопичення, обробки та аналізу інформації щодо поточного стану і прогноз ринку товарів і послуг, попиту та пропозиції, поведінки споживачів, ринкової кон'юнктури, динаміки цін з метою кращого просування товарів на ринок, збільшення їх збуту, продаж. Для підтвердження факту надання послуг спеціалізовані форми бухгалтерського обліку немає, отже, таким документом може бути будь-який документ, який задовольняє вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» № 996-14 від 16.07.99р. та інших нормативних документів з бухгалтерського обліку, щоб бути прийнятим як первинний документ, що підтверджує проведення господарської операції, що не суперечить так само Цивільним Кодексом України(ст. 545). Додаткові підтвердження наданих послуг для відображення понесених на них витрат у бухгалтерському обліку підприємства нормативними положеннями не передбачені.
Визначення платіжного доручення як спеціалізованої форми для відображення господарських операцій з перерахування грошових коштів з розрахункового рахунку відображено в Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року N 22 «платіжне доручення - розрахунковий документ, який містить письмове доручення платника обслуговуючому банку про списання зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок одержувача.».
Відповідно до Інструкції по застосуванню плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій № 291 від 30.11.1999р. облік понесених підприємством витрат відображається на рахунках 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут», 39 «Витрати майбутніх періодів»:
на рахунку 92 «Адміністративні витрати» відображаються загальногосподарські витрати, пов'язані з управлінням та обслуговуванням підприємства.
До загальногосподарських витрат, зокрема, належать витрати на утримання адміністративно-управлінського персоналу, витрати на їх службові відрядження, витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського призначення (оренда, амортизація, ремонт, комунальні послуги), охорону, юридичні, аудиторські, транспортні, канцелярські витрати, суми податків, зборів (обов'язкових платежів).
рахунок 39 "Витрати майбутніх періодів" призначений для узагальнення інформації щодо здійснених витрат у звітному періоді, які підлягають віднесенню на витрати майбутніх звітних періодах. До витрат, облік яких ведеться на рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів", належать витрати, пов'язані з підготовчими до виробництва роботами в сезонних галузях промисловості; з освоєнням нових виробництв і агрегатів; сплачені авансом орендні платежі; оплата страхового поліса, оплата торгового патенту; підписка на газети, журнали, періодичні та довідкові видання тощо.
на рахунку 93 "Витрати на збут" ведеться облік витрат, пов'язаних зі збутом (реалізацією, продажем) продукції, товарів, робіт і послуг.
До витрат на збут, зокрема, відносяться витрати пакувальних матеріалів, транспортування продукції, товарів, за умовами договору, витрати на маркетинг і рекламу, витрати на оплату праці та комісійні продавцям, торговим агентам, працівникам відділу збуту, амортизація, ремонт і утримання основних засобів, інших матеріальних нематеріальних активів, які використовуються для забезпечення збуту продукції, товарів, робіт і послуг.
Склад адміністративних і збутових витрат наведено в стандартах бухгалтерського обліку в ПСБО №15 «Витрати», згідно з яким маркетингові дослідження відносяться до складу витрат на збут, інформаційно-консультаційні послуги відносяться до складу адміністративних витрат: «18. До адміністративних витрат відносяться такі загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством: загальні корпоративні витрати (організаційні витрати, витрати на проведення - річних зборів, представницькі витрати тощо);
витрати на відрядження службові та утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;
витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона); винагороди за професійні послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);
витрати на зв'язок (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо); амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання; витрати на врегулювання спорів у судових органах;
податки, збори та інші передбачені законодавством обов'язкові платежі (крім податків, зборів та обов'язкових платежів, що включаються до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг);
плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов'язані з покупкою-продажем валюти; інші витрати загальногосподарського призначення.
Витрати на збут включають такі витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг):
витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції;
витрати на ремонт тари;
оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам
підрозділів, що забезпечують збут;
витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг);
витрати на передпродажну підготовку товарів;
витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, пов'язаних зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг (операційна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона);
витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування;
витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів (філій, представництв) підприємства;
інші витрати, пов'язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг. До складу витрат на збут у торговельних організаціях включаються витрати обігу, за винятком витрат, наведених у пунктах 18, 20 і 27 цього Положення (стандарту).
Судом, при дослідженні наданих актів виконаних робіт встановлено, що надані акти мають усі обов'язкові реквізити, які передбачені законодавчо для того, що б вони могли бути прийняті в якості первинних документів.
Крім того, відповідно до п. 5.3.9 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР від 22.05.97 р. не відносяться до складу валових витрат які-небудь витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, при дослідженні встановлені оплати за зазначені послуги по розрахунковому рахунку, які здійснені на підставі платіжного доручення-розрахункового документа.
Податковий облік ведеться на підставі бухгалтерського обліку, документи бухгалтерського обліку, якими підтверджені витрати , є підтвердними документами понесені валові витрати.
З вищевикладеного вбачається, що надані акти виконаних робіт як первинні бухгалтерські документи, на підставі яких заповнюються декларації з податку на прибуток (єдиний документ , який передбачений для ведення податкового обліку з податку на прибуток) підтверджують понесені витрати підприємством пов'язані з витратами з ведення господарської діяльності.
Таким чином, завищення валових витрат на 867948 грн. (стр.04.13 «Інші витрати, крім зазначених у 04.1-04.12» декларації з прибутку) і заниження податку на прибуток в сумі 216 987 грн. (867 948*25%) наданими на дослідження документами не підтверджується. Розбіжність з даними акта + 867 948 грн. у бік збільшимо валових витрат і - 216 987 грн. у бік зменшення податку на прибуток утворилися за рахунок того, що в акті прийняті додаткові обмеження щодо віднесення витрат до складу валових, які не передбачені законодавчо, що, зокрема, підтверджується й висновком судового експерта №126 від 28.09.2012 року.
Щодо завищення амортизаційних відрахувань з 01.10.2008г по 30.09.2009р. на суму 34 110 грн. суд зазначає наступне.
Як вбачається з акту перевірки позивача в 4 кварталі 2008р. були зроблені ремонти орендованих основних фондів, які віднесені на збільшення балансової вартості основних фондів групи 1. Підприємством застосована норма амортизації основних фондів групи 1 у розмірі 2%.
Закон України від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (в редакції Закону N 283/97-ВР від 22.05.97) визначає, що орендар може прийняти рішення про амортизації понесених витрат на поліпшення основних засобів для чого створюється окремий об'єкт нарахування амортизаційних відрахувань: «8.8. Амортизація витрат на поліпшення основних фондів, отриманих в оперативний лізинг (оренду).
У разі коли договір оперативного лізингу (оренди) зобов'язує або дозволяє орендарю здійснювати поліпшення об'єкта оперативного лізингу (оренди), орендар може збільшити (створити) балансову вартість відповідної групи основних фондів на вартість фактично проведених поліпшень такого об'єкта. При цьому орендарем не враховується балансова вартість об'єкта оперативного лізингу (оренди), за винятком вартості фактично проведених його поліпшень при застосуванні пункту 8.7 цього Закону.
Пункт 8.6. Закону визначає норми амортизації:
8.6.1. Норми амортизації встановлюються у відсотках до балансової вартості кожної з груп основних фондів на початок звітного (податкового) періоду в такому розмірі (в розрахунку на податковий квартал):
група 1 - 2 відсотки;
група 2-10 відсотків;
група 3 - 6 відсотків;
(норми амортизаційних відрахувань для основних фондів груп 1, 2 і 3 з 1 січня 2004 року викладено в новій редакції закону України від 24.12.2002 р. N 349-1У)
група 4-15 відсотків.
Платник податку може прийняти рішення про застосування інших норм амортизації, яка не перевищує норми, визначені цим підпунктом.
Зазначене рішення: приймається платником податку до початку звітного податкового року і не може бути змінений протягом такого року; доводиться до відома податкового органу разом з поданням декларації за перший квартал такого звітного податкового року.
Для платників податку, що визнані монополістами за законом, сума амортизаційних відрахувань не є обов'язковою складовою тарифів, інших видів цін, на їх послуги.
Згідно з розділом 2 п. 1 «Перехідні положення» Закону України від 01.07.2004 № 1957-1У «Про внесення змін у Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» вказані норми застосовуються до понесених витрат щодо нових основних засобів, введених в експлуатації або споруджених після 01.01.2004 року: «1. Норми амортизаційних відрахувань, зазначені у статті 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" для основних фондів груп 1, 2 і 3, застосовуються щодо витрат, понесених (нарахованих) платником податку після 1 січня 2004 року в зв'язку з придбанням або спорудженням нових основних фондів груп 1, 2 і 3, а також витрат на поліпшення таких нових основних фондів. Амортизація витрат, понесених (нарахованих) платником податку у зв'язку з придбанням, спорудженням та поліпшенням основних фондів груп 1, 2 і 3 до 1 січня 2004 року, здійснюється за нормами амортизації, яка діяла до 1 січня 2004 року. При цьому для цілей податкового обліку платники податку зобов'язані вести окремий облік витрат, понесених у зв'язку з придбанням, спорудженням та/або поліпшенням основних фондів, які здійснюються після 1 січня 2004 року.», однак, зазначені обмеження не стосуються понесених витрат на ремонт орендованих основних засобів, оскільки це особливий вид амортизованих витрат. Крім того, при дослідженні відомості амортизації основних засобів і нематеріальних активів за період 01.10.08 року по 30.03.2009 року встановлено, що облік об'єктів амортизації за ремонту орендованих основних засобів за рахунком 10352 «Будинки та споруди» ведеться підприємством в розрізі аналітичного обліку кожного окремого об'єкта за кожним документом, що підтверджує проведений ремонт окремо.
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що завищення амортизаційних відрахувань в сумі 34 110 грн. і заниження податку на прибуток 8 527,50 грн.( 34 110*25%) за орендованими основними засобами нормативно не підтверджується.
Розбіжність з даними акта + 34 110 грн. у бік збільшення амортизаційних відрахувань і - 8 527,50 грн. у бік зменшення податку на прибуток утворилися за рахунок того, що в акті не прийняті до уваги положення Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР від 22.05.97 року про застосування норм амортизаційних відрахувань , введених в експлуатацію до 01.01.20004 року тільки до основних фондів, а не до витрат на ремонт орендованих приміщень.
Таким чином, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо скасування податкових повідомлень - рішень №0000172301/0 від 9.01.29010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. в частині заниження підприємством податку на прибуток у сумі 238014,50 грн., а тому зазначені вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
За фактом завищення амортизаційних відрахувань - на суму 925 грн., за рахунок завищення суми ремонтних робіт в 4 кв. 2008р., які віднесені на збільшення балансової вартості основних фондів 1 груп на загальну суму 79 968 грн. суд зазначає.
Як вбачається з акту перевірки ремонтні роботи, які були віднесені на збільшення балансової здійснені Підрядниками ТОВ «Земспецпроект» - 20 000 грн. (грудень 2008р.) і ПП «Імпульс ГМ» - 56 968 грн. (жовтень 2008 р.). Однак, Договору і документи, що підтверджують дані операції суду не надані, тому визначити завищення суми амортизаційних відрахувань на 925 грн. і податку на прибуток в сумі 231,25 грн. (925*25%) з наданих документів не представляється можливим.
Щодо завищення валових витрат на 26489,00 грн. (стр.04.10 «Витрати на поліпшення основних фондів» декларації з прибутку) суд зазначає.
У зв'язку з тим, що позивачем суду не надано документів щодо визначення витрат в 4 кварталі 2008р. від послуг по ТОВ «Земспецпроект» за ремонтно-будівельних робіт в приміщенні аптеки (загальна сума робіт - 40 000 грн.) в сумі 20 000 грн. та на придбання в грудні 2008 р. послуг від ПП ОСОБА_7 підрядних робіт (загальна сума робіт - 6 489 грн.), у сумі 6 489 грн., визначити чи завищені витрати в сумі 26489,00 грн. на поліпшення основних фондів і податку на прибуток у сумі 6622,25 грн.( 26489,00 *25%) з наданих документів суду не представляється можливим.
Враховуючи викладене вище, позовні вимоги про скасування податкових повідомлень - рішень №0000172301/0 від 9.01.29010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. в частині заниження підприємством податку на прибуток у сумі 6853,50 грн. задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
При цьому, відповідно до ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до висновку експерта №126 від 28.09.2012 року та пояснень судового експерта під час судового засідання висновки за актом перевірки ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 30.12.2009р. щодо заниження податку на прибуток Дочірнього підприємства Центральний аптечний склад Товариства з обмеженою відповідальністю Республіканської компанії «Крим-Фармація» за період з 01.10.2008р. по 30.09.2009р. в сумі 238014,50 грн.( 8 527,50+ 216 987+12500) не підтверджується.
Визначити чи завищені витрати в сумі 26489,00 грн. на поліпшення основних фондів та податку на прибуток у сумі 6622,25 грн. (26489,00 *25%) з наданих документів не представляється можливим. Визначити завищення суми амортизаційних відрахувань на 925 грн. і податку на прибуток в сумі 231,25 грн. (925*25%) з наданих документів не представляється можливим. Отже, загальна сума заниження податку на прибуток, яку не представляється можливим підтвердити складає 6853,50 грн.
Суд знаходить висновок експерта обґрунтованим та підтвердженим у ході судового розгляду справи, приймає його як належний доказ, в доведеності якого сумнів не виникає.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що при прийнятті податкових повідомлень-рішень №0000172301/0 від 9.01.29010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. в частині заниження підприємством податку на прибуток у сумі 238014,50 грн. податковий орган діяв із порушенням вимог податкового законодавства.
Щодо штрафних санкцій, застосованих ДПІ в м. Сімферополі АРК до позивача суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п.17.1.3. п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» N 2181-III, 21.12.2000р. у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Судом встановлено, що відповідачем на підставі податкових повідомлень-рішень №0000172301/0 від 09.01.2010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. за заниження ДП «Центральний аптечний склад» ТОВ «Республіканська компанія «Крим-Фармація» податку на прибуток на суму 244868 грн. застосовано штрафні санкції у розмірі 80127 грн.
У зв'язку з тим, що податковий орган діяв із порушенням вимог податкового законодавства в частині заниження підприємством податку на прибуток у сумі 238014,50 грн., суд, діючи на підставі п.п.17.1.3. п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» N 2181-III, 21.12.2000р., штрафні санкції у розмірі 77385,60 грн. розраховано безпідставно.
На підставі наведеного суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про скасування податкових повідомлень-рішень №0000172301/0 від 09.01.2010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. в частині заниження підприємством податку на прибуток у сумі 238014,50 грн. та відповідно застосування штрафних санкцій у розмірі 77385,60 грн., які підлягають скасуванню як протиправні та прийняті без врахування норм діючого податкового законодавства, що є підставою для задоволення адміністративного позову у цій частині.
Отже, визначене у податкових повідомленнях - рішеннях №0000172301/0 від 09.01.2010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. заниження підприємством податку на прибуток у сумі 6853,50 грн. та, відповідно, застосування штрафних санкцій у розмірі 2741,40 грн. є правомірним, а тому позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.
За таких обставин у зв'язку з вищевикладеним, адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Таким чином, судові витрати, сплачені позивачем при зверненні до суду де відповідачем є суб'єкти владних повноважень, стягуються з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунків останнього. Отже, судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду у розмірі 3,40 грн. підлягають поверненню шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що згідно банківських виписок Дочірнє підприємство «Центральний аптечний склад» Товариства з обмеженою відповідальністю «Республіканська компанія «Крим-Фармація» за проведення судово-економічної експертизи по ухвалі Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 2а-11279/10/6/0170 позивачем сплачено 10000 грн.
Зазначений розмір судових витрат не перевищує граничних розмірів, встановлених ст. ст. 87, 92 КАС України, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року №590 і Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним науково-дослідним установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 1996 року №710.
У зв'язку із частковим задоволенням позовних вимог суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму витрат на проведення судової експертизи та за сплату судового збору у розмірі 9703,30 грн., що підтверджено документально.
Під час судового засідання, яке відбулось 16.11.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 20.11.2012 року.
Керуючись ч. 3 ст. 94, ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0000172301/0 від 09.01.2010р., №0000172301/1 від 30.03.2010р., №000172301/2 від 16.06.2010р., №000172301/3 від 03.09.2010р. в частині заниження підприємством податку на прибуток у сумі 238014,50 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 77385,60 грн.
Стягнути з Державного бюджету України 9703,30 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на користь Дочірного підприємства «Центральний аптечний склад» Товариства з обмеженою відповідальністю «Республіканська компанія «Крим-Фармація».
У задоволенні іншої частини позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2012 |
Оприлюднено | 26.12.2012 |
Номер документу | 28129522 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні