Постанова
від 20.12.2012 по справі 25/5005/6982/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.12.2012 року Справа № 25/5005/6982/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)

суддів : Джихур О.В., Лисенко О.М.

при секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.

Представники сторін в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України

на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2012 року

у справі № 25/5005/6982/2012

за заявою Приватного підприємства "Менеджментбудпром", м. Новомосковськ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2012 року у справі № 25/5005/6982/2012 (суддя Чередко А.Є.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.

Не погодившись з вказаною ухвалою, Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2012 року у справі № 25/5005/6982/2012 та припинити провадження у справі про банкрутство ТОВ "Онікс БС".

Апеляційна скарга мотивована тим, що:

- господарський суд не повно з'ясував усі обставини, що мають значення для справи;

- ліквідація боржника унеможливлює виконання податковими органами покладених на них законодавством обов'язків щодо проведення позапланової документальної перевірки та формування кредиторських вимог.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 06.12.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 20.12.2012 року.

Учасники провадження у справі наданими їм процесуальними правами не скористалися та не забезпечили явку в судове засідання своїх повноважних представників, хоча про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Беручи до уваги, що неявка інших учасників провадження у справі не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності вказаних учасників.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 12.10.2011 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", м. Дніпропетровськ за заявою Приватного підприємства "Менеджментбудпром", м. Новомосковськ на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т. 1, а. с. 1).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", м. Дніпропетровськ визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці. Ліквідатором банкрута призначено ініціюючого кредитора Приватне підприємство "Менеджментбудпром", м. Новомосковськ (т. 1, а. с. 24-26).

02.11.2011 року в газеті "Урядовий кур'єр" № 203 опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 1, а. с. 82-83).

12.12.2011 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т. 1, а. с. 41-83, 87-94).

За результатами підсумкового засідання господарським судом 27.12.2011 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", а також припинення провадження у справі (т. 1, а. с. 97-98).

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 07.08.2012 року ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 27.11.2011 року скасовано, матеріали справи направлено до господарського суду Дніпропетровської області для розгляду (т. 1, а. с. 120-122).

15.08.2012 року ухвалою господарського суду Дніпропетровської області справу про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" прийнято до свого провадження, продовжено строк ліквідаційної процедури до 15.02.2013 року (т. 1, а. с. 126).

12.09.2012 року ліквідатором подано на затвердження суду уточнюючий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т. 1, а. с. 144-158).

За результатами підсумкового засідання господарським судом 18.10.2012 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", а також припинення провадження у справі (т. 2, а. с. 15-16).

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість ухвали господарського суду від 18.10.2012 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.

Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон).

Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.

В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором зроблено запити та отримано довідки Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 3419-02-13 від 07.11.2011 року, Дніпропетровської регіональної філії Державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру" при Держкомземі України № Ц/16861-14 від 08.12.2011 року, КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради № 14968 від 24.11.2011 року, Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 підпорядкованого ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-4616 від 05.11.2011 року, які свідчать, що за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано (т. 1, а. с. 63, 65, 67, 68).

Відповідно до витягів з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру обтяжень рухомого майна станом на 01.11.2011 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня (т. 1, а. с. 77-78).

Надані ліквідатору відповіді Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області № 4382ю від 04.11.2011 року, Ленінської районної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дніпропетровського обласного відділення № 07-23/1508 від 02.12.2011 року, Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Дніпропетровська № 13069/08-28 від 11.11.2011 року, Ленінського районного центру зайнятості м. Дніпропетровська № 01-1798 від 28.11.2011 року, Ленінського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції № 53602/В-21 від 03.11.2011 року свідчать про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні (т. 1, а. с. 51, 53, 55, 58, 60).

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України листом № 15934/10/225 від 07.09.2012 року повідомила, що у Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" станом на 07.09.2012 року податковий борг перед бюджетом відсутній (т. 1, а. с. 157).

Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.

Із листа № 13509/11 від 27.10.2011 року вбачається, що ліквідатор звертався до керівника банкрута з проханням про надання інформації щодо знаходження майнових активів, матеріальних та інших цінностей банкрута та просив повідомити про місцезнаходження бухгалтерської, податкової, первинної та іншої документації, печаток і штампів Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" (т. 1, а. с. 62). Відповідь на зазначений лист ліквідатором не отримано.

Включені до реєстру вимоги кредиторів Приватного підприємства "Менеджментбудпром" та Дочірнього підприємства "КРоК-1" залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.

Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.

Доводи Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі - Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.

Слід зазначити, що згідно пункту 78.1.7 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.

Як вбачається з матеріалів справи, копію постанови господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2011 року про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС", згідно поштового повідомлення ДПІ одержала 31.10.2011 року (т. 1, а. с. 36).

09.12.2011 року Державною податковою інспекцією у Ленінському м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України отримано лист ліквідатора банкрута № 08/12-11 від 08.12.2011 року про неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" в зв'язку з відсутністю керівних органів боржника за його місцезнаходженням (т. 1, а. с. 75-76).

21.08.2012 року Державною податковою інспекцією у Ленінському м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України отримано лист ліквідатора банкрута № 16/08/12 від 16.08.2012 року про неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" в зв'язку з відсутністю керівних органів боржника за його місцезнаходженням (т. 1, а. с. 155-156).

Таким чином, ліквідатором двічі направлялись Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України письмові пояснення з приводу ненадання документів фінансово-господарської діяльності банкрута для проведення позапланової перевірки.

За наведених обставин, з дня отримання копії постанови господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2011 року про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" та відкриття ліквідаційної процедури Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України мала достатньо часу для здійснення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС" до розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

На час розгляду справи в засіданні 18.10.2012 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України не надала суду доказів проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Онікс БС".

За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи - банкрута та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2012 року має бути залишена без змін.

Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2012 року у справі № 25/5005/6982/2012 залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя І.О. Вечірко

Суддя О.В. Джихур

Суддя О.М. Лисенко

Повний текст постанови виготовлено та підписано 20.12.2012 року.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення20.12.2012
Оприлюднено24.12.2012
Номер документу28138584
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/5005/6982/2012

Ухвала від 20.02.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Постанова від 20.12.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 06.12.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 18.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 02.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 13.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 15.08.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні