ф
У Х В А Л А
21 листопада 2012 р. Справа № 2а/0470/13978/12 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську матеріали адміністративного позову Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ :
20 листопада 2012 року Міністерство надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови.
Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам ст. ст. 105-107 Кодексу адміністративного судочинства України, суд доходить висновку, що вона підлягає поверненню позивачеві, з наступних підстав.
Згідно ч. 1 ст. ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України, здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Відповідно до ч. 3 зазначеної статті, здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Частинами 2,3 ст. 50 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб'єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно ст. 80 Цивільного кодексу України, юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.
Судом встановлено, що адміністративний позов подано до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області.
Головним завданням Державної виконавчої служби є примусове виконання рішень в Україні. Відповідно до Закону України «Про державну виконавчу» примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, відділів державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції, районних, міських (міст обласного значення), районних в містах відділів державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції.
Інші органи, установи, організації і посадові особи здійснюють виконавчі дії у випадках, передбачених законом, та на вимогу чи за дорученням державного виконавця. За своїм соціальним призначенням системи органів державної виконавчої служби покликана забезпечити реальну дію правових норм із застосуванням примусового виконання, санкціонованих державою.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про виконавче провадження» контроль за законністю виконавчого провадження здійснюють Міністерство юстиції України через Департамент державної виконавчої служби та Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції через відповідні відділи державної виконавчої служби, що діють на підставі Положення.
У відповідності до Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 23.06.2011 N 1707/5 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 2011 р. за N 759/19497, Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі - головне управління юстиції) підпорядковуються Міністерству юстиції України та є його територіальними органами.
Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області входить до складу управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області, яке в свою чергу є структурним підрозділом Головного управління юстиції у Дніпропетровській області.
Таким чином, враховуючи норми ч.ч. 1, 3 ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області не є юридичною особою, не наділений адміністративною процесуальною правоздатністю та не може бути стороною у справі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 105-107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови - повернути позивачу.
Копію ухвали про повернення позовної заяви, разом із позовною заявою та доданими до неї матеріалами, направити особі, яка її подала.
Роз'яснити позивачу, що відповідно до ч. 6 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України, повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя В.С. Парненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2012 |
Номер документу | 28169442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні