Постанова
від 02.10.2013 по справі 2а/0470/13978/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2013 р. Справа № 2а/0470/13978/12 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську у порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ :

20 листопада 2012 року Міністерство надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови.

21.11.2012 р. ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду дана позовна заява повернута позивачу.

25.06.2013 р. ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області - задоволено, ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.11.2012 р. скасовано. Адміністративний позов направлено для продовження розгляду до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.08.13 р. дана адміністративна справа прийнята до провадження.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.09.2013 р. по даній справі замінено неналежного відповідача відділ примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області на управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2013 р. по даній справі замінено неналежного позивача Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області на його правонаступника Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області.

Позовні вимоги обґрунтувані тим, що відповідачем незаконно винесено постанову про стягнення виконавчого збору від 18.10.2012 р. у зв'язку з тим, що позивач у добровільному порядку сплатив заборгованість.

Позивач надав до суду клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні, просив позов задовольнити.

Відповідач до суду не з'явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідач процесуальним правом на участь у судовому засіданні не скористався, причини неявки суду не повідомив.

Згідно частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Частиною 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін, в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно Закону України «Про виконавче провадження» (далі - Закон) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ст.25 Закону державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документа до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, і пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби. Державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження. У постанові державний виконавець вказує про необхідність боржнику самостійно виконати рішення у строк до семи днів з моменту винесення постанови (у разі виконання рішення про примусове виселення боржника - у строк до п'ятнадцяти днів) та зазначає, що у разі ненадання боржником документального підтвердження виконання рішення буде розпочате примусове виконання цього рішення із стягненням з боржника виконавчого збору і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, передбачених цим Законом. За заявою стягувача державний виконавець одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження може накласти арешт на майно та кошти боржника, про що виноситься відповідна постанова.

Судом встановлено, що позивач постанову від 24.01.2012 р. про відкриття виконавчого провадження ВП №30842616 отримав 06.02.2012 р., в якій був зазначений строк самостійного виконання до 31.01.2012 р. Тобто позивач отримав вищезазначену постанову після встановленого строку для самостійного його виконання.

12.11.2012 на адресу позивача за надійшла постанова ВП № 30842616 від 18.10.2012 р. про стягнення з останнього виконавчого збору у розмірі 10054,68 грн., в якій запропоновано боржнику виконати в самостійному порядку в строк до 02.10.2012 постанову від 24.01.2012 р. про відкриття виконавчого провадження ВП № 30842616 з виконання наказу № 22/5005/9384/2011 виданого 03.01.2012 Господарським судом Дніпропетровської області про стягнення з Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області на користь Відкритого акціонерного товариства «Авіаційна компанія «Дніпроавіа» 1031350 (один мільйон тридцять одна тисяча триста п'ятдесят) гривень 96 копійок - основної суми, 10313 (десять тисяч триста тринадцять) гривень 51 коп. державного мита, 232 (двісті тридцять дві) гривні 39 коп. витрат на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу.

Таким чином, зазначена постанова надійшла до позивача вже після встановленого строку для самостійного її виконання.

Відповідно до ч.1 ст. 31 Закону копії постанов державного виконавця та інші документи виконавчого провадження (далі - документи виконавчого провадження), що державний виконавець зобов'язаний довести до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам із супровідними листами простою кореспонденцією, крім постанов про відкриття виконавчого провадження або відмову у відкритті виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу відповідно до статті 47 цього Закону, що надсилаються рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Боржник вважається повідомленим про відкриття виконавчого провадження, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.

Частина 1 ст. 35 визначає, що за наявності обставин, що перешкоджають провадженню виконавчих дій, або у разі несвоєчасного одержання сторонами документів виконавчого провадження, внаслідок чого вони були позбавлені можливості скористатися правами, наданими їм цим Законом, державний виконавець може відкласти виконавчі дії за заявою стягувача чи боржника або з власної ініціативи на строк до десяти робочих днів. Про відкладення провадження виконавчих дій державний виконавець виносить відповідну постанову, про що повідомляє сторонам.

З матеріалів справи вбачається, що 09.02.2012 р. припинено юридичну особу - Головне управління МНС України в Дніпропетровській області.

Згідно із пп.1 п.1 ст. 37 Закону виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у разі припинення юридичної особи.

Пункт 2 ст.67 Закону регламентує, що у разі ліквідації боржника - юридичної особи виконавчий документ надсилається ліквідаційній комісії (ліквідатору) для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у з встановленому законом порядку. У разі надходження виконавчого документа до ліквідаційної комісії (ліквідатора) арешт з майна боржника знімається за постановою державного виконавця, затвердженою начальником відділу, якому він безпосередньо підпорядкований.

20.03.2012 р. проведено реєстрацію юридичної особи публічного права - Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідно до доведеного Головному територіальному управлінню МНС України у Дніпропетровській області кошторису на 2012 рік для погашення заборгованості перед ВАТ «Авіаційна компанія «Дніпроавіа» на підставі ВП №30842616 від 24.01.2012 (лист від 16.08.2012 р. № 224/04-12) Міністерством надзвичайних ситуацій України виділені кошти в сумі: травень-300000 грн.; червень-500000 грн.; линень-200000 грн. (лист від 17.02.2012 р. № 03-1364/202).

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.06.2012 р. здійснено процесуальне правонаступництво Головного управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровської області (ЄДРПОУ 08588613) на Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 38114472).

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 19.07.2012 р. задоволено заяву Головного територіального управління МНС України в Дніпропетровській області про розстрочення виконання рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 29.09.2011 р. по справі № 22/5005/9384/2011. Сплата заборгованості, згідно даної ухвали мала проводитись наступним чином: в липні 2012 р. - 800 тис. грн., в серпні 2012 р. - 100 тис. грн., у вересні 2012 р. - 41350 грн.

Таким чином, позивачем добровільно сплачувалась заборгованість, що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями № 896 від 23.07.2012 р., № 602 від 26.04.2012 р., №2219 від 27.09.2012 р.

Стосовно останнього платіжного доручення (№2219 від 27.09.2012) суд зазначає, що для проведення остаточного розрахунку по погашенню заборгованості до Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області було надано платіжне доручення 27.09.2012 р., яке було прийнято ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області до оплати, але кошти для погашення заборгованості згідно виписки з рахунку відкритих асигнувань 90750003012720 списані 18 жовтня 2012 року.

Пунктом 3.5. Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 р. за № 377/8976 визначено, що банк платника приймає платіжне доручення до виконання протягом 30 календарних днів з дати його виписки. День оформлення платіжного доручення не враховується.

У разі невиконання боржником рішення майнового характеру у строк, встановлений частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного його виконання, постановою державного виконавця з боржника стягується виконавчий збір у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає стягненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом. У разі невиконання боржником у той самий строк рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з боржника - фізичної особи і в розмірі вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з боржника - юридичної особи. У зазначених розмірах виконавчий збір стягується з боржника також у разі повернення виконавчого документа без виконання за письмовою заявою стягувача та у разі самостійного виконання боржником рішення після початку його примусового виконання, зокрема шляхом перерахування коштів безпосередньо на рахунок стягувача. Постанова про стягнення виконавчого збору може бути оскаржена в десятиденний строк у порядку, встановленому цим Законом ( ст. 28. Закону).

Пунктом 20 Постанови Пленуму Верховного суду України «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження» виконавчий збір стягується за постановою державного виконавця з боржника, якщо останній не виконав рішення добровільно в установлений для цього строк і воно було виконане примусово.

За правилами ч. 1 статті 27 Закону України «Про виконавче провадження» у разі ненадання боржником у строки, встановлені частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення, документального підтвердження повного виконання рішення державний виконавець на наступний день після закінчення відповідних строків розпочинає примусове виконання рішення.

За таких обставин, враховуючи несвоєчасне отримання позивачем постанови про відкриття виконавчого провадження та добровільну сплату заборгованості, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області від 18.10.2012 року про стягнення виконавчого збору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, визначені ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.

Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили 02.10.13 СуддяВ.С. Парненко В.С. Парненко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено16.10.2013
Номер документу34042305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/13978/12

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Парненко Вікторія Станіславівна

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Парненко Вікторія Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні