КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2012 року 2а-5444/12/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Лиска І.Г., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Яготинського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ампелія» про стягнення штрафу в сумі 11603 грн. 16 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач -Яготинський районний центр зайнятості звернувся з позовною заявою до суду, в якій просять стягнути з відповідача -ТОВ «Ампелія» штраф у сумі 11603грн. 16 коп.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ампелія»зареєстроване у Яготинському районному центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 20 жовтня 2010 року.
Відповідно до частини першої пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення»(надалі Закону), при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати плати, а в десятиденний строк після вивільнення - списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.
12 березня 2012 року ТОВ «Ампелія»до державної служби зайнятості подано звіт за формою № 4-ПН про заплановане вивільнення працівника.
Звіт за формою № 4-ПН про фактичне вивільнення працівника, відповідачем не було подано, тобто не дотримано процедури, передбаченої законом, під час вивільнення працівників.
Районному центру зайнятості стало відомо про таке вивільнення 16.05.212 року, коли вивільнений з ТзОВ "Ампелія" ОСОБА_1 звернулась до Яготинського районного центру зайнятості в пошуках роботи. Через сім днів пошукового періоду, 18.05.2012 року, йому видано направлення (клопотання) до місцевих органів Пенсійного Фонду України для оформлення дострокового виходу на пенсію відповідно до підпункту «г»пункту 1 статті 26 Закону України «Про зайнятість населення».
Про виявлене правопорушення служба зайнятості повідомила державного інспектора праці Територіальної державної інспекції з питань праці у Київській області (листом № 882 від 12.07.2012 року).
Державним інспектором праці 27.08.2012 року здійснено перевірку ТОВ «Ампелія»та виявлено ряд порушень чинного законодавства про працю. В ході перевірки було витребувано довідку про річну заробітну плату ОСОБА_1. Згідно наданої довідки річна заробітна плата відповідача становила 11603,16 грн.. Про результати перевірки Яготинський районний центр зайнятості дізнався 25.10.2012р.
На адресу відповідача надіслано претензію № 957-06 від 25.10.2012 року з проханням протягом 15 днів добровільно сплатити штраф у розмірі 11603,16 грн., про те відповідач указаних штрафних санкцій у добровільному порядку не сплатив.
У судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, 19 грудня 2012 року представником позивача ОСОБА_2 надано суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, в якій зазначено, що позивачі підтримують позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив, відзиву на позов не надав, явку своїх представників у судове засідання не забезпечив.
На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ампелія»зареєстроване у Яготинському районному центрі зайнятості, як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 20 жовтня 2010 року, реєстраційний номер 906, що підтверджується довідкою, вих. № 972-06 від 09.11.2012р.
Відповідно до частини першої пункту 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення», при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати плати, а в десятиденний строк після вивільнення - списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.
Відповідно до ст. 49-2 Кодексу законів про працю України, про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Водночас власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про наступне вивільнення працівника із зазначенням його професії, спеціальності, кваліфікації та розміру оплати праці.
12 березня 2012 року ТОВ «Ампелія»до Яготинського районного центру зайнятості подано звіт за формою № 4-ПН про заплановане вивільнення працівника за станом на 12.03.2012 року.
Звіт за формою № 4-ПН про фактичне вивільнення працівника, відповідачем не було подано, тобто не дотримано процедури, передбаченої законом, під час вивільнення працівників.
Яготинському районному центру зайнятості стало відомо про таке вивільнення 16.05.2012 року, коли вивільнений з ТОВ "Ампелія" ОСОБА_1 звернулась до Яготинського районного центру зайнятості в пошуках роботи.
Через сім днів пошукового періоду, 18.05.2012 року, йому видано направлення (клопотання) до місцевих органів Пенсійного Фонду України для оформлення дострокового виходу на пенсію відповідно до підпункту «г»пункту 1 статті 26 Закону України «Про зайнятість населення».
Працював вивільнений ОСОБА_1 в ТОВ "Ампелія" з 01.04.2011 року по 12.05.2012 року. Наказом № 4 від 12.05.2012 року ОСОБА_1 звільнений на підставі п. 1 ст. 40 КЗпПУ ( у зв'язку з скороченням штату).
Про виявлене правопорушення служба зайнятості повідомила державного інспектора праці Територіальної державної інспекції з питань праці у Київській області (листом № 882 від 12.07.2012 року).
Державним інспектором праці 27.08.2012 року здійснено перевірку ТОВ «Ампелія»та виявлено ряд порушень чинного законодавства про працю, які зафіксовано в Акті перевірки №10-36-033/44 за дотриманням законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 27.08.2012 р.. В ході перевірки було витребувано довідку про річну заробітну плату ОСОБА_1. Згідно наданої довідки річна заробітна плата відповідача становила 11603,16 грн..
Про результати перевірки Яготинський районний центр зайнятості дізнався 25.10.2012р.(лист державного інспектора праці ОСОБА_3 № 46 від 25.10.2012р. наявний в матеріалах справи).
На адресу відповідача надіслано претензію № 957-06 від 25.10.2012 року з проханням протягом 15 днів добровільно сплатити штраф у розмірі 11603,16 грн., про те відповідач штрафні санкції у добровільному порядку не сплатив.
Яготинський районний центр зайнятості відповідно до ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття" є робочими органами виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття".
Відповідно до ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття" робочі органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, у тому числі позивач представляє інтереси Фонду в судових органах.
Відповідно до ч. 4 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття»строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Беручи до уваги те, що штраф у сумі 11603, 16 грн. відповідач добровільно не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Позов Яготинського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ампелія» про стягнення штрафу в сумі 11603 грн. 16 коп. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ампелія» (ідентифікаційний код юридичної особи - 37135781) на користь Яготинського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття штраф у сумі 11603 (одинадцять тисяч шістсот три) грн. 16 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2012 |
Номер документу | 28169839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні