Постанова
від 19.12.2012 по справі 2а-10889/12/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 грудня 2012 р. Справа №2а-10889/12/0170/2

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,

при секретарі Проніні Є.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «К.С.К. - ГИПЕРИОН»

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АРК ДПС

про визнання протиправним та скасуванню податкової вимоги та рішення .

за участю представників:

від позивача - Чернова Н.Г. - пред-к, дов. від 18.10.2012 р.

Кулиш Є.Є. - директор , НОМЕР_1

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «К.С.К. - ГИПЕРИОН»(далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання протиправними та скасування податкової вимоги Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі відповідач) № 2096 від 31.07.2012 р. та рішення № 207/19-1 від 02.08.2012 р. про опис майна у податкову заставу. Вимоги мотивовані тим, що відповідачем порушенні вимоги чинного законодавства ,щодо прийняття вимоги № 2096 від 31.07.2012 р., вона не надсилалась на адресу позивача, в наслідок чого у нього були відсутні підстави для прийняття рішення про опис майна у податкову заставу.

Представники позивача у судовому засіданні, яке відбулось 25.10.2012 р., наполягали на задоволенні позову з підстав, наведених у позовній заяві, представник відповідача надав заперечення на позов (вих.№12051/9/10 -2012 від 25.10.2012 р.), в яких зазначив, що відсутні підстави для задоволення позову. Представники позивача заявили клопотання про зупинення провадження у справі до отримання від Центру поштового зв'язку №1Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» відповіді на запит. Представник відповідача проти зупинення провадження у справі не заперечував.

Керуючись ст.156 КАС України, суд ухвалою від 25.10.2012 р. зупинив провадження по справі.

На адресу суду 13.11.2012р. та 30.11.2012 р. надійшли відповіді Центру поштового зв'язку №1Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта». Ухвалою від 03.12.2012 р. провадження по справі було поновлено .

У судове засідання , яке відбулось 19.12.2012р., відповідач явку свого представника не забезпечив, про день та час його проведення був сповіщений належним чином, клопотань про відкладення не надав, представники позивача наполягали на тому,що податковим органом порушений передбаченим чинним законодавством порядок прийняття вимоги №2096 від 31.07.2012 р., в наслідок чого у нього були відсутні підстави для прийняття рішення про опис майна у податкову заставу, вважали можливим продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.

Суд, вислухавши думку представників позивача , приймаючи до уваги відсутність клопотань про відкладення розгляду справи, наявність доказів того, що сторони були сповіщені про день та час проведення судового засідання , надання відповідачем всіх витребуваних документі , керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін , суд

ВСТАНОВИВ

Загальними зборами учасників позивача 18.04.2012 р. прийнято рішення про його припинення в результаті ліквідації, створено ліквідаційну комісію.

На адресу відповідача 27.04.2012р. подано заяву про проведення документальної перевірки позивача у зв'язку з його припиненням та на зняття з обліку, заяву про припинення платника податків по формі №8-ОПП.

Відповідачем на підставі наказу № 811 від 18.05.2012 р. було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового , валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009 р. по 04.05.2012р. , за результатами якої 07.06.2012 р. складено акт № 2226/22-1/35109695 , в якому , зокрема, встановлено порушення п.п.4.1.1. п. 4.1. ст..4, п.п. 11.3.1 п. 11.3. ст.. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», що призвело до заниження податку на прибуток на суму 1188 грн., порушення п.п. 14.1.11, п.п. 14.1.13, п.п. 14.1.257 п. 1.41 ст.14, п.п.135.5.4. п. 135.5 ст.135 ПК України, що призвело до заниження податку на прибуток у сумі 29804 грн.

За результати вивчення матеріалів зазначеної перевірки відповідачем 18.06.2012 р. прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001892204 форми «Р», згідно з яким позивачу нараховане податкове зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 30992 грн., застосовані штрафні санкції у сумі 2502 грн.

Відповідачем 31.07.2012 р. оформлена податкова вимога №2096 , якою позивач був повідомлений,що станом на 31.07.2012 р. сума його податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями становить 33465,46 грн.

В.о. керівника відповідача 02.08.2012 р. прийнято рішення № 207/19-1 про опис майна позивача у податкову заставу.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які він повинен дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), який набрав чинність з 01.01.2011 р.

У ст. 4 ПК України визначені основні засади податкового законодавства України.

Відповідно до п. 4.1. ст.4 ПК України податкове законодавство України ґрунтується , зокрема, на принципі рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.

Згідно з п.п. 14.1.39. ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п. 14.1.156 ПК України).

Відповідно до п.п. 14.1.157 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності;

Ст.16 ПК України визначає обов'язки платника податків , до яких , зокрема відноситься повідомлення контролюючого органу за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення ( п.п. 16.1.10 п.16.1 ст16 ПК України ).

У ст.20 ПК України визначені права органів державної податкової служби, до яких зокрема, відповідно до п.п.20.1.4відноситься право на проведення перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п.58.1 ст.58 ПК України у разі, коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.п.59.1 ст. 59 ПК України ) .

У главі 9 ПК України встановлений порядок погашення податкового боргу платником податків , п.88.1 ст. 88 якої зазначає ,що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом (п.п. 89.1.2. п.89.1 ст. 89 ПК України).

Міністерством Фінансів України 09.12.2011 р. наказом № 1588 , який 29.12.2011 р. за № !562/20300 зареєстрований Мінюстом України, затверджений Порядок обліку платників податків і зборів (Форми N 2-ОПП, 4-ОПП, 4-УРП, 14-ОПП, 12-ОПП, 7-ОПП, 16-ОПП, 11-ОПП, 6-ОПП, 1-ВПП, 2-ВПП, 15-ОПП, 8-ОПП, 24-ОПП, 25-ОПП, 26-ОПП, 27-ОПП, 22-ОПП, 10-ОПП, 28-ОПП, 23-ОПП, 18-ОПП, 19-ОПП, 17-ОПП) (далі Порядок обліку № 1588), який розроблений відповідно до Податкового кодексу України і має метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів в органах державної податкової служби.

Ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби (п.1.2 Порядку обліку № 1588).

Розділом ХІ Порядку обліку № 1588 встановлена процедура зняття з обліку платника податків в органах державної податкової служби.

Відповідно до п. 11.1. Порядку обліку № 1588 з метою оподаткування під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи або зупинення державної реєстрації фізичної особи підприємця, внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.

Згідно з п.п. 11.1.1. Порядку обліку №1588 юридичній особі, крім військових частин, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід у 3-денний строк від дати внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, такі документи:

заяву про припинення платника податків за ф. N 8-ОПП (додаток 15), дата якої фіксується в журналі за ф. N 6-ОПП;

оригінал довідки за ф. N 4-ОПП;

копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення;

копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).

У такому самому порядку мають бути подані документи і в разі прийняття рішення про закриття відокремлених підрозділів юридичної особи.

Якщо стосовно платника податків до Єдиного державного реєстру не внесено запису про прийняття рішення про припинення, заява за ф. N 8-ОПП органом державної податкової служби не розглядається. Про це орган державної податкової служби інформує платника податків та пропонує йому подати повторну заяву після внесення такого запису до Єдиного державного реєстру. Положення цього абзацу не застосовуються до платників податків, для яких законом визначені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру, а також відокремлених підрозділів юридичних осіб. Такими платниками податків заява за ф. N 8-ОПП має бути подана у 3-денний строк після прийняття рішення про припинення.

При проведенні заходів, пов'язаних з припиненням платника податків, органи державної податкової служби організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи державної податкової служби, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог ( п.п. 11.2.2 . Порядку обліку №1588).

У п. 11. 8 Порядку обліку №1588 зазначено якщо після проведеної документальної позапланової перевірки платника податків та на наступний день після спливання законодавчо визначених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань платника податків встановлено факт наявності податкового боргу (за даними обліку податків і зборів платника податків), адміністративного або судового оскарження грошових зобов'язань (за даними реєстру виданих податкових повідомлень-рішень), несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам (за даними акта перевірки), орган державної податкової служби складає повідомлення про грошові зобов'язання та податковий борг за ф. N 10-ОПП та направляє (видає) його комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу, що є такою згідно з пунктом 97.4 статті 97 глави 9 розділу II Податкового кодексу України. Повідомлення за ф. N 10-ОПП формуються та направляються платнику податків окремо кожним органом державної податкової служби, у якому платник податків перебуває на обліку як за основним, так і за неосновним місцем обліку, чи в якому перебувають на обліку його відокремлені підрозділи. Засвідчені копії таких повідомлень, як додаток до відповідного висновку, направляються органами державної податкової служби, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку чи в яких перебувають на обліку його відокремлені підрозділи, до органу державної податкової служби за основним місцем обліку платника податків.

Судом встановлено, що загальними зборами учасників позивача 18.04.2012р. прийнято рішення про його припинення в результаті ліквідації, створено ліквідаційну комісію.

Матеріали справи свідчать про те,що позивач, діючи відповідно до вимог чинного законодавства , надіслав до державного реєстратора документи для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників( учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи» , яки ним були прийняти 24.04.2012р., про що свідчить відповідний опис, копія якого залучена до матеріалів справи.

Надані позивачем документи свідчать про те,що 27.04.2012 р. позивач надіслав на адресу відповідача заяву про припинення платника податків за Формою №8- ОПП.

Саме після отримання цієї заяви відповідач з урахуванням наявності необхідного запису в держаному реєстрі, діючи відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема Порядку обліку №1588, призначив документальну позапланову виїзну перевірку, за результатами якої 07.06.2012 р. був складений акт № 2226/22-1/35109695.

З огляду на зазначене вище, суд вважає, що після отримання від позивача заяви про припинення платника податків Формою №8- ОПП за наслідками проведення документальної позапланової перевірки платника податків перевірки , встановивши порушення ним вимог податкового законодавства , відповідач , на виконання наведених вище вимог Порядку обліку №1588 мав скласти повідомлення про грошові зобов'язання та податковий борг за формою N 10-ОПП, надіслати цій документи на адресу платника податків або ліквідаційної комісії.

Під час розгляду справи судом було встановлено ,що відповідач за наслідками вивчення матеріалів документальної позапланової перевірки, проведення якої було здійснення в наслідок отримання заяви про припинення платника податків Формою №8- ОПП , склав 18.06.2012 р. податкове повідомлення-рішення № 0001892204 форми «Р».

Вислухавши пояснення представників сторін, вивчивши надані ним документи, приймаючи до уваги підтвердження факту проведення перевірки платника податків в наслідок отримання податковим органом заяви про припинення платника податків Формою №8- ОПП, суд прийшов до висновку,що, складаючи податкове повідомлення-рішення форми «Р», відповідач діяв у спосіб який не передбачений наведеними вище положеннями чинного законодавства , в умовах відсутності підстав для прийняття саме такого документа , в силу чого зазначене повідомлення - рішення не може породжувати наслідків, встановлених у ПК України, в наслідок чого існують підстави для задоволення позову.

Крім того суд вважає необхідним визначити, що такі дій відповідача є порушенням встановленого п.4.1. ст 4 ПК України принципу забезпечення однакового підходу до всіх платників податків .

Під час судового засідання, яке відбулось 19.12.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 22.12.2012р.

Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною та скасувати вимогу Державної податкової

інспекції у м. Сімферополі АРК ДПС №2096 від 31.07.2012 р.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової

інспекції у м. Сімферополі АРК ДПС№ 207/19-1 від 02.08.2012 р. про опис майна у податкову заставу.

4. Стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання із

рахунку коштів, призначених на утримання Державної податкової інспекції у м. Сімферополі і АРКрим , на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «К.С.К. - ГИПЕРИОН»

(м.Сімферополь, про. Заводський 40, кв. 42,КОД ЄДРПОУ 35109695) 334,65 грн. судового збору

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.12.2012
Оприлюднено25.12.2012
Номер документу28169955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10889/12/0170/2

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 19.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 25.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 04.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 04.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні