ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2012 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/1196/12
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Дембіцького П.Д.,
при секретарі судового засідання Граматович М.І.;
за участю:
представника позивача: - Бучачий В.А.(за довіреністю) ;
представника відповідача - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Хотинської міжрайонної державної податкової інспекції у Чернівецькій області до Приватного підприємства «Олекс»про стягнення податкової заборгованості.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Про час складання постанови у повному обсязі повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167, п.2 ч.2 ст. 186 КАС України, суд, -
СУТЬ СПОРУ:
Позивач - Хотинська міжрайонна державна податкова інспекція Чернівецької області звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства "Олекс"податкової заборгованості в сумі 8336,60 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 22 березня 2012 року було проведено перевірку за дотриманням суб'єктами господарювання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв АЗС ПП "Олекс".
У ході вказаної перевірки були виявлені порушення п.п. 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме встановлено, що при реалізації бензину А-95 на загальну суму 50 грн. реєстратор розрахункових операцій не використовувався, розрахунковий документ не видавався.
Разом з тим, суб'єктом господарювання не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі кошів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій у сумі 6,10 грн. Перевіркою також встановлено нероздрукування фіскального звітного чеку на реєстраторі розрахункових операцій 30.12.2011 року. Субєктом господарювання своєчасно неоприбутковано готівкові кошти по Z звіту № 1509 від 21.03.2012 року в сумі 1599,12 грн. в книгу обліку розрахункових операцій № 2411000505/р3 від 14.12.2011 року.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.
Відповідач, належним чином повідомлений за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, заперечення на позов або заяву про визнання позову не надав, зазначеним правом не скористався.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості внесені до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Таким чином відповідач про порядок розгляду справи та надання заперечення був повідомлений належним чином.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини суд,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Олекс" згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зареєстроване Хотинською районною державною адміністрацією Чернівецької області 07.11.2001 року за адресою с. Грозинці, Хотинського району Чернівецької області, 60020.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи вбачається, що управліянням економіки Хотинської районної державної адміністрації Чернівецької області 07.11.2001 року проведено державну реєстрацію юридичної особи Приватного підприємства "Олекс" за номером запису
№ 04062191100020026.
22.03.2012 року на підставі направлень № 77,78 від 21.03.2012 року працівниками Державної податкової інспекції у Хотинському районі Чернівецької області Бурик С.В., Бажанською Г.О. проведено перевірку за дотриманням суб'єктами господарювання порядку здіснення розхахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв АЗС ПП "Олекс".
У ході вказаної перевірки були виявлені порушення п.п. 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"
№ 265/95-ВР від 06.07.1995 року, та п.2.2, п.2.6. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затредженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року, а саме при реалізації бензину А-95 на загальну суму 50 грн. реєстратор розрахункових операцій не використовувався, розрахунковий документ не видавався. Суб'єктом господарювання не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі кошів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій у сумі 6,10 грн. Перевіркою також встановлено нероздрукування фіскального звітного чеку на реєстраторі розрахункових операцій 30.12.2011 року. Субєктом господарювання своєчасно неоприбутковано готівкові кошти по Z звіту № 1509 від 21.03.2012 року в сумі 1599,12 грн. в книгу обліку розрахункових операцій № 2411000505/р3 від 14.12.2011 року.
На підставі вказаної перевірки було складено Акт № 0026/24/00/22/31537265 від 22.03.2012 року, в якому зазначено виявлені порушення п.п. 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та п.2.2, п.2.6. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затредженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року.
За результатами розгляду вказаного Акту перевірки та виявлених порушень було винесено податкове повідомлення-рішення № 00002204003/0 про застосування до ПП "Олекс" штрафних (фінансових) санкцій від 30.03. 2012 року на суму 8336,60 грн.
Дослідженням письмових доказів судом встановлено, що відповідачем при реалізації бензину А-95 на загальну суму 50 грн. реєстратор розрахункових операцій не використовувався, розрахунковий документ не видавався, також не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі кошів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій у сумі 6,10 грн., та нероздрукувано фіскальний звітний чек на реєстраторі розрахункових операцій 30.12.2011 року, та своєчасно неоприбутковано готівкові кошти по Z звіту № 1509 від 21.03.2012 року в сумі 1599,12 грн. в книгу обліку розрахункових операцій № 2411000505/р3 від 14.12.2011 року.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, встановив наступне.
До функцій Державних податкових інспекцій згідно п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні " відноситься подання до судів позовів до підприємств та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг регулюються Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, харчування та послуг"від 06.07.1995 року № 265/95 - ВР. (далі - Закон № 265).
Застосування відповідачем штрафних фінансових - санкцій у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне незабезпечення щоденного друкування на реєстраторі розрахункових операцій фіскальних звітних чеків та незберігання у книзі обліку розрахункових операцій фіскальних звітних чеків слід зазначити наступне.
Пунктами1,2,9,13, статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ", порушення якого встановлено в акті перевірки, передбачено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
9) щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;
13) забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Статтею 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.
Згідно п. 1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ", у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки, застосовується санкція у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.
Згідно п. 4 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ", у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій, застосовується санкція у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.2.2 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затредженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів.
Підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Відповідно до п.п. 2.6. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затредженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Таким чином, суд вважає, що позивач правомірно застосував до відповідача штрафні фінансові санкції в розмірі 8336,60 грн., як передбачено п. 1,4 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР та п.2.2, п.2.6. «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» затредженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Також суд звертає увагу, що завданням адміністративного судочинства, відповідно до статті 2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.
Перевіряючи правильність дій суб'єкта владних повноважень, суд виходить із того, що суб'єкт владних повноважень, здійснюючи владні управлінські функції, зобов'язаний діяти в межах та у спосіб встановлений законом.
Розглянувши матеріали справи та подані документи, всебічно і повно встановивши фактичні обставини у справі, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, на яких ґрунтується позов, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позивач, як суб'єкт владних повноважень, здійснюючи владні управлінські функції, діяв у відповідності до вимог Закону, нормативно правових актів.
Судовим розглядом не встановлено порушення зазначених критеріїв позивачем при винесенні оскаржуваного рішення про застосування штрафних фінансових санкцій.
Позивачем - Хотинською міжрайонною державною податковою інспекцією Чернівецької області, яка звернулась з позовом до суду в інтересах держави доведено ті обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
За таких обставин суд дійшов висновку, що адміністративний позов про стягнення з ПП «Олекс» боргу по штрафних (фінансових) санкцій у сумі 8336,60 грн., підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 3, 6-12, 17, 18, 94, 160-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Олекс» (60200, Чернівецька область, Хотинський район, с.Грозинці, ід.код 31537265) заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій у сумі - 8336,60 грн. (вісім тисяч триста тридцять шість грн. шістдесят коп.).
Порядок та строки набрання судовим рішенням законної сили передбачено ст. 254 КАС України.
Порядок та строки оскарження постанови передбачені ст.ст. 185-186 КАС України.
Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Відповідно до частини першої статті 185, частини першої-другої, четвертої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, сторони які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанову складено в повному обсязі 18 грудня 2012 року.
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28171752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні