КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-19173/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Костенко Д.А.
Суддя-доповідач: Гром Л.М.
ПОСТАНОВА
Іменем України
"19" грудня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді -Гром Л.М.;
суддів - Бєлової Л.В.,
Денісова А.О.,
при секретарі судового засідання -Мотилю В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «ДФ Лофт»на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 травня 2012 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДФ Лофт»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДФ Лофт»звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень від 05.08.2011р. №0005082312, №0005092312.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 травня 2012 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 травня 2012 року позивач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати та постановити нове рішення, яким позов задовольнити, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що 22.06.2010 року порушена кримінальна справа № 51-3099 відносно посадових осіб ТОВ «Нордекс Лтд»за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 та ч. 2 ст. 358 КК України.
Також, як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби отримано на виконання лист ГВПМ ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 7066/7/26-1/52 від 14.09.2010 року щодо проведення перевірки ТОВ «ДФ Лофт», стосовно взаєморозрахунків з ТОВ «Моней Фарм»за період з 01.10.2008 р. по 30.09.2010 р.
В липні 2011 року співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м. Києва на виконання зазначеного листа проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «ДФ Лофт»щодо фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Моней Фарм»(код за ЄДРПОУ 36010626) за період з 01.10.2008 р. по 30.09.2010 р.
За результатами перевірки складений Акт від 20.07.2011р. №1680/23-12/31869109, згідно з яким встановлено наступні порушення:
- заниження податку на прибуток на 120224 грн., у т.ч.: за 3 квартал 2009р. -83854 грн., за 4 квартал 2009р. -36370 грн., внаслідок порушення пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону №334/94 та завищення валових витрат всього на суму 480897,30 грн., у т.ч. за 3 квартал 2009р. -335416,66 грн., за 4 квартал 2009р -145480,64 грн.;
- заниження ПДВ на 96179,46 грн. внаслідок порушення пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону №168/97 при визначенні суми ПДВ та завищенні податкового кредиту з ПДВ на загальну суму 96179,46 грн., у т.ч.: за серпень 2009р. -16350 грн., за вересень 2009р. -50733,34 грн., за грудень 2009р. -20037,79 грн., за січень 2010р. -9058,33 грн.
На підставі зазначеного акту перевірки 05.08.2011 року прийнято податкові повідомлення-рішення:
- №0005082312, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток на 150280 грн. (у т.ч.: 120224 грн. - основний платіж, 30056 грн. - штраф);
- №0005092312, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з ПДВ на 120224 грн. (у т.ч.: 96179 грн. - основний платіж, 24045 грн. - штраф).
Отже, як вбачається з матеріалів справи, зазначена перевірка фактично була проведена на виконання листа ГВПМ ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 7066/7/26-1/52 від 14.09.2010 року, в ході досудового слідства по кримінальній справі № 51-3099.
Відповідно до п. 79.1 ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
В той же час, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України, в редакції чинній на час проведення перевірки, передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції також не взяв до уваги, що відповідно до ст.86.9 Податкового кодексу України та п.7 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року і зареєстрованого Міністерством юстиції України 12.01.2011 року за № 34/18772 (далі - Порядок), у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Пунктом 58.4 статті 58 Податкового кодексу України , встановлено, що у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом. Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.
Тобто, матеріали перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку, а статус таких матеріалів перевірки та висновків державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність, при цьому орган державної податкової служби визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає до набрання законної сили обвинувальним вироком, винесеним судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, або рішенням про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.
Станом на день прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень відповідного судового рішення по кримінальній справі, яке б набрало законної сили, не було прийнято, отже, у ДПІ не було передбачених ПК України підстав для прийняття зазначених податкових повідомлень-рішень, а тому вони є незаконними і підлягають скасуванню.
Вказаним обставинам суд першої інстанції належної оцінки не дав і ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів, у відповідності до ст. 205 КАС України, приходить до висновку, що постанову суду першої інстанції необхідно скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити повністю.
Керуючись статтями 195, 196, 202, 205, 207 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДФ Лофт»-задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 травня 2012 року -скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити повністю .
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби від 05.08.2011 року № 0005082312 та № 0005092312.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя Гром Л.М.
Судді: Бєлова Л.В.
Денісов А.О.
Постанова складена у повному обсязі 24.12.2012 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2012 |
Номер документу | 28176489 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Гром Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні