ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2012 р. 11 год. 55 хв. Справа № 2а-7227/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого - судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання -Семеряк М.І.,
представника позивача -Суховича О.М.,
розглянувши у м. Львові у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Львівське взуттєве виробничо-торгівельне підприємство «Прогрес» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з додатковою відповідальністю «Львівське взуттєве виробничо-торгівельне підприємство «Прогрес»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.05.2012 року № 000345520/6249.
Ухвалою суду від 25.09.2012 року відкрито провадження у справі. В судовому засіданні 20.12.2012 року відповідно до вимог ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позові, просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. Пояснив, що висновки акту перевірки відповідача, на підставі яких було прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення, суперечать вимогам податкового законодавства.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлений про час та місце розгляду справи і справу відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст.71 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши представлені сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та висновки податкового органу, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби проведено камеральну перевірку податкової звітності -податкової декларації (розрахунку) по земельному податку від 28.01.2011 року № 1868 Товариства з додатковою відповідальністю «Львівське взуттєве виробничо-торгівельне підприємство «Прогрес», результати якої відображені в Акті № 73/1530 від 26.04.2012 року.
Перевіркою встановлено, що платником 28.12.2011 року подано уточнену декларацію по земельному податку на 2011 рік на суму 115 647,66 грн. За січень-березень 2011 року підприємство подало по старій грошовій оцінці на суму 23 604,7 грн. За результатами перевірки податкове зобов'язання земельного податку занижене на суму 52 906,56 грн. Дані камеральної перевірки свідчать про неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з податку або збору (обов'язкового платежу).
За наслідками проведеної перевірки 18.05.2012 року податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003451520/6249, яким збільшено суму грошового зобов'язання Товариства з додатковою відповідальністю «Львівське взуттєве виробничо-торгівельне підприємство «Прогрес»за платежем -земельний податок з юридичних осіб на суму 52 907,56 грн., з них за основним платежем -52 906,56 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -1 грн.
Не погоджуючись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до Державної податкової інспекції у Львівській області (скарга № 16/10 від 11.06.2012 року). Згідно з рішенням Державної податкової служби у Львівській області №12496/10/10-2005/1061 від 20.06.2012 року скаргу підприємства залишено без розгляду, оскільки пропущено десятиденний строк для подання такої.
В подальшому, позивач звернувся до Державної податкової служби України, згідно рішення якої № 13513/6/10-2215 від 30.07.2012 року скаргу підприємства також залишено без розгляду у зв'язку із порушенням порядку і строків, визначених пп. 8.2 і 8.3 п.8 та пп. 9.1 п. 9 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 23.12.2010 року № 1001.
Позивач, не погоджуючись із вказаним, оскаржив податкове повідомлення -рішення № 0003451520/6249 від 18.05.2012 року до суду.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховував наступні обставини справи та норми діючого на момент виникнення спірних правовідносин законодавства.
Порядок обчислення та сплати земельного податку регулюється Розділом ХІІІ Податкового Кодексу України (далі - ПК України).
Так, відповідно до п. 269.1 ст. 269 ПК України платника податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.
Згідно з ст. 271 ПК України базою оподаткування є:
- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Відповідно до п. 271.2 ст. 271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Як вбачається з матеріалів справи п.2.3 ухвали 2 сесії 6- го скликання Львівської міської ради №369 від 31.03.2011 року «Про деякі питання на рахування та оплати за землекористування у зв'язку із введенням в дію у 2011 році грошової оцінки земель м.Львова»передбачено, що платники орендної плати та земельного податку, що не отримали у 2011 році довідок про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, отриманих в період до 01.01.2011року і не провели переоцінку вартості земельних ділянок, здійснюють оплату орендної плати та земельного податку відповідно до поданих податкових зобов'язань до введення в дію відповідної нормативної оцінки земель м. Львова.
У відповідності до п. 2.4. зазначеної ухвали Львівської міської ради передбачено, що після введення в дію відкоригованої нормативної грошової оцінки земель м. Львова, зазначені у п. 2.3 цієї ухвали землекористувачі зобов'язані отримати нові довідки про грошову оцінку зе мельних ділянок, якими вони користуються, здійснювати перерахунок орендної пла ти та земельного податку відповідно до довідок внести зміни до податкової звітності та сплатити різницю коштів за землекористування з моменту прийняття цієї Ухвали і до моменту введення в дію відкоригованої грошової оцінки земель м. Львова.
Відповідно до п.2.8 ухвали платники орендної плати та земельного по датку, вказані у підпунктах 2.1, 2.2, 2.6 цієї Ухвали здійснюють оплату орендної плати та земельного податку за період прийняття цієї ухвали до часу введення в дію відкоригованої грошової оцінки земель м. Львова з пільгою в розмірі 60 відсотків від суми нарахованих платежів, що зараховуються до міського бюджету.
ТДВ «Львівське взуттєве виробничо-торгівельне підприємство «Прогрес»технічну докумен тацію про нормативну грошову оцінку земельної ділянки зробило 26.04.2011 року, що підтверджується витягом Управління Держкомзему у м. Львові від 14.11.2011року за № 40/01-15/5411.
Відповідно до листа начальника відділу Держземагенства у м. Львові Львівської області № 40/01-15/126 від 07.11.2012 року нормативна грошова оцінка земель м. Львова у 2011 році відповідно до ухвали Львівської міської ради № 3173 від 28.01.2010 року «Про втрату чинності ухвали міської ради від 21.10.2009 року № 3021 та внесення змін до ухвали міської ради від 18.06.2009 року № 2712»вводиться у дію з 31.12.2010 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податковим органом не надано належної оцінки первинним документам, представленим позивачем під час проведення перевірки, висновки відповідача, викладені в Акті перевірки є необ'єктивними та формальними, а прийняте за наслідками перевірки податкове повідомлення-рішення є безпідставним.
Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Виходячи зі змісту наведеної норми, саме на податкові органи покладається обов'язок надати достатні докази на обґрунтування висновків про порушення платником податків норм податкового законодавства, на підставі яких такому платникові визначено відповідні грошові зобов'язання.
Проте, відповідач не забезпечив явки в судове засідання свого представника, не представив суду заперечень проти позовних вимог, а також доказів, на підставі яких можна дійти до висновку про порушення платником податків норм податкового законодавства.
Таким чином, сукупність вищенаведених, підтверджених документально та встановлених обставин дає суду підстави визнати позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, судові витрати у формі судового збору належить стягнути на користь позивача.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 КАС України -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Львівської області ДПС від 18.05.2012 року № 000345520/6249.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з додатковою відповідальністю «Львівське взуттєве виробничо-торгівельне підприємство «Прогрес»(ЄДРПОУ 00308235) 562,38 грн. (п'ятсот шістдесят дві гривні тридцять вісім копійок) судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 25 грудня 2012 року.
Суддя (підпис) В.М. Сакалош
З оригіналом згідно
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2012 |
Оприлюднено | 28.12.2012 |
Номер документу | 28202986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні