Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-3574/11/0170/1
05.06.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Курапової З.І.,
суддів Кучерука О.В. ,
Дадінської Т.В.
секретар судового засідання Зезюлінська А.В.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Катран-95"- Южаніна Вікторія Вікторівна, довіреність № 3 від 01.01.11
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Катран-95"- Мошкін В'ячеслав Олександрович, довіреність № 2 від 01.01.11
представник відповідача, Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р.) від 19.03.12 по справі № 2а-3574/11/0170/1
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (вул. Мате Залки 1/9, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)
про скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2012 у справі № 2а-3574/11/0170 (суддя Трещова О.Р.) позовні вимоги задоволено.
Визнано протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим № 0023122301/0 від 27.08.2010 року.
Визнано протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим № 0023122301/1 від 09.11.2010 року.
Визнано протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим № 0023122301/2 від 19.01.2011 року.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Катран-95»(ЄДРПОУ 23435769) судовий збір в розмірі 3,4 гривень.
Не погодившись з постановою суду, Державна податкова інспекція в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2012 у справі № 2а-3574/11/0170 та прийняти нову постанову суду.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом порушені норми матеріального права.
У судове засідання 05.06.2012року представник відповідача не з'явився, про місце, день та час його проведення повідомлений належним чином.
Представник позивача заперечує проти апеляційної скарги, просить рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Відповідно до пункту 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулось з адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю «Катран 95»до Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим про скасування податкового повідомлення рішення Державної податкової інспекції в м.Сімферополі на загальну суму податкового зобовязання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) 114 751,50 гривень № 0023122301/0 від 27.08.2010 року (№ 0023122301/1 від 09.11.2010 року, № 0023122301/2 від 19.01.2011 року).
Позовні вимоги мотивовани тим, що за період з 12.08.2010 р. по 13.08.2010 р. ДПІ в м.Сімферополі була проведена документальна невиїзна перевірка ТОВ «Катран-95»з питань встановлених розбіжностей за результатами автоматизованого співставлення розшифровок податкових зобовязань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за серпень, листопад, грудень 2009 р.
З матеріалів справи вбачається, що на підставі висновків акту 27.08.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі прийняла податкове повідомлення-рішення №0023122301/0 про визначення (донарахування) податкового зобов'язання з ПДВ у сумі 114 751,50 грн., у т.ч. 76 501,00 грн. основного платежу та 38 250,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
09.11.2010р. за результатами апеляційного оскарження повідомлення-рішення №0023122301/0 від 27.08.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі прийняла податкове повідомлення-рішення №0023122301/1 про визначення (донарахування) податкового зобов'язання з ПДВ у сумі 114 751,50 грн., у т.ч. 76 501,00 грн. основного платежу та 38 250,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
19.01.2011 р. за результатами апеляційного оскарження повідомлення-рішення №0023122301/1 від 09.11.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі прийняла податкове повідомлення-рішення №0023122301/2 про визначення (донарахування) податкового зобов'язання з ПДВ у сумі 114 751,50 грн., у т.ч. 76 501,00 грн. основного платежу та 38 250,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Сума донарахування ПДВ у розмірі 76 501,00 грн. визначена податковим органом внаслідок порушення ТОВ «Катран-95»п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»при формуванні податкового кредиту за грудень 2009 р. по операціях придбання товарів (послуг) у ТОВ «Караван»за серпень-листопад 2009 р.
Позивач зазначає, що сутність порушення полягає в виникненні розбіжностей між даними податкових декларацій ТОВ «Катран-95»(покупець) щодо суми податкового кредиту та даними податкової декларації ТОВ «Караван»(постачальник) щодо суми податкових зобовязань, нарахованих за операціями з поставки товарів (послуг) між ними за серпень-грудень 2009 р.
Згідно з п.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ «Катран 95»щодо встановлених розбіжностей за результатами автоматизованого співставлення розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за серпень, листопад, грудень 2009 року, за результатами проведення якої складено акт від 13.08.2010 року № 10838/23-2/23435769 (надалі акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого встановлено заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість за грудень 2009 року в сумі 76 501 гривень.
Директор ТОВ «Катран 95»та головний бухгалтер ТОВ «Катран 95»акт перевірки підписали з запереченнями, зазначили, що заперечення будуть надані у встановлений законом строк.
Позивач звернувся до начальника ДПІ в м.Сімферополі з запереченнями від 18.08.2010 року вих. № 267 до акту перевірки, в яких ТОВ «Катран 95»зазначив, що головний державний податковий ревізор інспектор Гудіма О.М. в порушення п.7.2.6 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»безпідставно та незаконно встановив заниження позивачем податкового зобовязання з ПДВ за грудень 2009 року в сумі 76 501,00 гривень.
ДПІ в м.Сімферополі 21.08.2010 року надало відповідь за № 37482/23-2 на заперечення ТОВ «Катран 95»від 18.08.2010 року № 267 до акту документальної невиїзної перевірки від 13.08.2010 року № 10838/23-2/23435769, з якої вбачається, що порушення, відображені в п.3 та п.4 акту перевірки встановлені згідно вимог діючого законодавства України.
На підставі акту перевірки № 10838/23-2/23435769 від 13.08.2010 року за встановлене порушення п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»податковим повідомленням рішенням №0023122301/0 від 27.08.2010 року ТОВ «Катран 95»визначено суму податкового зобовязання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 114 751,50 гривень, в т.ч. за основним платежем 76 501,00 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 38 250,5 гривень.
Позивач, не погодившись з податковим повідомленням рішенням ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року, оскаржив його в адміністративному порядку.
08.09.2010 року ТОВ «Катран 95»звернулося зі скаргою вих. № 293 від 07.09.2010 року на податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року, в якій просило скасувати зазначене податкове повідомлення рішення та визнати правильність віднесення до податкового кредиту суми 76 500,8 гривень ПДВ.
ДПІ в м.Сімферополі, розглянув скаргу позивача на податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року, рішенням про результати розгляду первинної скарги від 02.11.2010 року № 6655/10/1/25-017 залишила без змін податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року, а скаргу директора ТОВ «Катран 95»- без задоволення.
09.11.2010 року за результатами апеляційного оскарження податкового повідомлення-рішення №0023122301/0 від 27.08.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі прийняла податкове повідомлення-рішення №0023122301/1 про визначення (донарахування) податкового зобовязання з ПДВ у сумі 114 751,50 грн., у т.ч. 76 501,00 грн. основного платежу та 38 250,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Позивач, не погодившись з результатом розгляду ДПІ в м.Сімферополі його скарги вих. № 293 від 07.09.2010 року, 12.11.2010 року звернувся до ДПА в АРК з повторною скаргою вих. № 381, в якій просив скасувати податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/1 від 09.11.2010 року та визнати правильність віднесення до податкового кредиту суми 76 500,8 гривень ПДВ.
ДПА в АРК, розглянув скаргу позивача від 12.11.2010 року № 381 рішенням про результати розгляду повторної скарги від 06.01.2011 року № 32/10/25-023 залишила без змін податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року (від 09.11.2010 року №0023122301/1) та рішення ДПІ в м.Сімферополі від 02.11.2010 року № 6655/10/1/25-027, прийняте за розглядом первинної скарги, а повторну скаргу без задоволення.
19.01.2011 р. за результатами апеляційного оскарження позивачем податкового повідомлення-рішення №0023122301/1 від 09.11.2010 р. ДПІ в м. Сімферополі прийняла податкове повідомлення-рішення №0023122301/2 про визначення (донарахування) податкового зобовязання з ПДВ у сумі 114751,50 грн., у т.ч. 76 501,00 грн. основного платежу та 38 250,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Позивач, не погодившись з результатом розгляду його скарги ДПА в АРК на податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/1 від 09.11.2010 року, звернувся з повторною скаргою вих.№ 11 від 14.01.2011 року до ДПА України, в якій просив скасувати податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року (№0023122301/1 від 09.11.2010 року), скасувати рішення ДПІ в м.Сімферополі від 02.11.2010 року № 6655/10/1/25-017, прийняте за розглядом первинної скарги ТОВ «Катран 95», та визнати правильність віднесення до податкового кредиту суми 76500,8 гривень ПДВ.
ДПА України, розглянув скаргу позивача вих. № 11 від 14.01.2011 року на податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року (№0023122301/1 від 09.11.2010 року), рішенням про результати розгляду скарги від 16.03.2011 року № 5237/6/25-0115 залишила без змін податкове повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі №0023122301/0 від 27.08.2010 року та рішення ДПА у АР Крим від 06.01.2011 року № 32/10/25-013, прийняте за результатами розгляду повторної скарги, а скаргу без задоволення.
В матеріалах справи відсутні докази прийняття ДПІ в м. Сімферополі податкового повідомлення рішення за результатом розгляду скарги позивача ДПА України.
Позивач, не погодившись з результатами розгляду його скарг ДПІ в м.Сімферополі, ДПА в АРК та ДПА України на спірні податкові повідомлення - рішення ДПІ в м.Сімферополі, звернувся з позовом до суду.
Перевіряючи правомірність прийняття ДПІ в м.Сімферополі податкових повідомлень рішень № 0023122301/0 від 27.08.2010 року, № 0023122301/1 від 09.11.2010 року, № 0023122301/2 від 19.01.2011 року, було встановлено наступне.
Відповідно до п.1.7 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" (що діяв на час виникнення спірних правовідносин та який втратив чинність з 01 січня 2011 року згідно з Податковим кодексом Українивід 02 грудня 2010 року N 2755-VI, надалі Закон України "Про податок на додану вартість") податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобовязання звітного періоду, визначене згідно з цим Законом.
Згідно з п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку протягом такого звітного періоду.
Відповідно до п.п.7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" право на складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку.
Згідно з п.п.7.2.6 п.п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Відповідно до п.6.2 Наказу Державної податкової адміністрації України від 21 грудня 2010 року N 969"Про затвердження форми податкової накладної та порядку її заповнення" податкова накладна є підставою на віднесення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку.
Згідно з п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку зобовязаний надати покупцю податкову накладну що має містити всі обов'язкові реквізити.
Згідно з п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями.
Відповідно до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку і оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Судова колегія зазначає, що отримання податкової накладної, яка засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг), є підставою для виникнення права платника податку на податковий кредит.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що для повного та всебічного з'ясування правомірності прийняття ДПІ в м.Сімферополі податкових повідомлень рішень № 0023122301/0 від 27.08.2010 року № 0023122301/1 від 09.11.2010 року, № 0023122301/2 від 19.01.2011 року, було призначено по справі судово-економічну експертизу, за результатами проведення якої складено висновок судово-економічного експерта по адміністративній справі № 2а-3574/11/0170/1 від 28.02.2012 року № 58/11.
Щодо виключення податковим органом зі складу податкового кредиту ТОВ «Катран-95»за грудень 2009 р. податкового кредиту з ПДВ в сумі 76 501,00 грн. за операціями придбання товарів у ТОВ «Караван»: за серпень 2009 р. у сумі 20 632,80 грн., за листопад 2009 р. в сумі 55 868,00 грн., судова колегія зазначає.
Як вбачається з матеріалів справи відповідно до додатку №5 податкової декларації за грудень 2009 р. ТОВ «Катран-95»включило до складу податкового кредиту за грудень 2009 р. ПДВ в сумі 79 697,40 грн., нарахований (сплачений) по операціях придбання товарів у ТОВ «Караван»за серпень 2009 р. у сумі 20 632,80 грн., за листопад 2009 р. в сумі 59 064,60 грн.
Згідно реєстру податкових накладних ТОВ «Катран-95»за грудень 2009 р. ПДВ в сумі 79 697,38 грн., що включений ТОВ «Катран-95»до складу податкового кредиту за грудень 2009 р. по операціях придбання товарів у ТОВ «Караван»за серпень та листопад 2009 р., був нарахований на підставі наступних податкових накладних: №7255 від 14.08.2009 р. на суму 123 796,60 грн., у т.ч. ПДВ 20 632,77 грн.; №9631 від 20.11.2009 р. на суму 172 745,80 грн., у т.ч. ПДВ 28 790,97 грн.; №9721 від 26.11.2009 р. на суму 181 641,84 грн., у т.ч. ПДВ 30 273,64 грн.
Вказані податкові накладні на суму ПДВ 79 697,38 грн. виписані ТОВ «Караван»(постачальник) відповідно до п.п.7.2.3. п.7.2. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" по даті виникнення податкових зобовязань з операцій по поставці на користь ТОВ «Катран-95»молочної продукції.
Постачальник ТОВ «Караван»мав право на виписку податкових накладних відповідно до п.п. 7.2.4. п.7.2. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", так як за даними офіційного сайту ДПС України (http://www.sta.gov.ua) був зареєстрованим платником ПДВ на момент виписки податкових накладних.
Експертизою встановлено, що факт поставки (відвантаження) ТОВ «Караван»молочної продукції вартістю 478 184,24 грн., у т.ч. ПДВ 79 697,38 грн., на користь ТОВ «Катран-95» підтверджується належними товарно-транспортними накладними, прибутковими накладними та прибутковими ордерами.
З висновку експертизи вбачається, що придбана молочна продукція вартістю 478 184,24 грн., у т.ч. ПДВ 79 697,38 грн., була у повному обсязі оплачена ТОВ «Катран-95»на користь ТОВ «Караван» за період з січня по травень 2010 р., що підтверджується належними платіжними дорученнями з відміткою банку про проведення.
В висновку експертизи зазначено, що вказана молочна продукція вартістю 478 184,24 грн. з ПДВ оприбуткована на складі ТОВ «Катран-95»за адресою: м. Сімферополь, вул. Лугова, 6, будинок №3, що підтверджується товарно-транспортними накладними, прибутковими накладними та прибутковими ордерами.
Експертизою встановлено, що 01.12.2009 р., дотримуючись вимог п.п.7.2.3. п.7.2. ст.7. Закону України "Про податок на додану вартість", ТОВ «Караван»передало ТОВ «Катран-95»податкові накладні на суму ПДВ 79 697,38 грн., а ТОВ «Катран-95»прийняло вказані податкові накладні та зареєструвало їх в реєстрі податкових накладних за грудень 2009 р.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що вказані податкові накладні на суму ПДВ 79 697,38 грн. містять усі обовязкові реквізити передбачені п.п.7.2.1. п.7.2. ст.7. Закону України "Про податок на додану вартість".
01.12.2009 р. по даті отримання податкових накладних, що засвідчують факт придбання товарів (молочної продукції), відповідно до п.п.7.5.1. п.7.5. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" у ТОВ «Катран-95»виникло право на податковий кредит у сумі 79 697,38 грн.
В грудні 2009 р. на підставі належних податкових накладних, отриманих від ТОВ «Караван», ТОВ «Катран-95»відповідно до п.п.7.2.6. п.7.2. ст.7. Закону України "Про податок на додану вартість" нарахувало податковий кредит у сумі 79 697,38 грн. та включило його до податкової декларації з ПДВ за грудень 2009 р.
ПДВ у сумі 79 697,38 грн., що включений ТОВ «Катран-95»до складу податкового кредиту за грудень 2009 р., нарахований (сплачений) у складі витрат на придбання товарів (молочної продукції) призначених для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ «Катран-95»відповідно до вимог п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону України "Про податок на додану вартість".
Як вбачається з матеріалів справи та висновку експертизи вказані товари (молочна продукція) вартістю 478 184,24 грн., у т.ч. ПДВ 79 697,38 грн. були: товари закупівельної вартістю 383,16 грн. з ПДВ повернуті постачальнику; товари закупівельною вартістю 477 801,08 грн. з ПДВ реалізовані покупцям.
Також з експертизі вбачається, що повернення товарів закупівельною вартістю 383,16 грн., у т.ч. ПДВ 63,86 грн. підтверджується зворотною накладною №Дв-0016687 від 20.11.2009 р.
На вартість повернутих товарів у сумі 383,16 грн., у т.ч. ПДВ 63,86 грн., постачальником (ТОВ «Караван») відповідно п.п.4.5.1. п.4.5. ст.4. Закону України "Про податок на додану вартість" виписаний розрахунок коригування кількісних та вартісних показників №14808 до податкової накладної №9631 від 20.11.2009 р.
Як вбачається з матеріалів справи на підставі отриманого розрахунку коригування кількісних та вартісних показників №14808 ТОВ «Катран-95»зменшило податковий кредит за листопад 2009 р. на 63,86 грн., що підтверджується реєстром податкових накладних (№з/п 479) та податковою декларацією за листопад 2009 р.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що термін «господарська діяльність»не встановлений Законом України "Про податок на додану вартість", але п.1.15. ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачено, що інші терміни використовуються у значеннях, визначених законами з питань оподаткування або іншими законами, у частині, що не суперечить цьому Закону та іншим законам з питань оподаткування.
Пунктом 1.32. статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" встановлено, що господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах.
Основним напрямком діяльності ТОВ «Катран-95»згідно п.2.2. Статуту є посередництво в торгівлі та оптова торгівля, у т.ч. продуктами харчування.
Відповідні види економічної діяльності зазначені також в довідці з ЄДРПОУ серії АА №008972: неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами (код 51.39.0) та інші види оптової торгівлі (51.90.0).
Експертом встановлено, що товари (молочна продукція) закупівельною вартістю 477 801,08 грн. з ПДВ були реалізована ТОВ «Катран-95»покупцям за період з 14.08.2009 р. по 31.12.2009 р. з нарахуванням доходу в сумі 519 651,02 грн. з ПДВ, що підтверджується видатковими накладними, товарними звітами, аналітичними відомостями по рахунку №28 «Товари».
Товари вартістю 478 184,24 грн., у т.ч. ПДВ 79 697,38 грн., що отримані ТОВ «Катран-95»за операціями, що є предметом перевірки податкового органу, були у повному обсязі придбані з метою використання у господарській діяльності ТОВ «Катран-95»та в подальшому: товари закупівельною вартістю 383,16 грн., у т.ч. ПДВ 63,86 грн., повернуті постачальнику з відповідним коригуванням (зменшенням) податкового кредиту на 63,86 грн. ПДВ; товари закупівельною вартістю 477 801,08 грн., у т.ч. ПДВ 79 633,51 грн., реалізовані покупцям з нарахуванням доходу в сумі 519 651,02 грн. з ПДВ.
Податковий кредит з ПДВ в сумі 79 697,38 грн., що був нарахований ТОВ «Катран-95»в грудні 2009 р. по операціях придбання товарів у ТОВ «Караван»в серпні та листопаді 2009 р., у повному обсязі відповідає вимогам ст.7. Закону України "Про податок на додану вартість" та сформований належним чином по фактичних операціях придбання товарів з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ «Катран-95», що підтверджується належними документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності.
Визначення податкових зобов'язань ТОВ «Катран-95» з ПДВ в сумі 76 501,00 грн. ґрунтуються на даних системи автоматизованого співставлення податкових зобовязань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, яка затверджена Наказом ДПАУ «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів»від 18 квітня 2008 року N 266, судова колегія зазначає.
На незаконності застосування вказаного наказу неодноразово наполягав Мінюст України у листах від 05.10.2009 року №24-7/200 "Щодо незаконності наказів ДПАУ від 18.08.2005 р. N350, від 18.04.2008 р. N266 та від 05.12.2008 р. N 761"; листі від 18.06.2009 р., №1072-09-24 "Про незаконність наказу ДПАУ від 18.04.2008 р. N266 щодо розшифровки ПЗ та ПК з ПДВ у розрізі контрагентів".
В методику донарахування податкових зобовязань з ПДВ на підставі даних вказаної автоматизованої системи покладений принцип: «Не виконання постачальником своїх зобов'язань щодо нарахування податкових зобов'язань є підставою для зменшення податкового кредиту покупця».
Вказаний принцип є хибним, про що неодноразово зазначав Верховний Суд України, зокрема, в постанові від 31.01.2011 р. №21-47а10: «Чинне законодавство України не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання».
Аналогічна позиція висловлена ВАСУ в Ухвалах №К/9991/59716/11 від 15.12.2011 р., №К/9991/49204/11 від 23.11.2011 р., №К-24821/08 від 04.08.2011 р., №К-51734/09 від 13.07.2011 р., №К-37132/10 від 23.03.2011 р.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності у повному обсязі не підтверджуються висновки за актом перевірки податкового органу щодо завищення ТОВ «Катран-95»податкового кредиту з ПДВ за грудень 2009 р. на 76 501,00 грн. та відповідно заниження зобов'язань по сплаті ПДВ до бюджету у сумі 76 501,00 грн. за грудень 2009 р.
Податковими повідомленнями рішеннями Державної податкової інспекції в м.Сімферополі № 0023122301/0 від 27.08.2010 року, № 0023122301/1 від 09.11.2010 року, № 0023122301/2 від 19.01.2011 року до ТОВ «Катран»застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 38 250,5 гривень.
У зазначених податкових повідомленнях - рішеннях вказано, що підставою для донарахування податкових зобов'язань є п.п. б п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який був чинний на час виникнення спірних правовідносин), а підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій є п.п. 17.1.3. п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який був чинний на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п.п. «б»п.п.4.2.2 п.4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який був чинний на час виникнення спірних правовідносин) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
У випадку, якщо контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними в п.п. «б»п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який був чинний на час виникнення спірних правовідносин), такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі 10% від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше 50% від такої суми (п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який був чинний на час виникнення спірних правовідносин).
Таким чином, судова колегія зазначає, що базою для нарахування штрафних (фінансових) санкцій згідно п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який був чинний на час виникнення спірних правовідносин) є сума донарахованого податкового зобов'язання.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що повному обсязі не підтверджуються висновки ДПІ в м. Сімферополь АР Крим про донарахування податкового зобов'язання ТОВ «Катран-95»з податку на додану вартість у сумі 76 501,00 грн., база для нарахування штрафних санкцій дорівнює нулю.
Отже, штрафні санкції, визначені ДПІ в м. Сімферополі АР Крим за податковими повідомленнями-рішеннями №0023122301/0 від 27.08.2010 р., № 0023122301/1 від 09.11.2010 року, № 0023122301/2 від 19.01.2011 року в сумі 38250,50 грн., розраховані не вірно у повному обсязі.
Податкові повідомлення рішення ДПІ в м.Сімферополі № 0023122301/0 від 27.08.2010 року, № 0023122301/1 від 09.11.2010 року, № 0023122301/2 від 19.01.2011 року є протиправними та мають бути скасовані.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2012 у справі № 2а-3574/11/0170 задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, 200, п.1 ч.1 ст.205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Сімферополі Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2012 у справі № 2а-3574/11/0170 залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2012 у справі № 2а-3574/11/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 11 червня 2012 р.
Головуючий суддя підпис З.І.Курапова
Судді підпис О.В.Кучерук
підпис Т.В. Дадінська
З оригіналом згідно
Суддя З.І.Курапова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 27.12.2012 |
Номер документу | 28219212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні