cpg1251
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" грудня 2012 р. Справа № 5019/2845/11
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючої судді Бригинець Л.М.
суддів Тимошенко О.М.
суддів Огороднік К.М.
секретар судового засідання Дика А.І.
розглянувши апеляційну скаргу Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Рівненської області від 16.10.12 р.
у справі № 5019/2845/11 (суддя Миханюк М.В. )
за заявою Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі
до Відкритого акціонерного товариства "Укрцемремонт"
про визнання банкрутом
за участю представників сторін:
арбітражний керуючий - Сокотун В.А. (паспорт СР 291245)
представник (апелянта)- Байтал І.В. (довіреність від 10.10.12р.),Оліферчук Г.О. (довіреність від 06.03.12р.)
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 16.10.2012р. у справі № 5019/2845/11 (суддя Миханюк М.В.) відмовлено Здолбунівській об'єднаній державній податковій інспекції Рівненської області Державної податкової служби в задоволенні клопотання про зупинення провадження у справі №5019/2845/11 про банкрутство ВАТ "Укрцемремонт". Затверджено звіт ліквідатора про оплату послуг за період з 10.01.2012р. по 15.05.2012р. в сумі 9599 грн. 00 коп. Затверджено звіт ліквідатора про роботу та ліквідаційний баланс Відкритого акціонерного товариства "Укрцемремонт". Ліквідовано юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Укрцемремонт": Рівненська область, Здолбунівський район, м. Здолбунів, вул.Стефановича, буд.1, код 00293048. Провадження у справі №5019/2845/11 припинено.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою Здолбунівська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, якій просить ухвалу господарського суду Рівненської області від 16.10.2012р. у справі № 5019/2845/11 скасувати. Яке рішення має прийняти суд апеляційної інстанції в апеляційній скарзі не зазначено.
Обгрунтовуючи апеляційну скаргу скаржник зазначає, що судом першої інстанції в порушення ст. 79 ГПК України відмовлено Здолбунівській об'єднаній державній податковій інспекції Рівненської області Державної податкової служби в задоволенні клопотання про зупинення провадження у справі №5019/2845/11 про банкрутство ВАТ "Укрцемремонт" до вирішення Житомирським апеляційним адміністративним судом справи № 2а-462/10/1770.
Згідно статті 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв"язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі. Відповідно до ч. 5 ст. 106 ГПК України апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду розглядаються в порядку, передбаченому для розгляду апеляційних скарг на рішення місцевого господарського суду.
Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до статті 5 вказаного Закону, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 28.12.2011р. за заявою Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі порушено провадження у справі № 5019/2845/11 про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Укрцемремонт" відповідно до положень ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (спрощена процедура - банкрутство відсутнього боржника).
Постановою господарського суду Рівненської області від 10 січня 2012 р. боржник - Відкрите акціонерне товариство "Укрцемремонт" визнаний банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором у даній справі арбітражного керуючого Сокотуна В.А. Термін ліквідаційної процедури встановлено судом - 6 місяців.
Ліквідатор з дня свого призначення здійснює повноваження, визначені ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ліквідатор ВАТ "Укрцемремонт" за результатами роботи склав та 18.05.2012р. подав господарському суду звіт про роботу та ліквідаційний баланс банкрута.
При розгляді звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу судом першої інстанції було встановлено, що ліквідатором було надіслано запити до всіх можливих кредиторів та подано оголошення до офіційного органу - газети "Голос України" (№18 (5268) від 31.01.2012р.) в результаті чого виявлено наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі з грошовими вимогами в сумі 334123 грн. 41 коп.;
- Здолбунівської об'єднаної податкової інспекції з грошовими вимогами в сумі 459108 грн. 45 коп.;
- Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Здолбунівському районі з грошовими вимогами в сумі 1321658 грн. 52 коп.
20.01.2012р. Здолбунівською ОДПІ (у ліквідаційній процедурі) подано клопотання №457/10-20 від 09.10.2012р. про зупинення розгляду справи по затвердженню звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута до набрання законної сили рішенням в адміністративній справі № 2а-462/10/1770.
Ухвалою від 31.01.2012р. місцевим господарським судом зобов"язано заявника у строк до 26.03.2012р. подати докази в обгрунтування поданого клопотання та обгрунтувати неможливість розгляду банкрутської справи до вирішення адміністративного позову.
22.03.2012р. заявником долучено до матеріалів справи відповіді загальних судів на запити Здолбунівської ОДПІ, що стосувалися розгляду кримінальних справ щодо посадових осіб підприємства-боржника (супровідний лист №498/10-20 від 22.03.2012р. ).
Доказів, що витребувались господарським судом і стосувались розгляду адміністративного позову заявником подано не було.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 27.03.2012р. відмовлено Здолбунівській ОДПІ в задоволенні клопотання про зупинення провадження у справі про банкрутство ВАТ "Укрцемремонт".
19.06.2012р. ліквідатором банкрута подано суду уточнений звіт про роботу та ліквідаційний баланс ВАТ "Укрцемремонт", з яких вбачається, що в ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором виявлено наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі з грошовими вимогами в сумі 413085грн. 12 коп.;
- Здолбунівської об'єднаної податкової інспекції з грошовими вимогами в сумі 459108 грн. 45 коп.;
- Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Здолбунівському районі з грошовими вимогами в сумі 1321658 грн. 52 коп.
17.09.2012р. ліквідатором подано уточнений звіт про роботу та ліквідаційний баланс ВАТ "Укрцемремонт" станом на 17.09.2012р. до яких включено вимоги наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі в сумі 467007 грн. 33 коп.;
- Здолбунівської об'єднаної податкової інспекції з грошовими вимогами в сумі 737992 грн. 63 коп.;
- Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Здолбунівському районі з грошовими вимогами в сумі 1321658 грн. 52 коп.
За результатами розгляду ліквідатором уточнених вимог кредиторів, включено до реєстру вимог кредиторів такі вимоги:
- Управління пенсійного фонду України в Здолбунівському районі в сумі 484620 грн. 24 коп.
- Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області ДПС в сумі 737992 грн. 63 коп.
- Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Здолбунівському районі в сумі 1321658 грн. 52 коп.
Загальна сума заявлених вимог становить 2544271 грн. 15 коп.
В ході здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором було вжито заходи по розшуку майна боржника, в результаті чого виявлено майно, яке належить банкруту і входить до ліквідаційної маси: Маслостанція річна НД 631П1606; Верстат довбальний 7М430.
Ліквідатором проведено експертну оцінку майна банкрута та виставлено на продаж шляхом проведення аукціону через Рівненську товарну біржу, про що опубліковано оголошення в газеті "Вільне слово" від 20.03.2012р. за №23 (14621).
23.03.2012р. за результатами проведення аукціону, майно банкрута реалізовано та виручено з продажу майна 1520 грн., що підтверджується протоколом проведення аукціону № 40-03/12А від 23.03.12 р. та укладеним спотовим біржовим контрактом № 04-03/С від 23.03.12 р. Згідно договору про виконання незалежної оцінки, організації та проведення аукціону з реалізації майна, виручені кошти були спрямовані на оплату послуг біржі.
Коштів на розрахунковому рахунку банкрута, іншого майна та активів у підприємства - банкрута ліквідатором не виявлено.
Відсутність іншого нерухомого майна, транспортних засобів, земельних ділянок у боржника підтверджується довідками: Головного інспектора держтехнагляду у Здолбунівському районі №45 від 24.10.2011р., Відділення ДАІ з обслуговування адміністративної території Здолбунівського району УМВС України в Рівненській області №35/3736 від 24.10.2011р., Комунального підприємства "Здолбунівське міське бюро технічної інвентаризації" №160 від 19.03.2012р., Управління Держкомзему у Здолбунівському районі Рівненської області №01/13-530 від 20.03.2012р., Інспекції Держтехнагляду Рівненської ОДА №60 від 24.01.2012р., актом інвентаризації від 06.03.2012р.
Згідно довідки № 26/01-19 від 01.02.2012 року архівного відділу Здолбунівської райдержадміністрації документи з особового складу ВАТ "Укрцемремонт" за 1956-2011 рік передані ліквідатором на зберігання в архівний відділ.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 18.09.2012р., за клопотанням Здолбунівської ОДПІ, розгляд уточненого звіту про роботу та уточненого реєстру вимог кредиторів, уточненого ліквідаційного балансу банкрута судом відкладався для з'ясування вимог Здолбунівської ОДПІ.
10.10.2012р. Здолунівською ОДПІ подано суду клопотання №5083/10-20 від 09.10.2012р. про зупинення розгляду справи на стадії затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
В обгрунтування поданого клопотання заявник зазначав про проведення Здолбунівською ОДПІ на підставі ст.78 Податкового кодексу України позапланової перевірки ВАТ "Укрцемремонт", за результатами якої складено акт від 07.09.2012 №744/22-00293048 та винесено податкові повідомлення-рішення №0000832240, №0000822240, №1000371742 від 14.09.2012р. на загальну суму 4986076,65 грн. Станом на 10.10.2012р. Вказана сума боргу є неузгодженою, оскільки ліквідатором ВАТ "Укрцемремонт" подано скаргу в адміністративному порядку до Державної податкової служби у Рівненській області по оскарженню вищевказаних податкових повідомлень-рішень. З метою приєднання Здолбунівською ОДПІ поточних кредиторських вимог до раніше заявлених вимог та включення їх до звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, просив зупинити провадження у справі №5019/2845/11 до закінчення процедури оскарження.
Місцевий господарський суд ухвалою від 16.10.2012р. відхилив клопотання Здолбунівської ОДПІ про зупинення провадження у справі; затвердив звіт ліквідатора про оплату послуг за період з 10.01.2012р. по 15.05.2012р. в сумі 9599 грн. 00 коп. ; затвердив звіт ліквідатора про роботу та ліквідаційний баланс Відкритого акціонерного товариства "Укрцемремонт"; ліквідував юридичну особу - Відкрите акціонерне товариство "Укрцемремонт": Рівненська область, Здолбунівський район, м. Здолбунів, вул.Стефановича, буд.1, код 00293048; припинив провадження у справі №5019/2845/11.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відхилення клопотання про зупинення провадження у справі та зазначає наступне.
Згідно ст. 79 Господарського процесуального кодексу України господарський суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядається іншим судом, а також у разі звернення господарського суду із судовим дорученням про надання правової допомоги до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави.
Господарський суд має право зупинити провадження у справі за клопотанням сторони, прокурора, який бере участь в судовому процесі, або за своєю ініціативою у випадках: призначення господарським судом судової експертизи; надсилання господарським судом матеріалів до слідчих органів; заміни однієї з сторін її правонаступником.
Підставою зупинення провадження у справі Здолбунівська ОДПІ (апелянт) зазначає оскарження в апеляційному адміністративному суді податкових повідомлень-рішень, прийнятих за результатами перевірки боржника.
Як вбачається з матеріалів справи, доказів щодо результатів здійснення провадження або стадії здійснення апеляційного провадження в адміністративних справах (призначення до розгляду, на яку дату, тощо) заявником - Здолбунівською ОДПІ суду першої інстанції надано не було, а також не зазначено про це в апеляційній скарзі.
Відповідно до ст. 22 Закону про банкрутство строк ліквідаційної процедури у справі про банкрутство обмежується певним календарним періодом, який не може бути продовжений. Тоді як здійснення апеляційного провадження у зазначеній апелянтом адміністративній справі пов'язано з невизначеністю терміну, протягом якого буде здійснено та закінчено відповідне провадження, а тому зупинення провадження у даній справі про банкрутство до розгляду вказаної адміністративної справи (ще й за відсутністю доказів щодо такого розгляду) є необґрунтованим та безпідставним.
Отже, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відхилення клопотання про зупинення провадження у справі про банкрутство, порушень норм ст. 79 ГПК України при вирішенні та відхиленні за результатами розгляду клопотання про зупинення провадження у справі про банкрутство ВАТ "Укрцемремонт" місцевим господарським судом, колегія суддів не вбачає.
Слід також зазначити, що заперечуючи висновки, зроблені в ухвалі про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу ВАТ "Укрцемремонт" та припинення провадження у справі про банкрутство останнього, та оскаржуючи цю ухвалу у повному обсязі, Здолбунівська ОДПІ не наводить заперечень щодо дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі, заперечень щодо звіту та ліквідаційного балансу боржника, а також підстав для припинення провадження у справі про банкрутство. Всі заперечення зводяться до непогодження із рішенням про відхилення судом клопотання про зупинення провадження у справі.
Крім того, апелянт звертаючись з апеляційною скаргою просить скасувати оскаржувану ухвалу в цілому, не зазначаючи при цьому, яке рішення має прийняти суд апеляційної інстанції.
Щодо затвердження судом звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута, ліквідації юридичної особи та припинення провадження у справі, колегія суддів зазначає, що ліквідатором проведено всі дії, передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом": опубліковано оголошення в офіційному друкованому органі про визнання підприємства - боржника банкрутом; вимоги виявлених кредиторів розглянуті та визнані; проведено експертну оцінку виявленого ліквідатором майна банкрута та здійснено його продаж шляхом проведення аукціону через Рівненську товарну біржу; недостатність майна боржника для задоволення вимог кредиторів підтверджено належними доказами, у зв'язку із чим визнані кредиторські вимоги у справі залишились непогашеними.
Згідно ст.ст. 32-34 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
За таких обставин справи, доводи апеляційної скарги Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому оскаржувана ухвала підлягає залишенню без змін, як така, що відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 99,101,103,105,106 ГПК України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Рівненської області від 16.10.2012р. у справі №5019/2845/11 залишити без задоволення.
2. Ухвалу господарського суду Рівненської області від 16.10.2012р. у справі №5019/2845/11 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку відповідно до розділу XII-1 Господарського процесуального кодексу України.
Головуюча суддя Бригинець Л.М.
Суддя Тимошенко О.М.
Суддя Огороднік К.М.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2012 |
Оприлюднено | 26.12.2012 |
Номер документу | 28229975 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні