Ухвала
від 21.02.2012 по справі 2а/1770/1074/2011
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Справа № 2а/1770/1074/2011

Головуючий у 1-й інстанції: Жуковська Л.А.

Суддя-доповідач:Майор Г.І.

УХВАЛА

іменем України

"21" лютого 2012 р. м. Житомир

Житомирський апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючого судді Майора Г.І.

суддів: Бучик А.Ю.

Одемчука Є.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження за апеляційними скаргами Приватного підприємства "Інком" та Кузнєцовської об'єднаної державної податкової інспекції в Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "17" серпня 2011 р. справу за позовом Приватного підприємства "Інком" до Кузнєцовської об'єднаної державної податкової інспекції в Рівненській області та Головного управління Державного казначейства України в Рівненській області про визнання неправомірними дій та скасування податкових повідомлень-рішень ,

ВСТАНОВИВ:

28.09.2010 року Приватне підприємство "Інком" (далі - ПП "Інком") звернулося до суду з адміністративний позовом про визнання неправомірними дій Кузнецовської об'єднаної податкової інспекції (далі - Кузнецовська ОДПІ) та визнання нечинними податкових повідомлень-рішень Кузнецовської ОДПІ №0000172350/0 від 29.06.2010 року форми "ВІ" про зменшення суми бюджетного відшкодування на 66400 грн. та №0000182350 від 29.10.2010 року форми "В2" про збільшення суми бюджетного відшкодування на 66400 грн.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 17.08.2011 року позов задоволено частково: визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Кузнецовської об'єднаної державної податкової інспекції №0000172350/0 від 29 червня 2010 року та №0000182350/0 від 29 червня 2010 року. У решті позовних вимог - відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятою постановою ПП "Інком" звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить змінити постанову суду першої інстанції в частині незадоволених позовних вимог, задовольнивши позов повністю.

Також з апеляційною скаргою звернулася Кузнецовська ОДПІ, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити в позові повністю. В апеляційній скарзі відповідач посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Позивач та відповідачі не скористалися своїм правом на участь в судовому засіданні: повноважних представників в засідання суду не направили, про причини неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

За таких підстав, з врахуванням приписів ч.4 ст.196 КАС України, п.2 ч.1 ст.197 КАС України розгляд апеляційної скарги здійснюється судової колегією за відсутності представника позивача та представника відповідача, в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню виходячи з такого.

15.06.2010 року було складено акт №267/23/30896634 про результати планової виїзної перевірки приватного підприємства "Інком", з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009 р. по 31.03.2009 р.

За результатами проведення перевірки було встановлено порушення ПП "Інком" пп.7.7.1, 7.7.2, 7.7.3, 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 р. в результаті чого було занижено бюджетне відшкодування на суму 66400 грн. в т.ч. за квітень 2009 р. в сумі 58594 грн., серпень 2009 р. в сумі 7806 грн.

За наслідками перевірки було зменшено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку - у лютому 2009 р. в сумі 66400 грн. та збільшено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню шляхом зарахування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів в сумі 66400 грн.

На підставі акта перевірки №267/23/30896634 від 15.06.2010 р. Кузнецовською ОДШ було прийнято податкові повідомлення-рішення №0000172350/0 від 29.06.2010 р. форми "В1" про зменшення суми бюджетного відшкодування на 66400 грн. та № 0000182350 від 29.10.2010 р. форми "В2" про збільшення суми бюджетного відшкодування на 66400 грн.

19 травня 2009 р. ПП "Інком" було подано до Кузнецовської ОДШ декларацію по податку на додану вартість за квітень 2009 р., вхідний реєстраційний № 4067 з якої вбачається, що позивачем задекларовано рядок 26 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного періоду" в сумі 84405 грн.

02.11.2009 р. до вказаної декларації ПП "Інком" було подано уточнюючих розрахунок, згідно якого сума 58594 грн. з рядка 26 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного періоду" перенесена в рядок 25.1 "Сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку".

21.09.2009 р. ПП "Інком" було подано декларацію по податку на додану вартість за серпень 2009 р., вхідний реєстраційний № 7879 з якої вбачається, що позивачем задекларовано рядок 26 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного періоду" в сумі 12927 грн.

02.11.2009 р. до вказаної декларації ПП "Інком" було подано уточнюючих розрахунок, згідно якого сума 7806 грн. з рядка 26 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного періоду" перенесена в рядок 25.1 "Сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку".

Декларації та уточнюючі розрахунки прийняті та проведенні Кузнецовською ОДШ по обліку.

Відповідно до п. 1.8 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97 р. - бюджетне відшкодування це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Згідно пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" - сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Враховуючи похідний характер бюджетного відшкодування від правомірності формування платником податків податкового кредиту при перевірці правильності його визначення слід враховувати вимоги пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97~ВР від 03.04.97 р. відповідно до якого податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97 р. - не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Як вбачається з матеріалів справи до складу податкового кредиту на підставі якого ПП "Інком" було визначено бюджетне відшкодування за квітень, серпень 2009 р. суми податку на додану вартість, що були сплачені позивачем при придбанні товарів, робіт та послуг для використання в рамках господарської діяльності.

Факт придбання вказаних паливно-мастильних матеріалів позивачем підтверджується наявними в матеріалах справи копіями первинних документів та податкових накладних. Оплата проведена шляхом перерахування коштів на відповідні розрахункові рахунки

Відповідно до пп. 7.7.3 п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" - платник податку може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів.

Згідно пп. 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" - платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяв про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.

До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.

Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим органом.

Як вбачається з матеріалів справи волевиявлення ПП "Інком" на отримання сум бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок відображено в уточнюючих розрахунках за квітень та серпень 2009 р., що були подані 02.11.2009 р., у відповідності до п.5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р.

До уточнюючих розрахунків позивачем було додано заяви про відшкодування та розрахунки суми бюджетного відшкодування.

Таким чином, позивачем було дотримано вимоги Закону України "Про податок на додану вартість", що дають право на отримання сум бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок.

Доводи Кузнецовської ОДПІ щодо неправильного відображення сум бюджетного відшкодування в результаті чого необхідно одночасно зменшити суму бюджетного відшкодування заявлену платником податків на рахунок в банку та збільшити суму бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів судом не беруться до уваги як такі, що суперечать нормам п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість".

Вибір напрямку бюджетного відшкодування є правом ПП "Інком", що передбачене пп. 7.7.3, 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" якому відповідає обов'язок Кузнецовської ОДПІ перевірити правильність виникнення такого відшкодування.

Лише платник податків у відповідності до Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №166 від 30.05.1997 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 року за №250/2054 (у редакції наказу №213 від 15.06.2005 року) може прийняти рішення на відображення належних сум бюджетного відшкодування в рядку 25.2 " зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів " декларації по податку на додану вартість.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення Кузнецовської ОДПІ №0000172350/0 від 29.06.2010 р. форми "В1" про зменшення суми бюджетного відшкодування на 66400 грн. та № 0000182350 від 29.10.2010 р. форми "В2" про збільшення суми бюджетного відшкодування на 66400 грн. підлягають визнанню протиправними та скасуванню в повному обсязі.

В частині позовних вимог ПП "Інком" щодо визнання неправомірними дій Кузнецовської ОДПІ, то суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що останні є необгрунтованими та безпідставними. Планова виїзна перевірка приватного підприємства "Інком" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009р. по 31.03.2009 р. була проведена в межах повноважень наданих Законом України "Про державну податкову службу в Україні" № 509-ХІІ від 04.12.1990 р. та з дотриманням визначеної процедури.

Податкові повідомлення-рішення прийнятті на підставі в межах повноважень Кузнецовьскої ОДПІ.

Таким чином, відсутні підстави для визнання дій Кузнецовської ОДПІ неправомірними.

Згідно з частиною 4 статті 195 КАС України суд апеляційної інстанції не може розглядати позовні вимоги, що не були заявлені в суді першої інстанції.

Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції. Постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційних скарг Кузнецовської ОДПІ та ПП "Інком" відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Приватного підприємства "Інком" та Кузнецовської об'єднаної податкової інспекції залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "17" серпня 2011 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Г.І. Майор

судді: А.Ю.Бучик Є.В.Одемчук

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Приватне підприємство "Інком" вул.Енергетиків 9,м.Кузнецовськ,Рівненська область,34400

3- відповідачу Кузнєцовська об'єднана державна податова інспекція в Рівненській області м-н Будівельників , 1,м.Кузнецовськ,Рівненська область,34400

4 відповідачу Головне управління Державного казначейства України в Рівненській області вул.С.Петлюри 13,м.Рівне,33028

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено27.12.2012
Номер документу28237650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/1074/2011

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 07.11.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 20.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 20.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 14.06.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 08.04.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні