ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"18" грудня 2012 р. Справа № 01/2233
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Чевгуза О.В., при секретарі судового засідання Пастуховій О.С., за участю:
представників за довіреностями -Ченцова О.Є. (від аварійно-рятувального загону спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області), Богуш Л.В. (від Кам'янської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області),
не з'явились -ліквідатор банкрута, а також представник ПАТ «Акціонерний комерційний банк «Київ»,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні господарського суду Черкаської області у м. Черкаси справу за заявою публічного акціонерного товариства «Акціонерний комерційний банк «Київ», м. Київ
про визнання банкрутом,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Черкаської області від 07 червня 2011 року товариство з обмеженою відповідальністю «Чигиринзерно» (с. Рацеве, Чигиринський район, Черкаська область, код ЄДР 32330026) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Білика Юрія Миколайовича.
До суду з заявами про визнання поточними кредиторами банкрута звернулись Кам'янська міжрайонна державна податкова інспекція Черкаської області та аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області.
Заяви призначено до розгляду в судовому засіданні.
Представник ПАТ «Акціонерний комерційний банк «Київ»в судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив.
Від ліквідатора банкрута надійшов відзив, в якому вимоги аварійно-рятувального загону спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області визнав в повному обсязі, а проти вимог Кам'янської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області заперечив, мотивуючи тим, що в ліквідаційній процедурі у банкрута не виникає податкових зобов'язань.
У судовому засіданні представники кредиторів заявлені вимоги підтримали.
Заслухавши доводи учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заявлені вимоги аварійно-рятувального загону спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області є обґрунтованими, підтверджуються наданими заявником доказами (договором, довідкою про заборгованість, розрахунком суми боргу, актом приймання-здавання робіт, рахунками) і підлягають визнанню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон) поточні кредитори -кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
З моменту публікації відомостей про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури поточні кредитори, вимоги яких виникли після порушення провадження у справі про банкрутство (у процедурах розпорядження майном, санації та ліквідації) зобов'язані заявити їх ліквідатору та до господарського суду протягом строку ліквідаційної процедури.
Згідно ст. 23 Закону вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.
Оскільки вимоги аварійно-рятувального загону спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області на суму 5 388 грн. 65 коп. виникли після порушення провадження у справі про банкрутство боржника, то вони являються поточними.
Крім того, суд вважає заяву Кам'янської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області такою, що не підлягає до задоволення з наступних підстав та мотивів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі -Закон) поточні кредитори -кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
З моменту публікації відомостей про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури поточні кредитори, вимоги яких виникли після порушення провадження у справі про банкрутство (у процедурах розпорядження майном, санації та ліквідації) зобов'язані заявити їх ліквідатору та до господарського суду протягом строку ліквідаційної процедури.
Згідно з ст. 23 Закону з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
підприємницька діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу;
строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав;
припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута;
відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому цим розділом;
скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури;
виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому цим розділом.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута, якщо цього не було зроблено раніше.
Отже, у зв'язку з визнанням боржника банкрутом у такої особи виникає особливий правовий статус, який відмінний від статусу боржника.
Так, відповідно до положень зазначеної вище норми Закону у банкрута припиняється підприємницька діяльність та припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, а також повноваження власника (власників) майна банкрута.
Згідно з ст. 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює повноваження, визначені у ч. 1 вказаної статті, а також здійснює інші повноваження, передбачені чим Законом. Отже, правосуб'єктність ліквідатора визначена в Законі та він позбавлений права здійснювати повноваження, які не передбачені положеннями Закону та виходять за межі його компетенції.
Тому, податкові зобов'язання, які виникають в ліквідаційній процедурі, мають бути обумовлені саме в Законі, у зв'язку з чим на ліквідатора покладається відповідний обов'язок їх сплатити.
Таким чином, виходячи з аналізу положень Закону, в ліквідаційній процедурі нові зобов'язання у банкрута в особі його органу управління -ліквідатора, можуть виникати виключно у випадках прямо передбачених Законом і порядок їх виконання визначений нормами Закону.
Отже, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у боржника не можуть виникати нові зобов'язання зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
З викладеного випливає, що в ліквідаційній процедурі у боржника -банкрута не з'являється ніяких додаткових податкових зобов'язань, крім тих, котрі у вигляді конкурсних вимог включені до реєстру вимог кредиторів відповідно до ст. ст. 14, 23 Закону, тобто у боржника в ліквідаційній процедурі не виникає зобов'язань зі сплати зазначених у заяві податків.
Постановою господарського суду Черкаської області від 07 червня 2011 року боржника визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Як йдеться із заяви Кам'янської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області, вимоги останньої на суму 70 043 грн. 00 коп. з податку на додану вартість виникли після визнання боржника банкрутом та введення процедури ліквідації.
У визнанні цих вимог з наведених вище підстав та мотивів належить відмовити.
Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Вищого господарського суду України від 03.12.2003р. у справі №17/124 та листі Вищого господарського суду України від 05.02.2010р. №05-06/520/78.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, ст. ст. 1, 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву аварійно-рятувального загону спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області про визнання поточним кредитором банкрута задовольнити.
Визнати аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Територіального управління МНС України у Черкаській області поточним кредитором товариства з обмеженою відповідальністю «Чигиринзерно»на суму 5 388 грн. 65 коп.
У визнанні вимог Кам'янської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Чигиринзерно»на суму 70 043 грн. 00 коп. відмовити.
Суддя О.В. Чевгуз
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 27.12.2012 |
Номер документу | 28256296 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні