Постанова
від 26.12.2012 по справі 34/5005/2747/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.12.2012 року Справа № 34/5005/2747/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)

суддів : Джихур О.В., Лисенко О.М.

При секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.

за участю:

ліквідатора: Ус Т.О., паспорт серії НОМЕР_1 від 10.04.1997, арбітражний керуючий;

інші учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України

на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.10.2012 року

у справі № 34/5005/2747/2012

за заявою Публічного акціонерного товариства "Фінансово Комерційні Ініціативи", м. Дніпропетровськ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА", м. Дніпропетровськ

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 30.10.2012 року у справі № 34/5005/2747/2012 (суддя Примак С.А.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.

Не погодившись з вказаною ухвалою, Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.10.2012 року у справі № 34/5005/2747/2012 та припинити провадження у даній справі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що:

- господарським судом не прийнято до уваги, що ДПІ була позбавлена можливості провести позапланову перевірку банкрута та, у разі виявлення податкової заборгованості, заявити додаткові грошові вимоги до банкрута;

- ліквідатором боржника не були надані податковому органу звіти про господарську діяльність та відомості про фінансове становище боржника. Крім того, ним не були вжиті заходи щодо виявлення можливого фіктивного банкрутства боржника;

- ДПІ було направлено лист ліквідатору боржника про надання інформації, але жодної відповіді від ліквідатора отримано не було.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 18.12.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 26.12.2012 року.

Арбітражний керуючий -ліквідатор ТОВ "ЛС НАФТА" Ус Т.О. у відзиві на апеляційну скаргу та в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні апеляційної скарги, залишити ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.10.2012 року без змін.

Інші учасники провадження в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Беручи до уваги, що неявка представників в судове засідання не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду справи, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності зазначених представників.

Заслухавши пояснення арбітражного керуючого - ліквідатора, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 23.03.2012 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА", м. Дніпропетровськ за заявою Публічного акціонерного товариства "Фінансово Комерційні Ініціативи", м. Дніпропетровськ (т. 1, а.с. 1).

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 05.04.2012 року за результатами підготовчого засідання визначено розмір вимог ініціюючого кредитора до боржника у сумі 352 000,00 грн. Введено процедуру розпорядження майном боржника строком на 6 місяців, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Ус Тетяну Олександрівну (т. 1, а. с. 49-51).

14.04.2012 року в газеті "Урядовий кур'єр" № 69 опубліковано оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство (т. 1, а. с. 37)

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 26.06.2012 року за результатами попереднього засідання затверджено реєстр вимог кредиторів боржника (т. 1, а. с. 71-73).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 26.07.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА" визнано банкрутом, відкрито його ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Ус Т.О., яку зобов'язано вчинити певні дії (т. 1, а. с. 105-106).

08.08.2012 року в газеті "Урядовий кур'єр" № 141 (4785) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 1, а. с. 139).

25.09.2012 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т. 1, а. с. 121-147).

За результатами підсумкового засідання господарським судом 30.10.2012 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА", припинення провадження у справі.

Розглядаючи питання про обґрунтованість ухвали господарського суду від 30.10.2012 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.

Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон).

Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.

В ході здійснення ліквідаційної процедури встановлена наявність заборгованості боржника перед кредиторами:

- ПАТ "Фінансово Комерційні Ініціативи", м. Дніпропетровськ на суму 352 000,00 грн. (4 черга задоволення);

- ПАТ "Єкатеринославський Комерційний Банк" Дніпропетровська філія на суму 13 708 150,76 грн. (6 черга задоволення).

В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором зроблено запити та отримано довідки Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 1681-02-13 від 08.08.2012 року, Дніпропетровської регіональної філії Державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру" при Державному агентстві земельних ресурсів України № Ц/8041-10 від 15.08.2012 року, КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради № 11644 від 03.09.2012 року, Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 підпорядкованого ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-3833 від 07.08.2012 року, які свідчать, що за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано (т. 1, а. с. 128, 130, 132, 133).

Відповідно до витягів з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру обтяжень рухомого майна станом на 17.08.2012 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня (т. 1, а. с. 140-141).

Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України листом № 19019/10-029 від 28.08.2012 року повідомила, що у Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА" станом на 14.08.2012 року податковий борг перед бюджетом відсутній (т. 1, а. с. 136).

Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.

Включені до реєстру вимоги кредиторів ПАТ "Фінансово Комерційні Ініціативи" та ПАТ "Єкатеринославський Комерційний Банк" залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.

Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.

Доводи Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі - Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.

Слід зазначити, що згідно пункту 78.1.7 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.

Як вбачається з матеріалів справи, Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України 18.04.2012 року з посиланням на проведення перевірки зверталась до господарського суду Дніпропетровської області з заявою № 61129002/10/26 від 09.04.2012 року про ознайомлення з матеріалами справи про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА" банкрутом (т. 1, а. с. 58).

Також, 07.05.2012 року Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України зверталась до господарського суду Дніпропетровської області з клопотанням від 10.04.2012 року, в якому просила не затверджувати звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс до проведення позапланової перевірки у зв'язку з ліквідацією боржника (т. 1, а. с. 59).

05.09.2012 року Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України зверталась до суду із клопотанням про ознайомлення з матеріалами справи та надання копій документів, що стали підставою для порушення справи і визнання підприємства банкрутом (т. 1, а. с. 110).

Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України не надала до суду доказів видання наказу про проведення перевірки, направлення ліквідатору повідомлення про надання документів фінансово-господарської діяльності боржника. Матеріали справи свідчать, що із листом до ліквідатора про надання документів фінансово-господарської діяльності боржника ДПІ звернулась лише 14.11.2012 року, тобто вже після винесення господарським судом ухвали про припинення провадження у справі про банкрутство (т. 2, а. с. 29).

На час розгляду справи в засіданні 30.10.2012 року Державна податкова інспекція в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України не надала суду доказів проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА".

За наведених обставин, Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України мала достатньо часу для здійснення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛС НАФТА" до розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи - банкрута та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 30.10.2012 року має бути залишена без змін.

Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 30.10.2012 року у справі № 34/5005/2747/2012 залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя І.О. Вечірко

Суддя О.В. Джихур

Суддя О.М. Лисенко

Повний текст постанови виготовлено та підписано 26.12.2012 року.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення26.12.2012
Оприлюднено27.12.2012
Номер документу28256566
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/5005/2747/2012

Ухвала від 04.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 05.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 26.12.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 18.12.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 30.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 23.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 10.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 28.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Постанова від 26.07.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 16.07.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні