Ухвала
від 07.11.2012 по справі 2а-1670/1752/12
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2012 р.Справа № 2а-1670/1752/12

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого судді: Спаскіна О.А.,

Суддів: Сіренко О.І., Любчич Л.В.

за участю секретаря судового засідання: Зливко І.М.

представників позивача: Луговського Ю.А., Салабаєва В.Л., Порубльова С.В.,

представника відповідача Нальотова А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду в м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Кременчуцької об»єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області Державної податкової служби на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 31.05.2012 року по справі № 2а-1670/1752/12

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області Державної податкової служби

про скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 31.05.2012 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремонтно-будівельне управління» Промбудколія» до Кременчуцької об»єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області Державної податкової служби про скасування податкових повідомленнь-рішеннь та визнання дій незаконними задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби від 21 березня 2012 року № 0005432301/209 та № 0005442301/210.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно - будівельне управління "Промбудколія" судові витрати, понесені у зв'язку зі сплатою судового збору у розмірі 2146,00 грн.

В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати вказану постанову суду першої інстанції частині задоволення позовних вимог та постановити нове рішення, яким повністю відмовити позивачу в задоволенні позову. Скаржник зазначає, що приймаючи зазначену постанову суд першої інстанції дійшов до помилкових висновків, які призвели до неправильного вирішення справи, неповно з»ясував всі обставини справи, що мають значення при вирішенні спору, не вірно застосував до спірних правовідносин вимоги підпункту 14.1.85п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, вимоги Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва Українивід 27.01.2009 року №47 та норми ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України щодо повноти та об»єктивності розгляду справи.

Суд апеляційної інстанції розглядає справу в межах доводів апеляційної скарги відповідно до вимог ст.195 КАС України.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, учасників судового засідання, вивчивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що в період з 23.02.2012 по 29.02.2012 Кременчуцькою ОДПІ проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ "РБУ"Промбудколія" з питань взаємовідносин з Приватним підприємством "Анілді" (код 36007739) за період 01.01.2011 по 31.12.2011 у зв'язку з наданням неповного пояснення та документального підтвердження на запит Кременчуцької ОДПІ від 20.01.2012 №2604/10.

Результати перевірки оформлені актом від 06.03.2012 № 75/23-209/34607649 (по тексту - акт перевірки) (том 1 а.с. 16-28) у якому відображено порушення ТОВ "РБУ"Промбудколія":

- пункту 138.1 статті 138, підпункту 135.5.4 пункту 135.5 статті 135 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 290 555,90 грн., а саме : 1 квартал 2011 року - у сумі 28215 грн.; 2 квартал 2011 року -у сумі 154176,6 грн.; 3 квартал 2011 року -у сумі 108164,4 грн.;

- пункту 198.1., 198.3. статті 198 Податкового кодексу України внаслідок чого занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті у бюджет, на загальну суму 101115,70 грн. в т.ч.: січень 2011 року - 1500 грн.; лютий 2011 року - 5600 грн.; березень 2011 року - 3160 грн.; квітень 2011 року - 13940 грн.; травень 2011 року -19306 грн.; червень 2011 року - 14857 грн.; липень 2011 року -19984,7 грн.; серпень 2011 року -4242 грн.; вересень 2011 року -18526 грн.;

За висновками акту перевірки податковим органом 21.03.2012 прийнято:

податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0005432301/209 яким ТОВ "РБУ"Промбудколія "збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток в розмірі 290 556,90 грн. в тому числі за основним платежем -290555,90 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -1 грн. (том 1 а.с.11);

податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0005442301/210 яким ТОВ "РБУ"Промбудколія" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість в розмірі 111804,88 грн. в тому числі за основним платежем -101115,70 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -10689,18 грн..

З позовною заявою про оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що в ході судового розгляду знайшов підтвердження факт порушення спірними податковими повідомленнями-рішеннями прав та охоронюваних законом інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин.

Висновки перевіряючих осіб, що викладені у акті перевірки, не підкріплені жодними доказами і носять характер суб'єктивних припущень.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Як встановлено судовим розглядом, із акту перевірки слідує, що висновок про порушення позивачем вимог пункту 138.1 статті 138, підпункту 135.5.4 пункту 135.5 статті 135 Податкового кодексу України, ґрунтується на тому, що позивачем, на думку перевіряючих, занижено дохід на суму 606 694,20 грн. по причині не підтвердження отримання товарів по нікчемним правочинам від Приватного підприємства "Анілді" та завищено валові витрати на суму 646 778, 60 грн. що пов'язані з придбанням послуг у Приватного підприємства "Анілді".

Відповідно до пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України від 02.12.2010, № 2755-VI (далі -ПК України) витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Пунктом 138.2. статті 138 ПК України встановлено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

При цьому відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 цього ж Кодексу не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Крім того, як слідує із акту перевірки, висновок про порушення позивачем вимог пункту 198.1., 198.3. статті 198 Податкового кодексу України ґрунтується на тому, що позивачем, на думку перевіряючих, неправомірно віднесено до складу податкового кредиту суму податку на додану вартість (далі - ПДВ) в розмірі 101115,70 грн., що пов'язані з придбанням товарів у Приватного підприємства "Анілді" в січні - вересні 2011 року.

Підпунктом 14.1.181 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит визначено як суму, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України ) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 статті 198 вказаного Кодексу визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

В пункті 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Із системного аналізу вказаних вище правових норм, можливо дійти до висновку, що для отримання права на формування податкового кредиту із сум ПДВ, сплачених в ціні придбаного товару (робіт, послуг), та права на віднесення витрат по його придбанню до складу валових витрат, платник повинен мати податкові накладні, первинні бухгалтерські документи, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначені для використання у власній господарській діяльності.

Крім того, за змістом частини другої статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Таким чином, відображення господарської операції у податковому обліку повинно здійснюватись відповідно до її реального економічного змісту на підставі первинних документів бухгалтерського обліку.

Як встановлено матеріалами справи, в перевіряємий період позивач мав взаємовідносини з Приватним підприємством "Аніліді" (код ЄДРПОУ 36007739) (далі - ПП "Анілді"), які відбувалися згідно договорів: на виконання інжинірингових робіт №19-П від 11.04.2011, № 20-П від 11.04.2011 та договору поставки №4 від 28.01.2011.

Так, відповідно до умов договору №19-П від 11.04.2011 на виконання інжинірингових робіт (том 1 а.с. 57-61) ПП "Анілді" (виконавець) зобов'язується виконати по завданню ТОВ "РБУ"Промбудколія" (замовника) інжинірингові роботи по виконанню інженерно-розвідувальних робіт, дослідження ґрунту, підготовці техніко-економічних обґрунтувань будівництва залізничної під'їзної колії "Комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" за адресою: селище Денехівка, Тетіївського району Київської області (в подальшому - Об'єкт) згідно з вихідними даними, а Замовник зобов'язується, забезпечити своєчасне фінансування Робіт, прийняти закінчені Роботи і повністю сплатити вартість виконаних робіт (пункт 1.1. Договору).

Замовник упродовж п'яти календарних днів після набрання чинності цим Договором, перераховує аванс у розмірі 70% від Договірної ціни на рахунок Виконавця (пункт 2.1. Договору).

Пунктом 3.1. Договору визначено, що передача Робіт Виконавцем і приймання Замовником оформлюється актом прийому виконаних робіт, який підписується обома Сторонами. Акт прийому виконаних робіт складається Виконавцем протягом 2-х днів та негайно передається Замовнику на підписання.

Загальна вартість Робіт, за погодженням Сторін становить 74700,00 грн. (пункт 3.1. Договору) .

Додатком №1 до договору №19-П від 11.04.2011 (том 1 а.с. 62-66) є технічне завдання по виконанню інженерно-розвідувальних робіт, дослідження ґрунту, підготовці техніко-економічних обґрунтувань будівництва залізничної під'їзної колії комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" який находиться за адресою: селище Денехівка Тетіївського району, Київської області.

Технічне завдання, яке затверджене Замовником та погоджене Виконавцем, визначає, зокрема, особливі умови будівництва, виробничу потужність під'їзної колії, склад робіт, перелік основних споруд у складі комплексу, основні технічні рішення розроблення робочого проекту, комплектність та склад під'їзної колії, тип та марку обладнання, вимоги щодо розроблення розділу щодо оцінки впливу будівництва під'їзної залізничної колії комплексу на навколишнє середовище, строки виконання робіт з будівництва, перелік вихідних даних, які надає замовник.

Відповідно до умов договору №20-П від 11.04.2011 на виконання інжинірингових робіт (том 1 а.с 64-68) ПП "Анілді" (виконавець) зобов'язується виконати по завданню ТОВ "РБУ"Промбудколія" (замовника) інжинірингові роботи по виконанню інженерно-розвідувальних робіт, дослідження ґрунту, підготовці техніко-економічних обґрунтувань будівництва залізничної під'їзної колії "Комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" за адресою: селище Коровенці, Чуднівського району Житомирської області (в подальшому - Об'єкт) згідно з вихідними даними, а Замовник зобов'язується, забезпечити своєчасне фінансування Робіт, прийняти закінчені Роботи і повністю сплатити вартість виконаних робіт (пункт 1.1. Договору).

Пунктом 3.1. Договору визначено, що передача Робіт Виконавцем і приймання Замовником оформлюється актом прийому виконаних робіт, який підписується обома Сторонами. Акт прийому виконаних робіт складається Виконавцем протягом 2-х днів та негайно передається Замовнику на підписання.

Замовник упродовж п'яти календарних днів після набрання чинності цим Договором, перераховує аванс у розмірі 70% від Договірної ціни на рахунок Виконавця (пункт 2.1. Договору).

Пунктом 3.1. Договору визначено, що передача Робіт Виконавцем і приймання Замовником оформлюється актом прийому виконаних робіт, який підписується обома Сторонами. Акт прийому виконаних робіт складається Виконавцем протягом 2-х днів та негайно передається Замовнику на підписання.

Загальна вартість Робіт, за погодженням Сторін становить 66500 грн. (пункт 3.1. Договору) .

Додатком №1 до договору №20-П від 11.04.2011 (том 1 а.с. 69-70) є технічне завдання по виконанню інженерно-розвідувальних робіт, дослідження ґрунту, підготовці техніко-економічних обґрунтувань будівництва залізничної під'їзної колії комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" який находиться за адресою: селище Коровенці, Чуднівського району Житомирської області

Технічне завдання, яке затверджене Замовником та погоджене Виконавцем, визначає, зокрема, особливі умови будівництва, виробничу потужність під'їзної колії, склад робіт, перелік основних споруд у складі комплексу, основні технічні рішення розроблення робочого проекту, комплектність та склад під'їзної колії, тип та марку обладнання, вимоги щодо розроблення розділу щодо оцінки впливу будівництва під'їзної залізничної колії комплексу на навколишнє середовище, строки виконання робіт з будівництва, перелік вихідних даних, які надає замовник.

15.04.2011 ПП "Анілді" виписано позивачу рахунки-фактури: №СФ-0000097 та №СФ-0000097 на аванс у розмірі 70% від загальної суми договорів на виконання інжинірингових робіт на суму 52990,00 грн. без ПДВ та 46550,00 грн. без ПДВ, відповідно.

За результатами виконання договорів №19-П від 11.04.2011 та №20-П від 11.04.2011 складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22.06.2011, відповідно, та ПП "Анілді" виписано позивачу рахунки-фактури: №СФ-0000160 на суму 21710,00 грн. без ПДВ та №СФ-0000161 на суму 19950,00 грн. без ПДВ, відповідно.

Відповідно до положень пункту 196.1.14 статті 196 ПК України ( в редакції чинній на момент укладення договорів) не є об'єктом оподаткування (податку на додану вартість) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем.

Враховуючі, вказане положення, податкові накладні ПП "Анілді" по операції з придбання позивачем інжинірингових послуг не виписувалися, в чому порушень податковим органом не вбачалось.

Необхідність отримання ТОВ "РБУ"Промбудколія", інжинірингових послуг в перевіряємому періоді, свідчать наявні в матеріалах справи копії:

- договорів на виконання проектно-кошторисних робіт №1104/10У від 11.04.2011 та №1104/20У від 11.04.2011 укладених між ТОВ СП "НІБУЛОН" та ТОВ "РБУ"Промбудколія". Предметом яких стало, те що останній зобов'язується виконати по завданню ТОВ СП "НІБУЛОН" роботи по виготовленню робочого проекту будівництва залізничної під'їзної колії, маневрової дільниці, залізничних тензометричних ваг, технологічного переїзду, відповідно, "Комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" за адресою: селище Денехівка, Тетіївського району Київської області" та "Комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" за адресою: селище Коровенці, Чуднівського району Житомирської області" згідно з вихідними даними -Завдання на проектування (Додаток №1 до Договорів). Крім того, умовами вказаних Договорів (пункт 5.2.) передбачено, що ТОВ "РБУ"Промбудколія" має право залучати за своїм вибором для виконання окремих Робіт субпідрядні спеціалізовані будівельні та інші організації;

- первинних документів виписаних в рамках виконання вказаних договорів від 11.04.2011 №1104/10У та №1104/20У: акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), рахунки -фактури .

Крім того, про виконання досягнутої домовленості про надання Приватним підприємством "Анілді" інжинірингових послуг, що підтверджується також актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22.06.2011, свідчать робочі проекти під'їзної залізничної колії: "Комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" за адресою: селище Денехівка, Тетіївського району Київської області та "Комплексу по прийманню, зберіганню та відвантаженню зернових та олійних культур ТОВ СП "НІБУЛОН" за адресою: селище Коровенці, Чуднівського району Житомирської області, в яких розробником інженерно-геодезичних вишукувань вказано: директора ПП "Анілді" ОСОБА_5 та відповідно з підписом останнього та печаткою підприємства.

Судовим розглядом, також, встановлено, що розрахунок за придбані інжинірингові роботи здійснювався позивачем у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПП "Анілді", що підтверджується платіжними дорученнями від 15.04.2011 № 596,597, від 22.06.2011 № 708,709,710. Таким чином, суд першої інстанції обґрунтовано зробив висновок про те, що позивач в повному обсязі розрахувався з ПП "Анілді" за придбані послуги згідно договорів №19-П від 11.04.2011 та №20-П від 11.04.2011 що не спростовувалося і податковим органом.

Колегія суддів, також зазначає, що відсутність ліцензії на відповідний вид діяльності свідчить про порушення приписів статті 22 Закону України "Про ліцензування певних видів підприємницької діяльності", якою передбачено відповідальність суб'єктів господарювання за провадження господарської діяльності без ліцензії у вигляді штрафу, проте не може бути самостійним доказом нікчемності правочинів та не впливає на ведення податкового та бухгалтерського обліку.

Крім того, як встановлено судом апеляційної інстанції, в акті перевірки податковий орган зовсім не зазначав про факт відсутності ліцензії у контрагента позивача як на підставу винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень та порушення норм діючого законодавства з боку позивача.

Відтак, віднесення позивачем до складу валових витрат сум по придбанню інжинірингових послуг у ПП "Анілді"в перевіряємому періоді є правомірним.

Крім того, в перевіряємому періоді між ТОВ "РБУ"Промбудколія" та ПП "Анілді" укладено договір поставки № 4 від 28.01.2011 .

Згідно умов вказаного договору продавець (ПП "Анілді") зобов'язується на визначених в Договорі умовах передати у власність, а покупець (ТОВ "РБУ"Промбудколія") прийняти та оплатити продукцію (товар), в об'ємі та номенклатурі (асортименті) згідно доданих до Договору специфікацій (пункт 1.1. Договору).

Додатковими угодами до договору поставки № 4 від 28.01.2011 прийняті специфікації, в яких визначено найменування товару, одиниця виміру, кількість, ціна, та сума .

В рамках виконання вказаного договору позивачем в перевіряємий період придбано у ПП "Анілді" товар: болти стикові, шпали дерев'яні, бруси білі, підкладки, втулки, шайби, рейки, коему, бруси не просочені, накладки стикові на загальну суму -606694,60 грн. та ПДВ 101115,80 грн.

На підтвердження факту здійснення вказаної господарської операції позивачем надано наступні документи а саме:

- рахунки-фактури, видаткові накладні, картки складського обліку матеріалів, прибуткові ордери , меморіальні звіти по складу за відповідні звітні періоди.

Відповідно до пункту 4.1. № 4 від 28.01.2011 поставка здійснюється транспортом Продавця на склад Покупця.

Закон України "Про автомобільний транспорт" та Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі - Правила), затверджені наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.02.98 за № 128/2568, визначають товарно-транспортні накладні обов'язковим документом, що повинен оформлюватися при перевезенні вантажів автомобільним транспортом.

Товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їхнього переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи (пункт 1 Правил).

У відповідності до представлених позивачем доказів, з'ясовано, що транспортування придбаного у ПП "Анілді" товару здійснювалося продавцем ПП "Анілді" на склад покупця (ТОВ "РБУ"Промбудколія"), що підтверджується товарно-транспортними накладними , наданими ПП "Анілді" на запит позивача від 12.04.2012р.

Відповідно до пункту 2 Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.05.1996 № 99 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 12.06.1996 за № 293/1318, сировина, матеріали, паливо, запчастини, інвентар, худоба, насіння, добрива, інструмент, товари, основні засоби та інші товарно-матеріальні цінності, а також нематеріальні активи, грошові документи і цінні папери відпускаються покупцям або передаються безплатно тільки за довіреністю одержувачів.

На підставі наданого позивачем витягу з журналу реєстрації видачі довіреностей, встановлено, що придбані у ПП "Анілді" товари отримані уповноваженою особою ТОВ "РБУ"Промбудколія" ОСОБА_6 на підставі довіреностей, підпис якого мається у видаткових накладних та товарно-транспортних накладних.

Розрахунок за придбаний товар здійснювався позивачем у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПП "Анілді", що підтверджується банківськими виписками.

Таким чином, суд першої інстанції обґрунтовано прийшов до висновку про те, що що позивач в повному обсязі розрахувався з ПП "Анілді" за придбаний товар, що не спростовувалося і податковим органом.

Податкова накладна, відповідно до абзацу першого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

ПП "Анілді" за операцією поставки товарів виписано ТОВ "РБУ"Промбудколія" податкові накладні на загальну суму ПДВ 101115,80 грн.: № 6 від 28.01.2011 на суму ПДВ 1500,00 грн., № 32 від 24.02.2011 на суму ПДВ 5600,00 грн., № 67 від 31.03.2011 на суму ПДВ 3160,00грн., № 70 від 01.04.2011 на суму ПДВ 5760,00 грн., № 85 від 13.04.2011 на суму ПДВ 6520,00 грн., № 110 від 29.04.2011 на суму ПДВ 1660,00 грн., № 117 від 05.05.2011 на суму ПДВ 6480,00 грн., № 132 від 17.05.2011 на суму ПДВ 7170,00 грн., № 142 від 26.05.2011 на суму ПДВ 5656,00 грн., № 149 від 02.06.2011 на суму ПДВ 5760,00 грн., № 167 від 17.06.2011 на суму 4670,00 грн., № 181 від 30.06.2011 на суму ПДВ 4427,00 грн., № 204 від 08.07.2011 на суму ПДВ 6085 грн., № 223 від 21.07.2011 на суму ПДВ 5760,00 грн., № 229 від 27.07.2011 на суму ПДВ 8139,00 грн. № 285 від 30.08.2011 на суму ПДВ 4242 грн., № 287 від 01.09.2011 на суму ПДВ 15486,00 грн., № 326 від 20.09.2011 на суму ПДВ 3040 грн. (.

При цьому, вищезазначені накладні відповідають вимогам оформлення первинних документів бухгалтерської та податкової звітності, а саме: податкові накладні містить адресу місцезнаходження покупця та продавця, одиниці виміру товару, кількість проданого товарів, ціну продажу. До того ж, будь-яких порушень щодо оформлення податкових накладних не встановлено і під час перевірки, зауваження до змісту та форми зазначених документів у податкового органу відсутні.

Пунктом 201.8. статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 184.1. статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Податкові накладні № 6 від 28.01.2011, № 32 від 24.02.2011 , № 67 від 31.03.2011 , № 70 від 01.04.2011, № 85 від 13.04.2011, № 110 від 29.04.2011, № 117 від 05.05.2011, № 132 від 17.05.2011, № 142 від 26.05.2011, № 149 від 02.06.2011, № 167 від 17.06.2011, № 181 від 30.06.2011, № 204 від 08.07.2011, № 223 від 21.07.2011, № 229 від 27.07.2011, № 285 від 30.08.2011, № 287 від 01.09.2011, № 326 від 20.09.2011 підписані та скріплені печаткою ПП "Анілді", яке на момент їх виписування було зареєстроване як юридична особа та мало статус платника ПДВ, що підтверджується наявними у справі документами. Анульовано реєстрацію платника ПДВ -ПП "Анілді" за ініціативою податкової тільки 22.09.2011.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено по податкового кредиту відповідного звітного періоду, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають додатку № 5 до декларації з ПДВ та даним декларацій з ПДВ .

Позивачем обґрунтована доцільність придбання товару у ПП "Анілді", необхідністю використання у господарській діяльності підприємства, а саме: підприємство займається виготовленням шпал дерев'яних і перевідного брусу, які потім використовуються для виконання ремонтно-будівельних робіт або продажу. Сировина для шпал та брусу закуповується у постачальників і просочується в ПрАТ "Кременчуцький завод металевих виробів".

Крім цього, податковим органом не надано до матеріалів справи прийнятих за наслідками проведених перевірок ПП "Анілді" податкових повідомлень-рішень, якими б вказаному підприємству були визначені податкові зобов'язання чи застосовані штрафні (фінансові) санкції за наслідками здійснення господарської операції з позивачем у справі.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції про те, що відповідач, в ході судового розгляду справи, правомірності прийнятих податкових повідомлень-рішень від 21.03.2012 №0005442301/210, №0005432301/20 не довів.

Доводи апеляційної скарги податкового органу щодо не вірного застосував судом першої інстанції до спірних правовідносин вимог підпункту 14.1.85п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України та норм ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України щодо повноти та об»єктивності розгляду справи. ґрунтуються на суб"єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів, а також на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

З огляду на вищевикладене, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 160, 195, 196, п. 1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Кременчуцької об»єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області Державної податкової служби України - залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 31.05.2012 року по справі № 2а-1670/1752/12 -залишити без змін.

Ухвала набирає чинності з моменту її проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Спаскін О.А. Судді Сіренко О.І. Любчич Л.В. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Спаскін О.А.

Повний текст ухвали виготовлений 12.11.2012 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2012
Оприлюднено27.12.2012
Номер документу28257218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/1752/12

Ухвала від 26.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 07.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 05.04.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні