Ухвала
від 19.12.2012 по справі 2а/1270/8137/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Чернявська Т.І.

Суддя-доповідач - Сухарьок М.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2012 року справа №2а/1270/8137/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Сухарька М.Г., суддів Гаврищук Т.Г., Білак С.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2012 року по справі № 2а/1270/8137/2012 за позовом державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України до Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій протиправними, скасування податкового повідомлення-рішення від 10 жовтня 2012 року № 0000342240 , -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся з позовом до Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу податкової інспекції про проведення перевірки визнання протиправним дій щодо проведення перевірки та скасування податкового повідомлення-рішення від 10 жовтня 2012 року № 0000342240 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» на 4831,00 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2012 року позовні вимоги задоволені частково. Визнано протиправним та скасоване спірне податкове повідомлення-рішення, в іншій частині позову відмовлено.

Відповідач не погодився з постановою суду і подав апеляційну скаргу, в якій вказав на порушення норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову суду і ухвалити нове рішення, яким повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права приходить до наступного.

Встановлено, що державний заклад «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України є юридичною особою, зареєстрований виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 31 грудня 1997 року, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 704628 та довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) від 01 грудня 2009 року серія АБ № 074472.

На підставі наказу від 27 вересня 2012 року № 193 посадовими особами Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби згідно з підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України у період з 02 жовтня 2012 року по 03 жовтня 2012 року проведена документальна позапланова невиїзна перевірка державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України з питань правомірності нарахування податку на додану вартість за період з 01 червня 2011 року по 30 червня 2011 року з приватним підприємством «Константа Строй-Інвест», результати якої оформлено актом від 04 жовтня 2012 року № 758/22/01983223.

Судом першої інстанції обґрунтовано встановлено, що відповідачем доведено дотримання вимог підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 та статті 79 Податкового кодексу України, які є обов'язковими для видачі наказу про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки, а саме, надано документальне підтвердження наявності таких обставин - за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби (акті державної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луганську від 06 березня 2012 року № 281/36006578 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання приватного підприємства «Константа Строй-Інвест» (код ЄДРПОУ 36006578) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами за період з 01 вересня 2009 року по 31 жовтня 2011 року. Тобто, у податкового органу були правові підстави, передбачені підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, для видання наказу від 27 вересня 2012 року № 193 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України, з питань правомірності нарахування податку на додану вартість за період з 01 червня 2011 року по 30 червня 2011 року з приватним підприємством «Константа Строй-Інвест», а тому у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування зазначеного наказу суд відмовив обґрунтовано.

При проведенні позапланової невиїзної документальної перевірки державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України (код за ЄДРПОУ 01983223) з питань правомірності нарахування податку на додану вартість за період з 01 червня 2011 року по 30 червня 2011 року з приватним підприємством «Константа Строй-Інвест» Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області Державної податкової служби дотримані вимоги пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України - державному закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України вручені копія наказу від 27 вересня 2012 року № 193 та письмове повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Таким чином, дії Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби з проведення позапланової невиїзної документальної перевірки державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України з питань правомірності нарахування податку на додану вартість за період з 01 червня 2011 року по 30 червня 2011 року з приватним підприємством «Константа Строй-Інвест», результати якої оформлено актом від 04 жовтня 2012 року № 758/22/01983223, цілком відповідають приписам підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 та статті 79 Податкового кодексу України.

Слід зазначити, що дії податкового органу з проведення перевірки є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Здійснення дії являє собою процес реалізації наданих законом функцій суб'єкту владних повноважень. Самі по собі дії не тягнуть за собою будь-яких правових наслідків для особи. У даній адміністративній справі правові наслідки для позивача несе акт індивідуальної дії - рішення, прийняте уповноваженою особою податкового органу - податкове повідомлення-рішення. Саме податкове повідомлення-рішення як акт індивідуальної дії має вплив на права та обов'язки для платника податків, а тому може бути предметом оскарження в адміністративному судочинстві.

Виходячи із завдань Кодексу адміністративного судочинства України, як то захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, судовий захист права може бути здійснений лише за умови наявності порушення для фізичної (юридичної) особи прав (чи інтересів).

З огляду на зазначене, суд першої інстанції вірно визначив, що вимоги позивача про визнання протиправними дій Красно донської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України не підлягають задоволенню через відсутність порушення прав діями податкового органу, а обраний позивачем спосіб захисту в цій частині не відповідає об'єкту порушеного права.

Щодо позовних вимог про скасування спірного податкового повідомлення-рішення судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції.

Висновок про завищення державним закладом «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України суми податкового кредиту з податку на додану вартість у червні 2011 року на 4830,00 грн. вмотивований безпідставним віднесенням у перевіряємому періоді до складу податкового кредиту сплачених позивачем сум податку на додану вартість по фінансовій операції з ознаками сумнівності з придбання послуг по ремонту даху будівлі дезвідділу, укладеній з приватним підприємством «Константа Строй-Інвест». В ході судового розгляду справи встановлено, що між державним закладом «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України та приватним підприємством «Константа Строй-Інвест» укладений договір від 19 травня 2011 року № 12 на виконання робіт з поточного ремонту покрівлі будівлі дезвідділу і в рамках виконання цього договору, між сторонами складені підсумкова відомість ресурсів, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2011 року, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва від 19 травня 2011 року, локальний кошторис № 2-1-1, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1, договірна ціна, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2011 року, податкова накладна від 14 червня 2011 року № 140605. Обставини щодо виконання приватним підприємством «Константа Строй-Інвест» робіт з поточного ремонту покрівлі будівлі дезвідділу за договором від 19 травня 2011 року № 12 також підтверджуються актом обстеження від 23 жовтня 2012 року № 93,

проведеним ТОВ Компанія «Краснодонінвестстрой».

Податкова накладна від 14 червня 2011 року № 140605 на суму 28982,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 4830,40 грн. (арк. справи 20), включена до реєстру отриманих податкових накладних за червень 2011 року за порядковим номером 12. Згідно податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2011 року до складу податкового кредиту червня 2011 року згідно додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» державним закладом «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України по господарським операціям приватним підприємством «Константа Строй-Інвест» включено податок на додану вартість в сумі 4830,40 грн.. Оплата державним закладом «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України отриманих від приватного підприємства «Константа Строй-Інвест» робіт з поточного ремонту покрівлі будівлі дезвідділу підтверджена платіжним дорученням від 10 червня 2011 року № 421 на суму 28982,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 4830,40 грн..

Таким чином, факт отримання позивачем від приватного підприємства «Константа Строй-Інвест» робіт з поточного ремонту крівлі будівлі дезінфекційного відділу державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України та здійснення позивачем оплати отриманих робіт підтверджується матеріалами справи. Тобто, на момент перевірки реальність господарських операцій між позивачем та приватним підприємством «Константа Строй-Інвест» підтверджено первинними документами бухгалтерського обліку та податкової звітності. Зобов'язання за договорами між позивачем та його контрагентом виконані сторонами договору у повному обсязі, що підтверджується відповідними документами первинного бухгалтерського обліку, якими відображено господарську операцію.

Враховуючи викладене, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції вірно визначив відповідні обставини, а саме, що державним закладом «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України податковий кредит з податку на додану вартість у червні 2011 року в сумі 4830,40 грн. по фінансово-господарським операціям з приватним підприємством «Константа Строй-Інвест» сформований з дотриманням вимог Податкового кодексу України.

На підставі вищенаведеного судова колегія вважає, що постанова суду від 15 листопада 2012 року є законною і обґрунтованою, доводами апеляційної скарги висновки викладені в судовому рішенні не спростовуються, підстави для скасування постановленого по справі судового рішення відсутні.

Керуючись статтями 2, 11, 21, 70, 71, 159, 160, 184, 195, 196, 198 - 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2012 року по справі № 2а/1270/8137/2012 за позовом державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно-епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України до Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій протиправними, скасування податкового повідомлення-рішення від 10 жовтня 2012 року № 0000342240 - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2012 року по справі № 2а/1270/8137/2012 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: Сухарьок М.Г.

Судді: Гаврищук Т.Г.

Білак С.В.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2012
Оприлюднено27.12.2012
Номер документу28260042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/8137/2012

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 15.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 05.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні