ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Черкаси
20 грудня 2012 року Справа № 2а/2370/4498/2012
09 год. 30 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Бабич А.М.,
при секретарі -Сидорець І.С.,
за участю сторін:
позивача:
представника позивача -Власенко В.В. (за довіреністю);
представника відповідача -не прибув;
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до Черкаської обласної організації народної екологічної партії про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника,
ВСТАНОВИВ:
22.11.2012 державна податкова інспекція у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби (далі-позивач) звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з Черкаської обласної організації народної екологічної партії (далі-відповідач) заборгованість зі сплати податкового боргу з податку на прибуток з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, з податку на прибуток в розмірі 1020 грн. 00 коп. та з комунального податку в сумі 168 грн. 32 коп.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач не сплачує заборгованість: з податку на прибуток в розмірі 1 020 грн. 00 коп ., що виникла внаслідок неподання відповідачем до податкового органу декларацій з податку на прибуток за 1 квартал 2012 року, у зв'язку з чим позивач застосував до відповідача фінансові санкції; з комунального податку в розмірі 168 грн. 32 коп., яка виникла внаслідок застосування до відповідача штрафних санкцій за неподання податкового розрахунку з комунального податку за 1 квартал 2009 року.
Відповідач свого представника в судове засідання не направив, заперечення на позов не надавав, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до даних, що містяться в ЄДРПОУ.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Тому суд вирішив розглянути справу у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
З письмових доказів суд встановив, що Черкаська обласна організація народної екологічної партії зареєстрована 06.05.2005 виконавчим комітетом Черкаської міської ради Черкаської області (код ЄДРПОУ 33752755), взята на облік як платник податків з 20.10.2005 за № 1112, що підтверджується довідкою позивача Ф 4-ОПП від 20.10.2005 № 766/29-012.
Згідно з довідкою позивача від 04.10.2012 № 27291/19-108 відповідач не має відкритих рахунків у банківських установах.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до акту перевірки від 26.04.2010 № 2710/15-31/33752755 податковим органом встановлено неподання відповідачем до ДПІ у м. Черкаси податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2009 року, чим порушено п. 6.7 Положення про комунальний податок, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 17.01.2005 № 7-135 «Про затвердження положень про місцеві податки і збори».
На підставі акту перевірки податковим органом прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 27.04.2010 № 0007281503/0, відповідно до якого до відповідача застосований штраф в сумі 170 грн. 00 коп. Вказане рішення отримане відповідачем 07.07.2010, але в установленому законом порядку не оскаржене.
Щодо зобов'язання відповідача сплатити недоїмку з комунального податку суд зазначає наступне.
Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) до 01.01.2011 регулював Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року № 2181-III (далі -Закон № 2181-III).
Відповідно до ст. 2 Закону № 2181-III податкові органи є контролюючими органами та органами стягнення стосовно податків та зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Згідно з п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181-III податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до пункту 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
26.07.2010 позивач сформував першу податкову вимогу форми «Ю1»№ 1/1422 на суму 168 грн. 32 коп., яка отримана відповідачем 02.08.2010, що підтверджується підписом посадової особи на корінці податкової вимоги, та другу податкову вимогу форми «Ю2»від 01.09.2010 № 2/1695 на суму 168 грн. 32 коп., яка отримана відповідачем 07.09.2012, що підтверджується підписом посадової особи на корінці податкової вимоги. До часу вирішення цього спору податковий борг збільшувався і не погашений відповідачем в повному обсязі, що підтверджується даними облікової картки платника. Доказів оскарження відповідачем податкових вимог до суду не надано.
Як встановлено судом із зворотного боку облікової картки платника з комунального податку з часу виникнення зобов'язання та до часу судового розгляду справи борг не переривався.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 №2181-ІІІ) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Згідно з п.п 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону №2181 03.08.2010 внесено запис до Державного реєстру обтяжень рухомого майна про накладення податкової застави на майно відповідача № 10100322.
Таким чином, враховуючи, що відповідач не сплатив в добровільному порядку вищевказану суму, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення недоїмки з комунального податку, яка виникла відповідно до податкового повідомлення-рішення від 27.04.2010 № 0007281503/0, є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Щодо позовної вимоги щодо стягнення податкового боргу з податку на прибуток суд зазначає наступне.
17.05.2012 позивачем проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача з податку на прибуток, якою встановлено неподання звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій за І квартал 2012 року з граничним строком подання до 10.05.2012 про що складений акт від 17.05.2012 № 924/15-1/33752755.
На підставі вказаного акту перевірки позивач прийняв податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 18.05.2012 № 0009301510, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток організацій, підприємств споживчих кооперативів, громадських об'єднань в сумі 1020 грн. 00 коп. за штрафними (фінансовими) санкціями. Вказане рішення отримане відповідачем 18.05.2012, але в установленому законом порядку не оскаржене.
Згідно з п.п 16.1.3 ст.16 ПК України , що набрав законної сили з 01.01.2011, платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. (п. 49.1).
Платник податків зобов'язаний за кожний, встановлений цим Кодексом, звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.2, ст.49 ПК України ).
Пунктом 49.18 статті 49 ПК України визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
На час виявлення порушення відповідача відповідальність за порушення податкового законодавства, визначалася пунктом 120.1 статті 120 ПК України , а саме: неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень: за кожне таке неподання або несвоєчасне подання; ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
П. 56.17.5. ст. 56 ПК України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.
Згідно з пунктом 14.1.175 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 59.5 ст. 95 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Таким чином станом на час розгляду справи заборгованість відповідача: з податку на прибуток організацій і підприємств, споживчих кооперативів, громадських об'єднань становить 1020 грн. 00 коп. (відповідно до податкового повідомлення-рішення від 18.05.2012 № 0009301510); з комунального податку становить 168 грн. 32 коп. (відповідно до податкового повідомлення-рішення від 27.04.2010 № 0007281503/0 (з урахуванням переплати: 170 грн. 00 коп. -1 грн. 68 коп. = 168 грн. 32 коп.), що підтверджується даними, зазначеними у зворотному боці облікових карток.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Враховуючи зазначене, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 9, 41 69-72, 86, 94, 97, 122, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до Черкаської обласної організації народної екологічної партії про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, з податку на прибуток в розмірі 1020 грн. 00 коп. та з комунального податку в сумі 168 грн. 32 коп. - задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих платника, Черкаської обласної організації народної екологічної партії (18021, м. Черкаси, вул. Героїв Дніпра, буд. 29; код ЄДРПОУ 33752755) на користь бюджету через державну податкову інспекцію у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, буд. 235; код ЄДРПОУ 34503595) заборгованість з податку на прибуток в сумі 1020 (одна тисяча двадцять гривень) грн. 00 коп. відповідно податкового повідомлення-рішення від 18.05.2012 № 0009301510 та з комунального податку в сумі 168 (сто шістдесят вісім) грн. 32 коп. відповідно податкового повідомлення-рішення від 27.04.2010 № 0007281503/0.
3. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання складеної у повному обсязі постанови у порядку, передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копії постанови направити сторонам.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2012 |
Оприлюднено | 29.12.2012 |
Номер документу | 28276571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні