Ухвала
від 25.12.2012 по справі 4273-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

УХВАЛА

25.12.2012Справа №2-6/4273-2009

За заявою Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в Автономній Республіці Крим Державної податкової служби, м. Джанкой,

до боржника Публічного акціонерного товариства «Племзавод «Тімірязєво», с.Рощине, Джанкойський район,

про визнання банкрутом.

Суддя Шкуро В.М.

Представники:

Від кредиторів:

Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим - Юркина Я.І., начальник юридичного відділу, довіреність від 29.10.12.

Фермерського господарства «Тимирязево» - Сібілєв О.А., представник, довіреність від 25.05.2012.

Від боржника - Оліфіров В.І., ліквідатор.

За участю Фонду майна Автономної Республіки Крим - Хорєва І.В., начальник відділу корпоративного управління та банкрутства, довіреність №08-Д від 24.01.2012.

Обставини справи: У провадженні Господарського суду Автономної Республіки Крим перебуває справа про банкрутство Публічного акціонерного товариства «Племзавод «Тімірязєво».

Постановою господарського суду від 08.12.2011 боржника визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Оліфірова Володимира Ілліча.

До господарського суду надійшло клопотання комітету кредиторів про зобов'язання ліквідатора Оліфірова В.І. віднести до реєстру вимог кредиторів у четверту чергу вимоги поточних кредиторів Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі в сумі 92,5 тис. грн., Джанкойського міськрайонного центру зайнятості в сумі 2,1 тис. грн., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Джанкой в сумі 145,4 тис. грн., Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС в сумі 78,3 тис. грн. та заборонити ліквідатору вносити до реєстру вимог кредиторів у четверту чергу вимоги поточних кредиторів Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі в сумі 7 825,96 грн., Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС в сумі 151,8 тис. грн., які не звертались до господарського суду з визнанням свої поточних грошових вимог (т.9, а.с. 59-60).

Клопотання комітету кредиторів мотивовано тим, що ліквідатор порушив порядок віднесення вимог поточних кредиторів до визначених законодавством черг. Так, ліквідатор вимоги поточних кредиторів повинен був включити до четвертої черги вимог кредиторів. Крім того, у зв'язку із тим, що частина поточних кредиторів не зверталась до господарського суду для визнання своїх поточних вимог, ліквідатор не повинен був включати в четверту чергу вимоги поточних кредиторів на загальну суму 151,8 тис. грн., в тому числі Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі в сумі 7 825,96 грн. та Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС в сумі 151,8 тис. грн.

Рішення про звернення з вказаним клопотанням прийнято на засіданні комітету кредиторів 02.11.2012, що підтверджується протоколом №17 (т.9, а.с. 61-64).

В судовому засіданні представник голови комітету кредиторів Фермерського господарська «Тимирязево» Сібілєв О.А. підтримав позицію комітету кредиторів.

Кредитори Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Джанкой та Джанкойський міськрайонний центр зайнятості з позицією комітету кредиторів не погодились, вважають, що поточні вимоги ліквідатором віднесені до другої черги у відповідності до пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (т. 10, а.с.10-13).

Присутній в судовому засіданні представник Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі Юркина Я.І. виловилась проти задоволення скарги. Вважає, що ліквідатор правомірно вимоги вказаних поточних кредиторів відніс до другої черги задоволення.

Представник Фонду майна Автономної Республіки Крим Хорєва І.В. у вирішенні скарги покладається на розсуд суду.

Заслухав думку представників сторін, ліквідатора, інших учасників провадження у справі про банкрутство, дослідивши надані у підтвердження висловлених доводів і заперечень докази, суд приходить до висновку, що скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Відповідно частини першої статті 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон) з дня свого призначення ліквідатор заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими.

Судом встановлено, що до ліквідатора звернулись наступні кредитори з поточними грошовими вимогами Джанкойський міськрайонний центр зайнятості в сумі 2 115,34 грн., Управління ПФУ в Джанкойському районі АР Крим в сумі 100 329,12 грн., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві ата професійних захворювань України у м. Джанкой у сумі 145 419,73 грн., які визнані ліквідатором та внесенні до другої черги вимог кредиторів. Вимоги Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС у сумі 89 833,53 грн. визнані ліквідатором частково в сумі 78 284,45 грн. та внесені до третьої черги вимог кредиторів.

Згідно з абзацом 7 частини першої статті 23 Закону з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.

З наведеного слідує, що поточні вимоги задовольняються у справі про банкрутство без будь-яких обмежень до введення ліквідаційної процедури. Після введення ліквідаційної процедури поточні вимоги мають бути заявлені в порядку, передбаченому статтю 23 Закону, і задоволені згідно зі статтею 31 цього Закону.

Кредитор, який має незадоволені до введення ліквідаційної процедури поточні вимоги до боржника (банкрута) має звернутися до ліквідатора із заявою про визнання його вимог. За наявності заперечень ліквідатора щодо визнання вимог такого кредитора, останній не позбавлений можливості звернутися до господарського суду із заявою з вимогами до банкрута, подавши відповідні документи.

Отже, законодавством про банкрутство регламентовано, що тільки після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури поточні грошові вимоги до боржника розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство. А у разі виникнення конфлікту інтересів між банкрутом та кредитором, спір має бути переданий на розгляд господарського суду.

Стосовно поточних вимог Закон не містить аналогічного до конкурсних вимог припису щодо обов'язку конкурсного кредитора звернутися з письмовою заявою саме до господарського суду у передбачений частиною першою статті 14 Закону строк та наслідків неподання такої заяви до суду. Строк на звернення з поточними вимогами Законом взагалі не обмежений.

Після визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури ліквідатор самостійно веде реєстр вимог кредиторів.

А тому у разі одержання заяви від поточного кредитора, ліквідатор зобов'язаний її розглянути, та у разі обґрунтованості заявлених вимог включити до реєстру вимог кредиторів у відповідності до передбаченої статтею 31 Закону черговості задоволення вимог.

Відтак, заборона ліквідатору включати до реєстру вимог кредиторів розглянуті і визнані вимоги поточних кредиторів суперечить наведеним вище приписам Закону.

Відповідно пункту 2 частини першої статті 31 Закону у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань банкрута перед працівниками підприємства-банкрута (за винятком повернення внесків членів трудового колективу до статутного фонду підприємства), зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних платежів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов'язання зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне страхування та інші види загальнообов'язкового соціального страхування.

Пунктом 3 частини першої вказаної статті передбачено, що у третю чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

У четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою, у тому числі і вимоги, що виникли із зобов'язань у процедурі розпорядження майном боржника чи в процедурі санації боржника (пункт 4 частини першої статті 31 Закону).

Аналіз наведених приписів Закону дозволяє дійти висновку, що законодавець у визначенні черги задоволення вимог кредиторів перш за все виходив із суб'єктного складу кредиторів, а не з моменту виникнення вимог (до чи після порушення провадження у справі про банкрутство). Застереження щодо віднесення поточних вимог до четвертої черги задоволення стосується всіх інших кредиторів, окрім тих, чи вимоги віднесені до попередніх черг задоволення.

На підставі викладеного, керуючись статтями 23, 25, 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В :

В задоволенні клопотання комітету кредиторів ПАТ «Племзавод «Тімірязєво» про зобов'язання ліквідатора Оліфірова В.І. віднести до реєстру вимог кредиторів у четверту чергу вимоги поточних кредиторів:

- Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим в сумі 92,5 тис. грн. заборгованість по страховим та разовим внескам;

- Джанкойський міськрайонний центр зайнятості в сумі 2,1 тис. грн.. заборгованості по страховим внескам;

- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Джанкой в сумі 145,4 тис. грн. капіталізації платежів;

- Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби в сумі 78,3 тис. грн. заборгованості по податковим зобов'язанням,

та заборону ліквідатору Оліфірову В.І. вносити в реєстр вимог кредиторів у четверту чергу вимоги поточних кредиторів, які до цього часу не зверталися до Господарського суду Автономної Республіки Крим для визнання своїх поточних вимог:

- Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі АР Крим в сумі 7825,96грн. перерахунку пенсій;

- Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби в сумі 151,8 тис. грн.. заборгованості по договору оренди землі

відмовити.

Суддя В.М. Шкуро

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.12.2012
Оприлюднено28.12.2012
Номер документу28283220
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4273-2009

Ухвала від 26.12.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 26.12.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 16.07.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 25.12.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 20.12.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 03.07.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.М. Шкуро

Ухвала від 19.06.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Шкуро В.М.

Ухвала від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Шкуро В.М.

Постанова від 08.12.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Шкуро В.М.

Ухвала від 29.11.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Шкуро В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні