УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2012 р.Справа № 2а-1670/5687/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Подобайло З.Г.
Суддів: Мельнікової Л.В. , Григорова А.М.
за участю секретаря судового засідання Співак О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ТОВ "Кречет" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 27.09.2012р. по справі № 2а-1670/5687/12
за позовом ТОВ "Кречет"
до Виконавчої дирекції Полтавського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасої втрати працездатності
про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА:
ТОВ "Кречет" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Виконавчої дирекції Полтавського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення №184 від 08 серпня 2012 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 7085,79 грн.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.09.2012р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
ТОВ "Кречет", подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 27.09.2012р. , ухвалити нове рішення, яким визнати протиправним та скасувати рішення заступника директора виконавчої дирекції Полтавського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 08.08.2012р. №184 про повернення коштів та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 70859,79грн. до ТОВ «Кречет».
Сторони в судове засідання апеляційної інстанції не з'явилися, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, причини неявки не повідомили.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю доповідача , перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, постанову суду першої інстанції , колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції було встановлено, фахівцем КРВ Фонду згідно проведена перевірка правильності нарахування, перерахування та використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01 липня 2010 року по 30 червня 2012 року у ТОВ "Кречет", за результатами якої складено акт від 02 серпня 2012 року .
Перевіркою, крім іншого, встановлені наступні порушення:
- допомога по тимчасовій непрацездатності виплачувалася за рахунок коштів Фонду після встановлення групи інвалідності, що є порушенням статті 27 та частини другої статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (неправомірні витрати склали 597,93 грн.);
- перші п'ять днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з
нещасним випадком на виробництві, оплачувалися за рахунок коштів Фонду, а не за рахунок підприємства, що є порушенням статті 27 та частини другої статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (неправомірні витрати склали 597,93 грн.);
- путівка на санаторно - курортне лікування видана застрахованій особі без квитанції про часткову оплату її вартості, що є порушенням пунктів 4.13 та 4.14 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно - курортного лікування, що оплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду № 12 від 25 лютого 2009 року (неправомірні витрати склали 3 528,00 грн.).
Загальна сума неправомірних витрат склала 4723,86 грн.
За результатами перевірки виконавчою дирекцією Фонду винесено рішення № 184 від 08 серпня 2012 року про перерахування до бюджету Фонду 7085,00 грн., із яких: 4723,86 грн. - сума неправомірних витрат, 2361,93 грн. - фінансова санкція в вигляді штрафу за порушення порядку витрачання страхових коштів.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що встановлені перевіркою порушення підтверджені матеріалами справи , тому визначення суми неправомірних витрат та застосування штрафних санкцій при винесенні рішення № 184 від 08 серпня 2012 року є правомірним та обґрунтованим.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відмови у задоволені позовних вимог, виходячи з наступного.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18 січня 2001 року №2240-ІІІ (далі - Закон України №2240) страхувальник це роботодавець - для осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону; особи, зазначені у частинах другій та третій статті 6 цього Закону. Страховик - Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно з абзацом 3 частини першої статті 28 Закону України №2240страховик має право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Статтею 27 Закону №2240-ІІІ передбачено, що страхувальник має право:
- брати участь в управлінні Фондом через своїх представників у складі правління Фонду та правлінь відділень Фонду;
- брати участь у підготовці пропозицій щодо визначення розміру страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- отримувати в органах Фонду безоплатно інформацію про порядок використання коштів Фонду;
- на отримання інформації про результати проведення перевірки використання коштів Фонду;
- на фінансування з коштів Фонду фактичних витрат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- на судовий захист своїх прав.
Страхувальник зобов'язаний:
- надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону;
- вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів;
- допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок;
- надавати виконавчій дирекції відділення Фонду відомості про матеріальне забезпечення та соціальні послуги відповідно до цього Закону в порядку, встановленому правлінням Фонду;
- у разі порушення провадження у справі про банкрутство повернути Фонду страхові кошти, зараховані на окремий рахунок.
Частиною другою статті 35 Закону №2240-ІІІ встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК) інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності у порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Перевіркою встановлено, що працівнику позивача гр. ОСОБА_4 виданий листок непрацездатності № 016037 на період хвороби з 06 вересня 2011 року по 15 вересня 2011 року, в якому зазначено про встановлення гр. ОСОБА_4 МСЕК другої групи інвалідності з 13 вересня 2011 року.
Зазначений листок непрацездатності оплачений за рахунок коштів Фонду по 15 вересня 2011 року.
Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов висновку, що листок непрацездатності № 016037 підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду лише по 12 вересня 2011 року включно, оскільки група інвалідності встановлена з 13 вересня 2011 року, тому віднесення відповідачем виплати в сумі 597,93 грн. по листку непрацездатності № 016037 за період з 13 вересня 2011 року по 15 вересня 2011 року до неправомірних витрат є обґрунтованим, що також не заперечується позивачем, тобто ці витрати не приймаються до заліку та відшкодовуються за рахунок страхувальника.
Згідно зі статтею 47 Закону №2240-ІІІ для забезпечення відновлення здоров'я застрахована особа та члени її сім'ї (а також особа, яка навчається у вищому навчальному закладі) мають право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих) у межах асигнувань, установлених бюджетом Фонду на зазначені цілі, та в порядку і на умовах, визначених правлінням Фонду.
Постановою правління Фонду № 12 від 25 лютого 2009 року затверджено Порядок отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно - курортного лікування, що оплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Порядок № 12).
За рахунок коштів Фонду здійснюється закупівля путівок до санаторно-курортних закладів, розташованих на території України.
Пунктом 4.1 Порядку № 12 передбачено, що рішення про виділення путівки застрахованій особі приймає комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, на підставі особистої заяви та довідки для одержання путівки (форма № 070/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 27 грудня 1999 року № 302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)").
Перевіркою встановлено, що ТОВ "Кречет" отримало від Фонду путівку №222657 в ДП "Клінічний санаторій "Хмільник" вартістю 5040,00 грн.
Вказана путівка придбана за рахунок коштів Фонду і згідно з накладною № 0082 від 18 жовтня 2011 року передана позивачу за довіреністю.
Путівка виділена ТОВ "Кречет" застрахованій особі гр. ОСОБА_3 з частковою оплатою 30%, що становить 1512,00 грн.
При цьому , перевіркою виявлено, що часткова оплата за путівку згідно із заявою гр. ОСОБА_3 утримана з його заробітної плати за грудень 2011 року.
Пунктом 4.13 Порядку № 12 передбачено, що часткова оплата вартості путівки до санаторію вноситься до каси страхувальника за основним місцем роботи застрахованої особи, а при відсутності каси - через установу банку на транзитний рахунок органу Фонду за місцем обліку страхувальника.
Згідно з пунктом 4.14 Порядку № 12 за відсутності квитанції до прибуткового касового ордера або квитанції про часткову оплату вартості путівки застрахованій особі путівка не видається.
Всупереч наведеним вимогам Порядку № 12 позивач видав путівку застрахованій особі до санаторно - курортного закладу в той час, коли часткова оплата за путівку внесена не була (термін заїзду по путівці становив з 11 грудня 2011 року по 31 грудня 2011 року). Лише 13 грудня 2011 року платіжним дорученням № 3953 (а.с.21) позивач перерахував на розрахунковий рахунок Фонду часткову оплату за путівку в сумі 1 512,00 грн. (а.с. 21).
Відповідно до пункту 6.2 Порядку № 12 сума витрат Фонду за путівки, що видані з порушенням цього Порядку, в тому числі не використані, не приймається до заліку та відшкодовується за рахунок страхувальника.
Частиною першою статті 30 Закону № 2240-ІІІ визначено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку , що сума витрат Фонду за путівку, яка видана з порушенням Порядку № 12, не приймається до заліку та відшкодовується за рахунок страхувальника, а на суму неприйнятої до заліку вартості путівки нараховується 50 % штрафу.
Таким чином, відповідачем правомірно визначено суми неправомірних витрат в розмірі 4723,86 грн. та застосування штрафних санкцій в розмірі 2361,93 грн. та прийнято відповідне рішення № 184 від 08 серпня 2012 року.
На підставі вищевикладеного, колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції щодо відмови позивачу у задоволення вимоги.
Доводи апеляційної скарги є помилковими та не впливають на правомірність висновків суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалене з додержанням норм матеріального і процесуального права, що відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ТОВ "Кречет" залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 27.09.2012р. по справі № 2а-1670/5687/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Мельнікова Л.В. Григоров А.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Подобайло З.Г.
Повний текст ухвали виготовлений 10.12.2012р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2012 |
Оприлюднено | 28.12.2012 |
Номер документу | 28284682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Подобайло З.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні