Постанова
від 25.12.2012 по справі 2а-9577/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 грудня 2012 р. № 2а-9577/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Куч Ю.М.,

з участю представників: позивача Семків М.М., відповідача Поліщука А.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Західного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Партнерство»про стягнення фінансової санкції,

в с т а н о в и в :

Західне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Партнерство»з вимогою, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, примусово стягнути з відповідача до Державного бюджету України 17 000 грн. штрафу, накладеного постановою уповноваженої особи Комісії про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28 травня 2012 року № 299-ЦА-ДТ-Т. В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що штраф на відповідача накладено за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №424-УЛ від 12 жовтня 2011 року.

Представник позивача Семків М.М. в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з мотивів, викладених у позовній заяві. Просила позов задовольнити.

Представник відповідача Поліщука А.Ф. в судовому засіданні позову не визнав з підстав, викладених у письмовому запереченні. Зазначив, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку не є правонаступником Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, тому вона не має права накладати штраф за невиконання розпорядження № 299-ЦА-ДТ-Т. Товариство не є винним у тому, що не може збільшити статутний фонд до встановленого чинним законодавством розміру, оскільки до сих пір не досягнуто згоди між спадкоємцями про частки успадкованого майна після смерті одного з засновників. Вважає, що позивачем пропущено передбачений ст.250 Господарського кодексу України строк для застосування штрафних санкцій. Просив в задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 року № 448/96-ВР з наступними змінами і доповненнями (далі -Закон № 448/96-ВР).

Згідно положень статей 5,6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені статтею 8, відповідно до пункту 10 якої Комісія має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Судом встановлено, що уповноваженою особою Комісії 12 жовтня 2011 року було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №424-УЛ у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Партнерство»(ідентифікаційний код юридичної особи 25229206) (а.с.6).

Підставою винесення зазначеного розпорядження стало порушення ТзОВ «Партнерство»вимог пункту 13 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку -діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджених рішенням Комісії від 26.05.2006 року за №346, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04.08.2006 року за №938/12812 (зі змінами) в частині невиконання вимоги щодо збільшення розміру статутного капіталу торговця цінними паперами до розміру, установленого законодавством щодо цінних паперів.

Згідно розпорядження №424-УЛ, ТзОВ «Партнерство»повинно було у термін до 12.04.2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери та до 19.04.2012 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

У визначений строк ТзОВ «Партнерство»не усунуло порушення законодавства про цінні папери та не збільшило розмір свого статутного капіталу до розміру, установленого законодавством щодо цінних паперів, у зв'язку з чим уповноваженою особою Комісії 10 травня 2012 року було складено акт №67-ДА-ДТ-Т про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.43).

Постановою уповноваженої особи Комісії № 299-ЦА-ДТ-Т від 28 травня 2012 року до ТзОВ «Партнерство»за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн.(а.с.5).

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів встановлена статтею 11 Закону № 448/96-ВР, відповідно до пункту 8 якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідач штраф у добровільному порядку не сплатив, оскільки вважає накладення штрафу незаконним з тих підстав, що відсутня вина товариства у невиконанні розпорядження №424-УЛ від 12.10.2011 року про збільшення розміру свого статутного капіталу до розміру, установленого законодавством щодо цінних паперів.

Як на підставу, яка унеможливила виконання розпорядження, посилається на те, що спадкоємці засновника товариства до сих пір не оформили спадщину, до складу якої входить частка у статутному капіталі ТзОВ «Партнерство», яка складає 91,93% від загального розміру статутного капіталу.

Як вбачається з розпорядження №424-УЛ від 12.10.2011 року, до спливу терміну виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, таке розпорядження може бути переглянуто або термін виконання розпорядження може бути продовжено за письмовим клопотанням порушника, уповноваженою особою, якою винесено розпорядження.

Проте за наявності вказаних відповідачем обставин він не звертався до позивача з заявою про продовження визначеного розпорядженням №424-УЛ від 12.10.2011 року терміну для усунення порушень законодавства про цінні папери.

Долучені представником відповідача до матеріалів справи листи на адресу відповідача (від 07.10.2011 року вих.№01/10/11 та від 07.05.2012 року вих. №01/05/12), були надіслані ним до прийняття розпорядження та після закінчення визначеного розпорядженням №424-УЛ від 12.10.2011 року терміну.

Відповідач не скористався своїм правом на оскарження розпорядження №424-УЛ від 12.10.2011 року в судовому порядку.

Що стосується доводів відповідача про те, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку не є правонаступником Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і не має повноважень на застосування штрафних санкцій на підставі розпорядження останньої, то такі є помилковими, виходячи з наступного.

Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1061/2011 ліквідовано Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1063/2011 створено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

На новостворену Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку покладено повноваження по державному регулюванню ринку цінних паперів та визначено завдання та функції, які до цього здійснювала Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів.

Пунктом 6 вказаної постанови визначено, що у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади -права та обов'язки органів виконавчої влади переходять до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Президента України.

Таким чином, на законодавчому рівні було забезпечено безперервне виконання функцій держави у сфері державного регулювання ринку цінних паперів, відтак Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вправі була притягати до відповідальності юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, в тому числі і за не виконання розпоряджень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Стосовно доводів відповідача про пропуск позивачем передбаченого статтею 250 Господарського кодексу України строку для застосування штрафних санкцій, то такі є безпідставними з огляду на те, що постановою № 299-ЦА-ДТ-Т від 28.05.2012 року накладено штраф за невиконання у термін до 12.04.2012 року розпорядження №424-УЛ від 12.10.2011 року.

Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Частиною другою цієї статті зобов'язано органи державної влади та їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.

Враховуючи наведене, суд дійшов переконання, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами та іншими нормативними актами України, тому позов є підставним, відтак підлягає стягненню з ТзОВ «Партнерство»застосований постановою уповноваженої особи Комісії № 299-ЦА-ДТ-Т від 28 травня 2012 року штраф у розмірі 17 000 грн.

Керуючись ст. ст. 7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Партнерство»(ідентифікаційний код юридичної особи 25229206) до державного бюджету України 17000 (сімнадцять тисяч) грн. штрафних санкцій.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Хома О.П.

Повний текст постанови виготовлений 29 грудня 2012 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2012
Оприлюднено02.01.2013
Номер документу28311119
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9577/12/1370

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Костів М.В.

Постанова від 25.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 09.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні