Рішення
від 19.12.2008 по справі 7/530-пн-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М      У

К Р А Ї Н И

 

19.12.2008                                                             

  Справа №  7/530-ПН-08

Господарський суд Херсонської

області у складі судді  Задорожної Н.О. при секретарі Степановій

О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу             

за позовом

приватного підприємця ОСОБА_1

до

Фонду комунального майна Херсонської міської ради 

про  визнання права на приватизацію та  зобов'язання включити об'єкт комунального

майна до переліку об'єктів  програми

приватизації

 

за участю представників сторін:

від 

позивача - ОСОБА_2, представник, дов. від 08.11.2007р. (у справі)

від 

відповідача - Пастух І.О. - голова Фонду комунального майна

 

         

Приватний підприємець ОСОБА_1 (позивач) звернулась до суду з позовом, у

якому просить суд визнати за нею право на приватизацію нежитлового приміщення

площею 188,4 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1, а також зобов'язати відповідача

включити зазначений об'єкт нерухомого майна до переліку об'єктів програми

приватизації, що підлягають приватизації шляхом викупу.

         

Обґрунтовуючи підстави позову, посилається на те, що нежитлове

приміщення використовується на підставі укладеного з управлінням комунальної

власності м. Херсона договору оренди комунального майна.

          В

процесі використання майна з дозволу орендодавця позивачем за рахунок власних

коштів проведені невід'ємні поліпшення об'єкту оренди, вартість яких перевищує

25% його залишкової вартості, що підтверджується наданими в матеріали справи

доказами.

          Умовами

договору передбачена можливість приватизації об'єкта комунального майна, у

випадку чого припиняється дія договору оренди.

         

Нежитлове приміщення підпадає під ознаки об'єктів комунальної власності,

які відповідно до Державної програми приватизації на 2000-2002р.р.,

затвердженої Законом України "Про державну приватизацію" підлягають

приватизації.

          Вважає

безпідставною відмову Фонду комунального майна у включенні до об'єктів

приватизації орендованих позивачем приміщень.

         

Відповідач позов не визнає з тих підстав, що орендовані приміщення є

допоміжними житлового будинку і окремо приватизації не підлягають.

         

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи,

суд -

 

в с т а н о в и в:

 

          На

підставі договору оренди комунального майна міської територіальної громади від

27 серпня 2007р. НОМЕР_1позивач (орендар) прийняв від управління комунальної

власності м. Херсона (орендодавець) у строкове платне користування комунальне

майно - нежитлове приміщення площею 188,4 кв. м., що знаходиться в АДРЕСА_1

(а.с.12-16).

          Згідно з

оцінним актом незалежної експертної оцінки, проведеної приватним підприємством

"Собри" (код ЄДРПОУ 19222980, свідоцтво № 3428) від 25.07.2005р.,

ринкова вартість переданого в оренду майна становить 377523 грн. (а.с.17).

          Об'єкт

оренди для використання позивачу передано для здійснення підприємницької та

іншої діяльності.

         

Відповідно до п.6.2 договору оренди, сторони досягли домовленості щодо

того, що орендар вправі з дозволу орендодавця вносити зміни до складу

орендованого майна, проводити його реконструкцію, технічне переозброєння, що

зумовлює підвищення його вартості.

          З

наданих у справу фактичних доказів встановлено, що вартість майна значно

підвищилась у зв'язку з проведенням орендарем з дозволу орендодавця

капітального ремонту орендованого майна за рахунок власних коштів, вартість

якого склала 95549 грн. (без ПДВ).

         

Зазначений факт підтверджено наданими у справу кошторисом на капітальний

ремонт орендованих приміщень, узгоджений заступником міського голови та

начальником управління капітального будівництва міськвиконкому, зведеним

кошторисом вартості будівництва форми №1 ДБН Д.1.1-1-2000; локальним кошторисом

форми №4; відомістю ресурсів форми № 4б. (а.с.30-38).

         

Аудиторським висновком від 23.06.2008р., наданим аудиторською фірмою

"Аудит - М" (код ЄДРПОУ 23133117, свідоцтво № 1452, сертифікат №

001421), підтверджено, що обсяги фактично виконаних робіт з капітального

ремонту орендованого нежитлового приміщення площею 188,4 кв. м., що знаходиться

в АДРЕСА_1, складають 95549 грн.

          В серпні

2008 року позивач звернувся до Фонду комунального майна з заявою про включення

орендованого ним приміщення до переліку об'єктів приватизації, однак листом за

вих.№1018 від 03.09.2008р. позивачу відмовлено у включенні об'єкта до Програми

відчуження комунального майна з тих підстав, що орендовані приміщення є

допоміжними житлового будинку і окремо приватизації не підлягають.

         

З'ясувавши обставини справи, дослідивши докази на їх підтвердження, суд

визнав позов обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі з

врахуванням наступного.

          Наданими

доказами доведено, що позивач орендує нежитлове приміщення на підставі договору

оренди комунального майна, укладеного з уповноваженим органом - управлінням

комунальної власності м. Херсона.

          Об'єкт

нерухомості передано в оренду за цільовим призначенням - для здійснення

підприємницької та іншої діяльності.

          Умовами

договору передбачено право орендаря вносити зміни до складу орендованого майна,

проводити його реконструкцію, технічне переозброєння з дозволу орендодавця.

          Кошторис

на капітальний ремонт як і його проведення узгоджено з орендодавцем.

          Аудиторським

висновком підтверджено факт проведення позивачем будівельних робіт, пов'язаних

з капітальним ремонтом орендованого майна на суму 95549 грн. за рахунок власних

коштів позивача.

         

Відповідно до ст. 51 „Державної програми приватизації на 2000-2002

роки”, затвердженої Законом України „Про Державну програму приватизації” від

18.05.2000р. № 1723-ІІІ встановлено, що в процесі приватизації орендованого

державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп

цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних

коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від

відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартість яких складає не менше як

25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна

(будівлі, споруди, приміщення).

          Фактичні

обставини справи свідчать про те, що позивачем за згодою уповноваженої особи

було здійснено за рахунок власних коштів невід'ємні поліпшення орендованого

приміщення, які неможливо відокремити від об'єкту без завдання йому шкоди,

вартість яких перевищує 25% ринкової вартості орендованого приміщення, яка є

значно вищою від залишкової вартості майна.

         

Відповідно до ст. 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних

підприємств” (малу приватизацію), Фонд державного майна України, Верховна Рада

АРК, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки

об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності

АРК та комунальній власності і підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом

шляхом викупу.

         

Включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині

першій цієї статті, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм чи

з ініціативи відповідних органів приватизації або покупців.

          Покупці

подають до відповідного органу приватизації заяву про включення орендованого

майна до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають

приватизації.

          Частиною

5 ст. 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу

приватизацію)” встановлено, що відмова у приватизації можлива тільки у

випадках, коли:

- особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем

згідно з цим законом;

- є законодавчо встановлене обмеження

на приватизацію цього підприємства;

- не затверджено переліків, передбачених частиною першою

цієї статті.

         

Матеріали справи свідчать про відсутність підстав, перерахованих у

названій нормі закону, для відмови позивачу у включенні орендованого ним

приміщення до переліку об'єктів, що підлягають відчуженню шляхом викупу.

          Суд не

приймає доводи відповідача за їх безпідставністю, оскільки позивач мав усі

необхідні документи та правові підстави для позитивного вирішення питання щодо

включення орендованого позивачем майна до переліку об'єктів, що підлягають

приватизації шляхом викупу.

Так, нежилі приміщення є комунальною власністю.

Відповідно до ст. 1 Закону України „Про приватизацію

державного житлового фонду” приватизація - це відчуження квартир (будинків,

кімнат у квартирах та одноквартирних будинках), де мешкають два і більше

наймачів та належних до них господарських споруд і приміщень державного

житлового фонду на користь громадян України.

За змістом частини 2 ст. 10 цього Закону власники квартир

багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку,

технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою.

У відповідності до ст. 1 Закону України „Про об'єднання

співвласників багатоквартирного будинку” допоміжні приміщення багатоквартирного

будинку -це приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та

побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини, вестибулі,

перехідні шлюзи, поза квартирні коридори, колясочні, кладові, сміттєкамери,

горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші

технічні приміщення).

Таким чином, при вирішенні питання щодо належності

приміщення до допоміжного, слід виходити не лише з його місця розташування у

будинку, а також з того, чи є це приміщення допоміжним, в якому (чи в частині

якого) знаходиться технічне обладнання будинку (інженерні комунікації та

технічні пристрої, які необхідні для забезпечення санітарно-гігієнічних умов та

безпечної експлуатації квартир), без доступу до яких експлуатація житлового

будинку не є можливою, чи використовувалось воно (чи частина його) для

обслуговування будинку.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна

довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і

заперечень.

Відповідачем не надано доказів на підтвердження того, що

в орендованому  приміщенні наявні

комунікації, які б забезпечували роботу та догляд за квартирами цього будинку.

На теперішній час нежитлове приміщення використовується

позивачем на підставі договору оренди для здійснення підприємницької та іншої

діяльності, отже, не відповідають статусу допоміжних, є окремим об'єктом

цивільно-правових відносин, який підлягає приватизації на загальних підставах.

Згідно з положенням про Фонд комунального майна міста

Херсона до його основних функцій віднесено розроблення пропозицій щодо

відчуження майна, яке перебуває у комунальній власності, внесення їх на розгляд

міської ради для формування місцевої програми відчуження; розгляд заяв про

включення підприємств до переліку об'єктів, що підлягають відчуженню, і в разі

відсутності підстав  для відмови,

включення підприємства до відповідного переліку з наступним письмовим

повідомленням заявників та адміністрації підприємств.

         

Відчуження об'єкта відбувається після розгляду цього питання міською

радою та формування місцевої програми приватизації.

          Суд

визнає за позивачем право на відчуження шляхом викупу орендованого приміщення і

зобов'язує відповідача включити його до переліку об'єктів, що підлягають

приватизації шляхом викупу.

          Витрати

по оплаті держмита, а також 118грн. вартості послуг з інформаційно-технічного

забезпечення судового процесу відносяться на відповідача.

          В

судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення та повідомлено

про дату та час підписання повного тексту рішення.

         

Керуючись ст.ст.44, 49, 82 - 85 

Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

 

          1. Позов

задовольнити.

          Визнати

за фізичною особою-підприємцем  ОСОБА_1

(АДРЕСА_2, код НОМЕР_2) право на приватизацію нежитлового приміщення площею

188,4 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1.

         

Зобов'язати Фонд комунального майна м. Херсона (м. Херсон, код 24958630)

включити нежитлове приміщення площею 188,4 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1 до

переліку об'єктів програми приватизації, що підлягають відчуженню шляхом викупу

на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1.

          2.

Стягнути з Фонду комунального майна м. Херсона (м. Херсон, код 24958630,

р.рахунки не відомі) на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_2,

код НОМЕР_2) 85 грн. по оплаті державного мита та 118 грн. витрат на

інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

          Наказ

видати після набрання рішенням законної сили.

 

         Суддя                                                                                     

Н.О. Задорожна

 

           Дата підписання рішення

           відповідно до вимог ст. 84 ГПК

України      

           19.12.2008р.       

Дата ухвалення рішення19.12.2008
Оприлюднено31.01.2009
Номер документу2831639
СудочинствоГосподарське
Суть визнання права на приватизацію та  зобов'язання включити об'єкт комунального

Судовий реєстр по справі —7/530-пн-08

Постанова від 26.05.2009

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Хуторной В.М.

Рішення від 19.12.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Задорожна Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні