Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2012 р. Справа № 2а/0570/14820/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Зеленова А.С.
при секретарі Афанасьєві Д.Б.
за участю:
представника позивача Кир'язієва С.О.,
представника відповідача 1 Чирах О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Голосіївської районної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» про визнання дій протиправними, зобов'язати вчинити певні дії ,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби звернулася до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Голосіївської районної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» про визнання дій протиправними, зобов'язати вчинити певні дії/а.с.2-3/.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що відповідно до відомостей з єдиного державного реєстру ТОВ «Зорг Україна» було внесено запис про державну реєстрацію зміни місцезнаходження підприємства на адресу: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, 1. Облік платників податків і зборів здійснюється органами ДПС та іншими державними органами відповідно до законодавства. Взяття на облік юридичних та фізичних осіб-підприємців як платників податків, зборів в органах державної податкової служби здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами державної податкової служби. місцезнаходження юридичної особи відповідно до п.1 ст.1 вищезазначеного Закону є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
За результатами здійснених заходів ДПІ у Київському районі м. Донецька Донецької області ДПС щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «Зорг Україна», встановлено що підприємство за юридичною адресою не знаходиться. Тобто ТОВ «Зорг Україна» порушило вимоги ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців». У зв'язку із чим ДПІ у Київському районі м. Донецька Донецької області ДПС повернула облікову справу до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва на обліку і якій знаходиться ТОВ «Зорг Україна».
П.66.3 ст.63 ПКУ визначено, що у разі проведення державної реєстрації зміни місця знаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та орган державної податкової служби, в якому на обліку перебуває платник податків, а також у разі зміни податкової адреси платника податків, органами державної податкової служби за попереднім та новим місцезнаходженням платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків. Підставою для зняття з обліку платника податків в одному органі державної податкової служби і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного із цих органів даних, що свідчать про належну реєстрацію змін органами державної реєстрації.
Згідно ст.16 Закону України«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також інших учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних та фізичних осіб підприємців з єдиного державного реєстру.
Однак в порушення вищезазначених вимог законодавства на підставі реєстраційних карток на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, у реєстраційній справі ТОВ «Зорг Україна» відповідачем 2 внесені зміни щодо місцезнаходження юридичної особи. Вказані зміни не відповідають дійсності, оскільки ТОВ «Зорг Україна» за юридичною адресою не знаходиться.
Вважає , що податковий орган позбавлений можливості виконати функції в частині взяття на облік ТОВ «Зорг Україна» та як наслідок здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою податків, зборів, своєчасністю подання платником податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, у зв'язку з тим, що підприємство ТОВ «Зорг Україна» не знаходиться за місцем реєстрації.
Просить суд: визнати дії Голосіївської районної державної адміністрації щодо внесення до Єдиного державного реєстру недостовірної інформації стосовно змін щодо місця реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Зорг Україна»; зобов'язати управління Державної реєстрації Донецької міської ради скасувати запис про внесення змін до реєстраційної справи, установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» в частині реєстрації підприємства за адресою вул. Жмури, 1, м. Донецьк, 83007; зобов'язати управління Державної реєстрації Донецької міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис про місцезнаходження ТОВ «Зорг Україна» вул. Горького, 162, м. Київ, 03680 та повернути реєстраційну справу ТОВ «Зорг Україна» до державного реєстратора Голосіївської районної державної адміністрації /а.с.2-3,12-13/.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні, викладеним в позові та доповненнях до адміністративного позову, просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача 1 у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, заперечувала проти позову посилаючись на те, що Управління державної реєстрації Донецької міської ради при внесенні змін до реєстраційної справи ТОВ «Зорг Україна» керувалась вимогами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», вимоги даного закону не порушенні. Крім того, вважає , що позивачем не підтверджено порушення його прав діями державного реєстратора , який кервався відповідно до діючого законодавства при вчиненні реєстраційних дій. Також надала суду письмові заперечення зі посланням на правові норми , щодо обґрунтування своїх заперечень проти адміністративного позову /а.с.33-37/.
Просила суд у задоволенні позову відмовити.
Представник відповідача 2 та третьої особи у судове засідання не з'явилися , про день, час та місце судового розгляду повідомлялися належним чином, заяв про відкладення розгляду справи суду не надавали.
Відповідно до приписів ч.2 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу без участі представників відповідача 2 та третьої особи.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача 1, дослідивши письмові докази наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в України», завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №489515 товариство з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» зареєстровано в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області 22 липня 2003 року, за адресою: вул. ІІІ-го Інтернаціоналу, 152, м. Ірпінь, Київська область,08200, код ЄДРПОУ 32240231 /а.с.15/.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №490464 від 24.12.2009 року ТОВ «Зорг Україна» змінило адресу місцезнаходження на вул. Горького, 172 м. Київ, 03680 /а.с.15/.
01.12.2010 року ТОВ "Зорг Україна" подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема, це зміни місцезнаходження юридичної особи. На підставі поданих документів державним реєстратором Долгозвяг Т.С. здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" за адресою: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, буд. 1 /а.с.42-45,51-54/.
Відповідно до листа від 01 грудня 2010 року № 02-6634 Голосіївська районна у м. Києві державна адміністрація надіслала до виконавчого комітету Донецької міської ради реєстраційну справу Товариства з обмеженою відповідальністю "Зорг Україна" на підставі державної реєстрації змін до установчих документів у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи / а.с.39/.
З 17.12.2010 року реєстраційна справа Товариства з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» взята на облік Виконавчим комітетом Донецької міської ради /а.с.38/.
З довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків за юридичною адресою ТОВ "Зорг Україна" Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької податкової служби від 26 жовтня 2010 року № 1635/64 вбачається, що по факту виходу за юридичною адресою: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, буд.1 встановлено, що підприємство за даною адресою не знаходиться /а.с.5/.
Відповідно до акту про результати перевірки місцезнаходження суб'єкта господарювання №б/н від 01.11.2012 року встановлено, що відповідно до юридичної адреси: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, буд.1 посадові особи ТОВ «Зорг Україна» (ЄДРПОУ 32240231) у ТОВ «Фонд нерухомості» (ЄДРПОУ 33967393) офісне приміщення не орендує, у договірних відносинах не перебувало /а.с.6/.
Відповідно до запиту ДПІ у Київському районі м. Донецька Донецької області ДПС , ВАТ «Точмаш» листом від 30.10.2012 №4/01-490, повідомляє, що ТОВ «Зорг Україна» в договірних відносинах з ВАТ «Точмаш» не перебуває, офісні приміщення даному підприємства не орендує /а.с.4/.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року № 755 (надалі -Закон № 755) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Частиною 1 статті 1 Закону № 755 визначено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
З частини 1 статті 17 Закону України № 755 вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
За приписами частини 3 статті 8 Закону України № 755 установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України № 755 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно частини 7 статті 29 Закону України № 755 державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до статті 30 Закону України № 755 державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною 1 статті 27 Закону України № 755 передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Стаття 14 Закону України № 755 регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на довідку, згідно якої підприємство не знаходиться за юридичною адресою 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, буд. 1, від 26 жовтня 2010 року. Проте суд вважає, що ця довідка не може бути доказом відсутності ТОВ "Зорг Україна" за вказаною адресою на час внесення змін до установчих документів та проведення державними реєстраторами Управління державної реєстрації Донецької міської ради та відділу реєстрації державної адміністрації Голосіївського району м. Києва реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження підприємства у 2010 році.
Також судом не приймається до уваги посилання позивача на результати здійснення заходів, в яких зазначено, що відповідно до юридичної адреси: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, буд.1 посадові особи ТОВ «Зорг Україна» (ЄДРПОУ 32240231) у ТОВ «Фонд нерухомості» (ЄДРПОУ 33967393) офісне приміщення не орендує, у договірних відносинах не перебувало , а також те ТОВ «Зорг Україна» в договірних відносинах з ВАТ «Точмаш» не перебуває, офісні приміщення даному підприємства не орендує.
Відповідно до пункту 12 статті 19 Закону України № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до пункту 13 статті 19 Закону України № 755 державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону України № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Повідомлення встановленого зразка позивач на адресу Управління державної реєстрації Донецької міської ради не направляв.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідачами при виконанні ним своїх посадових обов'язків були дотримані вимоги статті 19 Закону України № 755.
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України № 755 підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Пунктом 17 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в України"органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що відсутність юридичної особи ТОВ "Зорг Україна" за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд зазначає, що позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон України № 755 не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії та повертати реєстраційну справу до державного реєстратора за попередньою адресою.
Враховуючи наведене суд відмовляє у задоволенні позову Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Голосіївської районної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» про визнання дій протиправними, зобов'язати вчинити певні дії.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Голосіївської районної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю «Зорг Україна» про визнання дій протиправними, зобов'язати вчинити певні дії - відмовити.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 21 грудня 2012 року в присутності представника позивача, представника відповідача 1.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 26 грудня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Зеленов А. С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2012 |
Оприлюднено | 03.01.2013 |
Номер документу | 28327935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зеленов А. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні