Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-3/11/0124
19.09.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Яковенко С.Ю.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засідання Пилипчук Т.М.
за участю сторін:
представник позивача: Заступник прокурора м. Ялта- Череміс Олександр Олександрович, посвідчення № 41, від 24.05.12,
представник третьої особи: ОСОБА_2- ОСОБА_3, довіреність № 241543 від 16.06.11
представник позивача в особі: Національного інституту винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук- Бондаренко Сергій Леонідович, довіреність № 22-2/25 від 10.01.12
представник відповідача: Масандрівської селищної ради - - не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
третя особа: ОСОБА_5- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
третя особа: ОСОБА_6 не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
третя особа: ОСОБА_2- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник позивача в особі: Української академії аграрних наук - не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Прокуратури м. Ялта на постанову Ялтинського міського суду Автономної Республіки Крим (суддя Прищепа О.І. ) від 06.05.11 у справі № 2а-3/11/0124
за позовом Заступника прокурора м. Ялта (вул. Кірова, буд. 18, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
в інтересах Національного інституту винограду і вина "Магарач" Української академії аграрних наук (вул. Кірова, буд. 31, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
Української академії аграрних наук (вул. Суворова, буд. 9, м. Київ 10,01010)
до Масандрівської селищної ради (вул. Стаханівська, буд. 21, смт. Масандра, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98650)
треті особи:
ОСОБА_5 (АДРЕСА_1)
ОСОБА_6 (АДРЕСА_2)
ОСОБА_2 (АДРЕСА_3)
про скасування пункту рішення органу місцевого самоврядування
ВСТАНОВИВ:
Постановою Ялтинського міського суду АР Крим від 06.05.2011 (суддя Прищепа О.І.) відмовлено у задоволенні позову Заступника прокурора м. Ялта в інтересах Національного інституту винограду і вина «Магарач»Української академії аграрних наук, Української академії аграрних наук до Масандрівської селищної ради, треті особи: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2 про скасування пункту рішення органу місцевого самоврядування та визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку.
Не погодившись с постановою суду, м. Ялта звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права.
У судове засідання 19.09.2012 представник відповідача та треті особи ОСОБА_5, ОСОБА_6 не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Згідно з частиною 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням 13-ої сесії 5-го скликання Масандрівської селищної ради від 20.07.2007 №7 на підставі заяви ОСОБА_5 їй надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1000га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель (присадибна ділянка) за адресою: АДРЕСА_4 (а.с.49,51 т.1)ю
Рішенням 22-ої сесії 5-го скликання Масандрівської селищної ради від 18.09.2008 №;19 затверджено проект землеустрою по відведенню ОСОБА_5 земельної ділянки площею 0,1000га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель (присадибна ділянка) за адресою: АДРЕСА_4 та зазначена земельна ділянка передана їй у власність з земель Масандрівської селищної ради (а.с.8 т.1).
На підставі цього рішення ОСОБА_5 отримано державний акт на вказану земельну ділянку (а.с.9 т.1).
Рішенням 13-ої сесії 5-го скликання Масандрівської селищної ради від 10.07.2007 №7 на підставі заяви ОСОБА_6 їй надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель (присадибна ділянка) за адресою: АДРЕСА_4 (а.с.154-155 т.1).
Рішенням 22-ої сесії 5-го скликання Масандрівської селищної ради від 18.09.2008 №19 затверджено проект землеустрою по відведенню ОСОБА_6 земельної ділянки площею для будівництва та будівель (присадибна ділянка) за адресою: АДРЕСА_4 з земель Масандрівської селищної ради (а.с.116 т.1).
На підставі цього рішення ОСОБА_6 отримано державний акт на право власності на зазначену земельну ділянку (а.с.117 т.1).
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно зі статтею 12 Земельного кодексу України ( у редакції на час прийняття спірного рішення) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, вирішення земельних спорів, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Частина перша статті 81 Земельного кодексу України визначає: громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі:
а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;
б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності;
в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування;
г) прийняття спадщини;
ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Відповідно до статті 116 цього Кодексу громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:
а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;
б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами передбачає стаття 118 Земельного кодексу України, а саме: громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель відповідно до сільської, селищної, міської ради або районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації.
Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.
Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.
Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
В матеріалах справи знаходяться проекти землеустрою третіх осіб ОСОБА_5 і ОСОБА_6, які містять усі необхідні обов'язкові дозволи, узгодження, висновки, та досліджувались судом першої інстанції.
З урахуванням викладеного судова колегія вважає погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржене рішення прийнято відповідачем у межах повноважень та на підставі закону.
Доводи позивача, що земельні ділянки, надані у власність третім особам, входять в межі земельної ділянки ВНДіВ і ПП «ОСОБА_10», колегія суддів не може взяти до уваги з наступних підстав.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 19.09.2011 у даній справі призначено судову землеповрядну експертизу для встановлення, чи знаходиться земельна ділянка, передана у власність ОСОБА_5 та ОСОБА_6, у межах земельної ділянки, переданої у постійне користування відповідно до державного акту серії Б№014922 ВНДіВ і ПП «ОСОБА_10».
Згідно з висновком судової будівельно-технічної експертизи вирішити це питання неможливо у зв'язку з відсутністю Технічного звіту по встановленню меж земельної ділянки, наданої ВНДІВ і ПП «ОСОБА_10»в постійне користування відповідно до державного акту серії Б№014922.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не надано суду доказів у підтвердження, що земельні ділянки, які належать на праві власності третім особам, входять в межі земельної ділянки, якою користується ВНДіВ і ПП «ОСОБА_10».
Рішення суду першої інстанції ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Згідно зі статтею 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, п.1 частини першої статті 198, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 200, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Прокурора м. Ялта залишити без задоволення.
Постанову Ялтинського міського суду АР Крим від 06.05.2011 у справі №2а-3/2011 залишити без змін.
Ухвала набирає чинність з моменту оголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів з моменту складання у повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 25 вересня 2012 р.
Головуючий суддя підпис С.Ю. Яковенко
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис М.А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Головуючий суддя С.Ю. Яковенко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2012 |
Оприлюднено | 04.01.2013 |
Номер документу | 28384436 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні