Справа № 616/77/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2012 року
Суддя Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області Мозговий В.Б., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в місті Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області про зобов'язання здійснити нарахування та виплату підвищення до пенсії, як дитині війни,-
встановив:
ОСОБА_1 звернулась з вищевказаним позовом до Управління Пенсійного фонду України в місті Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області та просить суд визнати відмову відповідача щодо виплати щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком протиправною та зобов'язати відповідача здійснити нарахування щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком і забезпечити її виплату за 6 місяців (червень-листопад) 2011 року.
Відповідач в своїх запереченнях просить відмовити в задоволенні позову за безпідставністю і необґрунтованістю з підстав викладених в запереченні.
Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, вважаю, що позов слід задовольнити частково з наступних підстав.
Встановлено, що позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, має статус дитини війни, про що свідчить копія посвідчення з відміткою «дитина війни» та перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в місті Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області.
Статтею 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 % мінімальної пенсії за віком.
Законом України від 28 грудня 2007 року № 107-VI «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» та статтю 6 цього Закону викладено в наступній редакції: «Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» дане підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законів». Зазначені зміни набрали чинності з 1 січня 2008 року.
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) зміни щодо розміру пенсії дітям війни визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).
Враховуючи положення Конституції України щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у редакції цього Закону від 18 листопада 2004 року № 2195-IV поновили свою дію з 22 травня 2008 року. Отже, з цієї дати особи зі статусом дітей війни мають право на підвищення на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії.
Згідно ст. 69 Закону України «Про Конституційний Суд України» № 422/96-ВР, Конституційний Суд України ухвалює рішення, які є обов'язковими до виконання на території України, остаточними і не можуть бути оскаржені.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Конституції України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Таким чином у 2008-2011 роках норма ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» була чинною, а тому розмір щомісячної надбавки до пенсії повинен становить 30% мінімальної пенсії за віком і виплачуватися саме в цьому розмірі.
Щодо твердження відповідача про відсутність бюджетних асигнувань на виплату соціальної надбавки, то вони оцінюються критично, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.
Так у справі «Кечко проти України» Європейський суд з прав людини констатував, що не приймає аргумент Уряду щодо відсутності бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобов'язань.
А тому не можуть бути прийняті до уваги посилання відповідача на відсутність у нього коштів, оскільки він не вчинив жодної дії щодо їх отримання для забезпечення подальшого виконання своїх обов'язків.
Ухвалою Новоград-Волинського міськрайонного суду від 31 січня 2012 року по адміністративній справі № 616/77/2012 позовні вимоги ОСОБА_1 частково залишено без розгляду.
Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік» за № 3491-VI від 14.06.2011 року встановлено: «Установити, що у 2011 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст. 14, 22, 37 та частини третьої ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб» застосовуються в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік». З моменту набрання чинності вищезазначеного закону, тобто з 19.06.2011 року до моменту набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України № 745 від 06.07.2011 року, яка вступила в силу 23.07.2011 року дія положень статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» не зупинялась.
З урахуванням викладеного, приходжу до висновку, що дії відповідача слід визнати протиправними та зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в місті Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області здійснити ОСОБА_1 з 16.07.2011 року по 22.07.2011 року перерахунок підвищення до пенсії відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, та виплатити кошти згідно проведеного перерахунку.
Згідно ч.1 п.1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік», Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп, ст. 8, 183-2 КАС України,-
постановив:
Позов задовольнити частково.
Визнати відмову Управління Пенсійного фонду України в місті Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області щодо виплати ОСОБА_1 щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком - протиправною.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в місті Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області здійснити ОСОБА_1 з 16.07.2011 року по 22.07.2011 року перерахунок підвищення до пенсії відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком визначеної ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та виплатити кошти згідно проведеного перерахунку.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 32 грн. 19 коп., сплаченого нею судового збору.
Постанову суду в частині виплати ОСОБА_1 пенсії у розмірі суми платежу за один місяць допустити до негайного виконання.
Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Суддя:
Суд | Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 22.01.2014 |
Номер документу | 28395665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Мозговий В. Б.
Адміністративне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Мозговий В. Б.
Адміністративне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Мозговий В. Б.
Адміністративне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Мозговий В. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні