Ухвала
від 26.11.2012 по справі 2а-8497/12/0170/1
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-8497/12/0170/1

26.11.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Лядової Т.Р.,

суддів Горошко Н.П. ,

Цикуренка А.С.

секретар судового засідання Антонова М.О.

за участю сторін:

представник позивача, Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів- не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність;

представник відповідача, Приватного підприємства "Стевія"- М'який Олександр Степанович, довіреність № 53/07 від 18.08.12;

розглянувши апеляційну скаргу Приватного підприємства "Стевія" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р.) від 22.08.12 у справі № 2а-8497/12/0170/1

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)

до Приватного підприємства "Стевія" (вул. Гастело, 4 оф.2, с.Красногвардійське, Совєтський район, Автономна Республіка Крим, 97242)

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2012 року Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Стевія", в якому просило стягнути 11 706,00 гривень адміністративно-господарських санкцій за робочі місця, не зайняті інвалідами в 2011 році.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22 серпня 2012 року позовні вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Стевія"- задоволено. Стягнуто з Приватного підприємства "Стевія" на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 11 706,00 гривень за робочі місця, не зайняті інвалідами у 2011 році.

На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Представник відповідача у судовому засіданні на задоволені апеляційної скарги наполягав, просив рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про місце та час розгляду справи сповіщений у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, судова колегія знаходить можливим апеляційний розгляд справи у відсутність нез'явившегося представника позивача, визнаючи достатніми для розгляду апеляційної скарги наявні в матеріалах справи письмові докази.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.

З матеріалів справи вбачається та встановлено судом першої інстанції, що відповідач ПП "Стевія" використовує найману працю, та відповідно до Закону має подавати Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік за вх.№859 від 26.01.2012 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ПП "Стевія" складає 17 осіб, фонд оплати праці становить 199 000,00 гривень, середньорічна заробітна плата -11 706,00 гривень.

В звіті зазначено, що кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону, складає 1 особа, фактично працевлаштовано -0, сума адміністративно-господарських санкцій не визначена.

Судом першої інстанції було встановлено, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів повідомленням від 08.06.2012 року за вих. №04-4/3018 проінформувало про проведення позапланової невиїзної перевірки виконання ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" за звітний 2011 рік на підставі наданої ПП "Стевія" форми №10 -ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік за вхідним №859 від 26.01.2012 р.

За результатами перевірки КРВ Фонду соціального захисту інвалідів було складено акт перевірки виконання ст. 19, 20 ЗУ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"від 21.06.2012 року, згідно з яким виявлені розбіжності з показниками Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік за вх. №859 від 26.01.2012 року, а саме у показниках суми адміністративно-господарських санкцій за виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (перевіркою встановлено -11 706 грн., Звітом -0 грн.).

14.08.2012 року Совєтським районним центром зайнятості було видано довідку №19/05-1528, у якій повідомлено, що ПП "Стевія" наданий звіт до Совєтського районного центру зайнятості про наявність вільних робочих місць для інвалідів за формою №3-ПН з позначенням вакантного робочого місця "сторож". Згідно з цією довідкою, реєстраційні реквізити даного документа в журналі вхідної кореспонденції центру зайнятості: 28.01.2011 р. №19/03-114.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що ПП "Стевія" проінформувало Совєтський районний центр зайнятості про створення вакантних місць для працевлаштування інвалідів в січні 2011 року.

Відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Частиною 4 статті 20 Закону встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Судом першої інстанції було встановлено, що, згідно державної статистичної звітності, ПП "Стевія" до Совєтського районного центру зайнятості було надано Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках станом на 01.01.2011 року. Дані про подачу Звітів за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2011 року відсутні.

Враховуючи викладене, судом першої інстанції зроблено вірний висновок про те, що відповідачем не в повному обсязі виконаний обов'язок стосовно створення робочих місць для інвалідів, у тому числі кожного місяця 2011 року відповідач не повідомляв Центр зайнятості про створення вакантних місць для інвалідів, а тому адміністративно-господарські санкції в розмірі 11 706,00 гривень застосовані до відповідача обґрунтовано.

Доказів сплати відповідачем заборгованості по адміністративно-господарським санкціям за 2011 рік в розмірі 11 706,00 гривень не надано.

Суд першої інстанції вірно зауважив, що відповідач повинен був самостійно до 15.04.2012 року сплатити суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 11 706,00 гривень за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними, але цього зобов'язання в установлений строк не виконав.

Враховуючи викладені обставини та встановлені факти, судом першої інстанції зроблено правомірний висновок про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Судова колегія зазначає, що висновки суду першої інстанції про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для скасування судового рішення з мотивів, викладених в апеляційній скарзі не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Стевія" - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р.) від 22.08.12 у справі № 2а-8497/12/0170/1 за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Стевія" про стягнення - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення виготовлений 03 грудня 2012 р.

Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова

Судді підпис Н.П.Горошко

підпис А.С. Цикуренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.Р.Лядова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2012
Оприлюднено08.01.2013
Номер документу28443816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8497/12/0170/1

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ліпський Д.В.

Ухвала від 02.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ліпський Д.В.

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Постанова від 22.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 02.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні