Постанова
від 01.12.2008 по справі 5/526
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м

 

   ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025, 

м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К

Р А Ї Н И

м.

Київ

 01.12.2008 р.                                                                                          

№ 5/526 

Окружний

адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого

- судді Кочана В.М.,

секретаря

судового засідання Стріхи В.І.,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративний позов

 

   ОСОБА_1

 

до

   Головного управління Пенсійного Фонду України 

 

про

   зобов'язання здійснити перерахунок

військової пенсії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1звернувся

до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві з

вимогами про визнання протиправним рішення відповідача про нарахування пенсії

та про зобов'язання Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві

призначити пенсію та здійснити виплату заборгованості по пенсії.

 

Представник

позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав і пояснив, що ОСОБА_1 .

звільнений з дійсної військової служби відповідно до наказу Академії управління

МВС України при МВС України від 03.12.2007р. № 60-о/с відповідно до п.п.

"а" п. 65 Положення про проходження служби рядовим і начальницьким

складом органів внутрішніх справ України виключений зі списків особового

складу.

 

Враховуючи

загальний стаж військової служби Головним управлінням Пенсійного фонду України

в м. Києві позивачу повинна бути призначена пенсія у відповідності до Закону

України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби,

та деяких інших осіб", що становить 10 293,50 грн.

 

Однак,

з урахуванням п. 29 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюджет

України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів

України", розмір пенсії до виплати становить 12 мінімальних розмірів

пенсії за віком, встановленої абзацом першим частини першої статті 28 Закону

України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", що є

меншим розміру нарахованої пенсії.

 

Позивач

звертався до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві з

вимогами про перерахунок пенсії, але у здійсненні перерахунку йому було

відмовлено.

 

Такі

дії Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві та відмову у

здійсненні перерахунку пенсії позивач вважає неправомірними та такими, що

порушують його права та обов'язки.

 

Представник

відповідача в судове засідання не з'явився. В письмових поясненнях на позовну

заяву вказав, що згідно з Законом України "Про державний бюджет на 2008

року" максимальний розмір пенсій, призначених відповідно до Закону України

"Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких

інших осіб" (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій,

цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною та інших

доплат до пенсій, встановлених законодавством) не може перевищувати дванадцять

мінімальних розмірів пенсії за віком, встановленої абз. 1 ч. 1 ст. 28 Закону

України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

 

Вислухавши

пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази по справі, суд

вважає, що адміністративний позов слід задовольнити, виходячи з наступного.

Як

встановлено в судовому засіданні, ОСОБА_1 звільнений з дійсної військової

служби відповідно до наказу Академії управління МВС України при МВС України від

03.12.2007р. № 60-о/с відповідно до п.п. "а" п. 65 Положення про

проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ

України на підставі наказу МВС України № 11581 від 03.12.2008р. та виключений

зі списків особового складу.

 

Враховуючи

загальний стаж військової служби Головним управлінням Пенсійного фонду України

в м. Києві позивачу повинна бути призначена пенсія у відповідності до Закону

України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби,

та деяких інших осіб", що за підрахунками позивача з врахуванням окладу за

посадою, військовим (спеціальним) званням, надбавки за вислугу років,

додаткових видів грошового забезпечення та премій, становить         10 293,50 грн.

 

Головним

управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві обмежено розмір пенсії сумою 5

976,00 грн. Відповідачем було відмовлено у здійсненні перерахунку та

призначенні пенсії в іншому розмірі, з посиланням на те, що Законом України

"Про державний бюджет на 2008 року" максимальний розмір пенсій,

призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб,

звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (з урахуванням

надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за

особливі заслуги перед Україною та інших доплат до пенсій, встановлених

законодавством) не може перевищувати дванадцять мінімальних розмірів пенсії за

віком, встановленої абз. 1 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

 

Статтею

1-1 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з

військової служби, та деяких інших осіб" визначено, що законодавство про

пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, базується на

вимогах Конституції України і складається з цього Закону, Закону України

"Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та інших

нормативно-правових актів України, прийнятих відповідно до цих Законів. Зміна

умов і норм пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, здійснюється

виключно шляхом внесення змін до цього Закону ("Про пенсійне забезпечення

осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб") та Закону

України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

 

Статтями

44, 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування" передбачено, що територіальні управління пенсійного фонду

України здійснюють перерахунок пенсії у випадках, передбачених законом. 

 

Згідно

зі ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи

керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її

права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і

спрямованість діяльності держави.

 

Суд

застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики та

практики розгляду Європейського Суду з питань захисту прав людини.

 

Конституційний

Суд України неодноразово розглядав проблему, пов'язану з реалізацією права на

соціальний захист громадян України. Зокрема, в Рішенні по справі № 1-21/2005

від 11.10.2005 року № 8-рп/2005 зазначено, що пенсійне забезпечення громадян,

які виконують або виконували державні функції на посадах із спеціальним

статусом, є важливим елементом державних гарантій матеріального і соціального

захисту відповідних осіб з метою належного виконання ними особливих професійних

обов'язків, пов'язаних у тому числі з певними обмеженнями конституційних прав і

свобод. Тому право на пенсійне забезпечення відповідних категорій громадян,

встановлене законами України, є таким, що не підлягає звуженню або обмеженню

згідно з вимогами статей 22 та 64 Конституції України.

 

22.05.2008

p. Конституційним Судом України ухвалено Рішення № 10-рп у справі за  конституційними поданнями Верховного Суду

України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих

положень статті 65 розділу І, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3

розділу III Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та

про внесення змін до деяких законодавчих актів України" і 101 народного

депутата України щодо відповідності  

Конституції  України   (конституційності)  положень 

статті 67 розділу І, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону України

"Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких

законодавчих актів України" (справа щодо предмета та змісту закону про

Державний бюджет України). Даним Рішенням (пункт 2) визнані такими, що не

відповідають Конституції України (є неконституційними), зокрема, положення

пункту 29 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів

України", яким встановлено обмеження максимального розміру пенсії особам

звільненим з військової служби.

 

Правовідносини,

що виникають в процесі реалізації права на пенсійне забезпечення (в даному

випадку це стосується можливості реалізації встановленої державою гарантії для

військовослужбовців та деяких інших осіб на отримання пенсійного забезпечення,

розмір якого визначається у певному порядку, відмінному від пенсій для решти

категорії громадян), будуються на принципі юридичної визначеності. Зазначений

принцип не дозволяє державі посилатися на відсутність певного нормативного

акта, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у

конституційних та інших актах.

 

Як

свідчить позиція Суду ЄС у справі ОСОБА_2 v. Home Office (Case 41/74 ОСОБА_2 v.

Home Office) принцип юридичної визначеності означає, що зацікавлені особи

повинні мати змогу покладатися на зобов'язання, взяті державою, навіть якщо

такі зобов'язання містяться у законодавчому акті, який загалом не має

автоматичної прямої дії. Така дія зазначеного принципу пов'язана з іншим

принципом - відповідальності держави, який полягає у тому, що держава не може

посилатися на власне порушення зобов'язань для запобігання відповідальності.

 

Відповідно

до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи

зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що

передбачені Конституцією та законами України.

 

Враховуючи

викладене суд дійшов висновку, що дії відповідача суперечать нормам ст. 43

Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової

служби та деяких інших осіб". Відмова у перерахунку пенсій є

необґрунтованою, а отже позов підлягає 

задоволенню.

 

На

підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 1, 2 Положення про Пенсійний

фонд України, ст.ст. 43, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення

осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", керуючись

ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства

України,  суд

 

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний

позов задовольнити.

Визнати

протиправним рішення Головного управління Пенсійного фонду України в         м. Києві про нарахування пенсії

ОСОБА_1у розмірі 5784 гривень.

 

Зобов'язати

Головне управління Пенсійного фонду України м. Києві призначити пенсію ОСОБА_1

з 04.12.2007 року у розмірі 10293,50 гривень.

 

Стягнути

з Головного управління Пенсійного фонду України м. Києві на користь ОСОБА_1

заборгованість по виплаті пенсії за період з грудня 2007 року по листопад 2008

року у розмірі 43175 гривень.

 

Постанова

відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

 

Постанова

суду може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про

апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про

апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти

днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову

суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне

оскарження. 

 

    Суддя                                                                                                         

Кочан В.М.                                          

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.12.2008
Оприлюднено03.02.2009
Номер документу2844595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/526

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Ухвала від 14.11.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 29.09.2008

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Сіверін В.І.

Ухвала від 22.01.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Гетя Н.Г.

Ухвала від 10.10.2007

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Іваницький О.Т.

Постанова від 19.02.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 15.01.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 13.11.2007

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Сіверін В.І.

Постанова від 28.11.2006

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Гетя Н.Г.

Рішення від 24.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні