Постанова
від 27.02.2012 по справі 1702/7897/11
ВОЛОДИМИРЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОЛОДИМИРЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 1702/7897/11

Номер рядка звіту 100

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"27" лютого 2012 р.

Володимирецький районний суд Рівненської області

під головуванням судді Котик Л.О.,

за участю секретаря судового засідання Соловей Г.С.

позивачка не з'явилася

представника відповідача не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження в смт.Володимирець справу за позовом ОСОБА_1 Управління Пенсійного фонду України у Володимирецькому районі про визнання неправомірними дій по відмові у перерахунку пенсій, зобов'язання здійснити перерахунок пенсії, -

встановив:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому зазначила, що остання являється постраждалою від аварії на ЧАЕС 3 категорії, отримує пенсію, у зв'язку з чим має право на отримання додаткової пенсії в розмірі 25% мінімальної пенсії за віком, як це передбачено ст.51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а також право на надбавку до пенсії, передбаченої ст.39 цього ж Закону. Разом з тим, додаткова пенсія та надбавка, що виплачується позивачу, не відповідає вимогам закону. Відповідач відмовив у перерахунку пенсії, тому просила визнати цю відмову протиправною, визнати за нею право на отримання додаткової пенсії в розмірі 25% мінімальної пенсії за віком, та надбавки до пенсії в розмірі двох мінімальних заробітних плат, зобов'язати відповідача провести перерахунок та виплатити додаткову пенсію у встановленому Законом розмірі. Позивач в судове засідання не з'явився та надав суду заяву, в якій позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить справу розглянути за його відсутності.

Представник відповідача -управління Пенсійного фонду України у Володимирецькому районі -в судове засідання не з'явився, надав письмову заяву . Просив розглядати справу у їх відсутності.

Судовий розгляд справи проводити у відсутності сторін, без фіксування судового засідання технічними засобами, відповідно до ч. 4 ст. 122, ч. 1 ст. 41 КАС України.

Дослідивши та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є потерпілою від Чорнобильської катастрофи 3-ої категорії, що підтверджується оглянутими в судовому засіданні та долученими до справи посвідченнями.

Позивач отримує пенсію за віком та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров»ю, на підставі статті 51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Ст.51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»передбачає, що особам, віднесеним до категорії 3, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров»ю, у розмірі 25% мінімальної пенсії за віком.

Мінімальний розмір пенсії за віком згідно ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Оскільки величина прожиткового мінімуму для кожної вікової та соціальної групи, в т.ч. і для осіб, що втратили працездатність, щорічно визначається Законом України про Державний бюджет, посилання відповідача на відсутність законодавчо визначеного розміру пенсії за віком є безпідставною

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, суд вважає, що при розрахунку додаткової пенсії, передбаченої ст.51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений законами України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.

У відповідності до пункту 28 р.П. Закону України «Про державний бюджет України на 2008 р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 28.12.2007 р. №107-У1 до ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" було внесено зміни.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008р. №10-рп/2008 положення пункту 28 розділу II Закону України «Про державний бюджет України на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 28.12.2007р. визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Відповідно до п. 6 резолютивної частини цього рішення, рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", визнаних неконституційними. Вказане рішення набуло чинності з 22.05.2008 року.

Крім того, як вбачається зі ст.71 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", дія положень цього Закону не може призупинятись іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

Таким чином, з 22.05.2008 року відновлено в повному обсязі дію ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", яка діяла до внесення змін, у зв'язку з чим нарахування та виплата пенсії позивачу, починаючи з 22.05.2008 року, має здійснюватись згідно з положенням вказаного Закону.

З урахуванням викладених обставин, суд приходить до висновку, що позивач має право на отримання додаткової пенсії у порядку та розмірах, визначених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а не підзаконними нормативними актами.

Враховуючи, що дане право позивача обмежується та заперечується посадовими особами відповідача, у відповідності до ст.162 ч.3 КАС України, суд вважає за необхідне для гарантування дотримання і захисту прав та свобод позивача у сфері його соціального захисту винести постанову про визнання оспорюваного права.

Позовні вимоги про проведення перерахунку додаткової пенсії в межах строку позовної давності, встановленого ст.99 КАС України, тобто з 23 березня 2011 року, підлягають до задоволення.

Крім того, у відповідності до ч.3 ст.67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

У відповідності до ст.39 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата в таких розмірах: у зоні гарантованого добровільного відселення - дві мінімальні заробітні плати. Пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на цих територіях, і стипендії студентам, які там навчаються, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті.

Враховуючи, що позивач є пенсіонером, не працює, проживає в с. Острів Володимирецького району Рівненської області, яке віднесене до зони гарантованого добровільного відселення, що підтверджується письмовими доказами, приймаючи до уваги пріоритет законів над підзаконними нормативними актами, позовні вимоги про стягнення підвищення до пенсії на підставі ст..39 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», починаючи з 21.03.2011 року підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про виплату коштів, починаючи з 23 липня 2011 року, то з цього приводу суд прийшов до наступних висновків.

14 червня 2011 року Верховною Радою України прийнято Закон України №3491-У1 «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік". Вказаний Закон набрав законної сили из 19 червня 2011 року.

Як вбачається з п.7 названого Закону, в 2011 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік» .

Таким чином, з часу набрання чинності Законом №3491-У1, виплата надбавок та підвищення до пенсії повинна здійснюватись згідно порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

06.07.2011 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №745, якою затверджено порядок та розміри виплат, передбачених ст..ст.39, 50, 51, 52, 54 «Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а також іншими Законами України.

Вказана Постанова набрала чинності з 23.07.2011 року, на час судового розгляду є чинною, не визнавалась неконституційною У зв'язку з викладеним, в задоволенні позовних вимог, починаючи з 23 липня 2011 року, слід відмовити.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.8,19,21 Конституції України, ст.ст.51, 63, 67, 71 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», судовою практикою Європейського суду з прав людини, зокрема рішеннями у справах «Кечко проти України», «Бурдов проти Росії», Yvonne van Duyn v. Home Office (Case 41/74 van Duyn v. Home Office), ст. ст. 2, 16, 256, ч. 4 ст. 122 КАС України, суд, -

постановив:

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати право ОСОБА_1 на отримання додаткової пенсії, як постраждалому від наслідків Чорнобильської катастрофи 3 категорії в розмірі 25% мінімальної пенсії за віком у відповідності до ст..51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України у Володимирецькому районі Рівненській області провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 додаткову пенсію, передбачену ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в розмірі 25% від встановленого законодавством мінімального розміру державної пенсії за віком, передбаченої ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», застосувавши розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 23 березня 2011 року по 22 липня 2011 року , з урахуванням фактично здійснених виплат та зміни розміру прожиткового мінімуму.

Визнати право ОСОБА_1 на підвищення пенсії, яке передбачене ст..39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в розмірі двох мінімальних заробітних плат.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України у Володимирецькому районі Рівненської області провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 підвищення до пенсії, передбачене ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в розмірі двох мінімальних заробітних плат, з 23 березня 2011 року по 22 липня 2011 року, з урахуванням фактично здійснених виплат та зміни розміру мінімальної заробітної плати.

У відповідності до ст. 256 КАС України постанову у межах суми стягнення за один місяць допустити до негайного виконання.

Управління Пенсійного фонду України у Володимирецькому районі звільнити від сплати судового збору на підставі Закону України "Про судовий збір".

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Володимирецький районний суд. Апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляції. Якщо апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Котик Л.О.

СудВолодимирецький районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення27.02.2012
Оприлюднено11.01.2013
Номер документу28467968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1702/7897/11

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 15.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 15.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Володимирецький районний суд Рівненської області

Котик Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні