Ухвала
від 03.12.2012 по справі 2а-2656/12/0170/7
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2656/12/0170/7

03.12.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дадінської Т.В.,

суддів Курапової З.І. ,

Кучерука О.В.

секретар судового засідання Самбурська Т.В.

за участю сторін:

представник позивача - Приватного підприємства "Кримстройакваком"- Пилипенко Костянтин Вікторович, довіреність № б/н від 01.03.12

представник відповідача - Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим- Висовень Олена Борисівна, довіреність № 2720/10.02-3 від 05.07.12

розглянувши апеляційну скаргу Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Маргарітов М.В. ) від 09.04.12 по справі № 2а-2656/12/0170/7

за позовом Приватного підприємства "Кримстройакваком" (вул. Двухпрудна, буд.51,Водне,Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим,97555)

до Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим (вул.Павленко,1,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)

про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09 квітня 2012 року у справі № 2а-2656/12/0170/7 адміністративний позов Приватного підприємства «Кримстройакваком»до Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій було задоволено.

Визнано протиправною відмову Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим відносно погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок: 1) загальною площею 4 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0014), 2) загальною площею 0,9 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0015), 3) загальною площею 0,75 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0016), 4) загальною площею 0,5143 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0017), 5) загальною площею 0,6768 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0018), які передані в оренду приватному підприємству "Кримстройакваком" для рекреаційних цілей.

Зобов'язано Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим погодити технічну документацію із землеустрою по відновленню меж земельних ділянок та оформленню додаткової угоди до договору оренди земельних ділянок: 1) загальною площею 4 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0014), 2) загальною площею 0,9 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0015), 3) загальною площею 0,75 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0016), 4) загальною площею 0,5143 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0017), 5) загальною площею 0,6768 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0018) в смт. Миколаївка, що розташовані між пансіонатами "Ізумруд" та "Полімер", приватному підприємству "Кримстройакваком" для рекреаційних цілей.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "Кримстройакваком" 32,19 грн. судового збору, шляхом списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.04.2012 року, прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права та неповним з'ясуванням судом першої інстанції обставин справи, що мають значення для правильного вирішення справи. Заявник апеляційної скарги посилається на положення Закону України «Про землеустрій»та Земельного кодексу України.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити.

Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, вважав, що судове рішення суду першої інстанції відповідає вимогам закону та ухвалено на підставі повного з'ясування обставин справи, що мають значення для справи. Представник позивача просив відмовити у задоволенні адміністративного позову та залишити судове рішення суду першої інстанції без змін.

Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин у справі, та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі рішення 46-ї сесії 5-го скликання Миколаївської селищної Ради АР Крим від 21 вересня 2010 року «Про внесення змін в договори оренди землі від 02.12.06р.»між позивачем та Миколаївською селищною Радою (Орендодавець) було укладено нотаріально посвідчені договори про внесення змін до наступних договорів оренди землі:

- оренди земельної ділянки, загальною площею 4 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0014) в смт. Миколаївка між пансіонатами «Ізумруд»та «Полімер»- строком на 10 років для будівництва, розміщення аквапарку з рекреаційно-оздоровчим комплексом, об'єктами обслуговування та готелем (т.1 а.с.130-137).

- оренди земельної ділянки, загальною площею 0,9 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0015) в смт. Миколаївка між пансіонатами «Ізумруд»та «Полімер»- строком на 10 років для використання в рекреаційних цілях (т. 1 а.с.177-184).

- оренди земельної ділянки, загальною площею 0,75 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0016) в смт. Миколаївка між пансіонатами «Ізумруд»та «Полімер»- строком на 10 років для рекреаційного використання, надання послуг і обслуговування відпочиваючих, розміщення автотранспорту (т.1 а.с.225-232).

- оренди земельної ділянки, загальною площею 0,5143 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0017) в смт. Миколаївка між пансіонатами «Ізумруд»та «Полімер»- строком на 10 років для будівництва берегоукріплювальних споруд, набережної з об'єктами рекреаційно-оздоровчого призначення, зеленої зони (т.2 а.с.31-39).

- оренди земельної ділянки, загальною площею 0,6768 га (кадастровий номер 0124755800:01:003:0018) в смт. Миколаївка між пансіонатами «Ізумруд»та «Полімер»- строком на 10 років для улаштування під'їзду, парковки автотранспорту і безперешкодного доступу населення та відпочиваючих до пляжної зони (т.2 а.с.78-85).

Зміни до вказаних договорі оренди землі стосуються зміни строків, на які договори укладені, а саме: пункти 3.1 розділу ІІІ договорів викладено в наступній редакції: «Договір оренди укладений строком на 49 (сорок дев'ять) років. Врахування даного строку починається з моменту державної реєстрації договору».

Позивачем та КРФ ДП «ЦДЗК»складено Акт прийому-передання межових знаків на зберігання від 04 червня 2011 року (т.1 а.с. 106), та акти встановлення у натурі (на місцевості) меж зон обмежень від 04 липня 2011 року (т.1. 110 -111).

04 липня 2011 року позивачем, КРФ ДП «ЦДЗК», Миколаївською селищною Радою АР Крим та пансіонатом «Ізумруд»складений Акт відновлення та погодження меж земельної ділянки юридичній особі -приватному підприємству «Кримстройакваком»в смт. Миколаївка, між пансіонатом «Ізумруд»та «Полімер»(т.1 а.с. 107).

На підставі договору № 00-01-01-00-01-03-1260 від 25.06.2011 року,що був укладений позивачем з КРФ ДП «ЦДЗК», останнім було виготовлено позивачу Технічну документацію в частині відновлення меж земельної ділянки у натурі (на місцевості) та в частині складення додаткової угоди до договору оренди на земельну ділянку, яку було надано до Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим для вирішення питання щодо її погодження.

Листом від 07.10.2011 року за № 1803/10-02-5 відповідач повідомив КРФ ДП «ЦДЗК»та позивача з посиланням на проект землеустрою по відводу земельних ділянок ПП «Кримстройакваком»про те, що для вирішення питання погодження технічної документації по землеустрою по відновленню меж земельної ділянки та оформлення додаткової угоди к договору оренди в смт. Миколаївка, між пансіонатами «Ізумруд»і «Полімер», позивачу для рекреаційних цілей, необхідно надати інформацію про оплату втрат сільськогосподарського виробництва в розмірі 238,117 тис.грн.

Тобто, відповідач фактично відмовився погоджувати надану йому технічну документацію до надання інформації щодо оплати позивачем втрат сільськогосподарського виробництва у сумі 238,117 тис.грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із наявних у матеріалах справи доказів щодо категорії земельних ділянок, які були надані позивачу у оренду за договорами оренди від 02.12.2006 року на території Миколаївської селищної Ради АР Крим та положень частини 2 статті 207 Земельного кодексу України.

Так, відповідно до частини 2 статті 207 Земельного кодексу України відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Суду не надано доказів того, що земельні ділянки, які були надані позивачу у оренду за договорами оренди від 02.12.2006 року, надавалися йому внаслідок їх вилучення (викупу) із земель сільськогосподарського призначення.

З матеріалів справи вбачається, що земельні ділянки, які є предметом договорів оренди землі від 02.12.2006 року на час їх надання позивачу обліковувалися за категорію «землі рекреаційного призначення», що підтверджується рішенням 29-ї сесії 4-го скликання Миколаївської селищної Ради від 23.09.2005 року (т.1 а.с. 27), умовами відведення земельної ділянки Сімферопольського районного відділу земельних ресурсів (т.1 а.с. 31), Висновком Сімферопольського районного відділу земельних ресурсів від 13.01.2006 року (т.1. а.с. 34), Проектом землеустрою по відводу земельної ділянки юридичної особі ПП «Кримстройакваком»у смт. Миколаївка між пансіонатами «Ізумруд»та «Полімер»(т.1. а.с. 16-22), договорами оренди землі (т. 1 а.с. 130-137, 177-184, 225-232, т.2 а.с. 31-39, 78-85) та рішенням Господарського суду АР Крим від 19.09. -05.10.2006 року по справі № 2-3/14185-2006 за позовом ПП «Кримстройакваком»до Миколаївської селищної Ради, яким селищну раду було зобов'язано укласти з ПП «Кримстройакваком»договори оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення, розташованих у смт. Миколаївка між пансіонатом «Ізумруд»та «Полімер»(т. 1 а.с. 11-14).

Вказаним судовим рішенням, що набрало законної сили, було встановлено, що відсутні документальні докази того, що раніше земельні ділянки призначалися для сільськогосподарського виробництва.

При таких обставинах справи суд першої інстанції правильно прийняв до уваги у якості доказу встановлені даним судовим рішенням обставини у відповідності із положеннями частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, матеріалами справи встановлена безпідставність відмови відповідача у погодженні позивачу технічної документації.

Оскільки єдиною підставою для відмови відповідача у погодженні технічної документації позивача із землеустрою по відновленню меж земельних ділянок та оформлення додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок сталося ненадання позивачем доказів оплати втрат сільськогосподарського виробництва на суму 238,117 тис.грн., то суд першої інстанції правильно визнав таку відмову протиправною та відновив порушенні права позивача шляхом зобов'язання відповідача погодити вказану технічну документацію.

Доводи відповідача про те, що до його повноважень не відносяться повноваження щодо погодження технічної документації у разі внесення змін до договору оренди землі, вважаються судовою колегією помилковими, виходячи з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про землеустрій»погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до статті 184 Земельного кодексу України землеустрій передбачає:

а) встановлення (відновлення) на місцевості меж адміністративно-територіальних утворень, землеволодінь і землекористувань;

б) розробку загальнодержавної і регіональних програм використання та охорони земель;

в) складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель відповідних адміністративно-територіальних утворень;

г) обґрунтування встановлення меж територій з особливими природоохоронними, рекреаційними і заповідними режимами;

ґ) складання проектів впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань та створення нових;

д) складання проектів відведення земельних ділянок;

е) встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок;

є) підготовку документів, що посвідчують право власності або право користування землею у випадках, передбачених законом;

ж) складання проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозмін, упорядкування угідь, а також розроблення заходів щодо охорони земель;

з) розроблення іншої землевпорядної документації, пов'язаної з використанням та охороною земель;

и) здійснення авторського нагляду за виконанням проектів з використання та охорони земель;

і) проведення топографо-геодезичних, картографічних, ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земель.

Згідно до статті 55 Закону України «Про землеустрій»встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів.

Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) закріплюються межовими знаками встановленого зразка.

Відповідно до статті 56 вказаного Закону технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, крім поділу та об'єднання земельних ділянок, включає:

а) пояснювальну записку;

б) технічне завдання на складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку;

в) копії заяв фізичних або клопотання юридичних осіб;

г) матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки;

ґ) рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди;

д) акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання;

е) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності;

є) кадастровий план земельної ділянки;

ж) перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні земельні сервітути.

Відповідно до пункту «а»частини 1 статті 186 Земельного кодексу України розгляд і затвердження землевпорядної документації проводиться в такому порядку: прогнозні матеріали, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель і схеми землеустрою після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про землеустрій», документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації.

Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.

Документація із землеустрою формується і зберігається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Розгляд та затвердження землевпорядної документації є частиною землевпорядного процесу. Саме на цих стадіях відбувається їх попередній розгляд, погодження та затвердження, тому посилання відповідача на положення статті 186-1 Земельного кодексу України є неспроможним.

Наказом Держкомзему України «Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і права користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі»від 04.05.1999 року № 43 визначено порядок розробки технічної документації із землеустрою по оформленню договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди).

Посилання відповідача на те, що вказаною Інструкцією передбачено порядок погодження технічної документації лише при наданні земельних ділянок на умовах оренди (укладенні договору оренди) а не при внесенні змін до діючих договорів оренди та оформленні додаткових угод, визнається судовою колегією помилковим, оскільки зміна до договору оренди повинна відбуватися у тому ж самому порядку що і укладення договору оренди земельної ділянки.

Як вказувалося вище, відповідно до пункту «а»частини 1 статті 184 Земельного кодексу України землеустрій передбачає встановлення (відновлення) на місцевості меж землекористувань. Технічна документація була направлена відповідачу саме з питання її погодження по відновленню меж земельної ділянки та оформлення додаткової угоди к договору оренди в смт. Миколаївка, між пансіонатами «Ізумруд»і «Полімер». При цьому, відповідач не відмовив у її погодженні з підстав, що технічна документації по відновленню меж земельної ділянки та оформлення додаткової угоди к договору оренди не підлягає узгодженню, а відмовив з інших підстав, а саме: ненадання доказів оплати втрат сільськогосподарського виробництва.

При таких обставинах справи доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Суд першої інстанції повно з'ясував обставини справи, що мають значення для справи, висновки суду, викладені в судовому рішенні, відповідають обставинам справи та засновані на правильному застосуванні норм матеріального та процесуального права, тому підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції -відсутні.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Держкомзему в Сімферопольському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.04.12 по справі № 2а-2656/12/0170/7 - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.04.12 по справі № 2а-2656/12/0170/7 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення виготовлений 10 грудня 2012 р.

Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська

Судді підпис З.І.Курапова

підпис О.В.Кучерук

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.В. Дадінська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2012
Оприлюднено09.01.2013
Номер документу28477673
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2656/12/0170/7

Ухвала від 07.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

Ухвала від 03.12.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні