Ухвала
від 12.12.2012 по справі 2а-2643/12/6/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2643/12/6/0170

12.12.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Санакоєвої М.А.,

суддів Кондрак Н.Й. ,

Яковенко С.Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Феодосійської об`єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим ( Латинін Ю.А. ) від 10.05.12 у справі № 2а-2643/12/6/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройбат" (АДРЕСА_2)

до Феодосійської об`єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (вул. Кримська, 82 В,Феодосія,Автономна Республіка Крим,98112)

третя особа:

Відділ державної реєстрації Херсонської міської ради (вул. Суворова, 29,Херсон,73000)

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.05.2012 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройбат" до Феодосійської об`єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування рішення задоволені у повному обсязі.

Визнано протиправним та скасовано рішення Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим від 20.02.2012р. № 2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройбат".

Зобов'язано Феодосійську об'єднану державну податкову інспекцію АР Крим Державної податкової служби поновити Товариство з обмеженою відповідальністю "Стройбат" в реєстрі платників податку на додану вартість з 20.02.2012 року.

Стягнуто з Державного бюджету України 32,19 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання з рахунків суб'єкта владних повноважень - Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройбат".

Не погодившись з постановою суду відповідач, Феодосійська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим, звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити..

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Стройбат"(ідентифікаційний код юридичної особи 32777674) зареєстроване виконавчим комітетом Феодосійської міської Ради Автономної Республіки Крим 19 квітня 2004 р. за адресою: 98100, АР Крим, м. Феодосія, вул. Федька, буд.91, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 №440196, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 145 120 0000 000170.

Згідно довідки форми 4-ОПП від 22.06.2004р. за №711 27.04.2007 р. ТОВ "Стройбат"було взяте на облік у Феодосійській міжрайонній державній податковій інспекції.

01.06.2004 р. ТОВ "Стройбат", якому був присвоєний індивідуальний податковий номер 327776701114, було видане Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №00441301.

Листом Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції від 20.02.2012 р. вих. №228/10/2900 ТОВ "Стройбат"було повідомлено, що згідно рішення комісії по проведенню інвентаризації платників податку на додану вартість, реєстрація платника ТОВ "Стройбат"була анульована на підставі п.п. "ж"п. 184.1 ст.184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-ІУ.

При цьому в листі Феодосійської МДПІ зазначено, що відповідно до наказу Міністерства фінансів від 07.11.2011 р. №1394, п.п.5.5 р.5 "Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість", зареєстрованого в Міністерстві юстиції від 29.11.2011 р. №1369/20107, у випадку анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу, платник податків зобов'язаний повернути податковому органу Свідоцтво і всі завірені копії Свідоцтва разом з супровідним листом на протязі двадцяти календарних днів з дня прийняття рішення про анулювання.

Податковий кодекс України від 02.12.10р. № 2755-VI визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.

Порядок реєстрації платників податку на додану вартість визначає стаття 183 ПК України.

Випадки анулювання реєстрації платника податку на додану вартість передбачені статтею 184 ПК України.

Відповідно до пп ."ж" ст. 184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Розроблене, відповідно до розділу V "Податок на додану вартість" Податкового кодексу України (далі - Кодекс), Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно-правових актів, Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене Наказом Державної податкової Адміністрації України від 22.12.10р. № 978, визначається порядок реєстрації платників податку на додану вартість, анулювання реєстрації платників податку на додану вартість, ведення реєстру платників податку на додану вартість, присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість, оприлюднення даних з Реєстру, перереєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість, ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість, засвідчення копій свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість.

Згідно п. 1 Розділу V зазначеного Положення, реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Податкового Кодексу України.

У відповідності до пп. 5.2.11. п. 5.2. ПК України, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

За приписами пп. 3.2.2. розділу V Положення про анулювання реєстрації платника податку, податковий орган письмово повідомляє особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

З положень пп. 5.4.3. розділу V Положення вбачається, що протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві, або за наявності відомостей про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику ПДВ, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податку чи Представнику платника.

З метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, за приписами п. 12.1. Наказу Державної податкової служби України від 22.12.10р. № 979 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України", повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, перереєстрації, реорганізації та внесення змін до реєстраційних чи установчих документів.

У відповідності до п. 12.2 Порядку, у рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Згідно п. 12.5. Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону України від 15.05.03р. № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що згідно рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №2 від 20.02.2012 р. місцезнаходження ТОВ "Стройбат"вказане за адресою: АДРЕСА_2.

Товариство, в якості платника податку на додану вартість, було зареєстроване на підставі п.п.2.2 ст.2 , п.9.4 ст.9 Закону України "Про податок на додану вартість"від 03.04.1997 р. №168/97-ВР - реєстрація за добровільним рішенням, індивідуальний податковий номер 3277767701114, свідоцтво №00441301, дата початку дії 01.06.2004 р., дата реєстрації платником ПДВ 01.06.2004 р.

В рішенні комісії вказано, що в Єдиному державного реєстрі юридичних осіб юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис про відсутність юридичної особи за вказаною адресою, що підтверджено відомостями з ЄДР щодо фізичної особи.

Разом з тим, в рішенні вказано на відсутність заборгованості з податку на додану вартість на дату складання рішення.

На підставі зазначеного, комісія дійшла висновку, що перелічені документи є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у зв'язку з тим, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесена інформація щодо відсутності ТОВ "Стройбат"за вказаною адресою та відповідно до п. "ж"п.184 ст.184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI.

Судова колегія зазначає, що можливість анулювання реєстрації платника податку на додану вартість передбачена п. 184.1 ст.184 ПКУ, згідно якої реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (п.п. "ж"п.184 ст.184 ПКУ).

З матеріалів справи вбачається, що згідно протоколу зборів учасників ТОВ "Стройбат"№3 від 23 грудня 2011 р., до Статуту товариства були внесені зміни в зв'язку з виходом зі складу учасників ОСОБА_5, адреса проживання: АДРЕСА_1 та вступом до складу учасників товариства ОСОБА_6, проживає за адресою: АДРЕСА_2.

ОСОБА_6 було видано наказ №70-к від 30 грудня 2011 р., за яким він приступив до виконання обов'язків директора ТОВ з 01.01.2012 р.

Матеріалами справи підтверджується, що в якості директора ТОВ "Стройбат" ОСОБА_6 повторно звернувся до ДПІ в м. Херсон з заявою від 11.01.2011 р. вих.№23, в якій просив видати Довідку про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП) за місцем здійснення господарської діяльності (тобто за місцем свого проживання).

Листом від 23.01.2012 р. вих.№2/1 ТОВ "Стройбат"повідомило ДПІ в м. Херсон, що з 01.01.2012 р. директором ТОВ "Стройбат"призначено ОСОБА_6. До вказаного листа були надані копія протоколу №3 зборів учасників ТОВ "Стройбат"від 23.12.2011 р. та копія наказу директора ТОВ "Стройбат"від 30.12.2011 р.

Також до ДПІ в м. Херсон 24.01.2011 р. було надано заяву про застосування спрощеної системи оподаткування з 01.01.2012 р., в якості додатку до якої було надано розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Судова колегія встановила, що 20.02.2012 року позивач взятий на податковий облік ДПІ у м. Херсоні у зв'язку із зміною місцезнаходження.

Підприємство у встановленому порядку було прийнято на податковий облік в ДПІ у м. Херсоні за новим місцем реєстрації.

Згідно інформації офіційного сайту Державної податкової служби України станом на 01.03.2012 р. свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ за №441301, дата початку дії 01.06.2004 р., дата реєстрації платником ПДВ 01.06.2004 р., не є анульованим.

Отже, підставою для анулювання реєстрації ТОВ "Стройбат"в якості платника ПДВ стала наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) Судова колегія зазначає, що данні висновки не відповідає фактичним обставинам.

Відповідно до Наказу Міністерства юстиції України № 2009/5 від 19 серпня 2011 р. , на веб-сайті Єдиного державного реєстру, технічним адміністратором якого є Державне підприємство "Інформаційно-ресурсний центр"відображається інформація з Єдиного державного реєстру щодо юридичних осіб, органів державної влади і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, а також інформація щодо фізичних осіб-підприємців.

Згідно інформації від 01.03.2012 р., станом на 21.02.2012 р. було підтверджено відомості про юридичну особу ТОВ "Стройбат", її керівника, господарське товариство не перебуває в процесі припинення, строк на направлення з боку ТОВ "Стройбат"повідомлення державному реєстратору пропущений не був.

Згідно пункту 5 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"від 15.05.2003 року №755-ІV, зі змінами та доповненнями, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Ст.19 вказаного Закону встановлений порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Пунктом 11 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Пунктом 12 статті 19 вказаного Закону зазначено, що у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно пункту 14 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Лише в разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки (абз.2 ч.12 ст.19 Закону).

В матеріалах справи відсутня інформація щодо відомостей про те чи проходила така перевірка і в який саме спосіб вона проходила, так само - як і що стало підставою для внесення запису про відсутність ТОВ "Стройбат"за місцем реєстрації.

Так, згідно пп. 6.2. Наказу Державної податкової служби України від 22.12.10 № 978 "Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (Форми № 1-ПДВ, 2-ПДВ, 2-РК, 2-РЖ, 3-ПДВ, 6-РПДВ, 6-РЖ, 1-РС, 2-РС, 3-РС, 6-РРС, 6-РЖС)", підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.

Отже, відповідач при складанні 20.02.2012 р. рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 2 відносно позивача діяв при неповному з'ясуванні обставин, які необхідно було зібрати та врахувати для його прийняття, на підставах визначених ч. 3 ст. 2 КАС України.

Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.

Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Феодосійської об`єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.05.12 у справі № 2а-2643/12/6/0170 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва

Судді підпис Н.Й. Кондрак

підпис С.Ю. Яковенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.А.Санакоєва

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2012
Оприлюднено10.01.2013
Номер документу28481475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2643/12/6/0170

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 23.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 12.12.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні