Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-6011/11/0170
12.12.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дудкіної Т.М.,
суддів Єланської О.Е. ,
Курапової З.І.
секретар судового засідання Гоголєва І.О.
за участю сторін:
представник позивача, Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК- Чакал Айше Реджепівна, довіреність № 11/9/10-0 від 10.07.12
представник відповідача, СТ " Польот"- Когут Володимир Ігоревич, довідка АА № 683299,
розглянувши апеляційну скаргу СТ " Польот" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кисельова О.М. ) від 11.08.11 у справі № 2а-6011/11/0170
за позовом Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК (вул. Бєлова, 2,Мирне,Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим,97503)
до СТ " Польот" (вул. Космічна, 10/14,Гресівський,Сімферополь, місто, Автономна Республіка Крим,95493)
про стягнення заборгованості в сумі 8806,19 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Садівничого товариства «Польот»про стягнення податкової заборгованості по сплаті збору за спеціальне водокористування та штрафних санкцій за несвоєчасне надання відповідачем розрахунків по збору за спеціальне використання водних ресурсів у сумі 8806,19 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду АРК від 11.08.2011 року по справі № 2а-6011/11/0170 позов задоволено. Стягнуто з Садівничого товариства «Польот»на користь державного бюджету заборгованість по сплаті збору за спеціальне водокористування у сумі 8466,19 грн. та штрафні санкції у сумі 340 грн., а всього 8806,19 гривень.
На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення про відмову у задоволенні позову.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції неповно та неправильно встановлені обставини, що мають значення для справи, судом порушено норми матеріального і процесуального права, що призвело до ухвалення помилкового рішення .
У судовому засіданні представник заявника апеляційної скарги підтримав свої вимоги, просив скаргу задовольнити з підстав, викладених у ній.
Представник позивача в задоволенні скарги заперечувала, просила рішення суду першої інстанції залишити без змін як законне та обґрунтоване.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позов суд першої інстанції, посилаючись на приписи Порядку справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору для користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, затвердженого Постановою КМУ від 16.08.1999 р. №1494, виходив з того, що відповідач є платником збору за спеціальне водокористування, має заборгованість по його сплаті, яка на час розгляду справи не погашена, а тому підлягає стягненню у судовому порядку.
Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Апеляційним розглядом встановлено, що Садівниче товариство «Польот»зареєстроване як юридична особа Сімферопольською районною держадміністрацією АР Крим 30.03.1998р. та перебуває на податковому обліку у ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим з 19.05.1998 р.
Відповідачем до ДПІ у Сімферопольському районі АР Крим був поданий розрахунок збору за спеціальне водокористування водних ресурсів за 9 місяців 2010 року, за яким відповідачем задекларовано до сплати 8466,19 грн., однак сплачено цю суму відповідачем не було.
ДПІ у Сімферопольському районі АР Крим проведена невиїзна документальна перевірка позивача з питання несвоєчасності здачі розрахунків по збору за спеціальне використання водних ресурсів за 1,2 квартали 2010 року, за наслідками якої складено акт перевірки № 2103/1503/24494550 від 02.11.2010 р., в якому встановлено несвоєчасне надання відповідачем розрахунків по збору за спеціальне використання водних ресурсів за 1, 2 квартали 2010 року.
На підставі зазначеного акту позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0005881503 від 02.11.2010 про застосування до СТ «Польот»штрафних (фінансових) санкцій у сумі 340 грн.
На суму заборгованості СТ «Польот»ДПІ в Сімферопольському районі виставлена перша податкова вимога №1/665 від 05.11.2010 року.
На суму заборгованості СТ «Польот»ДПІ в Сімферопольському районі виставлена друга податкова вимога №2/768 від 28.12.2010 року.
Зазначені вимоги не були вручені відповідачеві та розміщені на дошці оголошень 23.11.2010 р.
Як вбачається з договору № 260 від 01.10.07р. укладеного між ТОВ «Кримтеплоенергоцентраль та СТ "Польот" та додаткових угод №1 від 01.01.2009 та 01.01.2010 p.p. Сімферопольська ТЕЦ ТОВ «Крим ТЕЦ»відпускає СТ "Польот" технічну воду згідно договору. Дана обставина позивачем не спростована та підтверджена відповідачем належними письмовими доказами.
Згідно ч.7 ст.30 Водного кодексу України (в редакції чинній на момент перевірки) платниками збору за спеціальне використання водних ресурсів є підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також громадяни - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води (первинні водокористувачі) та/або з водозабірних споруд первинних водокористувачів (вторинні водокористувачі), та користуються водами для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Відповідно до ст. 46 Водного кодексу України водокористування може бути двох видів: загальне та спеціальне.
Статтею 48 Водного Кодексу України визначено, що спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб (ч.2 ст.48 Водного кодексу).
Відповідно до ст.49 Водного Кодексу України, спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин.
Згідно пункту 1 Порядку справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.1999 року №1494, який був діючим до 27.12.2010 року, цей Порядок визначав єдині правила обчислення і справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту.
Відповідно до пункту 2 цього Порядку, справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, збір за спеціальне використання водних ресурсів справляється за використання води з водних об'єктів, що забрана із застосуванням споруд або технічних пристроїв та скидання в них зворотних вод.
Пунктом 3 цього Порядку передбачено, що платниками збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту є підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, а також громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що використовують водні ресурси та користуються водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту.
Колегією суддів безперечно встановлено, що відповідач є абонентом послуг з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі договору, тобто є вторинними водокористувачем у розмінні ст. 42 Водного кодексу України, який не має власних водозабірних споруд, використовує воду із мереж водопровідно-каналізаційного господарства виключно для власних питних та санітарно-гігієнічних потреб, не здійснює забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, які в нього взагалі відсутні та не скидає забруднюючих речовин у водні об'єкти. Дані обставини позивачем не спростовані та сумнівів у колегії суддів не викликають.
Доказів, які б свідчили про наявність у відповідача дозволу на спеціальне водокористування із встановленням ліміту забору води, ліміту використання води та ліміту скидання забруднюючих речовин, що свідчило б про те що відповідач є платниками збору за спеціальне використання водних ресурсів, позивачем не надано та судом не добуто.
Таким чином, відповідач не відноситься до осіб, які є платниками збору-за спеціальне використання водних ресурсів.
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції неповно та неправильно встановив обставини справи, не дав їм належну правову оцінку та постановив судове рішення неправильно застосувавши норми матеріального права, в зв'язку з чим постанова підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови.
Враховуючи приписи ч.1 ст. 94 КАС України, на користь позивача має бути стягнено судовий збір на суму 16,10 грн.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Садівничого товариства «Польот», - задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.08.11 року по справі № 2а-6011/11/0170 скасувати.
Прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Садівничого товариства «Польот»ЄДРПОУ 24494550 р/р АТ "Укриббанк" 260012588600001, 26002258860000) витрати зі сплати судового збору у сумі 16,10грн.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 грудня 2012 р.
Головуючий суддя підпис Т.М. Дудкіна
Судді підпис О.Е.Єланська
підпис З.І.Курапова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2012 |
Оприлюднено | 10.01.2013 |
Номер документу | 28497656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні